Abortus, ja of nee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

brendalevita

Re: Abortus, ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 19:08

ik heb geen 1 dag spijt gehad ,nog niet nooit niet gehad,geen wroeging niks niet gehad en ik ben niet abnormaal,ik stond achter mijn keuze en was blij dat die vrij was.

cloaca

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 19:16

ik ben er zowiso tegen, je ´berooft´ een kind van zijn leven.
alleen als het ernstig gehandicapt is en waarschijnlijk nooit gelukkig zal worden zou ik het doen.

brendalevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 19:33

ieder zijn eigen,ik heb niks van het leven beroofd........
En wie bepaald dan welke handicap in welke vorm dan ook,dat het wel te begrijpen is?
Een kind met een moeder die geestelijk niet stabiel is of geen liefde geeft is net zo erg,met een handicap hebben vaak de omstanders er last van en het kind zelf vaak niet ...

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 19:43

vrouw, 14.

Als ik op dit moment zwanger zou raken, zou ik het idd weg laten halen... Ik kan zo'n kindje nooit een goed leven bieden. maar ik zou het niet later doen dan na 8 weken. Bij verkrachting ed, haal je toch gewoon meteen een Morning after pil, en wacht je toch niet af totdat je abortus moet plegen Nagelbijten / Gniffelen lijkt mij dan...

brendalevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 19:45

Ik denk dat bij verkrachting vrouwen vaak in de war zijn of zich schamen en dat daardoor veel te laat komen voor een morning after helaas tis tog de beste methode zo vroeg mogelijk

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 20:15

myrtheJ schreef:
vrouw, 14.

Als ik op dit moment zwanger zou raken, zou ik het idd weg laten halen... Ik kan zo'n kindje nooit een goed leven bieden. maar ik zou het niet later doen dan na 8 weken. Bij verkrachting ed, haal je toch gewoon meteen een Morning after pil, en wacht je toch niet af totdat je abortus moet plegen Nagelbijten / Gniffelen lijkt mij dan...

Dit is al in eerdere pagina's besproken en zoals brendaevita zegt die vrouwen die dat meemaken zijn zo verward willen het niet weten zijn bang radeloos vertrouwen niet meer op eigen lichaam en door deshock en schaamte rennen de meeste niet gelijk naar arts voor een morning afterpil...

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 20:17

cloaca schreef:
ik ben er zowiso tegen, je ´berooft´ een kind van zijn leven.
alleen als het ernstig gehandicapt is en waarschijnlijk nooit gelukkig zal worden zou ik het doen.

een kind beroven van het leven, is in mijn ogen iets geheel anders

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 20:18

Ik ben tegen abortus. Oud genoeg voor sex, oud genoeg voor de gevolgen, Het is tegenwoordig zo normaal, dat er al veel jonge meiden zijn die er al minstens drie op hebben zitten, walgelijk Misselijk

Inno1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 21:39

Vrouw 21

Ik heb heel lang getwijfeld of ik het hier neer zou zetten, maar doe het toch. Ik zal waarschijnlijk een hele lading over me heen krijgen, maar dat krijg ik er bij denk ik dan.

Ik heb afgelopen week een test gedaan omdat ik al niet regelmatig meer ogesteld werd in mijn stopweek (slik de pil gewoon heel TROUW). Uit die test bleek dat ik zwanger was, terwijl mijn vriend (ex) me de week ervoor had gedumpt, dus alles tegellijk, dus was in paniek. Heb het hem ook verteld, maar hij gelooft me niet, omdat ie denkt dat het een smoes is om hem terug te krijgen (wat niet zo is, maar ja mannen).
Ik ben de volgende ochtend naar de dokter gegaan, omdat ik het ZEKER wilde weten. Die heeft me naar het ziekenhuis gestuurd om bloed te laten prikken, daarvan hoop ik morgen de uitslag te weten.
Ik weet bijna 99,9% zeker dat ik zwanger ben, maar je kan het maar niet zeker genoeg weten.
Nu ga ik van de week ook een echo laten maken, zodat ik weet hoe ver ik zit. Als ik nog binnen de 12 weken zit wordt het een abortus Verdrietig Zit ik er net buiten, dan ga ik er heel goed over nadenken wat ik dat kindje later te bieden heb.

