Teken de petitie, zeg NEE tegen het rookverbod in de horeca

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suelza

Re: Teken de petitie, zeg NEE tegen het rookverbod in de horeca

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 16:41

Nadya schreef:
Er zijn, volgens mij, al heel wat rokersruimtes, hoor. In de jaren 70/80 zag je nergens zoiets en tegenwoordig zie je genoeg in de publieke gebouwen. Ik heb jarenlang gewerkt tussen de rokers (in het wereldje van 'seks, drugs en rock 'n roll') en wat was ik blij toen men op kantoor de rookkamertjes maakten. Wat ik dan weer gemeen vond, was dat die mensen zo vaak pauze namen om hun peuk op te roken, terwijl de hardwerkende (je hebt ook altijd luie mensen natuurlijk) nietrokers zaten te zwoegen Clown . Maar ja, je moest wat. Hier thuis komt die rookruimte in elk geval niet. Haha!

Publieke rookruimtes hadden wij ook op mijn vorige werkplek. Ideale oplossing, vond ik dat. Ik begrijp ook niet waarom ze er daar niet meer van maken. Of een overdekte buitenplaats. Dan ben je van het gezeur af lijkt mij!

Twiggy2008

Ik vind dat A'dam ook als verloederende stad wordt neergezet en overdrijven is ook een vak. Alsof het daar vol ligt met naalden e.d., ach, welnee....... Bovendien is snuiven momenteel veel meer in dan spuiten. Sigaar

Suelza

Oeps... dubbelpost!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 16:42

Suelza schreef:
Publieke rookruimtes hadden wij ook op mijn vorige werkplek. Ideale oplossing, vond ik dat. Ik begrijp ook niet waarom ze er daar niet meer van maken. Of een overdekte buitenplaats. Dan ben je van het gezeur af lijkt mij!

Ik ben in heel wat kantoren geweest in mijn leven en eind jaren 90 en het begin van deze eeuw zijn diverse gebouwen al aardig aangepast inderdaad. Vroeger zat je gewoon in de rook van je collega's en had je het maar te pikken..... Of je nou wilde of niet.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 16:44

Nadya schreef:
Suelza schreef:

Ik ben in heel wat kantoren geweest in mijn leven en eind jaren 90 en het begin van deze eeuw zijn diverse gebouwen al aardig aangepast inderdaad. Vroeger zat je gewoon in de rook van je collega's en had je het maar te pikken..... Of je nou wilde of niet.

En dat 's morgens vroeg al om 6 uur... Bleegh! Zelfs toen ik nog rookte vond ik het zo vroeg in de ochtend smerig!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 16:46

In de muziekbizz begin je meestal niet om 6 uur 's morgens, hahaha.... Veel te vroeg, dan ligt iedereen nog te pitten van het feestje/concert van de avond ervoor. Haha!
Maar het lijkt mij idd verschrikkelijk..... Knipoog

mhtimmerwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 16:48

ben het er totaal mee eens dat alles rookvrij wordt, maar in tegen ben ik wel voorstander om mensen die wel roken de gelegenheid te geven om hun "hobby" uit te oefenen.
een apparte ruimte of bv een restaurant in 2e te delen 1 voor de rokers en 1 voor de niet rokers.
en wat betreft kantoor panden kan er toch een rookruimte zijn. is iedereen blij toch

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 16:50

Vind ik ook een prima plan, hoor.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 16:55

Nadya schreef:
Naadje24; longkanker is in feite stikken. Als je bewust kiest om de kans daarop te vergroten bij jezelf, prima. Maar doe het anderen niet aan. Ik heb tegenwoordig zelf gelukkig niet zo'n last meer van veel in de rook zitten, want sinds ik een dochter heb, ga ik wat minder uit dan voorheen Knipoog . Maar ALS ik uitga (restaurant/dansen/bandje van mijn vriend kijken etc.), tja, dan word ik niet vrolijk van die blauwe wolken om me heen, nee. Jij doet idd een beetje zielig over je 'roker zijn' en dat er geen plek meer voor 'jullie' is en je zwaar gediscrimineerd voelt enzo. Tja..... Vind ik nou eenmaal slachtofferig overkomen. Mag jij shortminded vinden, hoor, ik lig daar niet zo wakker van.

