Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 09:52

prompter schreef:
Kunnen we het weer over Trump hebben? Hij wil nu het ministerie van onderwijs sluiten. Dat een hoop Amerikanen dit allemaal maar pikken verbijstert me. Of ze zijn tijdelijk lamgeslagen, dat kan natuurlijk ook.

Arme mensen strijden niet met elkaar, maar tegen elkaar.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 09:53

Ze pikken het ook niet. Republikeinen worden uitgejouwd door hun kiezers.
Vance is weggejaagd van zijn ski-vakantie. Veel kiezers zijn al boos en teleurgesteld.

Het is op gang aan het komen en daarom werken ze ook zo snel denk ik, in de hoop dat ze al voldoende gedaan hebben voordat de opstand in volle gang komt.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 09:55

Ze maakten wel een erg lamgeslagen indruk tijdens de lezing van Trump imo.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 09:57

Pmarena, wanneer moeders een ziekte doorgemaakt hebben zou een kind antistoffen hebben en niet gevaccineerd hoeven te worden? Ik ga verder niet op je stuk in maar een baby heeft even antistoffen, de eerste weken!! Ook al zou moeders alle potentieel gevaarlijke ziektes overleefd hebben, daarna is het weg. Immuunsysteem krijg je 50% zelf, andere 50 % door in aanraking te komen met ! Dus via vaccinatie of ziekte doormaken!
Dus gewoon DKTP BMR laten doormaken? Wie is hier nu gek?
En dit is het laatste wat ik er over zeg ten nadele van RFK z’n manier!

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 10:01

pmarena schreef:
Ze pikken het ook niet. Republikeinen worden uitgejouwd door hun kiezers.
Vance is weggejaagd van zijn ski-vakantie. Veel kiezers zijn al boos en teleurgesteld.

Het is op gang aan het komen en daarom werken ze ook zo snel denk ik, in de hoop dat ze al voldoende gedaan hebben voordat de opstand in volle gang komt.
Dit is best een aannemelijke gedachte. :j

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 10:03

mylittlejoy schreef:
[ Afbeelding ]

-O- -O- -O-
Bizar dat een president dit plaatst.

is dit echt??

Ik hoop dat er heel snel een impeachment procedure wordt ingezet. Deze man is gevaarlijk. De senaat zal dit snel moeten gaan inzien.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 10:05

BigOne: die eerste weken / tot een half jaar bescherming vanuit moeder, zou bij iets als de BMR toch best fijn zijn gezien kinderen daarvoor meestal pas met 13-14 maanden gevaccineerd worden. (soms al veel eerder, in overleg) En juist die kleine babietjes zo kwetsbaar zijn.

Mijn punt is: dit soort gedachtensprongen is wat een RFK heeft in de categorie dat vaccins achteraf bekeken niet alleen maar hallelujah zijn, ook wat nadelen in de hand hebben gewerkt en je op een gegeven moment steeds meer en vroeger moet vaccineren door wat je in gang gezet hebt. Zoals nu sinds een paar jaar dat ze moeders tijdens de zwangerschap al extra vaccineren.... En dat hij ook wel beseft dat dit nu de situatie is waarin we leven en je dat niet meer zomaar terug kan draaien ofzo. Vandaar dat hij nu genuanceerder zal zijn in deze positie, verwacht ik. En dat is wat we tot nu toe ook zien.

Babootje schreef:
Ze maakten wel een erg lamgeslagen indruk tijdens de lezing van Trump imo.

Ja dat was ook wel een bizar iets....met die juichende Republikeinse machthebbers.... echt niet aan te zien / horen :n

Daarom: het moet vanuit het volk, vanuit hun kiezers komen dat het juichen hen wel vergaat :j
Laatst bijgewerkt door pmarena op 06-03-25 10:05, in het totaal 1 keer bewerkt

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 10:05

pmarena schreef:
Hij is nu pas een prominent persoon hè. En ik heb sinds deze aanstelling niet zo veel geks van hem gehoord. In tegenstelling tot wat die andere door Trump benoemde kruipers al gedaan hebben, lijkt dit nog enige potentie hebben om iets te kunnen worden.

Hij was al een prominent persoon hiervoor. Dus dit klopt niet. Als een Kennedy was hij echt al goed bekend in Amerika, zeker met zijn uitspraken.

Niet zo veel geks? Hij ontkent en verdraaid in zijn antwoorden van de confirmation hearing. Dat vind ik toch wel “gek”, niet eerlijk, niet oprecht kritisch.

