Algemeen politiek discussietopic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 14:59

pien_2010 schreef:
Tango1979 schreef:
Mee eens juval. Als ze de grootste worden zouden ze moeten regeren.

Maar vind het echt gruwelijk waar nl naar toe gaat. Blijkbaar scoort het om alle problemen in nl af te schuiven op "de buitenlanders"

Tuurlijk moeten ze dan gaan regeren.

Als ik het topic zo volg valt het me op dat bepaalde standpunten niet of weinig lijken mee te wegen.

Het is onterecht om alle problemen af te schuiven op de buitenlanders. Maar er worden wel door asielzoekers enorm veel problemen veroorzaakt. Daar moet over gesproken mogen worden.
Mijn zoon zat gisteren in de trein van Brussel. Knokpartijen, zakkenrollers (soort bendes die die treinen afgaan) met als klapper dat ALLE toiletten zijn gemold en de trein buiten dienst is gesteld.
De gewone reizigers baalden als een stekker met uiteraard veel begrip voor het uit dienst halen.
Maar het waren enorme toestanden op die trein, die erom bekend staat. En ja dat zijn bendes asielzoekers die Nederland, België, Duitsland afgaan.
Die problemen moeten ook benoemd worden!!

Mijn zoon stemt trouwens links.

Die problemen moeten inderdaad benoemd (en opgelost) worden, maar ook in de juiste context geplaatst worden.
*Is de groep asielzoekers oververtegenwoordigd binnen de criminaliteit in Nederland? (cijfers bekend?)
*Is het anders/erger dan de Nederlandse problematische jeugdgroepen? (zelf veel mee gewerkt)
*Overvolle azc's met jonge mensen die eindeloos moeten wachten tot hun procedure überhaupt gestart wordt en in de tussentijd niets mogen doen?

>> Natuurlijk zitten er ook altijd criminelen tussen, en die criminaliteit moet je bestrijden! Alleen zal je meer effect bereiken als je zorgt voor een algeheel beter asielbeleid.
Net als met de algehele criminaliteit in Nederland:
*Al zo lang is bekend dat strenger straffen averechts werkt, en sowieso heeft Nederland al strengere straffen dan in de meeste Europese landen, maar tóch staat in de verkiezingsprogramma's van de rechtse partijen het voorstel om minimumstraffen in te voeren. Daarmee beslist dus de overheid en niet de rechter over de strafmaat + de criminaliteit zal enkel toenemen (zie Amerika als voorbeeld)

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 15:02

Pmarena: toen plaatste je een inhoudelijk bericht, in plaats van een persoonlijke denegrerende opmerking. Een wezenlijk verschil. Dus :wave:

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 15:06

tamary schreef:
pien_2010 schreef:
Ja Loretta dat denk ik. Want Omzigt wil een totaal andere Bestuurscultuur, de rol van de Tweede Kamer groter maken, de rol van de minister President kleiner, de overheid dichter bij de burgers brengen, meer in dienst van de burgers en daar kan links echt wel iets mee en hij met links. Daar heeft hij sec minder met de VVD die juist die bestuurscultuur meer en meer in het leven heeft geroepen.

Maar links gaat hem niet worden, dus probeert hij nu om zijn doelen te gaan bereiken via rechts. Daarbij zal de PVV een probleem worden, daar deze de vrijheid van Godsdienst (vastgesteld in onze grondwet) niet accepteert als het om de islam gaat (Wilders roep toetert dat de moskeeën weg moeten, iets dat geen schijn van kans heeft, dat weet hij ook, maar het wel lekker doet voor de Bühne, lees stemmen oplevert).

Aantekening hier bij, zou Islam het voor het zeggen krijgen, is er geen vrijheid van religie meer (al zou de kerk precies hetzelfde doen). En er zijn op een aantal vlakken (scheidingen etc.) al rechtbanken op religieuze islamitische gronden in een aantal Europese landen (engeland bv). Plus waar er nog meer om de wetten van een land heen gefietst wordt qua mogen trouwen bv) Vrijheid van religie ondersteunen best, maar dan wel ook vanuit de andere kant.

Daarom pleit GL/PVDA over meer controle op wat er in de moskeeën gebeurt. Maar gaat de VVD gezellig met de Taliban op de foto.

