Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Biebz schreef:16 juli 2024 Leusden
31 juli 2024 Austerlitz
Zijn idd 2 verschillende aanvallen.
Femke_Tweety schreef:Biebz schreef:16 juli 2024 Leusden
31 juli 2024 Austerlitz
Zijn idd 2 verschillende aanvallen.
Thanks,
Ik heb het ergens in een overzicht staan maar kon er zo snel niet bij.
Bij12 meldt ze als het goed is ook beide, zij het zeer summier en wat moeilijk te vinden.
Die van Austerlitz weet ik wat meer van, ook van buiten wat in de pers geweest is. Betrouwbaar overigens.
Femke_Tweety schreef:Zoolgangster schreef:Ik heb dezelfde soort wondjes opgelopen door de tanden van een hond. Dus dat dat "omvergeduwde" kindje niet gebeten is, is een dikke vette leugen! En nee, bramenwondjes zijn anders.
Glen Lelyveld en/of andere "wolven experts" zijn gewoon bang hun gerieflijke baan als ecoloog/"wolvenexpert" kwijt te raken, en wringen zich als een paling in een emmer snot om te "bewijzen" dat een wolf geen kinderen bijt.
Kind Austerlitz is alleen omgelopen,
Die situatie is redelijk tot in detail bekend in Austerlitz.
Kind Leusden/Den Treek is discussie over. Dàt is die met wondjes al dan niet van bram(en)...
Het zijn twee verschillende incidenten op twee verschillende locaties op twee verschillende datums beide in 2024.
Austerlitz is nauwelijks in het nieuws geweest, Leusden/Den treek wel
Kilometer of 5 uit elkaar.
Datums zou ik even moeten opzoeken.
Het jongetje dit jaar was ook Austerlitz.
Dat is een derde! incident in die directe omgeving
Citaat:Weet u nog dat kindje dat vorig jaar in Austerlitz op 31 juli 2024 zogenaamd door een wolf omver is gelopen? Maar wacht even. Op 31 juli 2024, dus op dezelfde dag!, zegt Commissaris van de Koning Provincie Utrecht dat voorlopig advies van wolvendeskundige is dat de wolf verkent of kleine mensen een prooi zijn en dat afschot de aangewezen aanpak zou zijn. Ook verantwoordelijk Gedeputeerde Mirjam Sterk stuurt op dezelfde dag 31 juli 2024, (dag dat kind “ omver gelopen is” ) de staatssecretaris Ministerie LVVN Jean Rummenie een Whatsappje, over het eerste advies van de wolvenexpert, dat dit gedrag past bij een wolf die aan het kijken is of kinderen ook een prooi zouden kunnen zijn en vraagt een back-up van de staatssecretaris. LET OP! Een dag later op 1 augustus 2024 trekt de wolvenexpert zijn advies over prooigedrag en advies voor afschot in, naar aanleiding van nieuwe informatie , terwijl er een klauwspoor en diepe krassen in rug kindje staan en adviseert wolf Bram te vangen en te zenderen. Wolf stond gewoon over kind heen ( zie documenten) om vervolgens tegen de pers te zeggen dat het kind in bramenstruik is gevallen. WAT EEN ONGELOFELIJKE BULLSHIT! En weet u wat nog het ergste is. De foto’s van rug kindje zijn bewust achtergehouden door de wolvenknuffelaars en nu blijkt, nadat de foto’s toch boven water zijn gekomen, dat het kindje wel degelijk gebeten is door wolf Bram! Gewoon bewust foto’s achterhouden! Dan ben je gewoon niet goed bij je hoofd! En je bent helemaal gestoord als je vervolgens zegt dat het geen probleemwolf is. De Provincie Utrecht heeft foto’s van rug kindje zwart gelakt in mijn Woo-besluit. We worden zwaar belazerd! Leest u even mee?
Citaat:Garderen Gelderland
27-08-2025
3.30-4.00 uur
Zichtmelding en aanval!
Wolf op camera te zien naast onze achterdeur. Over onze poort/heg heen gesprongen. Even later springt hij 2x om te kijken of ik nog buiten loop (ook op camera te zien) Aangezien ik rond die tijd ben gaan kijken en later weer toen ik geiten geschreeuw hoorde. 1 jong geitje gegrepen in haar nek. Dierenarts was er om 5 uur om haar te behandelen. Wond in haar nek is nog open, hebben nog medicatie voor vanavond en morgen, we hopen op een wonder. In het filmpje zie je onze wei met afrastering met stroom en daarachter onze geitenwei, daar lopen onze schapen en herten. Daar is de wolf waarschijnlijk er vandoor gegaan doordat onze honden die aansloegen.
(Zie onderstaande compilatie)
Sterkte voor de eigenaar!
meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp
#geenwolf
Geenwolf.com
Citaat:Putten/Nijkerk Gelderland
27-08-2025
00.35 uur
Zichtmelding
Afgelopen nacht wolf gezien op de A28 ter hoogte van Diermen, hij liep richting Diermen.
meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp
#geenwolf
Geenwolf.com
DuoPenotti schreef:tienus63 schreef:De foto’s van kindje bij Den Treek zijn terug te vinden in het vorige topic.
Wijs met wolven en Annemieke van Straaten heeft ze gedeeld. Ik heb ze via die pagina’s gedeeld.
Bovenstaand is een nieuw bericht van vandaag over Austerlitz .
Misschien lukt het jou wel?
