_Mar3 schreef:IMANDRA schreef:Lees je wel wat er wordt gezegd?
Overigens; die dijken bouwen heeft ons ook economisch ver gebracht, die expertise.
Kunnen we met klimaatmaatregelen ook doen

Ik heb niks tegen groeien in expertise. Dat juich ik toe. Als bedrijven daar zin in hebben, vooral doen. Vanuit de overheid miljarden investeren in iets wat een verschil van 0,000036 graden maakt, juich ik niet toe.
Zucht .
nps schreef:En toch is de consensus dat investeren in klimaat wél wat oplevert, anders wordt er geen regelgeving voor gemaakt. Hoe komt dat denk je?
Benzz schreef:Klimaatverandering is inderdaad van alle tijden, alleen de snelheid waarmee het nu gaat is buitensporig. En er is aangetoond dat de mens daar heel veel invloed op heeft.
Maar blijf vooral je kop in het zand steken.
Dropveter101 schreef:Maar is dit niet een te individualistische kijk op onze Nederlandse bijdrage? Als enkel Nederland zich in zou zetten voor het klimaat klopt het dat dit het percentuele effect is van de klimaatplannen en maatregelen. Maar hierin wordt niet meegenomen dat we onderdeel zijn van een groter geheel in Europa wat klimaatplannen doorvoert, en buiten Europa zijn er ook landen actief bezig met het klimaat. We dragen dus als Nederland bij aan dit geheel.
Als wij nu zouden zeggen “wij stoppen ermee”, ondermijnen we niet alleen ons eigen beleid, maar ook de internationale samenwerking waar we afhankelijk van zijn. We kunnen niet verwachten dat wij de teugels laten vieren en dat alle andere landen wel hun bijdrage leveren. Samen uit, samen thuis.
En een veelgehoorde is dat Aziatische landen altijd alles maar vervuilen en wij de zooi opruimen, maar beide landen zijn juist actief bezig met duurzaamheid: China is wereldleider in zonnepanelen en windenergie, en India breidt ook haar hernieuwbare energie snel uit. Dus ook daar zijn ze druk bezig.