Verschillende dreigingen tegen Wilders om film

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Blue_Eyes

Re: Verschillende dreigingen tegen Wilders om film

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 16:23

En dat heeft dus in het geval van de belangrijkste recente oorlogen niks met geloof te maken.

Ddees

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 16:37

Wat ik wel erg vind is dat landen ons nu gaan boycotten, en dan vooral landen die we nog niet zolang geleden financieel hebben gesteund.

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 16:38

Nou, dan kunnen we ons dat geld ook besparen toch?

Ddees

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 16:40

ja, maar hoe gaat het met de export van producten, als ze ze ons land gaan boycotten, nemen ze dus geen Nederlandse producten meer af. Dat zal niet zo goed zijn voor de economie lijkt me. Alhoewel dit misschien nog erg voorbarig is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 16:43

Ach we kunnen de troepen ook terugtrekken uit afghanistan, scheelt weer wat centjes die in onze economie gepompt kunnen worden Knipoog

moniekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 16:48

heb de film net ff gekeken. hierin zie je dat de islam behoorlijk racisties is tegenover homo's, joden, vrouwen en niet moslims.
ik vind dat de islam-koran gelovigen/imaams dit maar eens mooi moeten uit gaan leggen tegenover nederland..
en niet zo achterlijk moet reageren doormiddel van afkeuring/vlaggen in brand steken
die beelden die zijn neem ik aan niet in sene gezet, dus ik vind de islam hier opheldering over moet doen hoe het nou zit op een fatsoenlijke en duidelijke/directe manier

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 17:58

Die beelden zijn ook niet in scene gezet, zijn echte beelden. Alleen dus verenigd in een filmpje van 15 minuten.

Kijk, ondanks dat er best ´goede´ moslims zijn, kun je er toch niet meer omheen dat er een hoop ellende voortkomt uit dit geloof en haar volgelingen. Die, uit naam van allah, alle ongelovigen een bleoderige dood toewensen. Die de macht over de wereld willen. Die het prima vinden om vrouwen te mishandelen, te onderdrukken, te verkrachten en wat niet al...

Mooi hoor, zo´n geloof!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 18:04

Was het op dit forum of op dat andere? Iemand zei: 'ik ga een film maken over Nederlanders. Wat zal ik daar eens in zetten? Oh, wacht, ik zal de recente familiedrama's allemaal op een hoop gooien. En dan doe ik er gelijk de gevallen van zinloos geweld bij. Meng dit geheel met een scheutje publiciteit en voila... de mening over 'De Nederlander' is gevormd!'

Niks meer aan toe te voegen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 18:05

En? Gaan wij dan vlaggen verbranden van landen die deze film uitzenden? Gaan we dreigen met aanslagen? Clown

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 18:05

Je zou nog staan te kijken van wat er dan gebeurt, denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 18:08

Niet zoveel denk ik, Nederlanders zijn niet zo fanatiek.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 18:08

Nouw......

Als je al ziet wat er voor karrevracht aan commentaar komt als Maxima durft te zeggen dat de Nederlander niet bestaat, dan denk ik dat als men echt gaat beledigen, er nog weleens vreemde dingen konden gaan gebeuren!
Laatst bijgewerkt door Blue_Eyes op 28-03-08 18:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 18:09

Nee echt niet. Daarom blinken ze ook niet uit in sport, geen vechtersmentaliteit.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 18:10

Oud-klasgenoten van mij hebben 2 jaar terug voor hun profielwerkstuk een filmpje gemaakt over wrijving tussen de Arabische en Westerse wereld. Ik zal m even zoeken en hier plaatsen.. Nu kan het gezien worden als een soort van tegenfilm, tegen die boutfilm van Wilders.. Er zullen heus wel punten van waarheid in zitten,maar alleen al omdat hij 't is vind ik t gewoon waardeloos

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 18:10

Blue_Eyes schreef:
Was het op dit forum of op dat andere? Iemand zei: 'ik ga een film maken over Nederlanders. Wat zal ik daar eens in zetten? Oh, wacht, ik zal de recente familiedrama's allemaal op een hoop gooien. En dan doe ik er gelijk de gevallen van zinloos geweld bij. Meng dit geheel met een scheutje publiciteit en voila... de mening over 'De Nederlander' is gevormd!'

Nee, dan gebeurt er helemaal niets... Dan denkt men, oliebol, daar moeten we iets aan doen... maar wat... hup weer een stille tocht tegen al dat geweld...

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 18:11

@faye: Euh... Pieter van den Hoogenband, Ireen Wust, Sven Kramer, Yuri van Gelder, Anky van Grunsven, Marleen Veldhuis, moet ik doorgaan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 18:12

Nationaal misschien, maar internationaal valt dat erg tegen.

geerke

faye schreef:
En? Gaan wij dan vlaggen verbranden van landen die deze film uitzenden? Gaan we dreigen met aanslagen? Clown

ik denk dat als we dat doen wij een probleem hebben.....ga maar eens de vlag van iran verbranden,kun je zien hoe tolerant ze daar zijn.....

Amaryllis

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 18:13

geerke schreef:
faye schreef:

ik denk dat als we dat doen wij een probleem hebben.....ga maar eens de vlag van iran verbranden,kun je zien hoe tolerant ze daar zijn.....

ROFL

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 18:26

Petulan schreef:

Sorry, valt tegen. Oorzaken en gevolgen? Hoe nu verder? Zie ik niet beantwoord.

Of, oh ja, we moeten als Nederland iedereen lekker laten zijn wie ze zijn, wij moeten ons aanpassen? Meer acceptatie van Nederlanders naar buitenlanders toe?

Schei toch uit. Wat wij hier doen is al veel en veel te soft. Wij gooien onze eigen cultuur, normen en waarden al te makkelijk overboord. Andere landen hebben ook eisen voor immigratie, waarom wij niet? Alleen een suffe inburgeringscursus met een examen wat de gemiddelde Nederlander niet eens haalt. Vork

moniekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 18:31

Blue_Eyes schreef:

wahahahah sorry maar ik lach je uit.
de familiedrama's op een rijtje met de gevallen van zinloos geweld.. nounou oeioei..

Charlottje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 18:41

Blue_Eyes schreef:

Dus Nederland is ook maar een slecht land, met slechte mensen? Deze familiedrama's gebeuren over de hele wereld, Nederland is hier echt geen uitzondering op. Maar wat Nederlanders niet doen is de straat op gaan en Iranese vlaggen verbranden en roepen: Dood aan Iran of nog erger we planten wat bommen of laten vliegtuigen in gebouwen vliegen waardoor onwijs veel mensen een gruwelijke dood sterven. En dan zijn wij Nederlanders slecht bezig? Scheid toch uit zeg.

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 18:47

riekSter schreef:
Dus Nederland is ook maar een slecht land, met slechte mensen? Deze familiedrama's gebeuren over de hele wereld, Nederland is hier echt geen uitzondering op. Maar wat Nederlanders niet doen is de straat op gaan en Iranese vlaggen verbranden en roepen: Dood aan Iran of nog erger we planten wat bommen of laten vliegtuigen in gebouwen vliegen waardoor onwijs veel mensen een gruwelijke dood sterven. En dan zijn wij Nederlanders slecht bezig? Scheid toch uit zeg.

Nagelbijten / Gniffelen Tja, nee hoor, sommige mensen blijven liever op hun roze wolkje....

Charlottje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 18:54

Esperanza schreef:
riekSter schreef:

Nagelbijten / Gniffelen Tja, nee hoor, sommige mensen blijven liever op hun roze wolkje....

Als jij dit op een roze wolken leven vind, dan leef ik graag op een roze wolk.