Zoals:
Ik woon nog bij me ouders, ben net weer met een studie begonnen, heb totaal geen geld, het heeft geen vader, want denk niet dat hij er voor wil zorgen. Dus heb dat kindje niks te bieden zodra het is geboren. Ik heb het er heel erg moeilijk mee dat ik zomaar een wezentje ga vermoorden, maar moet het dan als het geboren is 5 dagen per week in een kinderdagverblijf zitten, dat is voor zo'n kind toch ook geen leven??

@faye: En ik heb er echt geen opzitten, dit is mijn eerste keer, en heb het er echt heel erg moeilijk mee, want het is niet echt zomaar een keuze die je maakt.

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 23:11

Inno1985 heel veel sterkte!!!!!!!!!
wat je keuze ook mag worden.
hoop dat je vrienden/fam om je heen hebt waar me je kunt praten
en die je zullen steunen ,welke beslissing je ook neemt
mocht je je ei kwijt willen,
of vragen hebben omtrent een abortus mijn pb box staat altijd open

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 23:17

Inno wat dapper om dit hier neer te schrijven.
Ik wil je iig heel veel sterkte wensen, welke keuze je ook maakt!

Als ik je in alle bescheidenheid iets mag aanraden, denk dan goed na over hoe het eventueel zou kunnen, en weeg de mogelijkheden goed af.

Wat ik je zeker aanraad, is contact opnemen met FIOM. Zij kunnen je helpen een goede afweging te maken en ondersteunen je bij je moederschap of kunnen helpen bij de verwerking van je abortus.

zie http://www.fiom.nl

N.B. financieel gezien kan je wel degelijk alimentatie eisen van de vader, als je besluit je kindje wel te krijgen. Dat schept misschien wat ruimte.
En er zijn meer kinderen die 5 dagen in de week naar de creche gaan. het is niet onoverkomelijk.Vind het persoonlijk niet ideaal, maar wie kan zijn kind nu een echt ideaal leven bieden? Niemand toch?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 23:21

faye schreef:
Ik ben tegen abortus. Oud genoeg voor sex, oud genoeg voor de gevolgen,

En wie is erbij gebaat dat er dan een kind opgroeit in slechte omstandigheden, in een situatie waarin het niet is gewenst? Dat kind NIET, de ouders niet, de maatschappij niet.

Je kunt wel vinden dat mensen verstandig om moeten gaan met sex, dat vind ik ook. Maar zo werkt de praktijk niet. Of sex en bevruchting mogelijk is, hangt alleen maar af van de lichamelijke kant. Je kunt wel heel hard vinden dat ze het niet zouden moeten doen, maar daar schiet je niets mee op. Laten we in plaats daarvan wat minder kijken naar hoe het 'eigenlijk zou moeten' en meer naar hoe we het ook daadwerkelijk kunnen veranderen. De oorzaken aanpakken, ipv de symptomen.

Het onmogelijk maken van abortus lost in elk geval niets op (voor cijfers, zie de link die ik eerder heb geplaatst, of kijk naar Amerika)

Nog afgezien van alle situaties waarin het geen stommiteit is maar gewoon een moeilijke samenloop van omstandigheden, die niemand valt aan te rekenen.

Citaat:
Het is tegenwoordig zo normaal, dat er al veel jonge meiden zijn die er al minstens drie op hebben zitten, walgelijk Misselijk

Ik vind de manier waarop veel mensen (en zeker jongeren) tegen sex en relaties aankijken ook niet goed, maar goede voorlichting en een gezondere houding in het algemeen lijken me veel belangrijker. Laten we ons daar eens op gaan richten?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 23:23

Inno1985 schreef:
Ik heb heel lang getwijfeld of ik het hier neer zou zetten, maar doe het toch. Ik zal waarschijnlijk een hele lading over me heen krijgen, maar dat krijg ik er bij denk ik dan.

