Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-25 10:23

Uit de krant: Enola Gay, de bommenwerper die in 1945 met een atoombom de Japanse vijand op de knieën dwong, zou symbool kunnen staan voor de Amerikaanse militaire macht. Toch ziet het Pentagon afbeeldingen van het vliegtuig liever verdwijnen. De reden? De naam van de bommenwerper blijkt iets te ‘gay’.

Jannes Verschakelen

WASHINGTON - Een van dé verkiezingsbeloftes van president Donald Trump was dat hij defensie zou zuiveren van alles wat neigt naar diversiteit, gelijkheid en inclusie (DEI).

En dat Trump doet wat hij belooft, is bekend. Zo kon de hoogste generaal Charles Q. Brown Jr. al vlug beschikken wegens „te woke” en zijn ook transgender militairen niet langer welkom bij het leger.

Persbureau AP kreeg daarnaast een lijst van 26.000 afbeeldingen te zien die de legertop liever in de prullenbak ziet belanden.

De eerste vrouwelijke straaljagerpiloot of soldaten met een migratieachtergrond, voor sommige foto’s is het duidelijk waarom het Pentagon ze vandaag liever kwijt dan rijk is. Opvallend: ook een foto van bommenwerper Enola Gay – die in 1945 een atoombom dropte op Hiroshima – moet offline worden gehaald. Het woord ‘gay’, de Engelse vertaling van ‘homoseksueel’, ligt daar aan de basis van – iets wat ook militair Adrian C. Gay te beurt viel. De bommenwerper werd destijds echter genoemd naar de moeder van de bevelhebber over het toestel.

Nog andere ‘onschuldige’ foto’s werden gebrandmerkt voor verwijdering. Een foto van twee legerbiologen die onderzoek doen naar vissen, onderging hetzelfde lot. Een van de variabelen die de biologen onderzochten, was ‘gender’.

Toch is John Ullyot, de woordvoerder van het Pentagon, tevreden: „We zijn opgetogen dat het verwijderen van DEI-content van al onze platformen zo snel gaat”, zegt hij. „In de zeldzame gevallen dat er een foto onterecht wordt verwijderd, passen we daar een mouw aan.”

(De Standaard)

Ik heb even geen woorden meer…..

pmarena

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-25 10:37

Ja het is echt bizar. Vooral ook hoe kleinzielig het is allemaal.... geschiedenis wissen op deze manier 8)7

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-25 11:16

Dan zullen The Black Panthers ook wel gewist moeten worden...

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-25 11:20

Trump dreigt de 36000 in Duitsland gestationeerde US militaire te verplaatsen naar Hongarije.
(In Hongarije broeit een opstand tegen Orban)
Iemand die nog twijfelt?

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-25 11:23

Geen twijfel, maar hoe is dit nog op te lossen of te stoppen? En door wie?

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-25 11:49

Polar schreef:
Geen twijfel, maar hoe is dit nog op te lossen of te stoppen? En door wie?

Een vervanger zoeken voor Oswald? O:)

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-25 12:00

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-25 15:21

https://x.com/implausibleblog/status/18 ... 66635?s=19

Trump:"I used to talk to Vladimir about it (invading ukraine) all the time, it was the apple of his eye."

Wat, dus de Amerikaanse president besprak in z'n eerste termijn al met regelmaat met Rusland over het invallen van een soeverein land? Wtf.

Putin heeft overigens in de laatste dagen - als we de vertaling even vertrouwen, ik spreek geen Russisch- aangegeven alleen een vrede te willen aanvaarden die recht doet aan de historie tussen beide landen.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-25 15:47

Als Trump junior een poging doet zou je denken die kiezen ze toch niet. Maar dat dacht ik ook van Trump na 6 januari gebeurtenissen van 4 jaar geleden..

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-25 17:53

mylittlejoy schreef:
Putin heeft overigens in de laatste dagen - als we de vertaling even vertrouwen, ik spreek geen Russisch- aangegeven alleen een vrede te willen aanvaarden die recht doet aan de historie tussen beide landen.

