Wilders en zijn extreme uitspraken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Air

Re: Wilders en zijn extreme uitspraken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 19:17

Wat noem jij dan racistisch?

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 19:19

de koran willen verbieden

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 19:25

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 19:30

hihihihi

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 20:30

Dat vind ik nou werkelijk een kinderachtige acties. Zegt genoeg over de adverteerder.

Carantona

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 11:26

Sim0ne schreef:
paintedblack schreef:
Dat erover gepraat word is al heel wat, je weet toch ook wat er met Pim fortuyn en Theo van Gogh gebeurd is , of zijn we dat allemaal al vergeten !
Ayaan Hirsi Alie is ook zo'n leuk voorbeeld van vrije meningsuiting................

Lang leve ons vrije en gastvrije nederland Bloos

Ja, Pim werd vermoord door een NEDERLANDER. Dus: allemaal het land uit die Nederlanders...

Ik heb het hier over extremisme en radicalisatie !

Carantona

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 11:29

Citaat:
En voor degene die zeggen dat het zo niet is en dat er genoeg moslims zijn die zo niet denken , ook jullie hebben gelijk die zijn er ook ,zeker weten !
[/quote]
Het over één kam scheren gaat je wel goed af![/quote]

Je hebt volgens mij deze zin over het hoofd gezien , Dems79

Carantona

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 11:38

Shadow0 schreef:
paintedblack schreef:
voor die vrouw is het vast niet makkelijk om zo te leven, maar er is 40 jaar geleden WEL een keuze gemaakt om vast te houden aan hun eigen cultuur, de dochters moeten het woord doen maar zijn zelf ook aan het werk als thuiszorg er is en vader is al lang gelden overleden
Dit is dus het resultaat !

Een intrigerend voorbeeld. Het is namelijk zo dat veel dementerende mensen vervallen in de taal van hun jeugd. Ook mensen die bijvoorbeeld al 40 jaar in een ander land vloeiend een 2e taal spreken en dit daar ook altijd hebben gedaan, zo volkomen zijn geintegreerd dat ze haast niet meer te onderscheiden zijn van moedertaalsprekers, kunnen die taal bij dementie kwijtraken. De kans is dus aanwezig dat het helemaal niets had uitgemaakt of die vrouw wel of niet Nederlands had geleerd.

Ten tweede: ik vind het niet goed dat mensen zichzelf niet kunnen redden in de taal van het land, maar dan nog moeten wij voldoende menselijkheid en fatsoen hebben om een oudere dementerende vrouw te helpen, ipv te veroordelen en vervolgens te laten barsten.

Shadow0

Waar staat het dat ik haar veroordeel (hoe kun je een dementerende vrouw nou iets kwalijk nemen )ik geef aan hoe moeilijk het kan zijn voor beiden, zowel voor die vrouw als de hulpverlening
en denk je dat ik vind dat je die mensen moet laten stikken ?
Je legt mijn verhaal verkeerd uit

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 19:43

paintedblack schreef:
Shadow0

Waar staat het dat ik haar veroordeel (hoe kun je een dementerende vrouw nou iets kwalijk nemen )ik geef aan hoe moeilijk het kan zijn voor beiden, zowel voor die vrouw als de hulpverlening
en denk je dat ik vind dat je die mensen moet laten stikken ?
Je legt mijn verhaal verkeerd uit

Dat was een reactie van een tijdje terug dus de details zijn me even ontschoten maar als dit niet iets wat je wilde duidelijk maken, wat was dan jouw bedoeling met dit verhaal?
En hoe denk je dat Geert Wilders met dergelijke problemen om zou willen gaan? Misschien vind jij niet dat zo'n vrouw in de steek gelaten moet worden, en gelukkig maar. Maar voor zover Geert Wilders 'oplossingen' heeft aangedragen, is dat toch vaak ofwel wegsturen, of in elk geval geen hulp bieden. Vind jij dat acceptabele oplossingen? Hoe zou jij het graag zien? En denk je niet dat het in het belang is van zowel de vrouw als de zorgverlener om een werkbare oplossing te zoeken ipv alleen maar te blijven hangen in het constateren dat die vrouw de taal dus niet spreekt?

Ik ontken niet dat het moeilijk is, natuurlijk is het hartstikke moeilijk!
Maar de vraag is: wat moeten we er nu mee doen? Met alleen maar de constatering DAT het moeilijk is, schiet je nog niet zoveel op, toch? Het gaat er om hoe het nu verder gaat. En dat is een punt waar ik Geert Wilders nog nooit iets zinvols over heb horen zeggen.

Carantona

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 13:10

Shadow0
Wat ik aangeef in mijn verhaal is een voorbeeld uit de praktijk, ik zou graag zien dat er voor deze ouderen ( die overigens naar Nederland zijn ''gehaald'' in de jaren 60/70) een oplossing komt.
Ik denk dan aan bv een arabisch/nederlands sprekende hulp of eventueel terug naar hun vaderland als dat goed geregeld kon worden en zij dat graag zouden willen.
Ik geloof niet dat Wilders erop uit is om deze ouderen het land uit te zetten , het lijkt me zeer kort door de bocht om dat zo te stellen.