Ik vind het heel moedig dat je het schrijft, en wil je dan ook heel veel sterkte wensen. Het moet ontzettend moeilijk zijn. Veel kracht en wijsheid toegewenst de komende tijd! Welke keuze je ook maakt, ik wens je er vrede mee.

Inno1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 23:30

Me moeder steunt me, en me allerbeste vriendin ook.
Ze staan achter me, welke keuze ik ook neem, en helpen me de komende tijd door te komen, wat me niet al te gemakkelijk af gaat Verdrietig
Ook omdat me ex zo HARD tegen me is, net alsof ik erom gevraagd heb, dat doet me gewoon dubbel zoveel pijn, maar daar komen we wel over heen. (en dan heeft ie al 3 kinderen)
Ik denk zeker goed na over de beslissing die ik neem. Ook als ik het hou, of dat haalbaar is, want kleintjes worden groot, en dan wil ik nog steeds goed voor het kind kunnen zorgen.
Maar moet alles nog even afwachten, dus nog een slapeloze nacht tegemoed, en dan heb ik hopelijk zekerheid. Zodat ik echt kan gaan beslissen.

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 02:07

Inno1985 schreef:
Ze staan achter me, welke keuze ik ook neem, en helpen me de komende tijd door te komen, wat me niet al te gemakkelijk af gaat Verdrietig
Ook omdat me ex zo HARD tegen me is, net alsof ik erom gevraagd heb, dat doet me gewoon dubbel zoveel pijn, maar daar komen we wel over heen. (en dan heeft ie al 3 kinderen)
Ik denk zeker goed na over de beslissing die ik neem. Ook als ik het hou, of dat haalbaar is, want kleintjes worden groot, en dan wil ik nog steeds goed voor het kind kunnen zorgen.
Maar moet alles nog even afwachten, dus nog een slapeloze nacht tegemoed, en dan heb ik hopelijk zekerheid. Zodat ik echt kan gaan beslissen.

Ik wil je heel veel sterkte wensen, welk besluit je ook neemt!

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 13:30

Inno1985 schreef:

Super dat je steun hebt! Dat heb je hard nodog, welke keus je ook neemt. Ik wens je heel veel sterkte. Ik denk dat als je voor dit kind kiest je een goede moeder zal zijn omdat je de keus dan heel bewust hebt genomen, en ook een moeder alleen kan goed voor haar kind zorgen (ik doe het ook alleen en t gaat top). Besluit je voor een abortus te kiezen dan moet je goed voor ogen houden dat het jouw keus is en niemand je er op mag veroordelen. Het is jouw keus en dus goed! Ik wens je heel veel kracht en wijsheid!

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 14:20

Inno heel veel sterkte met deze moeilijke beslissing. Adoptie is ook nog een mogelijkheid...

Ik zelf zou nooit laten aborteren. Een kindje is zoiets moois, ik kan het me niet voorstellen dat je dat stopzet. Ik zit in een stabiel gezin, dus als ik jonger was geweest was het zeker weten goed opgevangen. Anders had ik het kind misschien laten adopteren, maar mezelf kennende had ik daar niet tegen gekund. In de huidige situatie (stabiele relatie, verloofd) zou het kind, hoewel niet gepland, ontzettend welkom zijn.

Ik vind het fijn dat mensen zelf kunnen kiezen, maar vind het gruwelijk dat je in nederland to 24 weken kan aborteren terwijl een baby vanaf een week of 27/ 28 al levensvatbaar is. Dan heb ik echt zo iets van breng het kindje ter wereld en maak andere mensen, die niet het geluk van een eigen kind krijgen mogen proeven, gelukkig met jouw kind.

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 14:47

Odess schreef:
Inno heel veel sterkte met deze moeilijke beslissing. Adoptie is ook nog een mogelijkheid...

