Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
karuna schreef:Jij stelt watvragen in een post die heb ik gecopieerd. En geef voor mezelf er antwoord op. Simpel toch
Cer schreef:Karuna: welke vragen van mij beantwoord je nu?? Want ik vraag niks over wat jij doet…
Ik ga zelf wel zoeken naar de survey migranten die al bestaat want jullie halen er van alles bij, behalve een antwoord op de gestelde vragen.
Dit is de survey zoals deze nu al gehouden is, ik zie alleen (nog) nergens de letterlijke vragen
https://www.scp.nl/binaries/scp/documen ... corona.pdf
En of dat de enige was of dat het vaker gedaan wordt.
En dan vraag ik me af of dat verplicht is, verplicht kan worden..
Cer schreef:Ja nu wordt ie helemaal mooi![]()
Jij zegt toch iets over wat er bij jou binnen gebeurt? Anjali vraagt hoe jij daarbij komt.. die vraag negeer je volkomen
Dan vraag ik wat het verschil is met een blijkbaar bestaande survey onder migranten (waar ik een link van plaats) waarmee ik niks vraag / zeg over de inhoud (want men zou zich kunnen afvragen wat ze daar dan mee wilden) maar over het proces en nu moet ik eerst iets gaan zeggen over culturele integratie?
Ik heb het daar helemaal niet over…
Cer schreef:Nee ik heb geen idee wat ze ermee bedoelen, maar misschien iets in het verlengde van die andere survey. Ik heb geen flauw idee waarom ze die toen opgestart hebben.
Edit: het is begonnen in 1988 en het is om de integratie van verschillende groepen te volgen.
Ik vraag me alleen af “was er al zo iets?” En zo ja, waarom moet er dan een tweede komen? Zit er dan toch verschil in? Waarom zegt cda dan dat er al zoiets is? Dan lijkt het mij meer op werkverschaffing / geld rondpompen. En als het toch anders is, ben ik benieuwd op welk vlak het anders is ..
War missen ze dan aan info bij de reeds bestaande surveys die ze al jaren houden..
Waaruit maak jij dan op dat ze willen weten wat je binnen doet? (Dat was de vraag van Anjali, over binnen).
En, dat je niet zou kunnen weigeren om mee te doen? (Als niemand meedoet valt er weinig te surveyen, denk ik zomaar)
Ik vraag me af waarop het “ze willen weten wat ik binnen in m’n eigen huis doe!!!” op gebaseerd is.
Cer schreef:Ja dan weet ik nog steeds niet wat het verschil is met wat ze nu al sinds 1988 doen.
Ik denk dat Becker gewoon wat geroepen heeft, misschien met monitoring terrorisme of geweld in haar achterhoofd, en niet gedacht heeft 'oh we kunnen misschien wat met die lopende surveys, want daar hoorde je verder niemand over'.
Hoe integratie verloopt, dat is denk wel handig om te weten. Willen mensen integreren, waarom niet, waarom wel, moeten ze integreren of misschien is dat helemaal niet nodig, als ze dat wel willen, hoe gaat dat dan het beste, hoe willen we deze samenleving samenstellen etc etc
met dat soort colums heb ik zelf heel weinig, het zal misschien waar zijn, maar het klinkt erg zuur en zeker niet verbindend. Kom dan zelf met een goed idee.. afbranden kan iedereen (blijkt).
Electra63 schreef:Maar wanneer ben je genoeg geïntegreerd?
Verbindend? Dat zouden onze politici moeten zijn!
Deze column laat juist het gevaar zien van dit soort opnerkingen/moties door politici.
Ik ga aan het werk.
Ik geloof niet dat wij het ooit met elkaar eens zullen zijn.