En dan bedoelt Poetin waarschijnlijk de situatie van vóór 1991, toen Oekraïne en Rusland beide nog deel uitmaakten van de Sovjet Unie ...
Dan zijn Estland, Letland, Litouwen, Moldavië, Armenië, Azerbeidzjan, Georgië, Kazachstan, Kirgizië, Oezbekistan, Tadzjikistan en Turkmenistan dus hierna aan de beurt :(

_chou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-25 18:16

Ik gok dat hij die niet wilt krijgen met een deal met Oekraïne, maar echt hoopvol klinkt het niet ;(

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-25 18:26

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-25 18:35

Ann schreef:
Trump heeft het serieus op Canada voorzien en wil het land op zijn knieën krijgen door het economisch te ruïneren (d.m.v. tariffs). Tijdens dat gesprek is hij flink tekeer gegaan heb ik ergens gelezen. Bizar.

https://x.com/NoLieWithBTC/status/1898215203466060167

Sommige mensen kunnen er niet tegen als ze "Nee" te horen krijgen.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-25 18:35

Maar wat is in zijn beleving dat het probleem met Canada? Daar snap ik dus helemaal niets van.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-25 18:39

Canada grenst ook weer aan groenland. En veel hout voor de VS komt uit Canada. Kan me ook zomaar voorstellen dat het voor Putin ook wel goed zou uitkomen als die beide gebieden onder Trump zouden komen te vallen.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-25 18:48

Alles bovenstaande en hij heeft het ook voorzien op de schone meren las ik. In de VS is het drinkwater niet zo goed van kwaliteit. De mensen die dat bewaken zijn inmiddels ook ontslagen.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-25 18:59

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-25 19:03

Ik kan de meest recente aflevering van de NRC podcast Het Uur aanraden.

Geopolitiek analist Paul Verhagen over de wereld van nu.
Ik vond het erg interessant.

martichr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-25 19:09

Jessix schreef:
Maar wat is in zijn beleving dat het probleem met Canada? Daar snap ik dus helemaal niets van.

Er is geen probleem met Canada afgezien van het feit dat het niet van de VS is… we moeten af van de VS zien als rationeel democratisch land. Trump en de hele autocratische beweging om hem heen denkt in macht en invloed. Andere landen zijn middelen voor dat doel en verder niet relevant. Oekraïne is enkel belangrijk in zoverre het de VS iets te bieden heeft, zo niet mag Rusland het hebben. Daarom zet Trump ook druk op Oekraïne om te onderhandelen.. niet voor vrede, maar voor wat het hem opbrengt. Van Rusland verwacht hij in return minder vriendschap met China. Verdeel en heers.. wij doen er echt niets toe voor hem.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-25 19:13

Ik denk dat je maga heel letterlijk moet nemen... met canada en groenland erbij is het een gigantisch groot land.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-25 19:14

En deze termijn heeft hij mensen om zich heen geïnstalleerd die er ook zo over denken. Dit kan niet goed aflopen, ook voor Amerika niet.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-25 19:21

Hij kan veel maar zomaar ff Canada inpikken of Groenland.. hij is dan wel president maar er zijn ook nog de democraten in de regering.

Moet wel heel raar lopen als dat zo word.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-25 19:35

De wet veegt hij toch zijn reet mee af, maar de vraag is of hij het leger zo ver krijgt dat ze de Kanadese grens over marcheren.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-25 19:40

Ik denk zelf dat hij martial law of the insurrection act gaat inroepen, waardoor hij meer macht krijgt. Het ontslaan van de (ook juridische) legertop vind ik daar een teken van.

Komende week moet er een rapport komen over de immigratie meen ik. Als dat de informatie bevat die hij nodig heeft om een crisis uit te roepen, kan het zomaar.

martichr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-25 19:40

Christiene schreef:
Hij kan veel maar zomaar ff Canada inpikken of Groenland.. hij is dan wel president maar er zijn ook nog de democraten in de regering.

Moet wel heel raar lopen als dat zo word.

Er zijn geen democraten in de regering, geen idee hoe je hierbij komt? De volledige regering bestaat uit Trump aanhangers.