Wat gaan jullie stemmen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat gaan jullie stemmen?

VVD
122 (14%)
D66
12 (1%)
PvdA
84 (9%)
CDA
102 (11%)
Groenlinks
57 (6%)
SP
186 (21%)
ChristenUnie
19 (2%)
Lijst Fortuyn
12 (1%)
Eén NL
5 (0%)
Partij voor de Dieren
96 (11%)
Groep Wilders
124 (14%)
SGP
2 (0%)
Weet nog niet!
40 (4%)

Totaal aantal stemmen: 861

tita

Re: Wat gaan jullie stemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 10:26

Nou Chevax ik heb precies gelezen wat PVDA wil en ik wil dat niet en ik weet heus wel dat hypotheek aftrek verlopig niet gebeurd en ook niet in een keer maar ik wil dat daar helemaal niks aan gebeurd...
En PVDA wil dat mensen met een goed inkomen meer zorgpremie gaan betalen en ook als je goed verdient heb je geen recht meer op AOW (daar betaal ik nou ook al voor hoor). ik schijn goed inkomen te hebben volgens PVDA maar toch moet ik elke maand zien rond te komen.

Dieren komen niet in de grondwet en politie meer salaris (das boeien hoor)

Ik vind het een waardeloze partij en stem ook puur voor mezelf
(de doodstaf mag weer ingevoerd worden en dan mogen die 3 gevangen die een medegevanger hebben vermoordt omdat ze iemand wilde zien sterven op zaterdagmiddag ff het loodje leggen)

mawaikee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 10:29

Schijnbaar heb je het toch niet zo precies gelezen, want wat je nu allemaal schrijft over de PVDA en klinklare onzin!!!

lies

De doodstraf wordt echt niet meer ingevoerd hoor. Op wie je ook stemt. Is in het geval wat je noemt ook helemaal niet aan de orde, want dat was in duitsland.
Wat betreft de rest; lees de post van mawaikee even door een pagina terug.

edit; mawaikee dus..
Laatst bijgewerkt door lies op 22-11-06 10:30, in het totaal 1 keer bewerkt

chevax

Als je een goed inkomen hebt en je moet toch krabbelen om rond te komen, kan ook andere oorzaken hebben, dat kun je moeilijk een politieke partij (die niet eens in de coalitie zit notabene!!!) verwijten. Ik snap werkelijk niet dat zoveel mensen die het nu naar eigen zeggen slecht hebben, dit op linkse partijen schuiven. Het zorgstelsel is onder de diverse kabinetten Balkenende achteruit gehold. En nu hebben sommige mensen wél iets gehoord over hypotheekrente-aftrek, maar waar de klepel hangt, tja..., dat weten ze niet.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 10:31

Tita: zoals al eerder gezegd, prima dat je je eigen mening hebt, maar próbéér op z'n minst iets te nuanceren.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 10:31

hmmmmmmmm ik denk het niet hoor ik heb zo'n colum uitgeknipt van het AD waar stuk of 8 partijen met elkaar worden vergeleken. Ik verwoord het misschien op mijn manier maar ik ben gewoon niet van PVDA ik kan het niet vinden met hun standpunt............deze dingen kloppen behoorlijk.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 10:33

Hallo ik ben geen simpele ziel hoor ik weet dat dat in Duitsland is gebeurd maar dat maakt het nog niet erger.......

Kijk dat Dutroux vrijkomt.........en dan verder mag leven is beetje erg voor woorden.
De Doodstraf wordt niet zomaar ingevoerd maar kan wel tespraken komen in een kamer als meerdere partijen ervoor uit willen komen

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 10:34

Kijk die hypotheek rente aftrek afschaffen daar zit op zich wel wat in. maar dan bijvoorbeeld voor hypotheken vanaf 350.000 euro ofzo. Kijk als mensen een Hypotheek van meer dan 350.000 dan mag je er van uit gaan dat ze dat wel kunnen betalen. Dan laat je de starters en de echt minder bedeelden er buiten.

mawaikee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 10:35

Tita alsjeblieft....
Zoals gezegd, prima dat je een eigen mening hebt, prima dat jij er anders over denkt...maar nogmaals ken je feiten.
Een collumn uit de AD is nou niet bepaald een goede informatiebron op je keuze op te laten rusten. Die is zo gekleurd als wat. Wanneer een SP'er een collumn schrijft komt er heel wat anders te staan dan wanneer Marco Pastors diezelfde collumn over dezelfde onderwerpen schrijft!!!

