Wolf Nl, Be, Du deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eliana

Re: Wolf Nl, Be, Du deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:45

Maarja als ze zelfs over 180 heenkomen.. hoe kun je dan je beesten nog beschermen dan moet je een soort fort maken.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:23

Niet. Het is een utopie om te bedenken dat je je dieren in het veld kan beschermen tegen wolven. In een hermetisch afgesloten stal, daar kan het. Buiten niet.

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:29

Die wolf die in boijl gezien is, op de achtergrond is de HBC stal te zien. Daar lopen momenteel veel merries met veulens. Die zijn op de foto te zien.

Wolf loopt richting dorp daar is een groot perceel met mais.

Ook ik loop met mijn honden daar op het zandpad (waar het filmpje gemaakt is) en het bosje wat daar aanzit. En loop of men er mijn pony van 1,09 m. -O-

Paar weken terug wilde mijn 6 jarige reu haast niet langs het maisveld langs het pad. De 13 jarige teef (hoort en ziet slechter) en 5 maand oude reu pup liepen wel door max 5 meter voor mij, verder gaat de flex lijn van de pup niet.

Ik heb een flinke bolderkar mee voor de oude hond die het wandelen niet meer goed vol kan houden en de pup zit met de flex lijn aan de kar vast. Dan heb ik een hand vrij.
De 2 andere lopen daar altijd los of de oude zit in de kar.
En ja, iedereen laat daar zijn of haar hond/en los uit als het kan.

Sinds het mais weer hoog is ben ik op mijn hoede, en na reactie paar weken terug van de 6 jarige al meer, maar nu nog meer. Met de honden lopen of mennen in het DFW doe ik al niet meer, maar nu word het zandpad ook een probleem.

Ik loop alleen met nu 2 kwetsbare honden (oudje en pup) oude is een grote kees en de andere wolfkezen.

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:30

Extra info bij aanval in Zwolle:

Het is de derde aanval in korte tijd.
De provincie Overijssel stelt noodsets beschikbaar voor zulke gevallen.
Daar heeft deze eigenaar gebruik van gemaakt, helaas bleken die netten niet afdoende te zijn.

App: wolf alert drenthe

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:42

quintusgl schreef:
Extra info bij aanval in Zwolle:

Het is de derde aanval in korte tijd.
De provincie Overijssel stelt noodsets beschikbaar voor zulke gevallen.
Daar heeft deze eigenaar gebruik van gemaakt, helaas bleken die netten niet afdoende te zijn.

App: wolf alert drenthe

1.20 hoog en 7.1 stroom.
Mooi dat die wolf zelf bewijst dat die nachtkraal niet werkt. Des te eerder kan er eindelijk eens ingegrepen worden.

Want dat moet!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:45

En dan nog durven mensen te beweren dat je echt IETS moet doen als is het maar het hekwerk van 1.20. :=

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 23:06

Volgens de ladder in het IPO, hoe te handelen wanneer een wolf ongewenst gedrag vertoond, zou die blauwvinger geschoten mogen worden.
Meerdere aanvallen in korte tijd én dan nu ook nog een wolfwerend raster overwonnen.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 23:15

Zichtmelding Boijl Frl
Citaat:
28-7-25 Boijl Frl vanavond
Doldersumsestraat.
Vlakbij Hoeve Boschoord.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Foto’s uit filmpje melding via Westerveld

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:49

aikon schreef:
Die wolf die in boijl gezien is, op de achtergrond is de HBC stal te zien. Daar lopen momenteel veel merries met veulens. Die zijn op de foto te zien.

Wolf loopt richting dorp daar is een groot perceel met mais.

Ook ik loop met mijn honden daar op het zandpad (waar het filmpje gemaakt is) en het bosje wat daar aanzit. En loop of men er mijn pony van 1,09 m. -O-

Paar weken terug wilde mijn 6 jarige reu haast niet langs het maisveld langs het pad. De 13 jarige teef (hoort en ziet slechter) en 5 maand oude reu pup liepen wel door max 5 meter voor mij, verder gaat de flex lijn van de pup niet.

Ik heb een flinke bolderkar mee voor de oude hond die het wandelen niet meer goed vol kan houden en de pup zit met de flex lijn aan de kar vast. Dan heb ik een hand vrij.
De 2 andere lopen daar altijd los of de oude zit in de kar.
En ja, iedereen laat daar zijn of haar hond/en los uit als het kan.

Sinds het mais weer hoog is ben ik op mijn hoede, en na reactie paar weken terug van de 6 jarige al meer, maar nu nog meer. Met de honden lopen of mennen in het DFW doe ik al niet meer, maar nu word het zandpad ook een probleem.

Ik loop alleen met nu 2 kwetsbare honden (oudje en pup) oude is een grote kees en de andere wolfkezen.

Ik herken het, ik woon bij je in de buurt en ook wij zijn ingebouwd tussen de mais en hennep. Je hebt totaal geen zicht meer..en wij zitten ook praktisch aan het zandpad. Sterkte!

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:56

tienus63 schreef:
Zichtmelding Boijl Frl
Citaat:
28-7-25 Boijl Frl vanavond
Doldersumsestraat.
Vlakbij Hoeve Boschoord.

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Foto’s uit filmpje melding via Westerveld

Hoeve Boschoord heeft allemaal boerderij dieren, volgens mij kan wel alles nr binnen.

Ik weet amper nog waar te wandelen met de honden, zelfs de paden waar je je normaal veilig voelt, zijn het niet meer. Je kan niet meer in de verte kijken, alles zit vol geplant, vanaf grens dorp met mais. Het wordt er niet leefbaarder op.
Gelukkig hebben de reeen daarmee wel een betere verstopplek.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 00:36

tienus63 schreef:
Volgens de ladder in het IPO, hoe te handelen wanneer een wolf ongewenst gedrag vertoond, zou die blauwvinger geschoten mogen worden.
Meerdere aanvallen in korte tijd én dan nu ook nog een wolfwerend raster overwonnen.

Ik hoop dat de provincie Overijssel wel durft door te pakken maar ik ben er bang voor.