Naadje24; longkanker is in feite stikken. Als je bewust kiest om de kans daarop te vergroten bij jezelf, prima. Maar doe het anderen niet aan. Ik heb tegenwoordig zelf gelukkig niet zo'n last meer van veel in de rook zitten, want sinds ik een dochter heb, ga ik wat minder uit dan voorheen

. Maar ALS ik uitga (restaurant/dansen/bandje van mijn vriend kijken etc.), tja, dan word ik niet vrolijk van die blauwe wolken om me heen, nee. Jij doet idd een beetje zielig over je 'roker zijn' en dat er geen plek meer voor 'jullie' is en je zwaar gediscrimineerd voelt enzo. Tja..... Vind ik nou eenmaal slachtofferig overkomen. Mag jij shortminded vinden, hoor, ik lig daar niet zo wakker van.
Dit is idd een discussieforum, maar er staat niet voor niets in de regels dat je je aan het topiconderwerp moet houden. Dus uitlaatgassen, alcohol, drugs en drugsnaalden voor kleine kinderen gaat ietwat ver, hoor.
Vind jij het maar best om op je 50e te gaan

. Ik heb een dochter en als ik 50 ben is zij 15 a 16 jaar. Dan hoop ik er nog lange tijd te zijn. Ik geniet gelukkig wel van het leven tegenwoordig en heb geen zin om weg te teren, als ik de keuze heb. Helaas heb ik die niet, maar ik heb wel de keuze gemaakt gezond te leven, zeker aangezien ik zelf jarenlang erg ziek geweest ben en weet hoe belangrijk je gezondheid is. Zonder je gezondheid heb je namelijk niets.
Er zijn, volgens mij, al heel wat rokersruimtes, hoor. In de jaren 70/80 zag je nergens zoiets en tegenwoordig zie je genoeg in de publieke gebouwen. Ik heb jarenlang gewerkt tussen de rokers (in het wereldje van 'seks, drugs en rock 'n roll') en wat was ik blij toen men op kantoor de rookkamertjes maakten. Wat ik dan weer gemeen vond, was dat die mensen zo vaak pauze namen om hun peuk op te roken, terwijl de hardwerkende (je hebt ook altijd luie mensen natuurlijk) nietrokers zaten te zwoegen

. Maar ja, je moest wat. Hier thuis komt die rookruimte in elk geval niet.