996981 schreef:GL-PvdA zou er denk ik goed aan doen een andere lijsttrekker naar voren te schuiven
Aboutaleb, maar die wil niet.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
996981 schreef:Voor mij heeft Timmermans er wel voor gezorgd dat ik niet GL-PvdA heb gestemd. Maargoed ik zal dan wel geen mens zijn ofzo. Want het kan niet aan de lijsttrekker liggen
Citaat:Voor mij heeft Timmermans er wel voor gezorgd dat ik niet GL-PvdA heb gestemd. Maargoed ik zal dan wel geen mens zijn ofzo. Want het kan niet aan de lijsttrekker liggen
996981 schreef:Dat zal er ook helemaal aan liggen hoe je het gesprek aangaat en met welke intentie
Als ik hier zie dat open-minded mensen al in de verdediging schieten ipv te vragen waaróm ik dan niet GL-PvdA heb gekozen ivm Timmermans denk ik dat dat ook gewoon vaak fout gaat. Als de gesprekspartner het gevoel heeft dat de ander hem wel even uitlegt waarom hij verkeerd stemt… tja, daar hebben weinig mensen zin in.
996981 schreef:Dat zal er ook helemaal aan liggen hoe je het gesprek aangaat en met welke intentie
Als ik hier zie dat open-minded mensen al in de verdediging schieten ipv te vragen waaróm ik dan niet GL-PvdA heb gekozen ivm Timmermans denk ik dat dat ook gewoon vaak fout gaat. Als de gesprekspartner het gevoel heeft dat de ander hem wel even uitlegt waarom hij verkeerd stemt… tja, daar hebben weinig mensen zin in.
_San87_ schreef:Ik kan het huidige kabinet ook niet verdedigen. Ondanks dat ik NSC heb gestemd. Maar goed, had daar al over gezegd spijt te hebben. Ik had echt wel wat verwachtingen van ze. Samenwerken met voornamelijk PVV, en BBB en VVD is ook niet meteen makkelijk denk ik.
Mochten er weer verkiezingen komen wordt t weer SP, denk ik.
pien_2010 schreef:996981 schreef:Dat zal er ook helemaal aan liggen hoe je het gesprek aangaat en met welke intentie
Je hebt dat al een keer uitgelegd en dat begreep ik toen heel erg goed en ik vond dat ook prima. Je hebt er gewoon weinig mee en dat is toch goed.
BigOne schreef:Vooral het laatste stuk! Mensen zitten vaak in een bubbel en even verderop, in gesprek blijven met mensen die totaal andere denkbeelden hebben.
Ik weet niet wie dat allemaal geprobeerd hebben maar naar mijn beleving is dat bijna niet mogelijk, tenminste niet met veel stemmers van FvD en PVV.
Benzz schreef:BigOne schreef:Vooral het laatste stuk! Mensen zitten vaak in een bubbel en even verderop, in gesprek blijven met mensen die totaal andere denkbeelden hebben.
Ik weet niet wie dat allemaal geprobeerd hebben maar naar mijn beleving is dat bijna niet mogelijk, tenminste niet met veel stemmers van FvD en PVV.
Ik heb geprobeerd en absoluut niet op een belerende toon, juist door meer te vragen waarom en hoe. Maar ik werd uitgescholden voor linkse h**r.
Benzz schreef:996981 schreef:sorry ik moest hier even hardop om lachen. Ik ben opgegroeid in een omgeving waar ook zo “gecommuniceerd” wordt met elkaar. Dat hoeft niet eens boos bedoelt te zijn, maar bijzonder is het inderdaad wel
De blik van de desbetreffende personen zeiden genoeg dat het wel boos bedoeld was
Electra63 schreef:_San87_ schreef:Ik kan het huidige kabinet ook niet verdedigen. Ondanks dat ik NSC heb gestemd. Maar goed, had daar al over gezegd spijt te hebben. Ik had echt wel wat verwachtingen van ze. Samenwerken met voornamelijk PVV, en BBB en VVD is ook niet meteen makkelijk denk ik.
Mochten er weer verkiezingen komen wordt t weer SP, denk ik.
Ik denk dat NSC prima met partijen als PvdA/GL en CDA en CU een regering kan vormen.
Maar om met BBB en PVV samen te regeren is andere koek, te onervaren op een enkeling na en one-issue-partijen.
Er zitten fatsoenlijke, hardwerkende mensen in die partij met ook (specifieke) kennis.
Kamerleden van de PVV zijn amper in de kamer aanwezig en schijnen ook (bijna) niets aan te dragen.
Dat zie je bij geen enkele partij, behalve bij FvD.
En Wilders is een eenling en wil niet samenwerken.