Wolf Nl, Be, Du deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:23

tienus63 schreef:
Ik vind het bijzonder dat ze dit bericht überhaupt geschreven hebben, lijkt me niet rust bevordelijk.

Waarom zeg je dat? Ik snap hun uitgangspunt wel. Ik zou denk ik op dat moment ook al mijn energie willen steken in mijn hond gezond krijgen?

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 13:56

Ik had het in hun situatie alleen bij het interview gelaten, zeker als je zegt dat je rust wilt.
Ik vind dit een beetje tegenstrijdig.

Ik ben blij dat ze de toestand delen van de hond.
Het drukt mensen wel even met de neus op de feiten.

Bovenal hoop ik dat de hond herstelt!

Sassy4barrel

Re: Wolf Nl, Be, Du deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:50

Ik lees steeds hele discussies op social media en reageer er niet meer op want mensen snappen het echt niet. Opmerkingen zoals "hadden ze m maar in de riem moeten doen dan was dit niet gebeurd " kan ik echt geirriteerd van worden maar heb gemerkt dat uitleg geven al is het op een beleefde en rustige manier niet helpt. Veel mensen zien de wolf nog als een romantisch knuffel dier die zich prima aan de menselijke regeltjes kan houden

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:04

DubbelFun schreef:
Dat speelt hier iig niet voorzover ik weet.

Ok, dat was me niet duidelijk.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:06

Ja en de duizendste keer hadden die boeren maar een hek moeten zetten...

er is al zo vaak bewezen dat die niet werken, hoogstens voor even.
Zelfs in een raster van 165 zijn ze al geweest, wat moet je dan nog..?

Inderdaad hond aan de lijn ook.
Ik begrijp als een hond helemaal van het pad in het bos is dat men dat zegt.
Maar 3 meter bij mensen vandaan, wat doet die riem nog?
Misschien als je de riem om je middel knoopt. Want anders rukt hij die toch zo uit je handen?
En dan niet hopen dat hij de hond helemaal kapot scheurt...

Maar echt ze snappen het gewoon niet.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:08

Je moet ook niet die wolf in de weg gaan lopen, DaN kUn Je DaT VeRwAcHtEn!

Enzo…
Ik lees de reacties ook niet meer op social media, dat is niet goed voor mijn hart.

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:11

en dan mensen die 10 hoog wonen op een flatje en een foto van hun Kangal posten (die niet verder komt als de hondenuitlaatplaats om de hoek) ; ja dan moet je er maar 3 van deze kopen. Gister gromde hij nog tegen de postbode. Die knapt iedere wolf zo op... ik denk dat ik ook maar moet ophouden met lezen

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:12

idd, jij loopt in zijn leefgebied, wij pikken alle ruimte in....

Ja, ga jij verhuizen dan of je aan de boom knopen?
Zeg het nooit, maar een keer ga ik dat wel doen :P
En dan zie je in het profiel ook nog vaak foto's van (klein) kinderen.... :?

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:41

Ja dat commentaar erbij lees ik al lang niet meer. Beter voor mijn eigen gemoedstoestand. ;) Wel een keer een familielid gehad op facebook die over ‘dan moet je je dieren maar beschermen’ begon vanuit driehoog achter in de randstad. Die heb ik toen wel de mond gesnoerd. Als het je eigen leven totaal niet beïnvloed hoef je er ook geen mening over te uiten.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:34

In het blad van verening het Edelhert een artikel over wild tellingen bij Hoog Buurlo, veel minder zichtmeldingen van rood, ree en grofwild. Ze weten nog niet wat de oorzaak daarvan is maar de wolf zou een reden kunnen zijn. Ik ga later kijken of ik het kan plaatsen.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 18:00

SusanH schreef:
In het blad van verening het Edelhert een artikel over wild tellingen bij Hoog Buurlo, veel minder zichtmeldingen van rood, ree en grofwild. Ze weten nog niet wat de oorzaak daarvan is maar de wolf zou een reden kunnen zijn. Ik ga later kijken of ik het kan plaatsen.

