Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
_San87_ schreef:Schiphol is een vliegveld, geen luchtvaartmaatschappij.
Elisa2 schreef:Maar als je nu de PVV hebt dan richt die zich op geld besparen door asiel stop (hun woorden hè)
Eigen risico afschaffen en nog meer van dat soort dingen.
Dan lijkt dat dus al snel voordeliger en beter voor de burger.
fransje23 schreef:Elisa2 schreef:Maar als je nu de PVV hebt dan richt die zich op geld besparen door asiel stop (hun woorden hè)
Eigen risico afschaffen en nog meer van dat soort dingen.
Dan lijkt dat dus al snel voordeliger en beter voor de burger.
PVV laat alleen niets doorrekenen en heeft voor veel dingen überhaupt geen plan.
Kans dat de staatsschuld oploopt is dan natuurlijk groot.
MarlindeRooz schreef:BigOne schreef:Er zijn ook mensen met vermogen die echt links stemmen, vooral voor een meer leefbaar milieu en solidariteit met mensen die het een stuk minder hebben.
Of mensen zijn dankbaar dat ze allerlei kansen gehad hebben dankzij de Nederlandse verzorgingsstaat en gunnen dit anderen ook.
Mensen met een uitkering of laag inkomen die rechts stemmen snap ik al helemaal niet. Wel lief dat je denkt aan de rijke mensen! Die hebben het ook zwaar.
MizzMontana schreef:_San87_ schreef:Schiphol is een vliegveld, geen luchtvaartmaatschappij.
Klopt, een vliegveld dat hard werkt aan verduurzaming van de grondafhandeling. En waar je als overheid wat mij betreft prima zou mogen zeggen: de schoonste/duurzaamste/meest stille vliegtuigen krijgen voorrang op de maatschappijen die niet of nauwelijks verduurzamen. Om op die manier de sector te motiveren om te verduurzamen.
Maar het gaat mij niet om de Schiphol moet wel of niet blijven/krimpen/groeien. Daarover staat mijn standpunt toch al vast. Mijn punt was dat niet alleen asielbeleid of het willen behouden van je eigen vermogen een reden is om op rechts te stemmen.
In dit topic krijg ik wel eens het gevoel dat je alleen maar rechts kan stemmen als je geen asielzoekers wil en geen belasting wilt betalen over je vermogen.
_San87_ schreef:Ik las net dat JA21 verkiezingbeloftes aangepast heeft voor de doorrekening.
https://nos.nl/nieuwsuur/collectie/1400 ... kq20N1-Zbg
MizzMontana schreef:_San87_ schreef:Ik las net dat JA21 verkiezingbeloftes aangepast heeft voor de doorrekening.
https://nos.nl/nieuwsuur/collectie/1400 ... kq20N1-Zbg
Ja hij werd hier gisteren echt over doorgezaagd op tv bij nieuwsuur. Hij kwam niet al te best uit de verf in dat interview.
Lynnepinny schreef:Douce schreef:Rechts progressief is nu geen stroming inderdaad, gemiste kans. Zeker ook voor de vrouwenrechten.
Hoe zou progressief rechts eruit moeten zien? Ik zie het nog niet helemaal voor me.
journee schreef:![]()
Hier wordt uitgelegd hoe de arbeider is opgeschoven naar rechts en de 'elite' naar links, terwijl dat voorheen precies omgekeerd was.
https://www.ipsos-publiek.nl/actueel/blog-de-moderne-klassenstem-waarom-de-arbeider-rechts-stemt-en-de-elite-links/
prompter schreef:Voor mij persoonlijk: een sterke economie en geen oplopen van de staatsschuld, maar met oog voor klimaat en mensenrechten. D66 gaat het nu ook worden, dat komt nog het dichtst in de buurt.
Elisa2 schreef:Ga alleen echt NIET voor een partij die op de zorg willen bezuinigen.