Dus nee, ik zie geen potentie hier.

pmarena schreef:
Dus totdat hij iets echt achterlijks doet wil ik hem het voordeel van de twijfel gunnen in deze positie.
En hoop ik dat hij iets van zijn environmentalist backbone terugvindt die hij vroeger had. Zal wel niet vrees ik, maar een hoopje mag je houden vind ik, tot het tegendeel echt bewezen is.

Imo verdient hij dat niet, gezien zijn uitspraken en gedrag, ook het recente. Maar goed, dat is voor iedereen persoonlijk.

pmarena schreef:
Ik gaf zelf ook al aan dat hij genoeg gezegd heeft waar ik echt niet achter sta.

Maar nu zit hij pas echt aan de knoppen. (nouja....voor zover je zelf aan de knoppen kan zitten onder een figuur als Trump....) En hebben we nog niet zoveel van hem gezien in deze functie. En hebben we even puur over die op-ed en die is imo prima en ja, ik ben het met journee eens dat hij in zijn bewoordingen ook bij zichzelf blijft :j

Ik vind het een mooi evenwicht tussen verantwoordelijkheid nemen en mensen oproepen om naar de dokter te gaan voor die MMR. Aan te geven dat die voor bescherming zorgt en het verstandig is om de vaccinatiegraad hoog te houden.

Zijn uitspraken in de op-ed zijn in strijd met de feiten, en hij impliceert en misrepresenteert het een en ander door informatie weg te laten. Dus prima? Nee.

pmarena schreef:
Maar ZONDER dat vervelende en incorrecte gepush alsof je kind zeker weten een afschuwelijke dood tegemoet gaat als je hem niet haalt. Hou het gewoon bij de feiten :j En dat doet hij in die op-ed. Ik vind het een nette post.

As I said, hij houdt het dus niet bij de feiten. En de feitelijke waarheid vertellen is heel iets anders dan gepusht over een afschuwelijke dood tegemoet gaan, wat een non-vergelijking dit. Beetje strawman argument als je het mij vraagt.

pmarena schreef:
Ik kan ook best begrijpen dat er zat mensen zijn die het pas "goed genoeg" vinden als hij iedereen oproept: haal nú de vaccinatie(s) als je niet wilt dat jouw kind en de anderen in je omgeving dood gaan!!

Niemand claimt dat dit op deze manier moet. Ook ik niet.

pmarena schreef:
Maar dat is ook lastig te roepen als je zoals hem dus helaas wel een heel hoopje ervaringsverhalen kent en met de ouders gepraat hebt waarbij die prik finaal verkeerd geland is.... en die ouders zich verraden voelen omdat ze niet goed geïnformeerd waren en dachten dat het risico "verwaarloosbaar" was zoals hen gezegd werd. Wat op populatie-niveau misschien zo is, maar voor DIE ouders nooit meer zo zal zijn.....

Mwah er zijn ook veel ouders die aandoeningen onterecht aan vaccins toewijzen. Daarnaast slaat hij er schijnbaar een financieel slaatje uit, dus zo oprecht betrokken vind ik hem niet. Zeker niet gezien hij feiten gewoon gruwelijk misleidend neerzet, als hij al feiten gebruikt ipv onzin te verkondigen.

pmarena schreef:
En dan kan je die ene in zoveel tienduizenden zijn die pech heeft gehad, maar dat maakt het niet minder tragisch als jij net diegene was.

Dus ja, hij blijft wel bij zichzelf als hij zegt "laat je informeren / bespreek de opties". Om het al kleine risico, nog verder te verkleinen en de ouders een bewuste keuze te laten maken. Zodat ze zich niet wild schrikken als kind een akelige reactie geeft na die prik.

Het gaat helemaal niet om het bespreken van de opties of je laten informeren. Het gaat om de gruwelijke hoeveelheid misinformatie over vaccins die hij vanuit zijn positie verspreid, die als gevolg heeft dat mensen dus onterecht gaan twijfelen. Met informeren is niks mis, zo lang het bij de feiten blijft.

prompter schreef:
Kunnen we het weer over Trump hebben? Hij wil nu het ministerie van onderwijs sluiten. Dat een hoop Amerikanen dit allemaal maar pikken verbijstert me. Of ze zijn tijdelijk lamgeslagen, dat kan natuurlijk ook.

Nou ja, Kennedy is onderdeel van zijn kabinet, dus niet gek om te bespreken?

juval schreef:
mylittlejoy schreef:
[ Afbeelding ]

-O- -O- -O-

is dit echt??

