Fitna op internet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blue_Eyes

Re: Fitna op internet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 15:03

Jennylicious schreef:
Blue_Eyes schreef:
[

Waarom dan? Algemene ontwikkeling heet zoiets. Zodat je tenminste weet waar je over praat als je op moslims (christenen, whatever) loopt te katten.

Waarom, omdat zij hun tijd beter aan echte opleidingen kunnen besteden, en geloofzaken aan de daarvoor bestemde plekken (zoals kerken/moskeen enz.) kunnen over laten.

Bij de LOI mag je toch zelf kiezen welke studie je doet? Waarom zou iemand die geinteresseerd is dan niet via de LOI een cursus mogen doen? Is laagdrempeliger en neutraler dan een kerk of moskee binnenstappen.

JennyliciousJarig

Blue_Eyes schreef:
Jezus is wel degelijk een God, namelijk deel van de drie-eenheid Vader, Zoon en Heilige Geest. Hij is dus mens, maar hij is ook God. Vandaar ook dat je in een protestantse kerk kruizen ziet hangen zonder Jezus eraan.

Jezus is toch een profeet, net zoals Mohammed?

Lyonesse

Blue_Eyes schreef:
Mystica schreef:

Ik zal mezelf wel even quoten Clown

Jezus is wel degelijk een God, namelijk deel van de drie-eenheid Vader, Zoon en Heilige Geest. Hij is dus mens, maar hij is ook God. Vandaar ook dat je in een protestantse kerk kruizen ziet hangen zonder Jezus eraan.

Jezus is geen god, slechts de zoon van. De heilige geest is ook geen god.

JennyliciousJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 15:04

Blue_Eyes schreef:
Bij de LOI mag je toch zelf kiezen welke studie je doet? Waarom zou iemand die geinteresseerd is dan niet via de LOI een cursus mogen doen? Is laagdrempeliger en neutraler dan een kerk of moskee binnenstappen.

Zeg toch niet dat het niet mag? Vind het alleen onzin, dat daar die cursus word gegeven, terwijl dat ook ergens anders kan, zodat er ruimte is voor andere cursussen.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 15:05

lottehorse schreef:
Jennylicious schreef:

Wat doen dan al die Jezusbeelden overal? En Maria's?

Dit staat in de bijbel die van de protestandse kerk..
daar zal je geen jezusbeelden en maria beelden zien staan.

Wil ik ook even iets over zeggen Bloos
Het gaat om de afbeeldingen van God, niet om de afbeeldingen van Jezus e.d.
Ik ga ook naar de prothestantse kerk en daar zie je dus ook geen afbeeldingen of beelden staan.

In de bijbel staat volgens mij ook dat als je aan het aangezicht van God verschijnt je niet verder zal leven. Pin me er niet op vast, weet ook niet in welk verhaal van de bijbel dit voorkomt.

Over de film kan ik nog geen uitspraken doen want die heb ik nog niet in zijn geheel gezien.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 15:06

Mystica schreef:
Blue_Eyes schreef:

Ze zijn een drie-eenheid en daardoor is Jezus ook God.

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 15:06

Ik weet eigenlijk niet eens of er van Mohammed afbeeldingen gemaakt mogen worden, wat veel denk ik vergeten is dat Mohammed de profeet van Allah is (Allah betekend God)
Van Allah mogen er inderdaad geen afbeeldingen gemaakt worden net als van God en las mensen dit toch doen, zoals de Deense cartoonist vind ik dit inderdaad erg kwetsend.
Als wij geen respect op kunnen brengen voor het geloof van een ander zijn we geen haar beter dan de extremisten.
Dat Wilders deze afbeeldigen gebruikte vind ik ook niet zo tof, onnodig en je draagt er geen enkele boodschap mee uit.

Wel vind ik de boodschap in de film erg duidelijk, in islamitische landen is geen scheiding van kerk en staat zolas in Nederland, gevaarlijk, stel dat de paus in Nederland bepaalt wat er gebeurt, tjee dan gaan we 500 jaar terug in de tijd.

