Sizzle schreef:Je weet tegenwoordig niet wat er eigenlijk op de achtergrond was. Misschien is er in Teams wel een achtergrond met Voronesh
Tuurlijk. Maar waarom zou je het doen. Kies dan Cherson of (als je verwarring wil zaaien) Kiev

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sizzle schreef:Je weet tegenwoordig niet wat er eigenlijk op de achtergrond was. Misschien is er in Teams wel een achtergrond met Voronesh
Kuggur schreef:Nee, dat is niet koffiedik kijken. Die weg betekent dat Rusland verliest.
En het is belangrijk te anticiperen wat de consequenties van dat verlies zullen zijn.
Zet je eens in de positie van Rusland; je hebt letterlijk tienduizenden van je soldaten opgeofferd, je conventionele wapenarsenaal voor een significant deel verloren, dus miljarden roebels in de sloot gegooid. En nu druip je af naar huis, al je oorlogsrhetoriek is als een gepopte ballon leeggelopen.
Hoe denk je dat een voormalige supermacht die zich al bereid bewezen heeft grof geweld te gebruiken tegen een buurland dat geen enkele bedreiging voor ze vormde, reageert op een dergelijke situatie...?
Sizzle schreef:Misschien wordt het een soort 2e Gazastroon waar iedere dag ellende blijft maar wat echt niemand nog boeiend lijkt te vinden. Hoe lang is dat conflict daar al? Ruim 70 jaar toch?
Sizzle schreef:Die sponsoring met wapens in Oekraine stopt op den duur vast ook en dat leger is op de duur misschien ook gewoon „op“.
Depressieve voorspelling wellicht, maar ik zelf verwacht minimaal de komende 10 jaar geen oplossing behalve pappen en nathouden. Gelukkig ben ik geen expert dus mijn mening is wat dat betreft niets betekenend
Mijn hoop is echter een opstand vanuit de eigen Russische bevolking om er een eind aan te krijgen.
Sizzle schreef:Die sponsoring met wapens in Oekraine stopt op den duur vast ook en dat leger is op de duur misschien ook gewoon „op“.
Depressieve voorspelling wellicht, maar ik zelf verwacht minimaal de komende 10 jaar geen oplossing behalve pappen en nathouden. Gelukkig ben ik geen expert dus mijn mening is wat dat betreft niets betekenend
Mijn hoop is echter een opstand vanuit de eigen Russische bevolking om er een eind aan te krijgen.
Karl66 schreef:Dit gaat een uitputtingsoorlog worden. En zoals het er nu uitziet een oorlog die Oekraïne langer vol kan houden dan Rusland, door de militaire hulp die Oekraïne krijgt en de sancties die vanzelf gaan doorwegen in Rusland.
Dan heb je de mogelijkheid dat Rusland met een grote boem de rest van de wereld meeneemt in zijn verlies. Of wat volgens mij waarschijnlijker is, dat ze met hun eigen dolkstoot legende komen en zo de schuld voor hun eigen verlies bij iemand anders neerleggen.