Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Babootje

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 18:25

Aangaande de tarievenoorlog lijkt me dit ook niet ondenkbaar.
Grote handelaren met voorkennis kunnen hier wel eens heel rijk van worden.
"Trump manipuleert opzettelijk de aandelenmarkten... Tariefangst, markten dalen, zijn rijke vrienden kopen de dip, daarna gaan de tarieven omlaag, de aandelenmarkt gaat weer omhoog, zijn rijke vrienden worden rijker... Hij moet onderzocht worden".

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 18:29

Met bovenstaande eens, ik volg wat economen en die denken bovenstaande ook.

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 18:37

Lieser schreef:
'De Amerikaanse president Donald Trump heeft duidelijk gemaakt dat hij en zijn land zijn toegewijd aan de NAVO. Dat zei NAVO-topman Mark Rutte vanmiddag op een gezamenlijke persconferentie met de Poolse president Andrzej Duda in Brussel.'

_/-\o_

Volgens mij is dit wensdenken van Mark Rutten, vooral omdat het alternatief niet zo mooi is. En als de huidige standpunten van Trump zijn toewijding aan de NAVO moeten bewijzen, dan ben ik niet overtuigd.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 19:24

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 19:28

Uhm, maar da ken toch nie? (Die vraag stel ik me telkens weer). Bovendien, als de VS alleen te hulp zou hoeven schieten voor landen die bijv. 5% van hun GDP bijdragen, terwijl ze zelf ook fors minder besteden, worden ze daar zelf ook niet beter van. Het lijkt me zomaar dat Trump niet alleen NAVO wil verlaten, maar (op verzoek van Rusland) wil vernietigen van binnenuit met dit soort idiote initiatieven.

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 19:55

Nee voor zover ik weet kan dat niet zomaar. Iedereen heeft zich aan dezelfde regels en format te houden en als je dat veranderd wil hebben dan moeten alle landen mee in die verandering.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 20:11

Bijgelezen:
1. Merci voor de uitleg over China haar reactie op de USA ;
2. Ik moest wel lachen om de ambulance absurde video. Heel goed gedaan.

En verder bedank iedereen die geplaatst heeft.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 20:14

Godskanonnen.....wat een waanzin komt er vandaag ook weer voorbij :x

https://reportersonline.nl/trump-dag-45 ... rechtshof/

Nog bedankt voor deze link want het is wel een fraai overzicht zo elke dag..... elke dag lijkt wel maanden aan ellende joh, echt bizar dit......

Alleen al dat nuclear afval verhaal...... 8)7 Oeps foutje, bedankt!!

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 20:21

Doneren jullie ook wel eens wat aan de journalistiek (zoals via reporters online). Ik vind het eigenlijk wel logisch.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 20:38

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 20:44

Afbeelding

Ik moest hier stiekem om lachen :D

Verder wilde ik jullie even bedanken. Het is fijn om dit topic door te lezen en goed overzichtelijk alle ontwikkelingen te volgen.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 20:45

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 21:00

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 21:39

Babootje schreef:
Ann schreef:
Voor de mensen met een sterke maag (AI video Trump/Putin).
https://www.youtube.com/watch?v=VhlwPOrccww

Bron: The Lincoln Project op Youtube.

Brrrrrr :brr:

Durf niet te kijken, ookal is het ai. Korte omschrijving wat ik mis? :+

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 21:49

Ik denk, ik wacht de reacties erop even af, maar nu durf ik al helemaal niet meer. :')

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 22:11

Polar schreef:
Ik denk, ik wacht de reacties erop even af, maar nu durf ik al helemaal niet meer. :')

Geen bloed, doden of afgerukte ledematen.
Wel bdsm herenliefde met T en P in de hoofdrol
%)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 22:14

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 22:57

Polar schreef:

Slim. Zoals Stephen King in ‘insomnia’ 1 van de karakters laat zeggen: “Done bun can’t be undone”. :r

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 23:05

N.a.v de reactie van Roodvos, wilde ik hem toch kijken, maar als zelfs jij een kots-smiley gebruikt, denk ik dat het beter is om hem niet te openen. :+
Hij is erger dan de tenen-zuig-video van Musk en Trump?

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 23:17

Er zit ook weer een tenen moment in, Trump op vier pootjes aan een hondenlijn, Vance in een leren pakje.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 23:46

Trump stelt niets nodig te hebben van Canada. Ze hebben nationale parken vol met bomen, dus die kunnen nu gekapt worden om het hout vanuit Canada te vervangen.

Hij heeft het hierbij over 'reharvesting' van bomen, waarbij hij blijkbaar denkt dat je binnen korte tijd hout kan aanvullen oid.

En, over NAVO:
"If the United States was in trouble and we called them. We said, 'We got a problem, France.' Do you think they're gonna come and protect us? Hmm. They're supposed to. I'm not so sure."

Buiten 9/11 uiteraard, Frankrijk heeft letterlijk geholpen bij het oprichten van de VS....lang voor NAVO bestond.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 23:58

Telpeva schreef:
Er zit ook weer een tenen moment in, Trump op vier pootjes aan een hondenlijn, Vance in een leren pakje.
Ik heb hem gekeken. _O- Het valt gelukkig mee bij wat ik me had voorgesteld. :') Die tenen. :r

Bizarre uitspraken weer, zo'n gebrek aan kennis.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 01:27

mylittlejoy schreef:
Trump stelt niets nodig te hebben van Canada. Ze hebben nationale parken vol met bomen, dus die kunnen nu gekapt worden om het hout vanuit Canada te vervangen.

Hij heeft het hierbij over 'reharvesting' van bomen, waarbij hij blijkbaar denkt dat je binnen korte tijd hout kan aanvullen oid.
"We have the greatest and fastest growing trees the world has ever seen" Sorry, kon het niet laten :')

Citaat:
En, over NAVO:
"If the United States was in trouble and we called them. We said, 'We got a problem, France.' Do you think they're gonna come and protect us? Hmm. They're supposed to. I'm not so sure."

Buiten 9/11 uiteraard, Frankrijk heeft letterlijk geholpen bij het oprichten van de VS....lang voor NAVO bestond.

Op BS kwam een plaatje voorbij van het Vrijheidsbeeld dat haar koffers had gepakt en op weg was naar huis, dat beeld past hier wel bij.
De Fransen hebben niet veel Amerikaans materiaal bij de strijdkrachtonderdelen en zijn dus geen goede klant, maar ze hebben wel nog diverse bases op het westelijk halfrond en relatief dichtbij Amerika (Tahiti, Martinique en Frans-Guyana).

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 07:52

Veronica2 schreef:
mylittlejoy schreef:

"We have the greatest and fastest growing trees the world has ever seen" Sorry, kon het niet laten :')

"Big, beautiful trees. They came to me, with tears in their eyes and said: Sir....... " Wie doet de volgende zin :=

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 07:55

Trump medewerkers hebben in het geheim gesproken met de politieke tegenstanders van Zelensky met als doel vroegtijdige verkiezingen te krijgen daar ze er van overtuigd zijn dat Zelensky dan verliest.

Nogmaals als je vriend zich zo opstelt dan heb je geen vijanden meer nodig. Ik vind het echt smerig. Wat verandert er veel in zo'n korte tijd.

https://m.standaard.be/cnt/dmf20250306_ ... =nopaywall