De Islam draagt wel degelijk een politieke boodschap uit een gevaarlijke boodschap, veel van hen zien de Islam als het enigste en ware geloof en alle andere zijn ketters.

Nu zijn er nog veel moslims die het gelukkig anders zien maar hoelang nog.
Wat gebeurt er als we 10 jaar verder zijn en Nederland meer moslims dan
bv katholieken heeft.
Hebben wij dan ook nog recht van spreken, wat gebeurt en met kerstmis en pasen enz.

Stel dat er ooit een moslim premier wordt en hij wil kerk en staat niet meer gescheiden houden en zijn kabinet is het er mee eens tja en dan.

Oke bijna sciences fiction dat weet ik ook wel maar toch zijn er veel mensen die er angst voor hebben.

Ik heb vandaag al zo vaak gehoord straks lopen we allemaal met een hoofddoekje, best wel grappig maar de angst dat het gebeurd is er wel degelijk.
Of vinden jullie dat ik nu een beetje doordraaf

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 15:07

Jennylicious schreef:
Blue_Eyes schreef:

Zeg toch niet dat het niet mag? Vind het alleen onzin, dat daar die cursus word gegeven, terwijl dat ook ergens anders kan, zodat er ruimte is voor andere cursussen.

Je zegt niet dat het niet mag, maar je vindt het wel bizar. Volgens mij is dat een soortgelijk oordeel.
En ruimte voor andere cursussen? Zolang als ze bij de LOI docenten en studenten hebben, is het aantal cursussen dat ze geven onbeperkt. Je hebt er geen schoollokaal voor nodig hoor.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 15:08

Blue_Eyes schreef:
Mystica schreef:

Ze zijn een drie-eenheid en daardoor is Jezus ook God.

Nee, alleen de 3 eenheid dus. Vork
Verrassende wending heeft deze discussie gekregen trouwens Vork

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 15:10

Zo gauw nederland een moslim MP krijgt, ga ik een stukje lopen.

JennyliciousJarig

Mystica schreef:

Jezus apart, is dus een profeet Haha!

Blue_Eyes

SAKKIA schreef:
Wil ik ook even iets over zeggen Bloos
Het gaat om de afbeeldingen van God, niet om de afbeeldingen van Jezus e.d.
Ik ga ook naar de prothestantse kerk en daar zie je dus ook geen afbeeldingen of beelden staan.

In de bijbel staat volgens mij ook dat als je aan het aangezicht van God verschijnt je niet verder zal leven. Pin me er niet op vast, weet ook niet in welk verhaal van de bijbel dit voorkomt.

Over de film kan ik nog geen uitspraken doen want die heb ik nog niet in zijn geheel gezien.

Exodus 33 schreef:
18 ‘Laat mij toch uw majesteit zien,’ zei Mozes. 19 Hij antwoordde: ‘Ik zal in mijn volle luister voor je langs gaan en in jouw bijzijn de naam HEER uitroepen: ik schenk genade aan wie ik genade wil schenken, en ik ben barmhartig voor wie ik barmhartig wil zijn. 20 Maar,’ zei hij, ‘mijn gezicht zul je niet kunnen zien, want geen mens kan mij zien en in leven blijven.’ 21 Toen sprak de HEER: ‘Er is een plaats op de rots waar je dicht bij mij kunt komen staan. 22 Als dan mijn majesteit voor je langs gaat, zal ik je in een kloof laten schuilen en mijn hand beschermend voor je houden tot ik voorbij ben. 23 Als ik mijn hand weghaal, zul je mij van achteren zien; mijn gezicht mag niemand zien.’

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 15:11

barbara1970 schreef:
Van Allah mogen er inderdaad geen afbeeldingen gemaakt worden net als van God en las mensen dit toch doen, zoals de Deense cartoonist vind ik dit inderdaad erg kwetsend.

Die tekening beeld Mohammed uit niet Allah.

JennyliciousJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 15:11

Mystica schreef:
Zo gauw nederland een moslim MP krijgt, ga ik een stukje lopen.

