Babootje schreef:Ik ga ervan uit dat Oekraine ook precies weet wat ze hebben vernietigd, obv intelligence/satellietinfo, etc etc.
Dat is allemaal niet zo moeilijk.
enzino schreef:Het lijkt me wel wat moeilijker dan dat jij nu doet voorkomen. Niet alles blijft afgebrand in een open veld achter zoals een tank.
En ze hebben er natuurlijk alle baat bij de cijfers wat aan te dikken als signaal naar de Navo dat ze weten wat ze doen (en eventuele nieuwe wapens goed zullen gebruiken) en als moraalbooster naar de eigen troepen en aanhang.
Ik denk dat jij echt geen idee hebt wat ze allemaal weten. Intelligence weet precies welke divisies, waar ze vechten, wanneer ze vechten, met hoeveel man en met hoeveel materieel. Die troepenverplaatsingen zijn allemaal waargenomen. Ze weten ook precies wie en wat zich in Cherson nog bevindt/bevinden. Soms horen we daar berichten van maar ze gaan ons ook echt niet alles vertellen. Oekraine/US Intelligence en NAVO delen allen informatie/data.
Ik denk dat de cijfers redelijk betrouwbaar zijn. Ze weten precies wat er allemaal vernietigd is, maar ze weten niet hoeveel en welke wapens en manschappen Rusland nog heeft.
Maar uit wat Rusland gebruikt aan wapens valt wel wat af te leiden.