Loretta

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 15:18

Ik ben totaal geen fan van religie. Maar om nu net te doen alsof het alleen maar aan de Islam licht en dat christenen allemaal lieverdjes zijn dat is ook belachelijk. En vooral het aanwakkeren van haat tegenover 1 religie wat de PVV doet is gewoon toxisch voor een samenleving.

Daarom stem ik bij voorkeur het liefste op een seculiere partij.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 15:20

Omtzigt geeft aan eventueel wel premier te willen worden. Die man veranderd ook per dag van zijn ideeen.

Movement

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 15:24

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 15:37

Benzz schreef:
Omtzigt geeft aan eventueel wel premier te willen worden. Die man veranderd ook per dag van zijn ideeen.

Van een zakenkabinet, dat is héél iets anders. ;)

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 15:42

Movement schreef:
Ik weet niet of dit artikel al genoemd is, maar ik kwam dit toevallig tegen. BBB zijn visie over de paardensport:

https://boerburgerbeweging.nl/fractieni ... Nlw0SLNy-Y

Het probleem met Links is dat ze zich teveel met randzaken bezig houden. Dat zeg ik gewoon hardop terwijl ik komende Woensdag naar de stembus ga om PVDA/GL te stemmen. Mij persoonlijk gaat het op dit moment nog redelijk. maar ik merk ook dat het met rechts beleid moeilijker en moeilijker wordt om alle ballen nog omhoog te houden. Als dit nog een paar jaar zo door gaat dan kan ik het paard weg doen. En aangezien ik tegen die tijd niet de enige ben vrees ik wat er dan met veel paarden gaat gebeuren.

Op links is vooral de PVDD het probleem, In het huidige verkiezingsprogramma willen ze heel veel activiteiten met dieren gewoon keihard verbieden. Waaronder sportvissen. Sportvissen is zeker niet mijn hobby, maar je jaagt hier toch al snel 700.000 kiezers richting rechts. Ook duivensport staat in het programma om verboden te worden. En voor de paardensport hebben ze op dit moment alleen een heel streng paardenbesluit in hun programma staan. Maar iedereen die zijn of haar oor goed te luister heeft gelegd weet inmiddels dat een verbod op paardensport ook in de pijplin zit.

economisch heeft de PVDA/GL gewoon voor de meeste mensen het beste beleid. En dat is zeker niet alleen de onderkant. Maar ook voor de midden inkomens tot de hogere midden inkomens is het beleid door de bank genomen het voordeligste. Een groot deel van het geld dat je verdiend met werken mag je bij de VVD afdragen aan de belastingdienst. En dat jaar na jaar. Inmiddels lopen ook een deel van de midden inkomens al bij de voedselbank omdat ze onder aan de streep onvoldoende over houden. En die groep wordt niet kleiner wanneer we door gaan met rechts stemmen.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 15:42

Nikass schreef:
Daarom pleit GL/PVDA over meer controle op wat er in de moskeeën gebeurt. Maar gaat de VVD gezellig met de Taliban op de foto.

D66
En je weet natuurlijk dat Kuipers dat niet wist, toch?
De fout ligt bij de verantwoordelijke bij BuZa inzake visa-uitgifte

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 15:44

Omtzigt kan imo beter eerst gewoon lekker een periode in de oppositie wennen aan het idee van een eigen partij en waar die nu precies voor moet staan :)

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 15:50

mysa schreef:
Benzz schreef:

Van een zakenkabinet, dat is héél iets anders. ;)

Dat weet ik, maar zat mensen niet.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 15:53

mysa schreef:
Nikass schreef:

D66

Wat D66?
Ik heb het over GL/PVDA

Slecht excuus als je met iemand op de foto gaat om achteraf te zeggen dat je niet wist met wie je op de foto ging :roll:

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 15:57

pmarena schreef:
Omtzigt kan imo beter eerst gewoon lekker een periode in de oppositie wennen aan het idee van een eigen partij en waar die nu precies voor moet staan :)

Dat denk ik ook. Hij heeft in no time een lijst samengesteld waarvan het nog maar afwachten is in hoeverre ze als een team gaan functioneren. Bovendien is het 1 en al onduidelijkheid wat je nu precies krijgt bij de NSC. Nu wil hij opeens wel premier worden. Tja, wat is het nu?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 16:10

Hebben alle mensen bij het wereldgezondheidscongres een naamplaatje op? Hoeveel mensen zijn daar? 20 of 500?
Sowieso verwacht je er geen taliban en je verwacht ook dat als iemand daar is, dat er een reisdocument is afgegeven.. denk ik.