Ik zelf zou nooit laten aborteren. Een kindje is zoiets moois, ik kan het me niet voorstellen dat je dat stopzet. Ik zit in een stabiel gezin, dus als ik jonger was geweest was het zeker weten goed opgevangen. Anders had ik het kind misschien laten adopteren, maar mezelf kennende had ik daar niet tegen gekund. In de huidige situatie (stabiele relatie, verloofd) zou het kind, hoewel niet gepland, ontzettend welkom zijn.

Ik vind het fijn dat mensen zelf kunnen kiezen, maar vind het gruwelijk dat je in nederland to 24 weken kan aborteren terwijl een baby vanaf een week of 27/ 28 al levensvatbaar is. Dan heb ik echt zo iets van breng het kindje ter wereld en maak andere mensen, die niet het geluk van een eigen kind krijgen mogen proeven, gelukkig met jouw kind.

Alsof het een zak snoep is dat achteraf toch niet zo lekker blijkt? Nee adoptie is echt iets heel anders dan abortus.

AikePeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 14:54

Inderdaad shirleyA adoptie zou voor mij geen optie zijn!
Kinderen krijgen toch vragen en dan.. wat moeten die (pleeg)ouders zeggen nee sorry jou mama en papa WILDEN niet voor je zorgen. Want ik vind KUNNEN.. waar een wil is is een weg.
Nog steeds blijf ik erbij een kind mag niet boeten voor het "ongelukje" van zijn ouders! En dat doet een kind als het ter wereld moet komen omdat men tegen abortus is.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 15:00

Odess schreef:

Nou dat vind ik dus niet, ik zou er ook niet aan moeten denken dat als mijn vader en moeder me niet hadden gewilt dat ze me dan maar hadden laten adopteren.

Inno1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 15:03

Odess schreef:

Die mogelijkheid zou ik helemaal nooit over me hart kunnen krijgen.

Iedereen bedankt voor de lieve meelevende berichtjes, dat doet me heel goed.

x

plurkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 15:08

Inno, heel veel sterkte met je moeilijke keuze. Wat je ook kiest, het zal niet makkelijk worden, maar het is jouw keuze en voor jou dus het juiste om te doen. Ik ben blij dat we in een land leven waar dit inderdaad jouw keuze kan zijn.

Ik ben vrouw, 33 jaar, dolblije moeder van twee kinderen, en ik ben niet voor of tegen abortus, ik ben voor keuzevrijheid. Baas in eigen buik en geen 'autoriteit' die mij vertelt wat ik op dit gebied moet doen. Ik weet oprecht niet of ik zelf een abortus zou laten doen als ik ervoor zou staan, hangt denk ik ook heel erg van de situatie af. Maar ik zou in ieder geval zelf willen kiezen...

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 15:17

ik denk dat het heel erg verschilt aan de situatie. ben er niet pertinent tegen, maar het zou misschien iets minder makkelijk moeten kunnen...

inno1985: ik wil je heel veel sterkte wensen, welke beslissing je ook neemt...

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 15:19

ik wil er toch even op reageren wat berteft adoptie. ikzelf zou die keuze ook niet respecteren als mijn ouders dit gedaan zouden hebben, maar ik ken zat mensen die geadopteerd zijn en erg blij zijn met de keuze van hun biologische ouders. het ligt puur aan de omstandigheden en waarom je ouders je niet zelf hebben kunnen grootbrengen.

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 19:34

Ik ben persoonlijk heel erg tegen abortus. Vandaag hebben we er net een debat over gehad in de klas
Ik vind het echt erg dat in NL toegestaan is tot week 24...
Dat er mensen/artsen zijn die dat dan kunnen..

Als je verkracht wordt door een enge kerel om het zo te zeggen vind ik het heel wat anders dan wanneer je zelf beslist dat je met iemand naar bed gaat...ookal is het een ex later ofzo, het blijft eigen keus. Dan vind ik het persoonlijk moord.