Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
juval schreef:MarlindeRooz schreef:Logisch dat de BBB hoog staat. Veel mensen met paarden denken dat zij hun belangen kunnen vertegenwoordigen!
klopt![]()
er zijn wel meer mensen die denken dat PVV of Groenlinks/pvda hun belangen goed zullen behartigen.
prompter schreef:Qua belangenbehartiging heb ik dan weer meer vertrouwen in BBB dan in PVV, die hebben in al die jaren eigenlijk helemaal niets waar gemaakt
Tango1979 schreef:Mee eens juval. Als ze de grootste worden zouden ze moeten regeren.
Maar vind het echt gruwelijk waar nl naar toe gaat. Blijkbaar scoort het om alle problemen in nl af te schuiven op "de buitenlanders"
juval schreef:MarlindeRooz schreef:Logisch dat de BBB hoog staat. Veel mensen met paarden denken dat zij hun belangen kunnen vertegenwoordigen!
klopt![]()
er zijn wel meer mensen die denken dat PVV of Groenlinks/pvda hun belangen goed zullen behartigen.
pien_2010 schreef:De Bokt pol en dus ook dit topic is ,denk ik, een goede afspiegeling van de maatschappij als het om kiezen gaat. Zo gauw geturfd zal (knetter) rechts 2/3 vd meerderheid krijgen en links (CU en D66 heb ik bij links geteld daar die goed in een linkse coalitie zouden kunnen).
Ik denk tevens dat dit de reden is dat Omzigt nu openlijk flirt met Rechts en beren op de weg ziet met links.
Nikass schreef:Bedankt Pmarena, dat jij mij afschildert als een argeloze kiezer. Ik ga de foei knop maar gebruiken.
Nikass schreef:pmarena schreef:Die HRA gaat er sowieso af. Niet leuk als je een eigen huis hebt, maar wel nodig. Ik denkt dat het de kunst is om jezelf een beetje opzij te zetten en te kijken naar de belangen van de samenleving als een geheel, wat is eerlijk, wat is fair, wat is duurzaam. En ja dan heb je soms zelf ergens pech. Maar dan is het later ook voor jou een betere wereld, als je omstandigheden zouden veranderen.
Dit is nou een post naar mijn hart
pien_2010 schreef:Dilan Yeşilgöz heeft (per ongeluk?) de deur opengezet voor een grote tot zeer grote PVV en dus een kabinet over (knetter) rechts.
Gelukkig hebben we de EU nog als het om maatregelen gaat tegen opwarming van de aarde, dalende stikstof getallen etc
pien_2010 schreef:Ja Loretta dat denk ik. Want Omzigt wil een totaal andere Bestuurscultuur, de rol van de Tweede Kamer groter maken, de rol van de minister President kleiner, de overheid dichter bij de burgers brengen, meer in dienst van de burgers en daar kan links echt wel iets mee en hij met links. Daar heeft hij sec minder met de VVD die juist die bestuurscultuur meer en meer in het leven heeft geroepen.
Maar links gaat hem niet worden, dus probeert hij nu om zijn doelen te gaan bereiken via rechts. Daarbij zal de PVV een probleem worden, daar deze de vrijheid van Godsdienst (vastgesteld in onze grondwet) niet accepteert als het om de islam gaat (Wilders roep toetert dat de moskeeën weg moeten, iets dat geen schijn van kans heeft, dat weet hij ook, maar het wel lekker doet voor de Bühne, lees stemmen oplevert).
pien_2010 schreef:Ja Loretta dat denk ik. Want Omzigt wil een totaal andere Bestuurscultuur, de rol van de Tweede Kamer groter maken, de rol van de minister President kleiner, de overheid dichter bij de burgers brengen, meer in dienst van de burgers en daar kan links echt wel iets mee en hij met links. Daar heeft hij sec minder met de VVD die juist die bestuurscultuur meer en meer in het leven heeft geroepen.
Maar links gaat hem niet worden, dus probeert hij nu om zijn doelen te gaan bereiken via rechts. Daarbij zal de PVV een probleem worden, daar deze de vrijheid van Godsdienst (vastgesteld in onze grondwet) niet accepteert als het om de islam gaat (Wilders roep toetert dat de moskeeën weg moeten, iets dat geen schijn van kans heeft, dat weet hij ook, maar het wel lekker doet voor de Bühne, lees stemmen oplevert).
tamary schreef:Aantekening hier bij, zou Islam het voor het zeggen krijgen, is er geen vrijheid van religie meer (al zou de kerk precies hetzelfde doen). En er zijn op een aantal vlakken (scheidingen etc.) al rechtbanken op religieuze islamitische gronden in een aantal Europese landen (engeland bv). Plus waar er nog meer om de wetten van een land heen gefietst wordt qua mogen trouwen bv) Vrijheid van religie ondersteunen best, maar dan wel ook vanuit de andere kant.
pien_2010 schreef:De Bokt pol en dus ook dit topic is ,denk ik, een goede afspiegeling van de maatschappij als het om kiezen gaat. Zo gauw geturfd zal (knetter) rechts 2/3 vd meerderheid krijgen en links (CU en D66 heb ik bij links geteld daar die goed in een linkse coalitie zouden kunnen).
Ik denk tevens dat dit de reden is dat Omzigt nu openlijk flirt met Rechts en beren op de weg ziet met links.
tamary schreef:Aantekening hier bij, zou Islam het voor het zeggen krijgen, is er geen vrijheid van religie meer (al zou de kerk precies hetzelfde doen).
Citaat:En er zijn op een aantal vlakken (scheidingen etc.) al rechtbanken op religieuze islamitische gronden in een aantal Europese landen (engeland bv).
Citaat:Plus waar er nog meer om de wetten van een land heen gefietst wordt qua mogen trouwen bv) Vrijheid van religie ondersteunen best, maar dan wel ook vanuit de andere kant.