Ik hoop dat er heel snel een impeachment procedure wordt ingezet. Deze man is gevaarlijk. De senaat zal dit snel moeten gaan inzien.

Ik hoop het ook, maar de kans van slagen… pfff

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 10:10

Het is wel; hoe langer je wacht met protesteren en een impeachment, hoe meer dictatorische macht hij naar zich toe kan trekken en hoe moeilijk het wordt om voor elkaar te krijgen.
De beste tijd om hier tegenin te gaan was gisteren, de tweede beste tijd is nu.
Laatst bijgewerkt door Polar op 06-03-25 10:44, in het totaal 1 keer bewerkt

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 10:18

IMANDRA schreef:
pmarena schreef:
Hij is nu pas een prominent persoon hè. En ik heb sinds deze aanstelling niet zo veel geks van hem gehoord. In tegenstelling tot wat die andere door Trump benoemde kruipers al gedaan hebben, lijkt dit nog enige potentie hebben om iets te kunnen worden.

Hij was al een prominent persoon hiervoor. Dus dit klopt niet. Als een Kennedy was hij echt al goed bekend in Amerika, zeker met zijn uitspraken.

Niet zo veel geks? Hij ontkent en verdraaid in zijn antwoorden van de confirmation hearing. Dat vind ik toch wel “gek”, niet eerlijk, niet oprecht kritisch.

Dus nee, ik zie geen potentie hier.

Komop hee, ik bedoel natuurlijk dat hij nu pas prominent deze rol heeft waarin hij aan de knoppen draait en dus niet meer in de oppositie zit.....

Tijdens de hearing had hij de positie nog niet. Dus iemand "in die rol die zulke uitspraken doet" dat is hij imo nu pas, en nu moet hij het laten zien hoe hij het doet. Daarvoor deed hij rare dingen. Kwam hij niet top over. Ook in de hearing niet inderdaad. Super jammer. Maar nu is het "echt" en moet het blijken hoe hij deze positie gaat vervullen.

Kan best zijn dat ik dingen gemist heb, dat er nog allerlei rarigheid gaat gebeuren, maar die op-ed is gewoon heel netjes vind ik :)

IMANDRA schreef:
pmarena schreef:
Ik gaf zelf ook al aan dat hij genoeg gezegd heeft waar ik echt niet achter sta.

Maar nu zit hij pas echt aan de knoppen. (nouja....voor zover je zelf aan de knoppen kan zitten onder een figuur als Trump....) En hebben we nog niet zoveel van hem gezien in deze functie. En hebben we even puur over die op-ed en die is imo prima en ja, ik ben het met journee eens dat hij in zijn bewoordingen ook bij zichzelf blijft :j

Ik vind het een mooi evenwicht tussen verantwoordelijkheid nemen en mensen oproepen om naar de dokter te gaan voor die MMR. Aan te geven dat die voor bescherming zorgt en het verstandig is om de vaccinatiegraad hoog te houden.

Zijn uitspraken in de op-ed zijn in strijd met de feiten, en hij impliceert en misrepresenteert het een en ander door informatie weg te laten. Dus prima? Nee.

Geef eens een voorbeeld uit de op-ed, waar je op doelt met deze uitspraak....?

juval schreef:

Helemaal mee eens :j
Maar het volume waarop ze aan het juichen waren, en die uitgestreken smoelen van Vance en Johnson achter Trump.... :r

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 10:31

juval schreef:
mylittlejoy schreef:
[ Afbeelding ]

-O- -O- -O-

is dit echt??

Yup........staat op zijn eigen kanaal. En ik vrees er voor......

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 10:38

Polar schreef:
Het is wel; hoe langer je wacht met protesteren en een impeachment, hoe meer dictatorische macht hij naar zich toe kan trekken en hoe moeilijk het wordt om voor elkaar te krijgen.
De beste tijd om hier tegenaan te gaan was gisteren, de tweede beste tijd is nu.

Helemaal eens. Ik heb het idee dat de democraten wachten totdat de meute wakker wordt en echt gaat protesteren (wat nu langzaam op gang komt) voordat ze zich echt uitspreken. Erg jammer en wat mij betreft veel te passief. Juist nu kan je als Democraat het verschil maken door je te profileren als de tegenstem. Maar ja, dan steek je je kop boven het maaiveld uit...

