Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 11:40

Senks Journee voor de achtergrondinfo waar ik geen zin in had om helemaal uit te schrijven.
Maar dat is dus iets dat meespeelt vanuit de vaccin-kritische-hoek. Je kan prima achter vaccinaties staan maar toch niet helemaal je blinddoek opzetten voor "elk voordeel heeft zijn nadeel".

Tamary: wat je hier zegt zie ik toch ook terugkomen in die op-ed van RFK....?

Citaat:
As healthcare providers, community leaders, and policymakers, we have a shared responsibility to protect public health. This includes ensuring that accurate information about vaccine safety and efficacy is disseminated. We must engage with communities to understand their concerns, provide culturally competent education, and make vaccines readily accessible for all those who want them.

Bron is dus de op-ed: https://www.foxnews.com/opinion/robert- ... ion-all-us

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 11:46

tamary schreef:
@pmarena: Probleem is dat je al aardig wat moet weten + goed moet zijn in begrijpend lezen om zulke adviezen juist toe te passen en die groep kan dat ook omdat daar geld en toegang tot aanwezig is. De kwetsbare groepen hebben en mogelijk inderdaad tekorten, maar geen kennis/inzicht genoeg als ze dit soort berichten al krijgen om ze juist te kunnen toepassen afgezien van geen toegang tot nodige middelen.
Boodschappen zoals deze moeten dus versimpeld worden zodat ze inderdaad begrepen worden en er motivatie is om beide te doen, nl een arts die netjes supplementen voorschrijft en vaccinatie doet. Arme wijken daar hebben nl echt beide nodig wegens sec 3e wereld problemen hebben.
Je kan daar niks bereiken met dure woorden, lange verhalen en nuances, de basiskennis is er niet voor aanwezig en dat moeilijke taalgebruik maakt ze achterdochtig, want beste met armen voor hebben? Politici? In Amerika? Uitleg zal dus heel anders moeten zijn en komen van mensen die zij vertrouwen.

Waarom niet beide doen? Dus de uitgebreide uitleg en een korte samenvatting. Persoonlijk wens ik altijd de onderbouwing te weten. Zonder onderbouwing en zeker bij tegenstrijdige berichten tast je het vertrouwen van mensen aan.

Het idee om mensen info achterhouden omdat ze 'te dom' of geen basiskennis zouden hebben vind ik juist een domme zet. Als mensen kennis missen zorg dan dat ze deze krijgen. Dat mensen bepaalde kennis missen omdat ze nooit de kans hebben gehad om te studeren zegt niets over iemand zijn IQ of het verstand om dingen logisch te beredeneren. Maar om dat te kunnen doen heeft iemand dus als eerst kennis nodig. Als je mensen goed en eerlijk informeert, heeft misinformatie ook veel minder invloed.

tamary

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 11:55

Mensen moeten die informatie begrijpen en het willen lezen. Als je functioneel analfabeet bent is een lap tekst met van alles aan moeilijke woorden niet bepaald aantrekkelijk om aan te beginnen. Alles valt uit te leggen, maar dan zal je dus communicatie moeten aanpassen aan de ontvangers. Dan is een reclamefilmpje bv misschien wel een veel betere optie of zelfs een toespraak van de pastoor/priester dan een folder of brief hier over. Nu spreken de mensen die goede intenties hebben ingewikkelde taal en de mensen die ze juist niet moeten geloven simpele korte zinnen die al passen bij hoe ze tegen instanties en overheden aankijken.

Essie73
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 12:32

Moderatoropmerking:
Dit topic gaat niet over vaccineren. Hierbij het verzoek om deze discussie achterwege te laten.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 12:35

Essie73 schreef:
Dit topic gaat niet over vaccineren. Hierbij het verzoek om deze discussie achterwege te laten.

Sorry, maar de aanleiding is/discussie gaat specifiek over de inhoud van de op-ed van Kennedy, een door Trump aangestelde minister? En met de mazelen uitbraak in Amerika juist heel relevant nu wat zo iemand zegt en doet?

Of mogen we het alleen over Trump hebben en niet de acties en communicatie van de mensen die hij aanstelt?

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 13:12

IMANDRA schreef:
Essie73 schreef:

Sorry, maar de aanleiding is/discussie gaat specifiek over de inhoud van de op-ed van Kennedy, een door Trump aangestelde minister? En met de mazelen uitbraak in Amerika juist heel relevant nu wat zo iemand zegt en doet?

Of mogen we het alleen over Trump hebben en niet de acties en communicatie van de mensen die hij aanstelt?

Ik begrijp deze ook niet helemaal, maar blijkbaar is het voor iemand op het topic een gevoelig onderwerp?

Zolang we niet teveel van het onderwerp (acties Kennedy) afdwalen en men netjes communiceert, (op de bal) wat naar mijn mening ook gebeurt lijkt het mij ook geen probleem?

