Oorlog Israël

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Needje

Re: Oorlog Israël

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 09:42

Die mensen zijn er zo niet meer ....

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 10:04

Needje schreef:
Die mensen zijn er zo niet meer ....

-O- dat is gewoon niet te bevatten. Echt geen woorden voor.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 10:10

Kan me niet voorstellen dat ze 2 miljoen mensen kunnen wegvagen. Denk ook niet dat dat de bedoeling is, dat wordt niet gepikt door de rest van de wereld.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 10:12

mysa schreef:
Kan me niet voorstellen dat ze 2 miljoen mensen kunnen wegvagen. Denk ook niet dat dat de bedoeling is, dat wordt niet gepikt door de rest van de wereld.

Dit.
Los daarvan: even heel koud en klinisch rekenen: Vannacht zijn er (volgens onbevestigde bronnen) 140 mensen omgekomen bij beschietingen. Laten we er 500 van maken in 24 uur.
Dan zou het nog 4.000 dagen (bijna 11 jaar) duren om 2 miljoen mensen te vernietigen. 2.000 dagen (5,5 jaar) als er 1.000 mensen per dag sterven.

Los van wat de wereld wel-of-niet accepteert....

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 10:35

Urbanus schreef:
Ik denk dat je rustig kunt zeggen dat Netanyahu een oorlogscrimineel is die afgezet en veroordeeld zou moeten worden.

Precies, dit dus. Hij met de zijne hebben de Israëlische staat alleen maar schade toegebracht.

Ik/ wij (man plus volwassen zoons) verwachten dat Gaza mensen weggevaagd gaan worden (en zolang de wereld inclusief onze Mark zo laf is als het gaat om de hete brei heen draaien door het niet ten strengste te veroordelen, gaat dit ook onder het toeziend oog van het Westen gebeuren |( ), Gaza ingenomen gaat worden door Israël (toegevoegd aan Israël dus) en de Palestijnse staat verder weg zal zijn als ooit.

Er gaat dan ook in Europa geweld oplaaien (in Frankrijk regent het nep bom meldingen overal op dit moment, op alle middelbare scholen is gendarmerie aanwezig vanwege dreigingen en is er een absurd voorstel om geradicaliseerde jongeren die in beeld zijn van school te halen en onder gesloten toezicht te stellen, België heeft niveau 3, Brussel dreiging niveau 4) .

Het westen doet er beter aan om zich tegen deze genocide klip en klaar uit te spreken ipv Gaza op te offeren. Het ethisch bewustzijn is afschuwelijk laag als het om deze mensen gaat, die als ratten in deval zitten en nergens meer naar toe kunnen.
De vele ingepakte kinderlichaampjes die door in verdrietige ouders in hun graven werden en worden gelegd staan op mijn en ons netvlies gegrift. Ik ben hier zeer boos over want als Rutte dan blijft benadrukken dat Israël zich mag verdedigen geeft hij carte blanche om zo door te gaan in Israël. Want dat hoort Netanyahu en zijn krapuul en niet de nuancering die er slap achter aan kwam!!
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 24-10-23 10:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 10:36

Als Israël het grondoffensief effectief start, komen er heel veel burgers in korte tijd om.Zoiets veegt een grote stad in een mum van tijd van de kaart. Er zijn bommen geleverd door de VS die tot 30m diepte alles wegmaaien.
Kan mij ook niet voorstellen dat Hamas geen ondergronds gangenstelsel in het zuiden zou hebben., dus ze kunnen over de hele Gaza strook enorm grote schade aanrichten.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 10:47

Noem mij naief maar ik heb nog iets meer vertrouwen in de mensheid. Ik geloof er niks van dat Netanyahu carte blanche heeft mbt het platwalsen van Gaza. Pas als dat gronsoffensief werkelijk van start gaat laat ik de hoop varen. En vergeet niet dat Hamas ook nog iedere dag raketten op Israel afvuurt (waarvan volgens berichten blijkbaar 10% in Gaza zelf terecht komt). Rutten heeft niet voor niets gevraagd of het bombardement op de markt, waarbij de Nederlandse vrouw is omgekomen, veroorzaakt werd door Israelische- of Hamas bommen.