Ik fietsen, lekker Hollands Tong uitsteken

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 15:12

Ach, ik hoef maar 500 m voordat ik bij de grens ben Clown

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 15:14

Blue_eyes, dank je die bedoelde ik idd Ja

De film is aan het laden maar het duurt ongelooflijk lang.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 15:14

Jennylicious schreef:
Mystica schreef:

Jezus apart, is dus een profeet Haha!

Jezus is niet alleen een profeet, Jezus is de Zoon van God.

Citaat:
De heilige drie-eenheid, drievuldigheid of triniteit is de theologische opvatting van een triade in veel takken van het christendom. Deze triade omvat God in drie heilige personen: de Vader, de Zoon (Jezus Christus) en de Heilige Geest. In deze betekenis krijgt het woord een hoofdletter. Met name van belang is het standpunt dat Jezus een incarnatie van God zelf was.

Maar goed, de drie-eenheid is een onderwerp waarover gestudeerde theologen al eeuwenlang aan het debatteren zijn, dus daar zullen wij het niet op Bokt even over eens worden. Clown

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 15:15

Mystica schreef:
Ach, ik hoef maar 500 m voordat ik bij de grens ben Clown

Ik ook vanuit het huis van mijn ouders (nu 12 km), maar wel een andere grens Knipoog

Edit: wat die film betreft: die ga ik dus niet kijken. De enige reden dat ik dat zou willen doen is om mee te praten, en dat vind ik dus een foute reden. Als ik er zelf een hekel aan zou hebben als mensen mijn geloof te k*kken zouden zetten, dan ga ik er ook niet naar kijken als dat met andermans overtuiging gebeurt.
Laatst bijgewerkt door Blue_Eyes op 28-03-08 15:17, in het totaal 1 keer bewerkt

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 15:16

Mistic je hebt gelijk, Knipoog maar ik bedoelde er ook mee dat ik echt niet weet of van Mohammed afbeeldigen gemaakt mag worden, zo niet waarom zou je mensen daar mee kwetsen toch.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 15:16

Zullen we bij deze dan terug gaan naar Mohammed (vzmh)? Clown

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 15:19

Blue_Eyes gaat er maar om welk geloof je er mee bedoelt, er zijn veel geloven die Jezus allen op een andere plaats zetten.
Zelfs de Moslims hebben het over Jezus maar dan als profeet, wie er gelijk heeft, pffffffff eerlijk gezegd zeggen al die geloven me helemaal niets.
Geloof wel in God maar niet in de bijbel en niet in de Koran of ieder ander boek door mensen geschreven, geloof wel dat hij hier niet blij van zal worden, oorlog in naam van hem. Knipoog

JennyliciousJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 15:24

barbara1970 schreef:
Blue_Eyes gaat er maar om welk geloof je er mee bedoelt, er zijn veel geloven die Jezus allen op een andere plaats zetten.
Zelfs de Moslims hebben het over Jezus maar dan als profeet, wie er gelijk heeft, pffffffff eerlijk gezegd zeggen al die geloven me helemaal niets.
Geloof wel in God maar niet in de bijbel en niet in de Koran of ieder ander boek door mensen geschreven, geloof wel dat hij hier niet blij van zal worden, oorlog in naam van hem. Knipoog

Nou ja, als God er echt is, zou die een oorlog in naam van Hem toch wel tegenhouden, niet waar?

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 15:25

Dat zijn menselijke keuze's waar hij geen invloed op heeft.

JennyliciousJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 15:25

Mystica schreef:
Dat zijn menselijke keuze's waar hij geen invloed op heeft.

Hij kan toch wonderen laten gebeuren(A)

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 15:26

Geen idee, heb helaas nog niet het genoegen gehad hem te ontmoeten. Ik geloof zelf eigenlijk meer in een hogere kracht of zoiets maar als er iets ergs gebeurd is het eerste wat ik denk, zie je wel er is geen god.
Maar ja inderdaad als hij bestaat, geloven betekend ook niet zeker weten toch, word het tijd dat hij iets doet