996981 schreef:In geen van die linken wordt glyfosaat genoemd? Heb even door gelinkt naar het onderzoek waarna in de eerste link gelinkt wordt (snap je het nog?) maar daar wordt in het beperktere stukje dat ik zonder abbo kan lezen trichloorethyleen genoemd als vermoedelijke veroorzaker van Parkinson. Dat is een heel andere stof.
Ik zeg niet dat er geen verband is hè. Laat dat duidelijk zijn. Maar er wordt hier wel heel makkelijk geroepen dat de EU compleet verkeerde keuzes maakt om een stof die allang bewezen zeer gevaarlijk is toch nog 10 jaar goed te keuren.
Volgens mij is het niet zo simpel en eenzijdig….
Niet heel duidelijk, wellicht. Maar ik had het over landbouwgif in het algemeen, naar Glyfosaat wordt nog onderzoek gedaan, al zijn er door Bayer/Mosanto miljarden aan settlements betaald in relatie tot Roundup.
Ik denk ook dat je kan stellen dat wanneer iets schadelijk is voor milieu, insecten en dieren, het ook schadelijk is voor mensen. Zo enorm veel verschillen wij niet, hoe graag we dat ook zouden willen.
Ik denk dat de vraag bij bestrijdingsmiddelen omgedraaid moet worden, dus niet: het is ongevaarlijk tot het tegendeel is bewezen, maar: het is gevaarlijk tot het tegendeel is bewezen.