Overigens is het Israelische leger op dit moment veel drukker met bombarderen van doelen richting Libanon om Hezbollah te bestrijden. In de grensstrook aan Israelische kant zijn de inwoners van vele dorpen inmiddels geëvacueerd.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 10:53

Cowboy55 schreef:
mysa schreef:

Dit.
Los daarvan: even heel koud en klinisch rekenen: Vannacht zijn er (volgens onbevestigde bronnen) 140 mensen omgekomen bij beschietingen. Laten we er 500 van maken in 24 uur.
Dan zou het nog 4.000 dagen (bijna 11 jaar) duren om 2 miljoen mensen te vernietigen. 2.000 dagen (5,5 jaar) als er 1.000 mensen per dag sterven.

Wat breder gerekend. Gisterochtend was het dodental ruim 4.650 sinds 7 oktober, in 16 dagen dus. Dat is gemiddeld 290 per dag. Met 2,2 miljoen inwoners praat je dan over bijna 21 jaar.

Maar goed, op het moment dat Israel een invasie doet, zal het aantal doden wel met sprongen omhoog gaan.

pien_2010 schreef:
België heeft niveau 3, Brussel dreiging niveau 4)

Brussel heeft even op 4 gestaan, maar alles in België is vorige week weer naar 3 gegaan voor zover ik weet.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 11:00

@Pien: zou wel vreemd zijn als ze Gaza opnieuw gaan inlijven, ze zijn er in 2005 juist weggegaan.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 11:23

Cowboy55 schreef:
mysa schreef:

Dit.

Behalve als je het water afsluit.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 11:28

Israël hoeft alleen maar carte blanche te hebben van USA, de rest interesseert ze waarschijnlijk matig.
Maar ik denk wel dat de eigen bevolking zich tegen Netanyahu zal keren als hij de strijd met Hezbollah nog verder uitlokt.

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 11:33

Hoe zit het eigenlijk met de protesten tegen de eigen regering in Israël zelf? Hoor je daar ook nog tegengeluiden? Daar lees je hier in de kranten niets meer over...

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 11:42

Voor de mensen die nog in de mensheid geloven;
Kijk eens de filmpjes die achter waarschuwingen staan op insta waar je meest dode kindjes ziet die op gruwelijke wijze verminkt zijn (of hun lichaampjes door een schredder zijn gehaald!!)
Kindjes die in zware shock toestand verkeren..verbrand..
Zwaar gewond en alles kwijt zijn.

Ik geloof niet meer in de goedheid en schaam me kapot voor onze regering die Israel steunen en dit alles goed keuren.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 11:45

In Israel leven ze al heel lang met een dubbele moraal. Veel burgers beschermen zichzelf voor mentale schade door er gewoon niet over na te denken. De mensen die ik ken en daar actief vertrokken zijn, zijn exact om die reden vertrokken: ze kunnen het niet opbrengen om weg te kijken en snappen niet dat hun familie dat wel kan.
Of zoals mijn stalgenootje zei: de familie woont ver genoeg buiten bomafstand dus die doen of hun neus bloed.
Dat betekend dat een opstand alleen te verwachten is, als de inwoners van Isreal zelf een sterk verhoogd risico gaan krijgen. Logisch ook, ze kunnen toch geen verschil maken.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 11:55

soesita schreef:
Hoe zit het eigenlijk met de protesten tegen de eigen regering in Israël zelf? Hoor je daar ook nog tegengeluiden? Daar lees je hier in de kranten niets meer over...

Ik heb een filmpje gepost hoe regeringsleiders het ziekenhuis werden uitgejouwd door Israëli die boos en teleurgesteld zijn.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 11:56

irmaz schreef:
Noem mij naief maar ik heb nog iets meer vertrouwen in de mensheid. Ik geloof er niks van dat Netanyahu carte blanche heeft mbt het platwalsen van Gaza. Pas als dat gronsoffensief werkelijk van start gaat laat ik de hoop varen. En vergeet niet dat Hamas ook nog iedere dag raketten op Israel afvuurt (waarvan volgens berichten blijkbaar 10% in Gaza zelf terecht komt). Rutten heeft niet voor niets gevraagd of het bombardement op de markt, waarbij de Nederlandse vrouw is omgekomen, veroorzaakt werd door Israelische- of Hamas bommen.

