Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 18:55

pien_2010 schreef:
Lorette dat heb ik al Zo vaak gedacht, helemaal met je eens. En die partij gaat ook nog eens eigen school beginnen :x Schande!

Die school is Maandag al begonnen.
Heel kleinschalig allemaal tot nu toe en laten we hopen dat het kleinschalig blijft.

https://www.nrc.nl/nieuws/2022/08/29/ee ... e-a4140162

Alles moet op de ouderwetse manier.

Citaat:
De scholen moeten een combinatie bieden van enerzijds klassiek onderwijs, met schoolborden, staartdelingen, ‘meesters en juffrouwen’, en anderzijds veel aandacht voor het individuele kind.

Worden die kinderen dan klaargestoomd voor het leven in de vorige eeuw?

En dan dit

Citaat:
De degelijkheid van het onderwijs wordt verstoord door modegrillen, zoals iPad-scholen, te vroege seksuele voorlichting, klimaathysterie en coronapaniek. Via overkoepelende besturen lijdt het onderwijs steeds meer onder inhoudelijke beïnvloeding vanuit de overheid en de EU.”

Ja hoor. De kinderen leren blijkbaar dat baby's met de ooievaar gebracht worden. De klimaatverandering een hoax is. En alle moderne onderwijs middelen zijn taboe. Terug naar de kroontjespen.

BigOne

Re: Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 19:28

En vrouwen die nee zeggen bedoelen ja, je moet gewoon even aandringen . Aldus Baudet .

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 19:29

De IAEA komt blijkbaar niet binnen bij de kerncentrale via de Oekraine route.
https://twitter.com/KyivIndependent/sta ... 4080814082

BBC Rusland: Russische bezetters weigeren pasjes voor de fabriek in Zaporizja te verstrekken aan de IAEA-delegatie.

De delegatie staat in de rij bij een controlepost in door Oekraïne gecontroleerd gebied, omdat de Russische bezetters beweren dat ze de fabriek zonder obstakels vanuit Rusland zouden kunnen bereiken.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 19:31

En maar traineren.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 19:38

BigOne schreef:
En vrouwen die nee zeggen bedoelen ja, je moet gewoon even aandringen . Aldus Baudet .

Just grab ‘em by the pussy. Aldus The Donald.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 21:30

Terwijl de westerse landen zich bezig houden met hun sancties, vaart Rusland er wel bij. Het Wall street journal, beweert volgens dit artikel, dat Rusland zwemt in het geld. Vooral met de verkoop van olie, doen ze goede zaken. Ze exporteren dagelijk voor 7,4 miljoen aan olievaten en olieprodukten. De belangrijkste afnemers zijn China en Indie en Turkije. En ook de Europese landen importeren nog olie uit Rusland.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 22:51

"Dit artikel"? Je vergeet je bron. Of je laat hem bewust achterwege, dat kan natuurlijk ook nog.
Maakt het gelijk makkelijker om er een eigen, onnavolgbare draai aan te geven.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 23:07

Ik zie vandaag meerdere berichten van DP voorbij komen, met een verwijzing naar een bron, maar die(zelfde) bron ontbreekt.

Moeilijk lezen zo :+

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-22 23:07

Gewoon niet lezen is ook een oplossing

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 23:08

Sizzle schreef:
Gewoon niet lezen is ook een oplossing

Sterker nog, dat is de beste oplossing.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 09:18

Een volgende Russiische olie-man is er mee gestopt:
Citaat:
Vice-president van Lukoil Ravil Maganov wierp zich vanaf de 6e verdieping van de TSKL in Moskou.

De olieman overleed ter plaatse aan zijn verwondingen, zijn lichaam werd ontdekt door medisch personeel. De redenen voor wat er is gebeurd, zijn nog niet vastgesteld
https://twitter.com/Flash43191300/statu ... 7362072577

Volgens Russische berichten zijn er Ukraïnse paratroepers geland bij Enerhodar, de plaats bij de kerncentrale waar vandaag het team van het Atoom Agentschap komen controleren. Er worden (Russische) helicopters gespot en ontploffingen gehoord. Ukrainse kant bericht over hetzelfde en vermeld dat het om Russische akties gaat. Vermoedelijk een false-flag operatie dus.
https://twitter.com/GoncharenkoUa/statu ... 0866066432

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 10:04

Ben heel benieuwd of de delegatie de kerncentrale binnen komt en wat ze te zien krijgen. Bedankt Irmaz!

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 12:40

pien_2010 schreef:
Ben heel benieuwd of de delegatie de kerncentrale binnen komt en wat ze te zien krijgen. Bedankt Irmaz!

