Algemeen politiek discussie topic nummer 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 19:34

https://x.com/bentebecker/status/186427 ... EopP3zUX6Q

Dit is de motie met de reden waarom!! Duidelijk gericht op Nederlanders met een immigratie achtergrond!

Prima maar dan ook in Urk en Staphorst onderzoeken of homo’s enz daar veilig over straat kunnen.
Hier wordt onderscheid gemaakt tussen Nederlanders en de grondwet verbied dat !!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 20:52

Ik was hard aan het werk vandaag, dus had eerder geen tijd om te reageren op de dwingende vraag van Anjali. :D

In de motie wordt gesproken over culturele integratie van mensen met een migratie-achtergrond.
Cultuur kan zoveel betekenen.
Lezen wij Nederlandse literatuur?
Luisteren wij Nederlandse muziek?
Kijken we Nederlandse TV?
Gaan we naar de kerk of naar een moskee?
Eten we hutspot?
En zo kan je zelf verzinnen wat onder culturele integratie valt.

Ik vind het een hele gevaarlijke motie, zeker met een xenofobe partij in de regering.
Dit is een begin en wat volgt?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 20:58

Ai ik vrees als ze mij zouden gaan volgen dat ik aardig faal op nederlandse integratie vrees ik. :+ Ik ben daarin zo niet nederlands :') .

De vragen van Cer

Lezen wij Nederlandse literatuur? Nope
Luisteren wij Nederlandse muziek? Ook niet
Kijken we Nederlandse TV? Dat wel maar eigenlijk zelden echt nederlandse programas of series.
Gaan we naar de kerk of naar een moskee? Nope
Eten we hutspot? Ook al niet. Ben geen echte fan van stamppot of typisch nederlandse aardappel vlees groente en al helemaal niet ergens tussen 1700 en 1800 :P
Daarnaast heb ik een hekel aan kringverjaardagen, kleed me niet in oranje als er voetbal is, ben niet gierig en er is altijd eten en zeker meer dan een koekje als er visite is. En je kunt gewoon binnenstappen zonder afspraak ook nog.

het blijft gewoon een krankzinnige wet waarvan de sp kennelijk al spijt heeft dat ze voor gestemd hebben.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 21:16

SP heeft haar ja in een nee veranderd! Die hebben tenminste ballen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 21:19

BigOne schreef:
SP heeft haar ja in een nee veranderd! Die hebben tenminste ballen.

Nu CDA nog !

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 22:23

Karuna: welke vragen van mij beantwoord je nu?? Want ik vraag niks over wat jij doet…

Ik ga zelf wel zoeken naar de survey migranten die al bestaat want jullie halen er van alles bij, behalve een antwoord op de gestelde vragen.

Dit is de survey zoals deze nu al gehouden is, ik zie alleen (nog) nergens de letterlijke vragen
https://www.scp.nl/binaries/scp/documen ... corona.pdf
En of dat de enige was of dat het vaker gedaan wordt.

En dan vraag ik me af of dat verplicht is, verplicht kan worden..

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 22:31

Jij stelt watvragen in een post die heb ik gecopieerd. En geef voor mezelf er antwoord op. Simpel toch

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 22:33

karuna schreef:
Jij stelt watvragen in een post die heb ik gecopieerd. En geef voor mezelf er antwoord op. Simpel toch

Ik vraag precies helemaal niks over wat jij thuis doet hoor…

Ik stel een vraag over het proces, maar er wordt weer eens van alles bij gehaald.

Waar wil ik weten wat voor muziek je draait thuis… waar staat dat dan :?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 22:33

Cer schreef:
Karuna: welke vragen van mij beantwoord je nu?? Want ik vraag niks over wat jij doet…

Ik ga zelf wel zoeken naar de survey migranten die al bestaat want jullie halen er van alles bij, behalve een antwoord op de gestelde vragen.

Dit is de survey zoals deze nu al gehouden is, ik zie alleen (nog) nergens de letterlijke vragen
https://www.scp.nl/binaries/scp/documen ... corona.pdf
En of dat de enige was of dat het vaker gedaan wordt.

En dan vraag ik me af of dat verplicht is, verplicht kan worden..

Misschien kan jij aangeven wat jij denkt wat bedoeld wordt met culturele integratie ?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 22:44

Ja nu wordt ie helemaal mooi :')

Jij zegt toch iets over wat er bij jou binnen gebeurt? Anjali vraagt hoe jij daarbij komt.. die vraag negeer je volkomen

Dan vraag ik wat het verschil is met een blijkbaar bestaande survey onder migranten (waar ik een link van plaats) waarmee ik niks vraag / zeg over de inhoud (want men zou zich kunnen afvragen wat ze daar dan mee wilden) maar over het proces en nu moet ik eerst iets gaan zeggen over culturele integratie?

Ik heb het daar helemaal niet over… :?