Daarnaast kan je gewoonweg niet zeggen dat de dingen die jij genoemd hebt kloppen. Als je het verkiezingsprogramma van de PVDA had gelezen, had je namelijk geweten dat het echt onzin is wat je zojuist geschreven hebt.

Prima een eigen mening, prima een andere mening, met één die is gegrond op waarheden alsjeblieft

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 10:35

tita schreef:
Hallo ik ben geen simpele ziel hoor ik weet dat dat in Duitsland is gebeurd maar dat maakt het nog niet erger.......

Kijk dat Dutroux vrijkomt.........en dan verder mag leven is beetje erg voor woorden.
De Doodstraf wordt niet zomaar ingevoerd maar kan wel tespraken komen in een kamer als meerdere partijen ervoor uit willen komen

Hmmm ik denk toch dat de meerderheid van de kiezers tegen de doodstraf zijn. En volgens mij moeten alle partijen toch voor de grote lijnen van het volk instaan.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 10:36

Ja dat is ook wel zo maar iedereen is toch gelijk in dit land waarom mensen die een huiskopen van lager inkomen wel helpen en een hoger inkomen niet.
Ik dacht dat die grens lag bij huizen vanaf 500.000 euro (kan fout hebben hoor)

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 10:37

tita schreef:
de doodstaf mag weer ingevoerd worden en dan mogen die 3 gevangen die een medegevanger hebben vermoordt omdat ze iemand wilde zien sterven op zaterdagmiddag ff het loodje leggen)

Mwooaaaaahhhhhhhhh.......
Da's zonde.
Die kun je beter bij Volkert, Mohammed B of Holleeder in de cel stoppen...... toch ? Knipoog
Dan hoef je de doodstraf niet eens weer in te voeren... Pling

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 10:38

Het was niet echt een colom maar meer een pagina vol met 10 standpunten zoals mileu veiligheid onderwijs belasting en dan daar achter de meningen en standpunten van alle partijen

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 10:39

CGJ12 schreef:
tita schreef:
de doodstaf mag weer ingevoerd worden en dan mogen die 3 gevangen die een medegevanger hebben vermoordt omdat ze iemand wilde zien sterven op zaterdagmiddag ff het loodje leggen)

Mwooaaaaahhhhhhhhh.......
Da's zonde.
Die kun je beter bij Volkert, Mohammed B of Holleeder in de cel stoppen...... toch ? Knipoog
Dan hoef je de doodstraf niet eens weer in te voeren... Pling

das een goeie bespaar je gelijk kosten komen er cellen vrij en minder primaire levensonderhoudkosten....kunnnen de belastingen ook naar beneden

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 10:39

Over Dutroux... dat is België, hoor. We wonen nog steeds in Nederland en we gaan ook stemmen over wat we willen dat in Nederland gebeurt.

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 10:40

tita schreef:
Ja dat is ook wel zo maar iedereen is toch gelijk in dit land waarom mensen die een huiskopen van lager inkomen wel helpen en een hoger inkomen niet.
Ik dacht dat die grens lag bij huizen vanaf 500.000 euro (kan fout hebben hoor)

Omdat mensen met lagere inkomens meer moeite hebben om een huis te kunnen kopen. De huizenprijzen zijn onwijs gestegen terwijl de inkomens daarin tegen niet onwijs veel hoger zijn. Kijk het is ook een kwestie van solidariteit. Ik neem aan dat mensen die het echt niet kunnen betalen ook niet een huis uitzoeken wat meer dan 350.000 euro kost.

mawaikee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 10:40

Ok dat wordt al objectiever. Dan nog heb je niet bepaald goed gelezen...