Kun je documenten scannen met je telefoon?
Dan scannen eventueel bijsnijden en dan schermafbeelding maken en bijsnijden.
Dan is en blijft de tekst meestal goed te lezen.
Duidelijker dan wanneer je een foto van het artikel maakt.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 18:14

Laatst bijgewerkt door tienus63 op Gisteren, 18:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:36

Veel tegenstrijdige geluiden dus, van “alles raakt op” naar “reeen blijven stabiel”.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 18:51

Zichtmelding Hooghalen Dr eergisteravond 4 wolven
Citaat:
Hooghalen, Drenthe
23-07-2025
23:55

Zichtmelding

Woensdagavond 4 wolven in een weiland gezien naast kamp Westerbork.

meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW  +31 6 17018889 via WhatsApp  

#geenwolf
https://Geenwolf.com

Afbeelding
Afbeelding
Filmpje via bron geen wolf

https://www.facebook.com/share/v/1EiqQ2 ... tid=wwXIfr

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 19:35

Citaat:
25 juli 2025/de Stentor

Na wolfaanval op Veluwe gaan hondenbezitters ‘gewapend’ het bos in

De schrik zit er flink in. Hondenbezitters gaan nog wel het bos in. Maar niet zonder ‘wapens’. Daar heeft de wolfaanval in een losloopgebied op de Veluwe bij Vierhouten alles mee te maken.
Een gewaarschuwd mens telt voor twee. Na een wolvenaanval bij Vierhouten - waar hond Evi zwaargewond raakte - heeft de gemeente Nunspeet bordjes opgehangen. Met daarop het advies je hond aan de lijn te houden.
Het schrikt Mark en Elfi Krom niet af. Zij gaan gewoon wandelen met hun Portugese berghond. „We laten hem los, maar zijn wel alert.’’

Én gewapend.
„Kijk’’, zegt Mark. Hij wijst naar een fikse stok in zijn hand. Die heeft hij bij zich sinds hij hoorde dat er een wolf in het gebied rondloopt.
„Stel je voor dat er een wolf op ‘m afduikt.”
Voorheen liep Mark ook ‘s avonds laat nog een rondje over de heide. „Dat deed ik rond 23.00 uur, voordat ik ging slapen. Dat doe ik nu niet meer.’’

Dat de wolf in het gebied te vinden is, vindt het stel overigens geen probleem. Integendeel. „We vinden het heel mooi dat ‘ie terug is. Ik vind dat wij ons aan te passen hebben aan de wolf, en niet andersom’’, zegt Mark.

„Als wij de hond hier los laten lopen, is dat eigenlijk misschien een beetje dommig. Die wolf kan daar niets aan doen, dat is gewoon een roofdier.’’
‘We houden hem nu bij ons’

In hetzelfde gebied wandelen Marja en Nico, met hondje Joppe. Die zit wél aan de lijn. „We hebben hem een hele tijd aangelijnd gehad. En we letten zelf beter op.’’

Vóór de wolvenaanval was dat anders. „Dan liep de hond soms wel een halve kilometer achter ons. We houden hem nu bij ons.’’
Moeder appt van vakantieadres

Isa durft het ook aan om een losloopgebied in te gaan. Haar Roemeense hond Saga is daar maar wat blij mee. „Het is hier een soort van omheind. En ik houd het goed in de gaten’’, zegt ze.

Ze loopt al jaren door het losloopgebied. „Ik woon hier vlakbij.’’

Normaal gesproken wandelt ze ook op de hei waar Evi werd aangevallen. Maar die mijdt ze nu. „Mijn moeder is op vakantie. Die zei: ‘Niet meer met de hond naar de hei!’’’ Dat advies kreeg ze ook van een overbuurvrouw.

Na tien minuten wandelen komt ze een vrouw tegen in het bos. Zij heeft ook een hond bij zich. Én een fluitje om haar nek. „Ik heb een overlevingsfluitje, dat maakt heel veel geluid. Die heb ik maar tevoorschijn gehaald. Het is natuurlijk hartstikke link. Je moet er niet aan denken dat er iets gebeurt.’’

Deze vrijdagmiddag blijft een gevreesde ontmoeting met een wolf uit. De baasjes keren met hun viervoeters met een gerust hart huiswaarts.
https://www.destentor.nl/nunspeet/na-wo ... Mfy5TWmw4A

Bron geen wolf in cultuurlandschap
https://www.facebook.com/share/p/1CtsXiQVi4/?

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 19:56