Edit: de cda gaf aan dat er al een soortgelijke survey uitgevoerd wordt (waarbij ik dan schreef dat deze dan dubbel op zou zijn). Dus vroeg ik “in hoeverre zijn die twee surveys soortgelijk” dat is alles ..

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 22:49

Cer schreef:
Ja nu wordt ie helemaal mooi :')

Jij zegt toch iets over wat er bij jou binnen gebeurt? Anjali vraagt hoe jij daarbij komt.. die vraag negeer je volkomen

Dan vraag ik wat het verschil is met een blijkbaar bestaande survey onder migranten (waar ik een link van plaats) waarmee ik niks vraag / zeg over de inhoud (want men zou zich kunnen afvragen wat ze daar dan mee wilden) maar over het proces en nu moet ik eerst iets gaan zeggen over culturele integratie?

Ik heb het daar helemaal niet over… :?

Die dwingende vraag van Anjali heb ik beantwoord om 19.52, niet direct.... ik was aan het werk :D

In de motie heeft men het over culturele integratie.

Mijn vrije interpretatie is dat CBS wil weten naar welke muziek wij luisteren, welke boeken wij lezen enz.

Ik weet niet wat ze anders met culturele integratie zouden moeten bedoelen?
Daarom vraag ik aan jou, weet jij het wel ?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 23:06

Nee ik heb geen idee wat ze ermee bedoelen, maar misschien iets in het verlengde van die andere survey. Ik heb geen flauw idee waarom ze die toen opgestart hebben.
Edit: het is begonnen in 1988 en het is om de integratie van verschillende groepen te volgen.

Ik vraag me alleen af “was er al zo iets?” En zo ja, waarom moet er dan een tweede komen? Zit er dan toch verschil in? Waarom zegt cda dan dat er al zoiets is? Dan lijkt het mij meer op werkverschaffing / geld rondpompen. En als het toch anders is, ben ik benieuwd op welk vlak het anders is ..

War missen ze dan aan info bij de reeds bestaande surveys die ze al jaren houden..

Waaruit maak jij dan op dat ze willen weten wat je binnen doet? (Dat was de vraag van Anjali, over binnen).
En, dat je niet zou kunnen weigeren om mee te doen? (Als niemand meedoet valt er weinig te surveyen, denk ik zomaar)

Ik vraag me af waarop het “ze willen weten wat ik binnen in m’n eigen huis doe!!!” op gebaseerd is.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 23:23

Cer schreef:
Nee ik heb geen idee wat ze ermee bedoelen, maar misschien iets in het verlengde van die andere survey. Ik heb geen flauw idee waarom ze die toen opgestart hebben.
Edit: het is begonnen in 1988 en het is om de integratie van verschillende groepen te volgen.

Ik vraag me alleen af “was er al zo iets?” En zo ja, waarom moet er dan een tweede komen? Zit er dan toch verschil in? Waarom zegt cda dan dat er al zoiets is? Dan lijkt het mij meer op werkverschaffing / geld rondpompen. En als het toch anders is, ben ik benieuwd op welk vlak het anders is ..

War missen ze dan aan info bij de reeds bestaande surveys die ze al jaren houden..

Waaruit maak jij dan op dat ze willen weten wat je binnen doet? (Dat was de vraag van Anjali, over binnen).
En, dat je niet zou kunnen weigeren om mee te doen? (Als niemand meedoet valt er weinig te surveyen, denk ik zomaar)

Ik vraag me af waarop het “ze willen weten wat ik binnen in m’n eigen huis doe!!!” op gebaseerd is.

Bij culturele integratie wordt nagevraagd in hoeverre mensen zijn geïntegreerd in de samenleving m.b.t. cultuur, denk ik.

Cultuur speelt zich in Nederland toch vaak binnenshuis af?
Er zijn hier niet veel culturele evenementen, zeker niet in de winter.
Dus ik kan me voorstellen dat ze vragen: eet je wel eens stamppot? Luister je weleens naar Andre Hazes? Kijk je weleens naar GTST?

Ik begrijp gewoon niet wat hier het nut van is, behalve de vergelijking zoals BigOne aangaf met de registratie van Joden, toen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 07:15

Ja wat Becker ermee wil weet ik ook niet en speculatie heeft dan denk niet zoveel zin.

Her onderzoek wat al jaren gehouden wordt, waar is dat dan voor?

Voor veiligheid worden groepen ook al jaren gemonitord volgens mij, dat is ook niet nieuw.

Dit onderzoek is nu net uit
Opleidingsniveau grotere splijtzwam dan culturele achtergrond https://www.nu.nl/binnenland/6338486/op ... grond.html

Blijkbaar maakt culturele achtergrond niet zoveel uit,Opleiding wel (mensen worden ook vaker dom genoemd, dat is wel zo :+ )
En als ik de stukjes van absurd tv (zo heet dat dacht ik) moet geloven wordt t niet veel beter :D

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 08:20

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 09:00

Ja dan weet ik nog steeds niet wat het verschil is met wat ze nu al sinds 1988 doen.
Ik denk dat Becker gewoon wat geroepen heeft, misschien met monitoring terrorisme of geweld in haar achterhoofd, en niet gedacht heeft 'oh we kunnen misschien wat met die lopende surveys, want daar hoorde je verder niemand over'.