Het team staat nog steeds bij een checkpoint aan Ukraïnse zijde ivm Russische beschietingen op de route naar de centrale:
https://news.sky.com/story/ukraine-live ... eblog-body

Voor mensen die denken dat het net zo goed Ukraïnse beschietingen kunnen zijn wil ik er op wijzen dat het hoogst onwaarschijnlijk is omdat het in het belang van Ukraïne is dat dit team de kerncentrale daadwerkelijk bezoekt.
Het lijkt er ernstig op dat Rusland wat te verbergen heeft in de centrale en daarom alles probeert te doen om het team af te schrikken en zo af te zien van de controle.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 12:46

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 12:49

irmaz schreef:
pien_2010 schreef:

Het team staat nog steeds bij een checkpoint aan Ukraïnse zijde ivm Russische beschietingen op de route naar de centrale:
https://news.sky.com/story/ukraine-live ... eblog-body

Voor mensen die denken dat het net zo goed Ukraïnse beschietingen kunnen zijn wil ik er op wijzen dat het hoogst onwaarschijnlijk is omdat het in het belang van Ukraïne is dat dit team de kerncentrale daadwerkelijk bezoekt.
Het lijkt er ernstig op dat Rusland wat te verbergen heeft in de centrale en daarom alles probeert te doen om het team af te schrikken en zo af te zien van de controle.

Het team had natuurlijk eerder laten weten dat zij alleen de centrale konden bezoeken als de beschietingen zouden stoppen. Uiteindelijk zijn ze dus toch afgereisd zonder dat de beschietingen zijn gestopt. En kunnen ze met eigen ogen zien, wie zich niet aan de afspraken houdt. Ook niet onbelangrijk.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 13:04

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 13:04

irmaz schreef:
Sorry totaal of topic maar dit is zo hartverwarmend <3
Een vogel die een egel verteld dat hij op een gevaarlijke plek zit:
https://twitter.com/TansuYegen/status/1 ... 1263833091
(voor mensen zonder twitter, echt voor dit soort filmpjes is twitter zoooo de moeite waard)

Dat dacht ik eerst ook maar die vogel probeert alleen de ogen eruit te pikken, sorry dat ik je filmpje bederf.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 13:06

Babootje schreef:
Het team had natuurlijk eerder laten weten dat zij alleen de centrale konden bezoeken als de beschietingen zouden stoppen. Uiteindelijk zijn ze dus toch afgereisd zonder dat de beschietingen zijn gestopt. En kunnen ze met eigen ogen zien, wie zich niet aan de afspraken houdt. Ook niet onbelangrijk.

Hadden ze kunnen doen maar dat lijkt me precies wat de Russen willen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-22 13:06

irmaz schreef:
(voor mensen zonder twitter, echt voor dit soort filmpjes is twitter zoooo de moeite waard)

Verkeerde topic?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 13:08

Tja, het is even de vraag of de SFB al ter plekke was of er naderhand naar toe ging. Maar conclusie dat ramen dodelijk zijn in Rusland valt wel te trekken.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 13:09

BigOne schreef:
irmaz schreef:

Dat dacht ik eerst ook maar die vogel probeert alleen de ogen eruit te pikken, sorry dat ik je filmpje bederf.

Dat dacht ik eerst ook, maar hij blijft aandringen en de weg wijzen totdat de egel aan de kant is en zelfs dan neemt hij nog de moeite om de weg naar boven aan te geven.
Dit soort vogels zijn aaseters volgens mij, zolang een beest nog beweegt hebben ze er weinig belangstelling voor.
Dus ik ben het niet met je eens :)

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 13:10

Sizzle schreef:
irmaz schreef:

Verkeerde topic?

Vast, daarom ook totaal off topic en een sorry. Het leek me een mooi tegenwicht voor al die ellende en destructie van Ukraïne

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 13:13

BigOne schreef:
irmaz schreef:
irmaz schreef:
Dat dacht ik eerst ook, maar hij blijft aandringen en de weg wijzen totdat de egel aan de kant is en zelfs dan neemt hij nog de moeite om de weg naar boven aan te geven.
Dit soort vogels zijn aaseters volgens mij, zolang een beest nog beweegt hebben ze er weinig belangstelling voor.
Dus ik ben het niet met je eens :)

Met genoeg droogte en voedseltekort gaan ook aaseters verder kijken dan wat blijft liggen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 13:36

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 14:23

Wat een barbaren zijn het ook...

https://twitter.com/KyivIndependent/sta ... 9702311937
Officieel: Rusland vernietigt archeologische vindplaats die teruggaat tot 5000 voor Christus in bezet Mariupol.

Petro Andriushchenko, een adviseur van de burgemeester van Mariupol, meldt dat de Russische bezettingsautoriteiten toestemming hebben gegeven voor de bouw op de locatie, die vanwege de historische betekenis in 2021 bescherming kreeg van de gemeenteraad van Mariupol.