Benzz schreef:Nu eerst het leukste debat van alle verkiezingen: die van het Jeugdjournaal. Omtzigt is er trouwens niet.
Mee eens, zo leuk om te zien. Maakt ze wat menselijker. Bontebal valt me heel erg mee.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
juval schreef:Benzz schreef:Nu eerst het leukste debat van alle verkiezingen: die van het Jeugdjournaal. Omtzigt is er trouwens niet.
Mee eens, zo leuk om te zien. Maakt ze wat menselijker. Bontebal valt me heel erg mee.
Citaat:Het probleem met Links is dat ze zich teveel met randzaken bezig houden. Dat zeg ik gewoon hardop terwijl ik komende Woensdag naar de stembus ga om PVDA/GL te stemmen. Mij persoonlijk gaat het op dit moment nog redelijk. maar ik merk ook dat het met rechts beleid moeilijker en moeilijker wordt om alle ballen nog omhoog te houden. Als dit nog een paar jaar zo door gaat dan kan ik het paard weg doen. En aangezien ik tegen die tijd niet de enige ben vrees ik wat er dan met veel paarden gaat gebeuren.
Op links is vooral de PVDD het probleem, In het huidige verkiezingsprogramma willen ze heel veel activiteiten met dieren gewoon keihard verbieden. Waaronder sportvissen. Sportvissen is zeker niet mijn hobby, maar je jaagt hier toch al snel 700.000 kiezers richting rechts. Ook duivensport staat in het programma om verboden te worden. En voor de paardensport hebben ze op dit moment alleen een heel streng paardenbesluit in hun programma staan. Maar iedereen die zijn of haar oor goed te luister heeft gelegd weet inmiddels dat een verbod op paardensport ook in de pijplin zit.
economisch heeft de PVDA/GL gewoon voor de meeste mensen het beste beleid. En dat is zeker niet alleen de onderkant. Maar ook voor de midden inkomens tot de hogere midden inkomens is het beleid door de bank genomen het voordeligste. Een groot deel van het geld dat je verdiend met werken mag je bij de VVD afdragen aan de belastingdienst. En dat jaar na jaar. Inmiddels lopen ook een deel van de midden inkomens al bij de voedselbank omdat ze onder aan de streep onvoldoende over houden. En die groep wordt niet kleiner wanneer we door gaan met rechts stemmen.
Janneke2 schreef:Dat verwacht ik ook. Zit nu Buitenhof van vanochtend te kijken en vind de chemie tussen Omtzigt en Timmermans weer mooi om te zien. En als je geen sociaal hart hebt doneer je de opbrengst van je boek niet aan de voedselbank lijkt me.Benzz schreef:Omtzigt geeft aan eventueel wel premier te willen worden. Die man veranderd ook per dag van zijn ideeen.
Lichtpuntje.
Dan wil hij op gegeven moment ook wel weer met links regeren.
(In zijn boek had hij het er over 'dat hij een christen democraat is met een sociaal hart'. Ik verwachtte dus dat hij wel 'over links' zou willen...)
Nikass schreef:mysa schreef:Ik denk er precies zo over, Pien.
Ik niet. Ga je altijd met iemand op de foto staan terwijl je niet weet wie het is?