Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Elisa2 schreef:Wat wordt er gedaan aan industrieën en mobiliteit? Waarom horen we daar nooit wat over?
Dat vraag ik mij oprecht af want het maakt dat ik blijf denken dat er een dubbele agenda is achter het hele stikstof verhaal. Dat het niet gaat om stikstof en de natuur.. maar om stikstof rechten en geld.
Elisa2 schreef:Wat wordt er gedaan aan industrieën en mobiliteit? Waarom horen we daar nooit wat over?
Dat vraag ik mij oprecht af want het maakt dat ik blijf denken dat er een dubbele agenda is achter het hele stikstof verhaal. Dat het niet gaat om stikstof en de natuur.. maar om stikstof rechten en geld.
MarlindeRooz schreef:Elisa2 schreef:Wat wordt er gedaan aan industrieën en mobiliteit? Waarom horen we daar nooit wat over?
Dat vraag ik mij oprecht af want het maakt dat ik blijf denken dat er een dubbele agenda is achter het hele stikstof verhaal. Dat het niet gaat om stikstof en de natuur.. maar om stikstof rechten en geld.
Wie heeft dan die dubbele agenda? Ik snap oprecht niet wie dat dan zou moeten hebben.
Elisa2 schreef:Dat is waar Veronica.. electrisch rijden, ik vraag me dan wel af wat de industrie er aan doet?
Tata steel en Campina die enorm veel stikstof uitstoten.
ondernemersplein schreef:De Europese richtlijn Corporate Sustainability Reporting Directive (CSRD) is gericht op transparantie over:
de duurzaamheidsrisico’s die ondernemingen lopen
de impact van ondernemingen op hun omgeving
juliedo24 schreef:Inhakend op mijn een na laatste zin: ik ben ontzettend voor het aanpakken van werkverkeer. Niet alleen voor de stikstofuitstoot maar ook voor andere levenskwaliteit: auto's zijn luid, stinken, en nemen ontzettend veel ruimte in, vooral in steden.
Hoe veel mensen rijden meerdere keren per week alleen naar kantoor in een SUV? Waarom moet een kleine auto tegenwoordig 1000+ kg wegen? En waarom zouden mensen om de zoveel jaar een nieuwe auto moeten kopen? Waarom zouden we met auto's in de binnenstad moeten rijden? (Daar maakt Nederland gelukkig al echt stappen) Daar valt echt nog zo veel te verbeteren. Ja het OV moet betrouwbaarder, sneller en betaalbaarder worden. Maar ook zonder naar het OV te kijken denk ik dat daar veel verbeteringspotentiaal zit. (Hoeveel dit in totaal zou opleveren voor de stikstofbalans, geen idee, zeker niet genoeg maar ook op de levenskwaliteit punten die ik noemde zou dat al zo veel opleveren.)
Loretta schreef:Wilders laat het weer afweten bij het debat.
Tja, wat moet hij ook zeggen als ze hem aanspreken op zijn rol de afgelopen anderhalf jaar.