Mijn hoop is voorlopig gevestigd op een Pete Buttigieg, Raskin, Sanders en mensen als Al Green. Misschien ook Newsom, maar ik ben daar nog niet helemaal over uit. Het is te hopen dat daar steeds meer bijkomen.

Newsom heeft trouwens wel een hilarische zet gedaan richting Tesla. Omdat Tesla een monopolie positie op de EV markt heeft en subsidies worden stopgezet, heeft Newsom in Californië een maatregel genomen dat je een subsidie krijgt op elke andere elektrische auto behalve Tesla.

pmarena

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 10:42

Newsom is pienter zat :j

Vergeet trouwens ook de smurf Jared Moskowitz niet, en wat denk je van Jasmine Crockett, die is ook niet op haar mondje gevallen en die maakt ook wel indruk vind ik +:)+ En AOC kan ook wel een woordje mee praten.

Er staat echt wel een capabele nieuwe generatie klaar :j

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 10:45

Ja, een aantal mensen springen er positief uit. Hopelijk brengt ze iets blijvends op gang en sluiten steeds meer mensen zich er bij aan.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 10:45

Ik vind Bernie ook zo sneu.
Die man is al zo lang aan het roepen in de woestijn om dit allemaal te voorkomen en nu zit 'ie er alsnog middenin op zijn oude dag :(:)

Ik vraag me af wat er gebeurd zou zijn als hij ipv. Hillary naar voren geschoven was in 2015.....

Maarja dat heb ik ook met Gore, had die maar gewonnen destijds....
Laatst bijgewerkt door pmarena op 06-03-25 10:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 10:46

Hij zou, ondanks zijn leeftijd, echt een geweldige president zijn geweest.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 10:48

Ja dat denk ik ook. Echt wel het hart op de juiste plaats :j

Kijk niemand is perfect natuurlijk. En helemaal niet op zo'n positie, je komt daar denk ik niet uit zonder wat vlekjes op je blazoen hier en daar. Maar hij wil wel oprecht het leven beter maken voor zijn medemensen en de planeet enzo.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 10:49

Hij klinkt als the voice of reason ja

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 10:54

@pmarena:

“It is also our responsibility to provide up-to-date guidance on available therapeutic medications. While there is no approved antiviral for those who may be infected, CDC has recently updated their recommendation supporting administration of vitamin A under the supervision of a physician for those with mild, moderate, and severe infection. Studies have found that vitamin A can dramatically reduce measles mortality.”
Dit is misleidend omdat vitamine A voor Amerikanen weinig uithaalt (die hebben geen tekort). De studies waarnaar hij verwijst gaan over derdewereldlanden zoals landen in Afrika.

“Good nutrition remains a best defense against most chronic and infectious illnesses. Vitamins A, C, and D, and foods rich in vitamins B12, C, and E should be part of a balanced diet.”
Ook misleidend. Het werkt natuurlijk ondersteunend en moet zeker worden meegenomen, maar een vaccin is ‘the best defense’. Goede voeding ondersteund in het herstel en op peil houden van het immuunsysteem. Door dit zo te impliceren, ondanks het benoemen van vaccins in de op-ed, geef je het idee dat je er met gezonde voeding ook al komt.

De misinformatie is subtiel en daarmee juist gevaarlijk. Zie oa https://www.businessinsider.nl/rfk-jr-s ... ors-think/

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 10:54

Polar schreef:
Hij zou, ondanks zijn leeftijd, echt een geweldige president zijn geweest.

Ja zo jammer dat hij het destijds niet heeft gered…

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 11:14

Lieser schreef:
prompter schreef:

Arme mensen strijden niet met elkaar, maar tegen elkaar.
Verdeel en heers.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 11:17

IMANDRA schreef:
@pmarena:

“It is also our responsibility to provide up-to-date guidance on available therapeutic medications. While there is no approved antiviral for those who may be infected, CDC has recently updated their recommendation supporting administration of vitamin A under the supervision of a physician for those with mild, moderate, and severe infection. Studies have found that vitamin A can dramatically reduce measles mortality.”
Dit is misleidend omdat vitamine A voor Amerikanen weinig uithaalt (die hebben geen tekort). De studies waarnaar hij verwijst gaan over derdewereldlanden zoals landen in Afrika.

“Good nutrition remains a best defense against most chronic and infectious illnesses. Vitamins A, C, and D, and foods rich in vitamins B12, C, and E should be part of a balanced diet.”
Ook misleidend. Het werkt natuurlijk ondersteunend en moet zeker worden meegenomen, maar een vaccin is ‘the best defense’. Goede voeding ondersteund in het herstel en op peil houden van het immuunsysteem. Door dit zo te impliceren, ondanks het benoemen van vaccins in de op-ed, geef je het idee dat je er met gezonde voeding ook al komt.