Overigens is het Israelische leger op dit moment veel drukker met bombarderen van doelen richting Libanon om Hezbollah te bestrijden. In de grensstrook aan Israelische kant zijn de inwoners van vele dorpen inmiddels geëvacueerd.

Vertrouwen in Netanyahu heb ik niet.

Maar dat grond offensief komt tot nu toe niet van de grond. En ergens is iets wat hem daarin tegenhoud. Of dat de VS is of Een van Arabieren landvriendjes want dat zullen geen vriendjes meer zijn als hij dit gaat doorpakken. Dan breekt de hel echt los. En ergens denk ik dat hij dat zelf ook wel weet. Maar er hoeft nog maar iets heel kleins te gebeuren en hij zet dat gewoon door. En ik denk dat hem de steun daarin dan ook niks meer interresseert.

Het probleem voor ons hier als ze in EU niet zeggen "Dit kan echt niet" en dus op gaan komen voor de Palestijnen dat we hier ook heel veel problemen gaan krijgen met terecht kwade Islamieten. Want die zullen het gevoel hebben niet welkom te zijn en daarmee creëer je verweer.

Ik denk dat de Israëlische bevolking wel verschil kan maken in Israël. Door echt zich tegen de regering te keren en op gaan staan voor hun buren. En massaal tegen deze strijd gaan protesteren.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 12:00

Denk dat ze bang zijn dat Iran Hezbollah groen licht geeft.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 12:01

Misschien heb ik dan vrij weinig vertrouwen in de mensheid. Ik denk namelijk niet dat dat grondoffensief wordt tegengehouden vanuit enig moreel besef, publieke opinie of internationale betrekkingen. Ik denk dat het niet van de grond komt omdat het platbombarderen van het gebied vele malen effectiever is en minder levens eist aan Israëlische kant. De bevolking van Gaza wordt richting het zuiden gestuurd om daar ook niet veilig te zijn. Ik heb het vermoeden dat de Israëlische overheid hoopt op het zwichten van Egypte voor internationale druk om zijn grens te openen voor vluchtelingen. En dan hoef je alleen maar van noord naar zuid de boel plat te bombarderen, vervolgens een klein grondoffensief om het net te sluiten en de Gazastrook is ontdaan van Palestijnen.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 12:02

soesita schreef:

Israëlische oppositiekrant:

https://www.haaretz.com/

xJennifx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 12:06

irmaz schreef:

Sterker nog de intensiteit qua raketten richting de Gaza strook wordt alleen maar verhoogd... Maar volgens vele wereldmachten is dit zelfverdediging toch?

Afbeelding

Bekijk dit artikel, en ga bij jezelf na of er nog enige vorm van menselijkheid bestaat in dit conflict. Het is echt afschuwelijk.

South of Gaza Strip pounded by air strikes as civilians seek refuge https://www.aljazeera.com/gallery/2023/ ... eek-refuge

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 12:07

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 12:09

mysa schreef:
Denk dat ze bang zijn dat Iran Hezbollah groen licht geeft.

Dat groene licht was denk al gegeven.
Iran heeft toch al laten doorschemeren dat ze Israël zullen bevechten.

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 12:13

Volgens mij zijn het ook alleen de interne israëlische protesten die echt het verschil kunnen maken.

Ik weet uiteraard dat er in Israël veel proteststemmen te horen zijn; daar moet je mij niet van overtuigen. Het viel me alleen op dat daar voor de aanval van Hamas regelmatig iets over te lezen was in onze kranten. En dat dat nu niet meer het geval is.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 12:13

mysa schreef:
soesita schreef:

Israëlische oppositiekrant:

https://www.haaretz.com/

Get news you can trust on Israel, Gaza and the Mideast.....zeggen ze zelf. Ik heb altijd geleerd mensen te wantrouwen die zeggen dat ze te vertrouwen zijn. Voor mensen die echt te vertrouwen zijn is dat impliciet. _O-

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 12:17