Enfin, is deze al voorbij gekomen: Trump geheime onderhandelingen met tegenstanders van Zelensky:

https://www.hln.be/buitenland/team-trump-voert-geheime-gesprekken-met-tegenstanders-zelensky~a2306e8e/

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 13:27

Dat zal wel de opzet zijn, om daarna een marionet van Poetin weer in het zadel helpen.

Dat hij maar focust op het Panamakanaal. Dat is pas een kat in een zak. Dankzij de klimaatverandering hebben ze al een periode gehad dat alle transport via vrachtwagens moest omdat de meren te weinig water bevatten.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 13:31

Of gewoon ff een flinke handelsoorlog met China begint. Even de aandacht van de westerse wereld af.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 13:32

Kunnen ze die leuk wat gaan uitdiepen :Y)

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 13:36

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 13:37

Sintara schreef:

Ik vermoed dat uitdiepen misschien niet zoveel gaat helpen als het probleem water te kort is? :D

Niet dat het waarschijnlijk is dat het voor Trump iets uit zou maken...

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 13:46

foxy80 schreef:
Sintara schreef:

Daar is geen beginnen aan. Het probleem ligt bij het debiet van de meren

Ja, dit was te denken
https://www.hln.be/buitenland/canada-pe ... ~a329e153/

Is toch wel heel triest dat hele gezinnen illegaal (moeten) vluchten/proberen om de grens over te komen. Erg sneu...

En dan de sancties van de VS tegenover Canada om de vluchtelingen toestroom te stoppen. Dat is inderdaad erg zinvol als er inmiddels meer mensen Canada in proberen te komen, dan er de VS in willen. :n

Essie73
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 13:52

IMANDRA schreef:
Essie73 schreef:

Nee Nee dat hoeft zeker niet. Praat vooral over alles wat er uit voort komt. Echter ontstond er een discussie over hoe een vaccinatie bij moeder doorwerkt op baby's. Er is op getemd dat dit als vervelend/ offtopic gezien werdt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 15:47

Dat Kennedy ineens andersom banketstaaf is een zeer bekend fenomeen in de huidige regering, Rubio, waltz , Vance en zelfs musk . Ze waren allemaal pro Ukraine en anti Rusland en Trump . En nu ? Turn around , totaal .

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 15:54

Trump heeft plannen om Oekraïners met een tijdelijke verblijfstatus terug te sturen. Denk dat we er serieus rekening mee moeten houden dat de VS straks Rusland openlijk gaat steunen met oorlogsmateriaal.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 16:25

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 16:41

BigOne schreef:

Als de situatie anders was geweest was het inderdaad echt grappig geweest. Maar ik vind de situatie eigenlijk zo ernstig dat ik merk hier zelfs niet meer om te kunnen lachen. Triest eigenlijk...

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 16:48

journee schreef:
BigOne schreef:

Als de situatie anders was geweest was het inderdaad echt grappig geweest. Maar ik vind de situatie eigenlijk zo ernstig dat ik merk hier zelfs niet meer om te kunnen lachen. Triest eigenlijk...

Hardop lachen misschien niet nee, maar ik vind 'm wel mooi de vinger op de zere plek leggen. Alleen de "Europa die een foto maakt en wegloopt" vind ik niet helemaal eerlijk omdat een deel van Europa wél echt z'n best doet (NL helaas niet, maar ja, wat verwacht je met dit kabinet). Maar een extra personage erbij wat wel graag wil helpen maar wordt tegengehouden was misschien te ingewikkeld geworden :=

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 17:01

Ann schreef:
Trump heeft plannen om Oekraïners met een tijdelijke verblijfstatus terug te sturen. Denk dat we er serieus rekening mee moeten houden dat de VS straks Rusland openlijk gaat steunen met oorlogsmateriaal.

Ik verwacht dat Canada wel in dat gat zal springen

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 17:09

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 17:10

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 17:54

'De Amerikaanse president Donald Trump heeft duidelijk gemaakt dat hij en zijn land zijn toegewijd aan de NAVO. Dat zei NAVO-topman Mark Rutte vanmiddag op een gezamenlijke persconferentie met de Poolse president Andrzej Duda in Brussel.'

_/-\o_

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 17:54

Lieser schreef:
'De Amerikaanse president Donald Trump heeft duidelijk gemaakt dat hij en zijn land zijn toegewijd aan de NAVO. Dat zei NAVO-topman Mark Rutte vanmiddag op een gezamenlijke persconferentie met de Poolse president Andrzej Duda in Brussel.'

_/-\o_

Zal hij morgen wel weer vergeten zijn......

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 17:58

Lieser schreef:

_/-\o_

Ik geloof Trump zo ver als ik hem kan gooien.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 17:59

Ben benieuwd of alle Amerikaanse militairen in Europa gestationeerd blijven... Trump kan de NAVO sowieso niet gemakkelijk verlaten. Daarvoor heeft hij 2/3 steun van de Senaat nodig. Het is voor nu handig om meer tijd te winnen, maar de VS is momenteel geen betrouwbare partner meer imo.