Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nikass schreef:Ik mis zeker iets? Heeft Omtzigt ergens aangegeven niet met GL/PVDA samen te willen?
Van een coalitie VVD/PVV word ook ik onpasselijk
pien_2010 schreef:Nikass schreef:Ik mis zeker iets? Heeft Omtzigt ergens aangegeven niet met GL/PVDA samen te willen?
Van een coalitie VVD/PVV word ook ik onpasselijk
Ja, op TV, tijdens interviews de laatste dagen.
Omzigt wi niet met Gl/ PvdA is de titel van dit filmpje
Ik heb het hem zelf ook horen zeggen op TV
https://youtu.be/nwhpzxoiU7g?si=8Sc9cvKwpPKol0Ay
BigOne schreef:Wanneer het inderdaad wederom vvd en aanhang wordt moeten mensen ook niet meer klagen.
koeke schreef:IMANDRA schreef:Dit is de tekst uit het Pointer/AD-artikel: ,,Alleen bij hele grote vermogens wil GroenLinks-PvdA de erfbelasting verhogen. Als het over miljoenen gaat dan vragen we een grotere bijdrage. Voor huizen geldt dit niet.” Dit beweerde Frans Timmermans, lijsttrekker van GroenLinks-PvdA op Radio NPO2.
Het AD repost gewoon het pointer artikel, hierin mis ik toch echt de nuance. Pointer/AD gaat er volledig aan voorbij dat het voor partners wél over miljoenen moet gaan. Alleen bij kinderen niet. Dus Timmermans zegt het heel onhandig maar hij heeft niet per se ongelijk als het over partners gaat -wel als je het hebt over kinderen of anderen.
Dat zou juist een geweldige constructie zijn voor de mega-vermogens. Je koopt een optrekje voor pak hem beet 15 miljoen, gaat dood en erfgenamen krijgen zonder erfbelasting (een groot deel van) je geld in handen. Maar Timmermans was dus een beetje in de bonen...
In Op1 gisteravond lichtte Omtzigt de nadelen van veel hogere erfbelasting toe: echt grote vermogens blijven gewoon buiten schot en kleine familiebedrijven zijn dusdanig de klos dat ze (een deel van) hun bedrijf moeten verkopen aan buitenlandse investeerders.
Nikass schreef:Tango1979 schreef:Dit vind ik dus wel zo gruwelijk erg he!!
https://www.nu.nl/politiek/6290233/alle ... -niet.html
NSC, PVV en BBB tekenen akkoord over lhbtiq+-emancipatie niet
VVD, GroenLinks-PvdA, D66, CDA, PvdD, SP, Volt en BIJ1 hebben het Regenboog Stembusakkoord ondertekend op het Media Park in Hilversum. Daarmee doen de partijen beloftes over lhbtiq+-emancipatie, zoals het aanpakken van discriminatie. 50PLUS was er niet bij, maar heeft laten weten het akkoord te onderschrijven.
Onvoorstelbaar!
Even verder scrollen en je leest ook over het compenseren van de pechgeneratie.
Het idee (van CDA en CU) dat mensen korting krijgen als ze versneld hun studieschuld afbetalen vind ik oneerlijk; dat betekent opnieuw dat mensen die weinig te besteden hebben, en dat als gevolg daarvan niet kunnen, er het slechtste vanaf komen
Raineri schreef:BigOne schreef:Wanneer het inderdaad wederom vvd en aanhang wordt moeten mensen ook niet meer klagen.
Jawel! Want ik stem geen vvd. Maar terecht. Dieptriest die lage opkomst van jongeren. Zo frustrerend. Als de gemiddelde kiezer echt dit kabinet wilt prima. Maar ik denk dat veel problemen die we nu kennen wel degelijk links beantwoord kunnen worden. En waar gaan we ons druk om maken? Paar immigranten. Stel dorpelingen dat we zijn.