Ik vind het bijzonder dat hij zonder visum kan inreizen… want als hij t kan :|

martichr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 16:14

Nikass schreef:
Nikass schreef:

D66

Wat D66?
Ik heb het over GL/PVDA

Slecht excuus als je met iemand op de foto gaat om achteraf te zeggen dat je niet wist met wie je op de foto ging :roll:[/quote]

De foto.. dat was minister Kuipers van D66.. niet de VVD.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 16:17

Hij heeft een visum gekregen, dat is juist het kromme eraan. Kan me voorstellen dat Kuipers ook niet verwachtte dat daar taliban rond zou lopen en Duitsland is hij ingekomen op Nederlands visum( waarschijnlijk )

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 16:19

Dit akkefietje had voor D66 niet op een slechter moment kunnen komen.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 18:34

Zojuist een discussie met mijn ouders over het stemmen. Mijn vader die zegt dat op pvda-gl stemmen nutteloos is gezien omzigt heeft uitgesloten met ze te gaan samenwerken. Het is eerlijk gezegd ook wel een beetje manipulatief om zo stemmen weg te trekken bij die partij want het is “nutteloos”. Zijn partij kan natuurlijk z’n hart ophalen zonder linkse tegenwind.

De BBB, NSC en VVD vind ik ook een enge beweging. Je zou zeggen dat het een parlementaire democratie is maar vraag me af wat er dan van terecht komt.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 18:49

Maar Omtzigt heeft GL/PvdA toch helemaal niet volledig uitgesloten?

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 18:50

Raineri schreef:
Zojuist een discussie met mijn ouders over het stemmen. Mijn vader die zegt dat op pvda-gl stemmen nutteloos is gezien omzigt heeft uitgesloten met ze te gaan samenwerken. Het is eerlijk gezegd ook wel een beetje manipulatief om zo stemmen weg te trekken bij die partij want het is “nutteloos”. Zijn partij kan natuurlijk z’n hart ophalen zonder linkse tegenwind.

De BBB, NSC en VVD vind ik ook een enge beweging. Je zou zeggen dat het een parlementaire democratie is maar vraag me af wat er dan van terecht komt.

Omtzigt is vooral heel vaag. Wat hij letterlijk heeft gezegd dat is dat PVDA/GL een hele moeilijke partner is. Van Omtzigt is vooral heel vaag. Eerst twijfelde hij of hij premier wilde worden. Vervolgens wilde hij het niet. En vandaag bij Buitenhof misschien toch wel.

Op Omtzigt kun je geen peil trekken.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 18:58

Wat? Ik zou zweren dat ik dit ergens las :+ zoek me rot maar kan het nergens vinden dus jullie zullen beslist gelijk hebben.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 19:33

Raineri schreef:

Mijn zoon heeft juist daarom de omgekeerde keuze gemaakt en gaat links stemmen Raineri.

Wat Kuipers betreft, vind ik dit weer typisch zo'n uitglijder, waar inderdaad iemand anders verantwoordelijk voor is, dat weer volledig uitgekauwd gaat worden om Kuipers en D66 te beschadigen.
Gaat zo nergens voor. Ik vind dat zo flauw en ook sneu voor hem.
Ik heb het dan liever over zijn beleid van afgelopen vier jaar, waarbij het lijkt of er geen enkele aandacht was voor de huisartsen :7
(Bron boze huisartsen).

Terug naar die foto, voor het zelfde geld was het een dappere dokter die probeert het verschil te maken voor vrouwen in Afghanistan, waarmee hij op de foto stond. Dat kun je echt niet aflezen aan iemands kleding of tulband, want alle mannen moeten zich zo kleden van de Taliban en alle vrouwen moeten zich volledig bedekken van diezelfde club, op straffe van zweepslagen als je het niet doet. Geen keuze dus had die gast.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 19:37

Ik denk er precies zo over, Pien.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 19:39

Benzz schreef:

Lichtpuntje.
Dan wil hij op gegeven moment ook wel weer met links regeren.
(In zijn boek had hij het er over 'dat hij een christen democraat is met een sociaal hart'. Ik verwachtte dus dat hij wel 'over links' zou willen...)

edit typo
Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 19-11-23 20:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 20:02

Nu eerst het leukste debat van alle verkiezingen: die van het Jeugdjournaal. Omtzigt is er trouwens niet.