Algemeen politiek discussietopic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 21:05

Benzz ik krijg ook diezelfde pijn. Pffffffff

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 21:09

Ik ook, bah.

koeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 21:13

pien_2010 schreef:
Omzigt heeft de stekker er bij voorbaat al uitgetrokken. Dus dat gaat niet gebeuren,!
Waar baseer je dat op? Heb je Op1 van vrijdagavond gezien?

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 21:14

koeke schreef:
pien_2010 schreef:
Omzigt heeft de stekker er bij voorbaat al uitgetrokken. Dus dat gaat niet gebeuren,!
Waar baseer je dat op? Heb je Op1 van vrijdagavond gezien?

Ik wel, en ik vond dat ook: de stekker eruit trekken.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 21:45

Ah Pien, ik begrijp je nu. Mee eens trouwens, dat je zou verwachten dat Rutte dat had moeten weten.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 21:51

Ik mis zeker iets? Heeft Omtzigt ergens aangegeven niet met GL/PVDA samen te willen?

Van een coalitie VVD/PVV word ook ik onpasselijk :r

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 21:51

Rutte zijn totaal onverantwoorde gok om het kabinet te laten vallen kan nog wel eens heel zuur uitpakken.
Ongelooflijk ook dat de partij die dit heeft veroorzaakt echt overal mee weg komt.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 21:56

Nikass schreef:
Ik mis zeker iets? Heeft Omtzigt ergens aangegeven niet met GL/PVDA samen te willen?

Ja, op TV, tijdens interviews de laatste dagen.

Omzigt wi niet met Gl/ PvdA is de titel van dit filmpje
Ik heb het hem zelf ook horen zeggen op TV

https://youtu.be/nwhpzxoiU7g?si=8Sc9cvKwpPKol0Ay

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 22:01

pien_2010 schreef:

Ach bah...
Tukkers bent stijfkoppen.
Nare wending.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 22:06

Ik zie bij Omtzigt nog maar heel weinig terugkomen van de bestaanszekerheid. NSC is gewoon een soort VVD light. Alleen dan op sommige vlakken nog net iets conservatiever.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 23:06

pien_2010 schreef:
Nikass schreef:

Ja, op TV, tijdens interviews de laatste dagen.

https://youtu.be/nwhpzxoiU7g?si=8Sc9cvKwpPKol0Ay

Sorry ik ga niet een hele podcast luisteren, maar ik geloof wat je zegt.
Alleen bij OP1 van gisteren klonk het niet zo. En ik denk dat in het onwaarschijnlijke scenario dat GL/PVDA de grootste zou worden, dat het opeens weer heel anders zou kunnen zijn.

Ik denk dat NSC een soort CDA 2.0 is, en dat de meest waarschijnlijke coalitie NSC/VVD wordt, evt aangevuld met iets als JA21.
Een horrorscenario, dat wel.

Via Natuurmonumenten kun je de overheid een beterschapskaartje sturen: een oproep om de natuur beter te beschermen. Een soort petitie, maar dan met kaartjes.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 23:10

De CDA’ers kunnen nu gewoon uit drie partijen kiezen, cda, bbb en nsc .

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 23:12

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 23:13

Als je de grootste bent, dan heb je opeens heel veel vrienden Nikass. Maar dat gaat niet gebeuren. Het wordt een knetterrechts kabinet.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 23:23

Kennelijk wil de Nederlandse kiezer dat dan. Ook dat is democratie.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 23:28

Wanneer het inderdaad wederom vvd en aanhang wordt moeten mensen ook niet meer klagen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 23:30

BigOne schreef:
Wanneer het inderdaad wederom vvd en aanhang wordt moeten mensen ook niet meer klagen.

Precies dat vind ik ook. Waarschijnlijk gaan weer veel jongeren niet stemmen. Zo zonde. Dat las ik van de week.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 23:33

pien_2010 schreef:
BigOne schreef:

Precies dat vind ik ook. Waarschijnlijk gaan weer veel jongeren niet stemmen. Zo zonde. Dat las ik van de week.

Terwijl het meer dan ooit over hun toekomst gaat.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 01:17

BigOne schreef:

Jawel! Want ik stem geen vvd. Maar terecht. Dieptriest die lage opkomst van jongeren. Zo frustrerend. Als de gemiddelde kiezer echt dit kabinet wilt prima. Maar ik denk dat veel problemen die we nu kennen wel degelijk links beantwoord kunnen worden. En waar gaan we ons druk om maken? Paar immigranten. Stel dorpelingen dat we zijn.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 02:07

Met al langer berichten dat er drinkwatervoorzieningen in de knel komen, en deze week dat Almere geen gewone huizen meer kan aansluiten om het stroomnet (want geen capaciteit tot 2029?), kan ik het wel eens zijn met stop op. We kunnen wat er al is al niet eens meer voorzien van zulke basale zaken als stroom en iets verder veilig drinkwater, en dat zijn we zowel via onze grondwet als internationale verdragen als rechten van de mens verplicht. Van wat ik begrijp is dat ook de reden dat politici van niet nederlandse afkomst de deur dicht willen. De basis bieden aan iedereen komt klem te zitten, dan zal er toch eens heel kritisch gekeken moeten worden naar voor hoeveel mensen kunnen wij op Xkm2 Nederland de welvaartsstandaard aan infrastructuur, etc. garanderen. Ipv maar stomweg door bouwen, en we zien wel waar het schip strand.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 04:39

koeke schreef:
IMANDRA schreef:

Het AD repost gewoon het pointer artikel, hierin mis ik toch echt de nuance. Pointer/AD gaat er volledig aan voorbij dat het voor partners wél over miljoenen moet gaan. Alleen bij kinderen niet. Dus Timmermans zegt het heel onhandig maar hij heeft niet per se ongelijk als het over partners gaat -wel als je het hebt over kinderen of anderen.
Dit is de tekst uit het Pointer/AD-artikel: ,,Alleen bij hele grote vermogens wil GroenLinks-PvdA de erfbelasting verhogen. Als het over miljoenen gaat dan vragen we een grotere bijdrage. Voor huizen geldt dit niet.” Dit beweerde Frans Timmermans, lijsttrekker van GroenLinks-PvdA op Radio NPO2.

Dat zou juist een geweldige constructie zijn voor de mega-vermogens. Je koopt een optrekje voor pak hem beet 15 miljoen, gaat dood en erfgenamen krijgen zonder erfbelasting (een groot deel van) je geld in handen. Maar Timmermans was dus een beetje in de bonen...

In Op1 gisteravond lichtte Omtzigt de nadelen van veel hogere erfbelasting toe: echt grote vermogens blijven gewoon buiten schot en kleine familiebedrijven zijn dusdanig de klos dat ze (een deel van) hun bedrijf moeten verkopen aan buitenlandse investeerders.

Een oplossing zou kunnen zijn dat je bij het aanhouden en zelf bewonen / gebruiken van de geërfde woning / bedrijf weinig belasting hoeft te betalen. Dat je pas volle bak hoeft af te rekenen als je de boel gaat verhuren of verkopen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 04:49

Nikass schreef:
Tango1979 schreef:
Dit vind ik dus wel zo gruwelijk erg he!!

https://www.nu.nl/politiek/6290233/alle ... -niet.html

NSC, PVV en BBB tekenen akkoord over lhbtiq+-emancipatie niet

VVD, GroenLinks-PvdA, D66, CDA, PvdD, SP, Volt en BIJ1 hebben het Regenboog Stembusakkoord ondertekend op het Media Park in Hilversum. Daarmee doen de partijen beloftes over lhbtiq+-emancipatie, zoals het aanpakken van discriminatie. 50PLUS was er niet bij, maar heeft laten weten het akkoord te onderschrijven.

Onvoorstelbaar!

Even verder scrollen en je leest ook over het compenseren van de pechgeneratie.
Het idee (van CDA en CU) dat mensen korting krijgen als ze versneld hun studieschuld afbetalen vind ik oneerlijk; dat betekent opnieuw dat mensen die weinig te besteden hebben, en dat als gevolg daarvan niet kunnen, er het slechtste vanaf komen

Volgens mij betekent het ook, dat mensen die de schouders er onder zetten en hun stinkende best doen om uit de schulden te komen door hard te werken, beloond worden daarvoor :j Het lijkt steeds meer of we hard werken en daarmee je schaapjes op het droge krijgen, af willen straffen want stel je voor dat je op die manier wat meer geld of een mooier huis kan kopen dan de gemiddelde Harrie die andere prioriteiten heeft.....

Dat regenboogakkoord is gewoon hele goedkope symboolpolitiek, ik vind het eigenlijk wel sterk om daar niet aan mee te doen. Maar voor de argeloze kiezer die zich makkelijk laat beïnvloeden omdat ze niet verder kijken dan hun neus lang is en dan meteen denken "onvoorstelbaar! Op hun ga ik echt nooit meer stemmen, zij zijn tegen regenbogers!" is dat natuurlijk niet handig want daar verlies je veel potentiële stemmers mee.

Terwijl je absoluut vóór bescherming van hen - en IEDEREEN kan zijn, dat is immers al geregeld in de grondwet :)*

Op deze manier kan je voor 1000 dingen wel iets opstarten om lekker goedkoop mee te scoren, van kijk eens wat wij ondertekenen.

Daarom zou een ieder altijd moeten uitzoeken WAAROM een partij niet klakkeloos voor of tegen iets stemt, vaak zit er een hele goed onderbouwde uitleg achter.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 07:17

Raineri schreef:
BigOne schreef:

Jawel! Want ik stem geen vvd. Maar terecht. Dieptriest die lage opkomst van jongeren. Zo frustrerend. Als de gemiddelde kiezer echt dit kabinet wilt prima. Maar ik denk dat veel problemen die we nu kennen wel degelijk links beantwoord kunnen worden. En waar gaan we ons druk om maken? Paar immigranten. Stel dorpelingen dat we zijn.

Een bruin kabinet is dichter bij dan ooit. Is de Nederlandse kiezer volledig gek geworden ofzo?
Net alsof dat ook maar iets op gaat lossen.

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 07:40

Pmarena als het is zoals jij denkt, dan is het gewoon dom om niet te tekenen. En ik geloof er niet in, dat er stiekem niet iets anders achter zit.

Ik denk dat de partijen die nu niet ondertekenen, een achterban hebben die zeker voor een deel ontzettend conservatief is. Ik denk dat dat meespeelt.

Want tekenen kost je niets en je steunt daarmee de lhbtiq gemeenschap.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 08:20