BigOne schreef:
Je bent me voor..
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
BigOne schreef:Dees schreef:BBB = Boer Belangen Beweging. Ze zijn daar echt niet in hun eerste leugen gestikt om het eenzijdige belang van veehouders in hun voordeel te draaien.
Als je zelf geen boer bent, heb je bij die partij echt helemaal niets te zoeken.
Zelfs als je wel boer bent kun je nu wel spijt van je vorige stem op bbb krijgen, in de provinciale Staten moeten ze regelmatig water bij de wijn doen en kunnen ze de beloftes uit het programma zeker niet waarmaken. Zal me niet verbazen dat veel bbb stemmers teruggaan naar het cda .
Raineri schreef:Volledig mee eens. Maar die verdomde peilingen… had liever volt willen stemmen.
ruitje schreef:Dat dacht ik dus ook! Maar die post van volgens mij NPS? Op de vorige pagina liet zien dat dat dus niet zo was!
https://rainbowvote.nu/tweede-kamer-2023/
Hier vind je trouwens per partij bijvoorbeeld of er lhbtiq kandidaten zijn
Kinke schreef:ruitje schreef:Dat dacht ik dus ook! Maar die post van volgens mij NPS? Op de vorige pagina liet zien dat dat dus niet zo was!
https://rainbowvote.nu/tweede-kamer-2023/
Hier vind je trouwens per partij bijvoorbeeld of er lhbtiq kandidaten zijn
Waarom BBB niet heeft getekend, o.a. dit: Discriminatie en geweld moet je aanpakken. BBB zal zich hier altijd hard voor blijven maken! Heb je geen akkoord voor nodig.
Op hun FB pagina staat nog meer hierover
juval schreef:BigOne schreef:Juval, zeg ik dat bbb liegt ? Nee maar ze vertellen wel regelmatig dingen die niet juist zijn. Of dat liegen, een loopje met de waarheid, de boel verdraaien is, het zij zo. Ik vindt ze zwaar in de populistische hoek zitten zolangzamerhand.
jij niet, Dees zei dat.
Raineri schreef:Winged en pien, ik vind het lastig de peilingen los te laten. Ik zie echt de voordelen in van niet-tactisch stemmen (en dus volt). Maar ik kan het niet verkroppen dat potentieel vvd of pvv de grootste wordt. Ik heb een sterke mening over deze partijen. Niet over de kiezers overigens. Niet standaard althans. Daarom vind het lastig het strategisch kiezen los te laten. Ik ben daar vermoeid ik, ook niet uniek in. I
VuurVleugels schreef:Vergeet niet dat de peilingen zichzelf in stand houden he, het is eigenlijk lucht waar je je afweging op baseert. Vergelijkbaar met de aandelenmarkt: aandelen zijn alleen maar veel waard als mensen dénken dat aandelen veel waard zijn. Zodra dat vertrouwen verdwijnt stort het hele kaartenhuis in elkaar.
Peilingen zijn alleen veel waard omdat mensen dénken dat anderen op een bepaalde partij zullen stemmen. Maar zelf hebben de peilingen absoluut geen waarde en stort het gebeuren als een kaartenhuis in elkaar zodra het vertrouwen dat mensen stemmen wat ze zeggen verdwijnt.
Ergo: baseer je keuze niet op lucht. Baseer het op gefundeerde argumenten.
Citaat:Er zijn ook enkele verschillen tussen de ondertekenende partijen. Zo hebben alle partijen in beginsel een positieve grondhouding tegenover een wetsvoorstel om wijziging van de geslachtsvermelding voor trans personen te vereenvoudigen en bestaan daartegen geen principiële of morele bezwaren. GL|PvdA, D66, PvdD, SP, Volt en BIJ1 willen dat dit wetsvoorstel spoedig wordt ingevoerd, terwijl VVD en CDA nog een slag om de arm houden. Verder willen alle partijen de lhbti+beweging blijven steunen in landen waar rechten onder druk staan en lhbti+personen worden vervolgd, terwijl recent bleek dat de VVD het hele ontwikkelingssamenwerkingsbudget wil schrappen en alleen nog noodhulp beschikbaar wil stellen.
Raineri schreef:Winged en pien, ik vind het lastig de peilingen los te laten. Ik zie echt de voordelen in van niet-tactisch stemmen (en dus volt). Maar ik kan het niet verkroppen dat potentieel vvd of pvv de grootste wordt. Ik heb een sterke mening over deze partijen. Niet over de kiezers overigens. Niet standaard althans. Daarom vind het lastig het strategisch kiezen los te laten. Ik ben daar vermoeid ik, ook niet uniek in. I
ruitje schreef:Over het regenboog akkoord.
Ik ben mij daar wat in gaan verdiepen. Wat ik flauw vind, is dat er partijen zijn die het wel ondertekenen, maar er niet 100% achter staan. Mooie PR denk ik dan.Citaat:Er zijn ook enkele verschillen tussen de ondertekenende partijen. Zo hebben alle partijen in beginsel een positieve grondhouding tegenover een wetsvoorstel om wijziging van de geslachtsvermelding voor trans personen te vereenvoudigen en bestaan daartegen geen principiële of morele bezwaren. GL|PvdA, D66, PvdD, SP, Volt en BIJ1 willen dat dit wetsvoorstel spoedig wordt ingevoerd, terwijl VVD en CDA nog een slag om de arm houden. Verder willen alle partijen de lhbti+beweging blijven steunen in landen waar rechten onder druk staan en lhbti+personen worden vervolgd, terwijl recent bleek dat de VVD het hele ontwikkelingssamenwerkingsbudget wil schrappen en alleen nog noodhulp beschikbaar wil stellen.
Mooi verhaal, dan moet je ook gewoon niet tekenen als CDA en VVD zijnde i.m.o.
Edit: bron de site van COC