Hoe integratie verloopt, dat is denk wel handig om te weten. Willen mensen integreren, waarom niet, waarom wel, moeten ze integreren of misschien is dat helemaal niet nodig, als ze dat wel willen, hoe gaat dat dan het beste, hoe willen we deze samenleving samenstellen etc etc

met dat soort colums heb ik zelf heel weinig, het zal misschien waar zijn, maar het klinkt erg zuur en zeker niet verbindend. Kom dan zelf met een goed idee.. afbranden kan iedereen (blijkt).

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 09:12

Cer schreef:
Ja dan weet ik nog steeds niet wat het verschil is met wat ze nu al sinds 1988 doen.
Ik denk dat Becker gewoon wat geroepen heeft, misschien met monitoring terrorisme of geweld in haar achterhoofd, en niet gedacht heeft 'oh we kunnen misschien wat met die lopende surveys, want daar hoorde je verder niemand over'.

Hoe integratie verloopt, dat is denk wel handig om te weten. Willen mensen integreren, waarom niet, waarom wel, moeten ze integreren of misschien is dat helemaal niet nodig, als ze dat wel willen, hoe gaat dat dan het beste, hoe willen we deze samenleving samenstellen etc etc

met dat soort colums heb ik zelf heel weinig, het zal misschien waar zijn, maar het klinkt erg zuur en zeker niet verbindend. Kom dan zelf met een goed idee.. afbranden kan iedereen (blijkt).

Maar wanneer ben je genoeg geïntegreerd?
Verbindend? Dat zouden onze politici moeten zijn!
Deze column laat juist het gevaar zien van dit soort opnerkingen/moties door politici.

Ik ga aan het werk.
Ik geloof niet dat wij het ooit met elkaar eens zullen zijn. :D

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 09:18

Ik dacht dat men wilde weten of je thuis wel Nederlandse muziek draait.Dat zou raar zijn.Trouwens, veel popmuziek is ook niet Nederlands en zelfs de meeste klassieke muziek niet. Ik heb wel gehoord dat er in Nederland paralelle samenlevingen bestaan.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 09:26

Electra63 schreef:
Maar wanneer ben je genoeg geïntegreerd?
Verbindend? Dat zouden onze politici moeten zijn!
Deze column laat juist het gevaar zien van dit soort opnerkingen/moties door politici.
Ik ga aan het werk.
Ik geloof niet dat wij het ooit met elkaar eens zullen zijn. :D

Dat vind ik nou het rare aan dit bericht.
Ik geef geen mening, dus er is niks om het mee eens of oneens te zijn :?
Ik zeg niks over 'genoeg geintergreerd zijn', dat maak jij ervan.
Ik heb gewoon een gesprek over het proces, zonder dat ik ergens wat van vind.
Als je daarover ook al van mening kunt verschillen ??

Ik denk dat jij veel meer vooroordelen hebt dan dat je zelf wilt geloven, dat je dingen leest die er niet staan. Ik weet niet of je dan echt open een gesprek aan kunt gaan ergens over.. Maar goed, dat is mijn idee, dat hoeft niet waar te zijn.

Ik vind de column zelf geen goede column, dat mag ik vinden. Dat politici verbindend moeten zijn, ben ik helemaal met je eens (nooouuuuu kijk eens aan zeg) en dat heb ik ook al een paar keer gemeld. En er zijn er maar weinig die dat kunnen. Zelf hou ik meer van feitelijke opsommingen, maar dat is mijn voorkeur. Dat mag :j

Libra76

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 09:27

Minister Faber vindt het geen symboolpolitiek.
Gisteren zijn voor een paar uurtjes grenscontroles gehouden. Op 5 grens overgangen van de 80.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 09:48

Libra76 schreef:
Minister Faber vindt het geen symboolpolitiek.
Gisteren zijn voor een paar uurtjes grenscontroles gehouden. Op 5 grens overgangen van de 80.

Van de 840 bedoel je i.p.v. 80.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 09:53

"Het was maar een pilot", zeker? Volgende week gaan ze pas echt los. Niet alleen bij de officiële grensovergangen maar ook in alle weilanden, bossen en akkers zal intensief gepatrouilleerd worden totdat het hek klaar is.

Libra76

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 09:54

Oeps foutje.
Ik heb dyslexie. Soms vergeet ik weleens een cijfer of woord.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 09:54

Hek? Welk hek?

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 09:55

Dat is natuurlijk stap twee omdat die controles niet gaan werken. ;)