Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sim0ne schreef:paintedblack schreef:Dat erover gepraat word is al heel wat, je weet toch ook wat er met Pim fortuyn en Theo van Gogh gebeurd is , of zijn we dat allemaal al vergeten !
Ayaan Hirsi Alie is ook zo'n leuk voorbeeld van vrije meningsuiting................
Lang leve ons vrije en gastvrije nederland
Ja, Pim werd vermoord door een NEDERLANDER. Dus: allemaal het land uit die Nederlanders...
[/quote]Citaat:En voor degene die zeggen dat het zo niet is en dat er genoeg moslims zijn die zo niet denken , ook jullie hebben gelijk die zijn er ook ,zeker weten !
Shadow0 schreef:paintedblack schreef:voor die vrouw is het vast niet makkelijk om zo te leven, maar er is 40 jaar geleden WEL een keuze gemaakt om vast te houden aan hun eigen cultuur, de dochters moeten het woord doen maar zijn zelf ook aan het werk als thuiszorg er is en vader is al lang gelden overleden
Dit is dus het resultaat !
Een intrigerend voorbeeld. Het is namelijk zo dat veel dementerende mensen vervallen in de taal van hun jeugd. Ook mensen die bijvoorbeeld al 40 jaar in een ander land vloeiend een 2e taal spreken en dit daar ook altijd hebben gedaan, zo volkomen zijn geintegreerd dat ze haast niet meer te onderscheiden zijn van moedertaalsprekers, kunnen die taal bij dementie kwijtraken. De kans is dus aanwezig dat het helemaal niets had uitgemaakt of die vrouw wel of niet Nederlands had geleerd.
Ten tweede: ik vind het niet goed dat mensen zichzelf niet kunnen redden in de taal van het land, maar dan nog moeten wij voldoende menselijkheid en fatsoen hebben om een oudere dementerende vrouw te helpen, ipv te veroordelen en vervolgens te laten barsten.
paintedblack schreef:Shadow0
Waar staat het dat ik haar veroordeel (hoe kun je een dementerende vrouw nou iets kwalijk nemen )ik geef aan hoe moeilijk het kan zijn voor beiden, zowel voor die vrouw als de hulpverlening
en denk je dat ik vind dat je die mensen moet laten stikken ?
Je legt mijn verhaal verkeerd uit