Dit is idd een discussieforum, maar er staat niet voor niets in de regels dat je je aan het topiconderwerp moet houden. Dus uitlaatgassen, alcohol, drugs en drugsnaalden voor kleine kinderen gaat ietwat ver, hoor. Haha!

Vind jij het maar best om op je 50e te gaan Doei! . Ik heb een dochter en als ik 50 ben is zij 15 a 16 jaar. Dan hoop ik er nog lange tijd te zijn. Ik geniet gelukkig wel van het leven tegenwoordig en heb geen zin om weg te teren, als ik de keuze heb. Helaas heb ik die niet, maar ik heb wel de keuze gemaakt gezond te leven, zeker aangezien ik zelf jarenlang erg ziek geweest ben en weet hoe belangrijk je gezondheid is. Zonder je gezondheid heb je namelijk niets.

Er zijn, volgens mij, al heel wat rokersruimtes, hoor. In de jaren 70/80 zag je nergens zoiets en tegenwoordig zie je genoeg in de publieke gebouwen. Ik heb jarenlang gewerkt tussen de rokers (in het wereldje van 'seks, drugs en rock 'n roll') en wat was ik blij toen men op kantoor de rookkamertjes maakten. Wat ik dan weer gemeen vond, was dat die mensen zo vaak pauze namen om hun peuk op te roken, terwijl de hardwerkende (je hebt ook altijd luie mensen natuurlijk) nietrokers zaten te zwoegen Clown . Maar ja, je moest wat. Hier thuis komt die rookruimte in elk geval niet. Haha!

ik doe helemaal niet zielig over mijn roker zijn,dat is wat jij er van maakt en hoe jij het opvat
zo zie ik het niet, ik verdedig gewoon een pleziertje van mijzelf...
als ik mijzelf zielig zou vinden dan zou ik het heus wel anders oplossen...

jij en ik hebben gewoon een andere denkwijze that's all en als jij dat zielig vind is dat pas zielig...

en ieder zijn eigen keuze over het leven he...ik ben ook ziek geweest...niet ernstig maar wel een jaar lang dus ik weet zelf ook wat het is , kan je aanhalen natuurlijk....maar mijn denkwijze word er echt niet anders van

hmtimmerwerk: jij snapt m tenminste

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 16:59

Naadje we weten iig wel waar de gezelligheid te vinden is in juni 2008,
iig níet binnen. Vork

Al die stres, niet bepaald bevorderlijk voor je gezondheid,
dus jullie spreken je wel enorm tegen! Cool

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 17:01

mams heeft ook getekend Lachen

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 17:01

Het is me wel duidelijk dat wij heel verschillend denken, naadje24. Dat kan, gelukkig is iedereen anders, anders zou ik het maar een saaie boel vinden op de wereld. Ik voel me overigens helemaal niet zielig, hoor Haha! . Dat maak jij er van, dus jouw ding.

Volgend jaar kan ik hoe dan ook genieten van mijn rookvrije stapavondjes. Go jij! Go jij! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 17:02

dees_daan schreef:

Lief van jou mams Lachen De petitie gaat overigens errug goed.
Er lopen er trouwens meerdere.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 17:04

Chiqa schreef:
iig níet binnen. Vork

Roken geeft heel veel stress al denken wij rokers dat het ontspannend is. het tegendeel is dus waar Knipoog
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 03-10-07 17:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 17:05

Wie heeft het over stress?
Veel rokers die ik ken, roken juist vanwege hun stress. Daarom lukt het stoppen ook niet, want er is altijd wel een stresserende factor in het leven. Knipoog

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 17:06

Nadya schreef:
Het is me wel duidelijk dat wij heel verschillend denken, naadje24. Dat kan, gelukkig is iedereen anders, anders zou ik het maar een saaie boel vinden op de wereld. Ik voel me overigens helemaal niet zielig, hoor Haha! . Dat maak jij er van, dus jouw ding.