Citaat:De wolfis voor de media een ”clickgevoelig onderwerp, “emotie & controverse, symbooldier en sterke beelden. Er wordt veel geschreven over de wolf, maar als er een opname openbaar wordt gemaakt via Woo Provincie Gelderland van de wolf GW4003m die over goedgekeurd wolfwerend raster springt op de Veluwe blijft de media stil! #glenn #gelderland #wolf #veluwe
‼️‼️‼️‼️‼️‼️‼️‼️‼️‼️‼️‼️‼️‼️‼️
Dit is de video-opname van wolf Glenn (GW4003m), die al maandenlang, heel simpel over goedgekeurde wolfwerende rasters ( volgens norm BIJ12) heen springt op de Veluwe en vele schapen aanvalt en opvreet. Het wordt tijd voor een afschotvergunning Provincie Gelderland! Hier kunt u dus zien dat wolfwerende rasters geen ene moer helpen! #wolf #gelderland #veluwe
Citaat:27 augustus 2025/Gelderland
Vliegbasis Deelen is het thuis van acht welpen.
Citaat:Weet u nog dat kindje dat vorig jaar in Austerlitz op 31 juli 2024 zogenaamd door een wolf omver is gelopen? Maar wacht even. Op 31 juli 2024, dus op dezelfde dag!, zegt Commissaris van de Koning Provincie Utrecht dat voorlopig advies van wolvendeskundige is dat de wolf verkent of kleine mensen een prooi zijn en dat afschot de aangewezen aanpak zou zijn. Ook verantwoordelijk Gedeputeerde Mirjam Sterk stuurt op dezelfde dag 31 juli 2024, (dag dat kind “ omver gelopen is” ) de staatssecretaris Ministerie LVVN Jean Rummenie een Whatsappje, over het eerste advies van de wolvenexpert, dat dit gedrag past bij een wolf die aan het kijken is of kinderen ook een prooi zouden kunnen zijn en vraagt een back-up van de staatssecretaris. LET OP! Een dag later op 1 augustus 2024 trekt de wolvenexpert zijn advies over prooigedrag en advies voor afschot in, naar aanleiding van nieuwe informatie , terwijl er een klauwspoor en diepe krassen in rug kindje staan en adviseert wolf Bram te vangen en te zenderen. Wolf stond gewoon over kind heen ( zie documenten) om vervolgens tegen de pers te zeggen dat het kind in bramenstruik is gevallen. WAT EEN ONGELOFELIJKE BULLSHIT! En weet u wat nog het ergste is. De foto’s van rug kindje zijn bewust achtergehouden door de wolvenknuffelaars en nu blijkt, nadat de foto’s toch boven water zijn gekomen, dat het kindje wel degelijk gebeten is door wolf Bram! Gewoon bewust foto’s achterhouden! Dan ben je gewoon niet goed bij je hoofd! En je bent helemaal gestoord als je vervolgens zegt dat het geen probleemwolf is. De Provincie Utrecht heeft foto’s van rug kindje zwart gelakt in mijn Woo-besluit. We worden zwaar belazerd! Leest u even mee?
https://www.facebook.com/share/p/1FuJHEoGdV/
Citaat:Maandag beginnen de scholen weer!
Veel leerlingen zullen weer op de fiets stappen richting school. Het is daarom belangrijk om op de hoogte te zijn van de regels in het bos vanwege de aanwezigheid van de wolf. Dit is wat je moet weten:⤵️
:
Gaat uw kind naar school en gaat de kortste route door een bos op de Utrechtse Heuvelrug? Kies als het mogelijk is, dan voor een langere route buiten het bosgebied.
Is dat voor uw kind geen optie? Zorg er dan voor dat uw kind in een groep naar school gaat. Is uw kind jonger dan 10 jaar? Zorg er dan voor dat uw kind onder begeleiding van een volwassene naar school gaat. Wees extra alert. Houd de kinderen dichtbij en altijd in het zicht.
Kijk voor meer informatie op https://www.provincie-utrecht.nl/onderw ... -bezoekers.
Citaat:27-8-25
Aanval kalveren, 2 gedood, 2 gewond.
tienus63 schreef:Citaat:De wolfis voor de media een ”clickgevoelig onderwerp, “emotie & controverse, symbooldier en sterke beelden. Er wordt veel geschreven over de wolf, maar als er een opname openbaar wordt gemaakt via Woo Provincie Gelderland van de wolf GW4003m die over goedgekeurd wolfwerend raster springt op de Veluwe blijft de media stil! #glenn #gelderland #wolf #veluwe
‼️‼️‼️‼️‼️‼️‼️‼️‼️‼️‼️‼️‼️‼️‼️
Dit is de video-opname van wolf Glenn (GW4003m), die al maandenlang, heel simpel over goedgekeurde wolfwerende rasters ( volgens norm BIJ12) heen springt op de Veluwe en vele schapen aanvalt en opvreet. Het wordt tijd voor een afschotvergunning Provincie Gelderland! Hier kunt u dus zien dat wolfwerende rasters geen ene moer helpen! #wolf #gelderland #veluwe
[ Video ]
Bron Annemieke van Straaten (video vrijgegeven na WOOverzoek door AvS.
Bron Annemieke van Straaten
https://www.facebook.com/share/v/14KHS7 ... tid=wwXIfr
Citaat:Nou als ik de sociale media lees van een paar bekende wolvenclubjes zie ik dat er oproepen worden gedaan om naar Landgoed Den Treek in Leusden te gaan om de boel daar in de gaten te houden. En daar wordt ook veel gehoor aan gegeven zo te zien. De rechter heeft gesproken, maar de wolvenknuffelaars accepteren de uitspraak niet. Ik wens alle betrokken deskundigen die Bram moeten afschieten veel succes! Weet dat er heel veel mensen achter jullie staan.
https://www.animalrights.nl/weer-naar-d ... aSLyQyE6aQ