Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
friezenfan2 schreef:Dan ben ik blij dat ik in nederland woont. Zijn ze helemaal gek in Hongarije? Wij vrouwen zijn geen broedmachine. En al die jaren dat vrouwen geen hoger onderwijs mochten krijgen daar hebben die vrouwen geen mentale problemen van opgelopen? Het is een bedreiging dat een premier van een land in 2022 nog zo denkt. Sorry voor deze uitlating.
Jammer dat het een premium artikel is anders had ik die best kunnen delen op mijn facebook ofzo.
Karin schreef:De middeleeuwen hebben gebeld, ze willen hun opvattingen terug![]()
In de Belgische media is dit bericht ook te vinden (niet premium), o.a. hier: https://www.hln.be/buitenland/hongaarse ... ~a7b7b780/
BBC en The Guardian melden het ook. Bij Nederlandse kranten en nieuwssites kan ik er nog niets over vinden.
Cowboy55 schreef:friezenfan2 schreef:Dan ben ik blij dat ik in nederland woont. Zijn ze helemaal gek in Hongarije? Wij vrouwen zijn geen broedmachine. En al die jaren dat vrouwen geen hoger onderwijs mochten krijgen daar hebben die vrouwen geen mentale problemen van opgelopen? Het is een bedreiging dat een premier van een land in 2022 nog zo denkt. Sorry voor deze uitlating.
Jammer dat het een premium artikel is anders had ik die best kunnen delen op mijn facebook ofzo.
1956: Hongaarse Opstand. “Wij willen vrijheid”!
2022: Nazi Lebensborn revisited:”Vrouwen moeten kinderen werpen!” Liefst mannen vermoed ik zo
BigOne schreef:Cowboy55 schreef:
1956: Hongaarse Opstand. “Wij willen vrijheid”!
2022: Nazi Lebensborn revisited:”Vrouwen moeten kinderen werpen!” Liefst mannen vermoed ik zo
Niet voor niets een premier waar alle Fvders nogal fan van zijn.
Babootje schreef:Even een sidestep: Hongarije vindt dat er teveel vrouwen doorleren en dat is een groot probleem; moeten vooral kinderen baren.
Bron De Telegraaf. Is een premium artikel dus ik moet t samenvatten.
Een rapport van de Hongaarse Rekenkamer is vernietigend voor het ’te vrouwelijke’ onderwijssysteem van het land. Dat benadeelt jongens, zorgt ervoor dat vrouwen te laat trouwen en bedreigt de economie, zo zegt het staatsorgaan. De uithaal past in het conservatieve beleid van premier Viktor Orbán. „Vrouwen mogen nog wel studeren, maar ze moeten vooral kinderen baren.”
Sinds 2010 starten namelijk ieder studiejaar meer meisjes dan jongens aan een studie aan de hogescholen en universiteiten (dit semester zelfs al 54,5 procent liggen) Daarbij vallen mannelijke studenten daarna nog eens vaker uit. Die hoogopgeleide vrouwen beginnen natuurlijk ook nog eens later of niet aan kinderen en krijgen er minder. Een bedreiging voor de demografie en de economie van het land. Verder denken ze ook dat hoogopgeleide vrouwen mannen afschrikt en de zoektocht naar een partner dus bemoeilijkt. Met als resultaat dus minder kinderen.
Het systeem is volgens het rapport te "vrouwelijk" 82% van de leerkrachten zijn vrouwelijk en vrouwelijke leerlingen worden daarom voorgetrokken of in ieder geval meer positief beoordeeld. Jongens lopen daardoor mentale problemen op, vinden ze. Een "bedreiging" voor de gelijke behandeling van mannen en vrouwen. Daar moet worden "ingegrepen".
(Aan de andere kant heeft Hongarije het kleinste aandeel vrouwen in het parlement (13 procent) en slechts één vrouw tussen 15 ministers)
enzino schreef:Zoals voorspeld begint er een duidelijke "Oekraïne vermoeidheid" op te treden, in onder andere de UK.
Met minder steun om geld en wapens te sturen onder de bevolking gaat de volgende PM het moeilijk krijgen hier budget voor vrij te maken:
https://www.thetimes.co.uk/article/six- ... -vdqgkzr6w
Zie ook het volgende overzicht:
[ [url=m/xCczI3.jpg]Afbeelding[/url] ]
enzino schreef:Zoals voorspeld begint er een duidelijke "Oekraïne vermoeidheid" op te treden, in onder andere de UK.
Met minder steun om geld en wapens te sturen onder de bevolking gaat de volgende PM het moeilijk krijgen hier budget voor vrij te maken:
https://www.thetimes.co.uk/article/six- ... -vdqgkzr6w
Zie ook het volgende overzicht:
[ [url=m/xCczI3.jpg]Afbeelding[/url] ]