journee schreef:Hij is zeer waarschijnlijk nog steeds kritisch over vaccinaties en daar is inprincipe niets mis mee. Het wordt pas lastig als je mensen actief van jouw standpunt probeert te overtuigen. En daar krijgt hij nu de grootste klacht over, dat hij mensen niet actief genoeg probeert te overtuigen om te vaccineren, maar zegt: het blijft natuurlijk je eigen keus. Dus in die zin vind ik dat hij wel bij zichzelf is gebleven. Maar dat is mijn mening en die kan/mag verschillen van jouw mening.

Ik ben het helemaal met je eens

Hij deed voorheen meer oppositie uitspraken, wat korter door de bocht. (ik zou wat voorbeelden kunnen geven maar daar pas ik liever voor voordat mij dingen in de mond gelegd worden)
Nu hij de verantwoordelijkheid heeft is het logisch dat hij de nadruk wat meer legt op wat hij echt ook wel altijd heeft geweten en bij doorvragen ook echt wel benoemd heeft: dat het in de huidige situatie beter is om de vaccinatiegraad hoog te houden.
Maar hij is wel van het standpunt van we hadden het destijds misschien beter anders in kunnen richten, niet zozeer vaccinaties zien als de redding, maar meer richten op algehele gezondheid, hygiëne en betere behandeling / begeleiding van ziektes om het aantal slachtoffers nog verder naar beneden te brengen. Het heeft namelijk ook voordelen als bvb. de toekomstige moeders van nu, zelf kinderziektes doorgemaakt hebben en daardoor echt goede immuniteit opgedaan hebben die ze weer doorgeven aan hun babietjes. Dan zijn die minder kwetsbaar dan nu die kindjes het óók weer uit een vaccin moeten halen.
Je hoeft het absoluut niet met bovenstaande eens te zijn. Maar het is wel een RFK standpunt. Je kan van mening zijn dat het helemaal prima is om nog jongere babies en zwangere moeders weer wat extra vaccins te geven om wat sneller beschermd te zijn. Maar als je ziet hoeveel rotzooi we al binnen krijgen (babies al met microplastics in hun bloed en hersenen hoorde ik een paar weken geleden op de radio, 1 of ander onderzoek van een universiteit dacht ik) dan is het toch niet zo gek dat ouders zelf hun babyhapjes staan te maken. Opletten met kleding en speelgoed. Dat kind niet 5x per dag elke dag in willen zepen met el cheapo zonnebrandolie.... en dat ze dus ook nadenken over willen we wel al die zooi in laten spuiten in ons piepjonge kind.
Je kan daar tegen vechten en zeggen dat het geen zooi is, hele kleine beetjes, die we ook via andere manieren binnen krijgen, dat het sukkels zijn die hun kind in gevaar brengen. Of nog veel ergere dingen. En ze willen dwingen om het toch te doen. Maar je zou ook mee kunnen bewegen en begrip tonen en er serieus op in gaan zonder laatdunkend, hooghartig toontje aan te slaan. Alternatieven kunnen bieden. Persoonlijk kijken van wat is het risico voor jouw specifieke kind in jouw specifieke situatie, per ziekte en wat zou je wel / niet / wanneer kunnen geven.
Wat voel je je als ouder wel of niet goed bij, eerlijk de opties afwegen. En ik denk dat je dan veel meer gedaan krijgt dan zeggen dat hun zorgen "verwaarloosbaar" zijn.
Ik vermoed dat Kennedy zich op bovenstaande wil richten. Dat hij de vaccinatiegraad of beter gezegd de beschermingsgraad wel hoog wil hebben. Maar dan wat creatiever wil zijn in de aanpak zodat mensen er een beter gevoel en meer vertrouwen in krijgen.
Een dokter die zegt "de nare ervaringsverhalen die je hoort zijn onzin, wil je soms dat je kind dood gaat? Je moet gewoon prikken". Die komt voor veel mensen echt een stuk minder betrouwbaar over dan een dokter die zegt: "Ja het klopt, héél soms kan er zoiets gebeuren. Het staat ook in de bijsluiter. MAAR. We kunnen op deze en deze manier het risico verkleinen. Dit zijn de risico's van zus. Dit zijn de risico's van zo. In jullie geval is het risico van dit-of-dat laag, dat kan je ook laag houden door hier en hier op te letten.
Maar ik vind zelf dit en dat wel spannend in jullie situatie, want..... "
En dan laat je die ouders er zelf even over nadenken, je geeft ze die tijd gewoon en omdat je eerlijk en open tegen ze bent geweest, je ze als gelijke hebt aangesproken, voelen ze dat zij de verantwoordelijkheid hebben. Niet direct 7 ziekteverwekkers in 1 keer in hoeven spuiten zou ook helpen.
Zonder spuit maar oraal zou ook helpen, want daar zitten ook best wat ouders mee.
Kan je onzin vinden maar dat is wel wat het is. Het is verstandiger om er in mee te bewegen als je wilt dat die ouders toch nog een paar prikken zetten, of misschien zelfs wel alles als ze merken dat het gelukkig wel meevalt

Ik ga er vanuit dat je dit soort initiatieven bij RFK wel zal kunnen gaan zien.
Ik hoop dat hij daarmee wat meer vertrouwen terug kan brengen zodat de beschermingsgraad omhoog gaat. En er toch nog iets goeds voortkomt uit die gruwel van Trump.....
Maar misschien wordt het een fiasco. Dat is ook heel goed mogelijk. Ik vind dit wel een interessante in ieder geval.