Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mariska_28

Re: Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 19:34

En gewoon lid van de EU toch? 8)7

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 19:35

In en in triest, en relatief dichtbij, bizar.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 19:35

Dan ben ik blij dat ik in nederland woont. Zijn ze helemaal gek in Hongarije? Wij vrouwen zijn geen broedmachine. En al die jaren dat vrouwen geen hoger onderwijs mochten krijgen daar hebben die vrouwen geen mentale problemen van opgelopen? Het is een bedreiging dat een premier van een land in 2022 nog zo denkt. Sorry voor deze uitlating.

Jammer dat het een premium artikel is anders had ik die best kunnen delen op mijn facebook ofzo.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 19:41

friezenfan2 schreef:
Dan ben ik blij dat ik in nederland woont. Zijn ze helemaal gek in Hongarije? Wij vrouwen zijn geen broedmachine. En al die jaren dat vrouwen geen hoger onderwijs mochten krijgen daar hebben die vrouwen geen mentale problemen van opgelopen? Het is een bedreiging dat een premier van een land in 2022 nog zo denkt. Sorry voor deze uitlating.

Jammer dat het een premium artikel is anders had ik die best kunnen delen op mijn facebook ofzo.

1956: Hongaarse Opstand. “Wij willen vrijheid”!
2022: Nazi Lebensborn revisited:”Vrouwen moeten kinderen werpen!” Liefst mannen vermoed ik zo

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 19:45

Ja doei. Dat die mannen eens kinderen gaan baren.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 19:46

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 19:49

Karin schreef:
De middeleeuwen hebben gebeld, ze willen hun opvattingen terug 8)7

In de Belgische media is dit bericht ook te vinden (niet premium), o.a. hier: https://www.hln.be/buitenland/hongaarse ... ~a7b7b780/

BBC en The Guardian melden het ook. Bij Nederlandse kranten en nieuwssites kan ik er nog niets over vinden.

Nou ja, de Telegraaf wel dus.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 19:55

Cowboy55 schreef:
friezenfan2 schreef:

2022: Nazi Lebensborn revisited:”Vrouwen moeten kinderen werpen!” Liefst mannen vermoed ik zo

Niet voor niets een premier waar alle Fvders nogal fan van zijn.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 20:00

Cowboy55 schreef:
Nou ja, de Telegraaf wel dus.

Die lees ik uit principe niet :))

Ik ben het woordje 'verder' vergeten ;) maar je hebt idd gelijk :j

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 20:12

BigOne schreef:
Cowboy55 schreef:

Niet voor niets een premier waar alle Fvders nogal fan van zijn.

Omdat het voor sommige Fvders de enige kans is om ooit sex met een vrouw te hebben zonder ervoor te moeten betalen bedoel je?

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 21:18

Wat zei Baudet toch ook alweer? "Vrouwen excelleren niet, die houden zich liever bezig met familiedingetjes en zo".
Even uit m'n hoofd hoor, maar daar kwam het ongeveer op neer.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 22:41

Babootje schreef:
Even een sidestep: Hongarije vindt dat er teveel vrouwen doorleren en dat is een groot probleem; moeten vooral kinderen baren.
Bron De Telegraaf. Is een premium artikel dus ik moet t samenvatten.

Een rapport van de Hongaarse Rekenkamer is vernietigend voor het ’te vrouwelijke’ onderwijssysteem van het land. Dat benadeelt jongens, zorgt ervoor dat vrouwen te laat trouwen en bedreigt de economie, zo zegt het staatsorgaan. De uithaal past in het conservatieve beleid van premier Viktor Orbán. „Vrouwen mogen nog wel studeren, maar ze moeten vooral kinderen baren.”