De misinformatie is subtiel en daarmee juist gevaarlijk. Zie oa https://www.businessinsider.nl/rfk-jr-s ... ors-think/

Mwoah ik vind het een beetje aan de haren erbij gesleept om dit misleidend te noemen hoor.

Wel leuk om te zien dat het vitamine A verhaal nu inmiddels doorgedrongen is, ik kan me nog wel herinneren dat dat een aantal jaren geleden ter sprake kwam in 1 van die kansloze vaccinatie topics en dat ik uitgejouwd werd met dat het onzin zou zijn (de onderzoeken die ik plaatste) dat dit zou kunnen helpen voor landen waar ze veel problemen met mazelen hadden.

Je hoeft schijnt het ook niet per-sé een tekort te hebben, maar simpel gezegd is het idee dat de mazelen vitamine A snel opgebruikt uit je lichaam, het schijnt heel veel verbruikt te worden door je lijf als het tegen de mazelen aan het vechten is. Dus dan is het ook gewoon goed om vitamine A te supplementeren zodat je lijf het makkelijk beschikbaar heeft. Het klinkt an sich ook wel logisch: mazelen kunnen op je ogen slaan. En vitamine A wordt ook aan oog gezondheid gekoppeld.

Tevens heb ik geen idee of alle Amerikanen in alle uithoeken van het land hun vitamine A niveau goed op orde hebben.

Ik vind het dus geen misleidende bewering. Wat hij zegt klopt gewoon: dat vitamine A helpt om schade door mazelen te reduceren. Je hebt gelijk dat het statement niet compleet is. Maarja je kan ook niet oneindig uitweiden in zo'n stukje, dat is ook logisch. Persoonlijk denk ik dat het belangrijker is om mensen op het hart te drukken om geen koorts onderdrukkende middelen te gebruiken als ze de pech hebben om de mazelen te krijgen. Omdat de koorts er juist voor zou zorgen dat simpel gezegd de vlekjes naar buiten gedreven worden (waarna het ergste voorbij zou zijn) in plaats van dat de mazelen zeg maar naar binnen slaan en meer schade kunnen richten.

Daar was een aantal jaren geleden nog een voorbeeld van van een vrouw in Duitsland geloof ik, waarbij de mazelen niet goed gediagnosticeerd / behandeld werden en ze maar steeds koortsremmers aangeraden kreeg waardoor het helemaal uit de hand liep.

Afijn niet mijn bedoeling om daar weer een welles-nietes over op te starten. En ja het is mooier als mensen die mazelen helemaal niet krijgen, maar daar heb je weinig aan als je het hebt en dan gewoon graag de ziekte zo goed mogelijk wil begeleiden om zo weinig mogelijk schade te maken.

Wat mij betreft is daar ook gewoon te weinig makkelijk beschikbare info over en zie je nog steeds dat iets als bvb. de waterpokken gierend uit de klauw kan escaleren: omdat veel mensen niet weten dat je bij waterpokken geen Ibuprofen en dergelijke middelen mag gebruiken omdat je daarmee de kans op lelijke complicaties verhoogd.

Ik juich het dus toe als we ons meer zouden richten op algehele verbetering van gezondheid.
Ook op hoe kunnen we ziektes e.d. beter begeleiden. In plaats van zo kortzichtig alleen maar proberen zaken weg te prikken alsof dat het enige is dat je kan doen om jezelf te beschermen. Die andere dingen zijn óók belangrijk want er zijn veel meer ziektes e.d. die je kunnen treffen, dan die relatief gezien handjevol dingen waar we tegen prikken.

Dus ja, ook "good nutrition remains a best defence against...." Allerlei ziektes. Niet alleen die van de prikkken :) Dat klopt gewoon. Het is EEN beste manier.

En daarnaast benoemt hij het nut van vaccinaties. Dus hij doet het gewoon prima :j

Maar lets agree to disagree want de 1 zal vinden dat hij te mild is over vaccinaties, dat hij nu teveel aanbeveling doet. De ander vindt het prima. Weer een ander vindt dat hij veel krachtiger moet oproepen tot vaccineren. Ik vind dat hij het netjes doet en zichzelf niet verloochent door het op deze manier te doen.

