Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
quintusgl schreef:Extra info bij aanval in Zwolle:
Het is de derde aanval in korte tijd.
De provincie Overijssel stelt noodsets beschikbaar voor zulke gevallen.
Daar heeft deze eigenaar gebruik van gemaakt, helaas bleken die netten niet afdoende te zijn.
App: wolf alert drenthe
Citaat:28-7-25 Boijl Frl vanavond
Doldersumsestraat.
Vlakbij Hoeve Boschoord.
aikon schreef:Die wolf die in boijl gezien is, op de achtergrond is de HBC stal te zien. Daar lopen momenteel veel merries met veulens. Die zijn op de foto te zien.
Wolf loopt richting dorp daar is een groot perceel met mais.
Ook ik loop met mijn honden daar op het zandpad (waar het filmpje gemaakt is) en het bosje wat daar aanzit. En loop of men er mijn pony van 1,09 m.![]()
Paar weken terug wilde mijn 6 jarige reu haast niet langs het maisveld langs het pad. De 13 jarige teef (hoort en ziet slechter) en 5 maand oude reu pup liepen wel door max 5 meter voor mij, verder gaat de flex lijn van de pup niet.
Ik heb een flinke bolderkar mee voor de oude hond die het wandelen niet meer goed vol kan houden en de pup zit met de flex lijn aan de kar vast. Dan heb ik een hand vrij.
De 2 andere lopen daar altijd los of de oude zit in de kar.
En ja, iedereen laat daar zijn of haar hond/en los uit als het kan.
Sinds het mais weer hoog is ben ik op mijn hoede, en na reactie paar weken terug van de 6 jarige al meer, maar nu nog meer. Met de honden lopen of mennen in het DFW doe ik al niet meer, maar nu word het zandpad ook een probleem.
Ik loop alleen met nu 2 kwetsbare honden (oudje en pup) oude is een grote kees en de andere wolfkezen.
tienus63 schreef:Zichtmelding Boijl FrlCitaat:28-7-25 Boijl Frl vanavond
Doldersumsestraat.
Vlakbij Hoeve Boschoord.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Foto’s uit filmpje melding via Westerveld
tienus63 schreef:Volgens de ladder in het IPO, hoe te handelen wanneer een wolf ongewenst gedrag vertoond, zou die blauwvinger geschoten mogen worden.
Meerdere aanvallen in korte tijd én dan nu ook nog een wolfwerend raster overwonnen.