pien_2010 schreef:Tango1979 schreef:Mee eens juval. Als ze de grootste worden zouden ze moeten regeren.
Maar vind het echt gruwelijk waar nl naar toe gaat. Blijkbaar scoort het om alle problemen in nl af te schuiven op "de buitenlanders"
Tuurlijk moeten ze dan gaan regeren.
Als ik het topic zo volg valt het me op dat bepaalde standpunten niet of weinig lijken mee te wegen.
Het is onterecht om alle problemen af te schuiven op de buitenlanders. Maar er worden wel door asielzoekers enorm veel problemen veroorzaakt. Daar moet over gesproken mogen worden.
Mijn zoon zat gisteren in de trein van Brussel. Knokpartijen, zakkenrollers (soort bendes die die treinen afgaan) met als klapper dat ALLE toiletten zijn gemold en de trein buiten dienst is gesteld.
De gewone reizigers baalden als een stekker met uiteraard veel begrip voor het uit dienst halen.
Maar het waren enorme toestanden op die trein, die erom bekend staat. En ja dat zijn bendes asielzoekers die Nederland, België, Duitsland afgaan.
Die problemen moeten ook benoemd worden!!
Mijn zoon stemt trouwens links.
Die problemen moeten inderdaad benoemd (en opgelost) worden, maar ook in de juiste context geplaatst worden.
*Is de groep asielzoekers oververtegenwoordigd binnen de criminaliteit in Nederland? (cijfers bekend?)
*Is het anders/erger dan de Nederlandse problematische jeugdgroepen? (zelf veel mee gewerkt)
*Overvolle azc's met jonge mensen die eindeloos moeten wachten tot hun procedure überhaupt gestart wordt en in de tussentijd niets mogen doen?
>> Natuurlijk zitten er ook altijd criminelen tussen, en die criminaliteit moet je bestrijden! Alleen zal je meer effect bereiken als je zorgt voor een algeheel beter asielbeleid.
Net als met de algehele criminaliteit in Nederland:
*Al zo lang is bekend dat strenger straffen averechts werkt, en sowieso heeft Nederland al strengere straffen dan in de meeste Europese landen, maar tóch staat in de verkiezingsprogramma's van de rechtse partijen het voorstel om minimumstraffen in te voeren. Daarmee beslist dus de overheid en niet de rechter over de strafmaat + de criminaliteit zal enkel toenemen (zie Amerika als voorbeeld)