Over de hypotheekrenteaftrek, nog 1 keer dan.
Huidig is tot 300.000 hypotheekschuld een aftrek van 30%, boven de 300.000 een aftrek van 52%. De gewone man komt vaak niet aan een hypotheek boven de 300.000, wat dus inhoudt dat de rijken weer eens meer profiteren dan de armen.
Wat de SP (en tevens PVDA) wil, s de hypotheekrenteaftrek veranderen in 42% tot 350.000 euro.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 10:41

Wat een strijd op de ochtend Rolleyes

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 10:42

Nou dat is dus onzin he dat vind ik.
Ook al kan ik het betalen dan nog wordt je overal net buitengelaten.

oja dames welke partij wil kinderbijslag afschaffen voor de hoger inkomensgroep............

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 10:42

Op welke partij je ook stemt, je zult nooit of te nimmer al je wensen ingewilligd zien. De doodstraf, tja, ook al zo'n moeilijk punt. Wáárom wil je de doodstraf ingevoerd zien? Omdat dat de criminaliteit terug zou dringen? Kijk eens naar bepaalde staten in Amerika waar de doodstraf wordt uitgevoerd. Is de criminaliteit daar afgenomen? Welnee, een pathologische misdadiger trekt zich daar, cru gesteld, niks van aan. De doodstraf kan, maar dan moet het hele rechtssysteem veranderen. En willen we dat? Want anders is in dit geval niet per definitie beter.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 10:43

Ter info van de SP site;

De SP wil de hypotheekaftrek garanderen en maximeren tot € 350.000, tegen een maximale belastingaftrek van 42 procent. Dat betekent dat er voor een huishouden met een inkomen van € 50.000 en een hypotheek van € 300.000 niets verandert. Een huishouden met een inkomen van € 100.000 en een hypotheek van € 500.000 zal maximaal € 350.000 tegen 42 procent mogen aftrekken.

In bovenstaand kan ik me prima vinden wat betreft onze (inkomens)situatie. Lachen

@Cyntje, waarom strijd? IMO een normale discussie op de stemdag. Verward

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 10:44

Nou Tita, je hebt het er steeds over dat je goed verdient. Ik ook en vind het dan ook helemaal niet erg om mee te betalen (naar draagkracht) aan het instandhouden van ons zorgstelsel.

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 10:44

tita schreef:
Nou dat is dus onzin he dat vind ik.
Ook al kan ik het betalen dan nog wordt je overal net buitengelaten.

oja dames welke partij wil kinderbijslag afschaffen voor de hoger inkomensgroep............

Nou dat is niet helemaal waar. De rijken gaan er niet per definitie veel slechter op worden alleen de armen wel iets beter.

Kijk, veel rijken zijn best bereid om een beetje water bij de wijn te doen. Het moet natuurlijk niet de spuigaten uitlopen. Maar......

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 10:45

Strijd? Ik denk dat de discussie in de loop van de (verkiezings)dag alleen nog maar feller zal worden! Lachen
Is toch alleen maar goed en leerzaam? Ik ga het bijna jammer vinden dat de debatten over zijn.

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 10:45

kinderbijslag mag wat mij betreft sowieso op de schop, tenzij alle mensen met kinderen ook wat willen bijdragen aan het onderhoud van mijn paard Haha!

Ik heb zojuist GroenLinks gestemd, omdat ik op integratie en een paar andere punten na, me het meest in hun standpunten kan vinden, ik de SP te rood vind Haha! en vind dat het tijd is dat er weer meer aandacht voor het milieu komt. Maar het is 1 pot nat Haha! Je weet nooit wat er nou precies van grond komt en niet, ze kunnen het wat dat betreft beter Gokken noemen in plaats van Kiezen Haha!