Volgend jaar kan ik hoe dan ook genieten van mijn rookvrije stapavondjes. Go jij! Go jij! Haha!

Wahaha dan ga ik met je mee! Ik zeg, stappen in verloederd Amsterdam Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 17:08

Nou ik heb daar geen bril voor nodig hoor Faye heb daar een vrij heldere kijk op. Haha!

Het marktaandeel oxacepam zou in dit topic geheel leegverkocht staan,
denk om je gezondheid. Knipoog Kinderen wat een stres om een beetje verdraagzaamheid.

Vind ik altijd zo grappig, ik werk op 5 fillialen, en met de pauzes
komen de niet rokers steevast bij de roker staan, omdat het zo gezellig is. Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 17:08

Chiqa schreef:
dees_daan schreef:

Lief van jou mams Lachen De petitie gaat overigens errug goed.
Er lopen er trouwens meerdere.

mooi, ik zal hem ook nog even doorsturen aan vrienden Ja

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 17:09

Suelza schreef:
Wahaha dan ga ik gezellig met je mee!!! Ik zeg, stappen in verloederd Amsterdam Knipoog

YEAH!! Lijkt me heeeeel gezellig, zeker als het rookvrij kan. Ben dol op verloederde tenten waar ik de benen uit mijn lijf kan dansen op de barretjes en in de kooien. Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!
Neem ik al mijn vriendinnen mee (die niet roken), die net zo gek zijn als een deur. Komt geen sigaret aan te pas (wel wat drank soms). Haha!

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 17:10

faye schreef:
Chiqa schreef:
iig níet binnen. Vork

Roken geeft heel veel stress al denken wij rokers dat het ontspannend is. het tegendeel is dus waar Knipoog

Als je het zo zou beoordelen zou ik full time kettingroker zijn Haha!

Anoniem

Maar dat is dan wel hun eige keuze Chiqa! Ik rook ook, ook in de kroeg, maar als dat niet meer mag zit ik er niet mee. Als de noog hoog wordt rook ik buiten mijn peukje wel, bij de rest. Om daarna weer heerlijk rookvrij in de kroeg te staan. Als je slaapt doe je ook een aantal uur zonder nicotine, dus stappen lukt ook wel Haha!

En zo'n petitie heeft echt geen zin. Het besluit is al genomen.

Suelza

Ja het is idd zo dat veel niet-rokers bij de rokers staan voor de gezelligheid. Maar die kiezen daar dan voor, net zoals de roker ervoor kiest om zijn sigaretje te roken.

Ik kies er dan toch echt voor om lekker languit op de bank te gaan liggen en even te genieten van mijn pauze Knipoog

Ieder voor zich. Maar feit blijft... IK WIL OOK KUNNEN KIEZEN! En niet de keuze van een ander opgelegd krijgen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 17:11

Schimmelig schreef:
faye schreef:

Als je het zo zou beoordelen zou ik full time kettingroker zijn Haha!

Ik ben op dit moment erg gaar, ik snap het even niet, leg eens uit aan dit blondje Knipoog

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 17:12

En trouwens... petitie of geen petitie... Die regel komt er, of rokend Nederland het nu leuk vind of niet Knipoog

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 17:13

Nadya schreef:
YEAH!! Lijkt me heeeeel gezellig, zeker als het rookvrij kan. Ben dol op verloederde tenten waar ik de benen uit mijn lijf kan dansen op de barretjes en in de kooien.

KOOIEN Bloos! Ik mis hier geloof ik wat levenservaring Clown