Sinds 2010 starten namelijk ieder studiejaar meer meisjes dan jongens aan een studie aan de hogescholen en universiteiten (dit semester zelfs al 54,5 procent liggen) Daarbij vallen mannelijke studenten daarna nog eens vaker uit. Die hoogopgeleide vrouwen beginnen natuurlijk ook nog eens later of niet aan kinderen en krijgen er minder. Een bedreiging voor de demografie en de economie van het land. Verder denken ze ook dat hoogopgeleide vrouwen mannen afschrikt en de zoektocht naar een partner dus bemoeilijkt. Met als resultaat dus minder kinderen.
Het systeem is volgens het rapport te "vrouwelijk" 82% van de leerkrachten zijn vrouwelijk en vrouwelijke leerlingen worden daarom voorgetrokken of in ieder geval meer positief beoordeeld. Jongens lopen daardoor mentale problemen op, vinden ze. Een "bedreiging" voor de gelijke behandeling van mannen en vrouwen. Daar moet worden "ingegrepen".

(Aan de andere kant heeft Hongarije het kleinste aandeel vrouwen in het parlement (13 procent) en slechts één vrouw tussen 15 ministers)

Klinkt alsof de mannen in Hongarije nogal losers zijn; ze kunnen of willen steeds minder een studie volgen en haken alsnog sneller af, willen blijkbaar geen leerkracht worden, krijgen mentale problemen wanneer ze niet gepamperd worden en kunnen geen oplossing bedenken om het geboortecijfer omhoog te krijgen zonder vrouwen te onderdrukken.
Het lijkt me tijd worden om te gaan verbieden dat mannen daar nog in functies terecht komen waar beslissingen mogen worden genomen, veel te riskant en schadelijk voor de samenleving.

Juist die uitspraken zoals die van Baudet zorgen ervoor dat vrouwen moeten kiezen; je gaat of excelleren of je wordt een broedkip.
Waarom integreren we kinderen (en huisdieren wat mij betreft) niet gewoon in de hele maatschappij? Dus ook in de opleidings- en werkomgeving?

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 23:14

Wow wat zijn jullie goed om mijn woorden te verdraaien. Ik had het over iemand die mij iets verweet, wat zijzelf in meerdere topics al een paar jaren doet.

Ach met het gendergedoe, weet je straks toch niet welke identiteit degene wel of niet heeft. Probleem opgelost. Mannen mogen ook zwanger worden, probleem opgelost.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 23:22

CNN bericht dat Oekraïne 4 dorpen heeft heroverd in de regio Cherson. Geen nieuws over namen en omvang van die dorpen. Mogen de Russen zelf uitvogelen.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 23:31

En omdat van beide kanten berichten interessant zijn. Hier dus de Russische update. De Oekrainse troepen die een offensief in de gebieden Nicklaev en Cherson probeerden, hebben zwaren verliezen geleden.
26 Oekrainse pantsers en 23 infanterie-gevechtsvoertuigen werden vernietigd. twee Su-25- gevechtsvliegtuigen werden afgeschoten. Ongeveer 500 soldaten werden uitgeschakeld.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 23:34

Diep triest al die doden, aan beide kanten.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 23:40

Het zou helpen te stoppen met de Oekraine wapens te leveren.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 23:43

Het zou nog meer helpen als de Russen gewoon naar huis gingen :)*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 09:35

Zoals voorspeld begint er een duidelijke "Oekraïne vermoeidheid" op te treden, in onder andere de UK.
Met minder steun om geld en wapens te sturen onder de bevolking gaat de volgende PM het moeilijk krijgen hier budget voor vrij te maken:
https://www.thetimes.co.uk/article/six- ... -vdqgkzr6w

Zie ook het volgende overzicht:

Afbeelding

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 09:36

irmaz schreef:
Het zou nog meer helpen als de Russen gewoon naar huis gingen :)*

Dit dus. En wat een goed nieuws. Het begin van terugverovering is gemaakt. De Russen zsm het land uit (de bezetters dan) en dan Oekraïne zsm bij de Navo zodat dit gezeur klaar is.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 09:46

https://twitter.com/KyivIndependent/sta ... 1595113475

Britse inlichtingendienst: Oekraïense precisie-aanvallen op lange afstand blijven de Russische bevoorrading in Zuid-Oekraïne verstoren. Volgens het Britse ministerie van Defensie op 30 augustus kan de omvang van de Oekraïense vooruitgang in de regio nog niet worden bevestigd.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 09:47

enzino schreef:
Zoals voorspeld begint er een duidelijke "Oekraïne vermoeidheid" op te treden, in onder andere de UK.
Met minder steun om geld en wapens te sturen onder de bevolking gaat de volgende PM het moeilijk krijgen hier budget voor vrij te maken:

[ [url=m/xCczI3.jpg]Afbeelding[/url] ]

Een tijdje terug een Nederlandse enquête (een vandaag?)waar bij de onderwerpen waar Nederlanders zich druk over maken de prijsstijgingen, energiecrisis en immigratie crisis dik op kop stonden. Oekraïne kwam een stuk lager in dat lijstje.
Wanneer Nederland z'n prioriteiten niet wat meer gaat leggen bij onze eigen bevolking ontlasten zal er steeds minder draagvlak voor steun komen.
Laatst bijgewerkt door elnienjo op 30-08-22 09:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 09:47

enzino schreef:

[ [url=m/xCczI3.jpg]Afbeelding[/url] ]

Jammer genoeg zit het artikel achter een betaalmuur.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 09:59

De hele vertaling van het bericht van UK Ministry of Defence

Vanaf begin 29 augustus 2022 hebben verschillende brigades van de Oekraïense strijdkrachten het gewicht van artillerievuur in frontliniesectoren in Zuid-Oekraïne verhoogd.
Oekraïense precisie-aanvallen op lange afstand blijven de Russische bevoorrading verstoren. Het is nog niet mogelijk om de omvang van de Oekraïense vorderingen te bevestigen.
Sinds begin augustus heeft Rusland echter aanzienlijke inspanningen geleverd om zijn troepenmacht op de westelijke oever van de rivier de Dnipro rond Cherson te versterken
Het 49th Combined Arms Army (SMD) van het Southern Military District (SMD) is hoogstwaarschijnlijk uitgebreid met onderdelen van het 35th Combined Arms Army van het Eastern Military District (EMD).
De meeste eenheden rond Cherson zijn waarschijnlijk onderbemand en zijn afhankelijk van kwetsbare aanvoerlijnen per veerboot en pontonbruggen over de Dnipro.
Deze integratie van SMD- en EMD-eenheden suggereert een aanzienlijke reorganisatie van de Russische troepenmacht in Oekraïne.
Er is een realistische mogelijkheid dat Rusland is overgegaan tot rationalisatie van de verschillende, semi-onafhankelijke, operationele commando's die hebben bijgedragen aan zijn slechte prestaties in het begin van de invasie.
Als Oekraïne erin slaagt aanhoudende offensieve operaties uit te voeren, zal de samenhang van deze niet-geteste structuur waarschijnlijk een sleutelfactor zijn in de duurzaamheid van de Russische verdedigingswerken in het zuiden.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 11:11

Nu eens een mening van een gepensioneerde luitenant van de US militairie, Daniel Davis, over de echte stand van zaken. (geciteerd, niet mijn woorden)
In de afgelopen 6 maanden, hebben de russen grote gebieden bezet. De voortgang gaat langzaam, maar we zeer doordacht. Zodra ze iets bezet hebben, geven ze het normalerwijze niet meer terug. De Oekraine beweert sinds weken, dat ze een tegenoffensief op Cherson gaan beginnen. Tot nu toe is nog niet zover gekomen. Daarvoor hebben ze gewoon te weinig man- vrouw kracht. Daarentegen verhoogd Rusland zijn beschietingen en Donezk zal waarschijnlijk weer een groot strijdtoneel worden.
Wanneer Russische troepen Slawjansk en Kramatorsk innemen kunnen,kunnen ze Charkow vanuit drie richtingen aanvallen of verder naar het zuiden opdringen - naar Nikolaev.