En hoop dat hij het op deze manier volhoudt en het lukt om mensen in hun algemeenheid wat gezonder te maken. En nee dat is niet alleen afhankelijk van vaccinaties. Die zijn er ook niet om mensen gezonder te maken. Ze zijn er om een beperkt aantal ziektes tegen te houden. Dat is een belangrijk net iets andere andere insteek :)

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 11:27

BigOne schreef:
Pmarena, wanneer moeders een ziekte doorgemaakt hebben zou een kind antistoffen hebben en niet gevaccineerd hoeven te worden? Ik ga verder niet op je stuk in maar een baby heeft even antistoffen, de eerste weken!! Ook al zou moeders alle potentieel gevaarlijke ziektes overleefd hebben, daarna is het weg. Immuunsysteem krijg je 50% zelf, andere 50 % door in aanraking te komen met ! Dus via vaccinatie of ziekte doormaken!
Dus gewoon DKTP BMR laten doormaken? Wie is hier nu gek?
En dit is het laatste wat ik er over zeg ten nadele van RFK z’n manier!

Het is wel een feit je meer en langer antistoffen houdt na doormaken van een besmetting dan na vaccinatie. Als een moeder zelf mazelen heeft doorgemaakt, hebben haar kinderen bijna 4 maanden antistoffen, terwijl bij gevaccineerde moeders de kinderen minder dan 1 maand antistoffen mee krijgen.

https://www.vaxinfopro.be/spip.php?article110&lang=nl#:~:text=Alle%20kinderen%20samen%20verloren%20gemiddeld,gemiddeld%20op%200%2C97%20maanden.

Toch wordt de BMR vaccinatie (in Nederland) pas na 14 maanden gegeven, omdat kinderen voor die tijd nog voldoende antistoffen zouden hebben en deze de vaccinatie zouden tegen werken. Daarom zou de vaccinatie pas na 14 maanden goed werkzaam zijn.

https://www.rivm.nl/mazelen/vragen-en-antwoorden#:~:text=Kinderen%20in%20Nederland%20krijgen%20standaard,de%20werking%20van%20het%20vaccin.

Als kinderen na 1 tot 4 maanden geen antistoffen meer hebben, waarom dan zo lang wachten? Juist die jonge kinderen zijn toch het meest kwetsbaar? Bij vaccinatie vanaf 6 maanden is zo'n 75% beschermt. Toch is de afweging te wachten tot 14 maanden omdat dan 95% zou zijn beschermt. Dit vind ik toch vrij tegenstrijdige informatie.

Als je verder zoekt dan lijkt de afweging te zijn geweest dat het risico op het oplopen van BMR laag is en dat men het daarom verantwoord vind om tot 14 maanden te wachten met BMR vaccin. Ook blijken antistoffen langer mee te gaan als men pas na 14 maanden vaccineerde. Toch worden dit soort beslissing door de overheid niet duidelijk met ouders besproken, die krijgen dus allerlei tegenstrijdige signalen door en dat zet juist de deur open voor misinformatie. Dus als we het hebben over het stoppen van misinformatie, denk ik dat dit als eerst vanuit de overheid zelf moet komen, zowel in Nederland als in Amerika.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 11:33

@pmarena: Probleem is dat je al aardig wat moet weten + goed moet zijn in begrijpend lezen om zulke adviezen juist toe te passen en die groep kan dat ook omdat daar geld en toegang tot aanwezig is. De kwetsbare groepen hebben en mogelijk inderdaad tekorten, maar geen kennis/inzicht genoeg als ze dit soort berichten al krijgen om ze juist te kunnen toepassen afgezien van geen toegang tot nodige middelen.
Boodschappen zoals deze moeten dus versimpeld worden zodat ze inderdaad begrepen worden en er motivatie is om beide te doen, nl een arts die netjes supplementen voorschrijft en vaccinatie doet. Arme wijken daar hebben nl echt beide nodig wegens sec 3e wereld problemen hebben.
Je kan daar niks bereiken met dure woorden, lange verhalen en nuances, de basiskennis is er niet voor aanwezig en dat moeilijke taalgebruik maakt ze achterdochtig, want beste met armen voor hebben? Politici? In Amerika? Uitleg zal dus heel anders moeten zijn en komen van mensen die zij vertrouwen.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 11:37

Probleem met vitamine A is overigens wel dat dit voor zwangere vrouwen tricky is ivm aangeboren afwijkingen bij hun kind.

Maar goed, zullen we de vaccinatie discussie in dit topic verder laten voor wat ie is?