Het kabinet is gevallen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 14:11

Er zouden sowieso lange termijn plannen moeten liggen.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 14:29

Qua doorrekenen hebben we daar het CPS voor, dat gaat nu nog op basis van vrijwilligheid en verrassend *kuch* genoeg hebben FVD en PVV hun programma niet door laten rekenen.
De volgende 10 partijen hebben dat wel: VVD, D66, PvdA, Groenlink, CDA, CU, SGP, SP, 50plus, DENK.

Wat je populistische partijen nogal eens ziet doen is dat ze een miljoenenbezuiniging doen om een miljardeninvestering te verantwoorden. En ook het verschil tussen een lening en een gift halen ze nogal eens door elkaar.

Een herkenbaar voorbeeld is Veel minder geld naar asielzoekers, om veel meer geld naar de zorg te doen. Maar de COA had in 2021 zo'n 700 miljoen aan kosten, terwijl de zorg rond de 100 miljard zit. Dat betekent dat je maximaal 0.7% aan zorgbudget kon toevoegen.

Maar ook ontwikkelingshulp, dat bij een gift alleen geld lijkt te kosten met een eerste blik, maar wanneer je verder in de materie duikt blijkt het gemiddeld voor 50% terug te komen door middel van verhoogde export naar Nederland en dat lijkt ook langer te blijven plakken (na afbouw ontwikkelingshulp, nog altijd meer export naar het land dat de hulp bood om het land (terug) op gang te krijgen).
https://www.bnnvara.nl/joop/artikelen/o ... nenmachine

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-23 15:53

Laatst bijgewerkt door _San87_ op 14-07-23 15:57, in het totaal 1 keer bewerkt

rien10

Re: Het kabinet is gevallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 15:55

Zij is theologe zie ik. Hoef je niet serieus te nemen.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 16:01

Ik vind wel dat ze veel gebruikmaakt van drogredenen. Zoveel dat ik een beetje afgeleid raak van wat ze nu eigenlijk wil zeggen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-23 16:01

rien10 schreef:

Ze haalt leugens van Kaag aan en heeft daar bronnen bij. Ik vind dat daar toch wel heftige dingen gebeurd zijn. De evacuatie van het ambasadepersoneel in Kaboel, bijvoorbeeld.

Maar dat is niet waar omdat een theologe dat opsomt? Ik vind haar manier van schrijven erg onprettig, maar kan de dingen die zij opsomt niet 'niet serieus nemen'?

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 16:02

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 16:03

_San87_ schreef:
rien10 schreef:

Ze haalt leugens van Kaag aan en heeft daar bronnen bij. Ik vind dat daar toch wel heftige dingen gebeurd zijn. De evacuatie van het ambasadepersoneel in Kaboel, bijvoorbeeld.

Maar dat is niet waar omdat een theologe dat opsomt? Ik vind haar manier van schrijven erg onprettig, maar kan de dingen die zij opsomt niet 'niet serieus nemen'?

Klopt, deze columniste (en bijbehorende website) kan je idd niet serieus nemen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-23 16:04

lies schreef:
_San87_ schreef:
https://opiniez.com/2023/07/14/afscheid ... v_0kwPAUc4

Sonja Dahlmans is iig wel blij dat Kaag opstapt. Er komen nogal heftige dingen voorbij.

Ah, uit de schoolkrant van het fvd. Ja, niet heel verrassend..

Ik kreeg m doorgestuurd, wist niet eens dat de FvD hierachter zit _O-.

Maar kloppen de dingen die ze met bronnen aanhaalt dan niet? Want die bronnen heb ik deels gelezen en daar staat hetzelfde als dat zij beweert?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 16:05

_San87_ schreef:
rien10 schreef:

Dit was cynisch bedoeld, ik heb iets teveel over geloven gelezen de afgelopen dagen. Bovendien, wat moet een theologe met de politieke "afrekening" van Kaag.
Sorry, ik kan wetenschap gebaseerd op een geloof niet echt serieus nemen. En daarbij, helaas neem ik de personen die theoloog zijn ook niet erg serieus. Niet chique van mij, ik weet het, maar zo werkt mijn brein nu eenmaal.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 16:07

Ik vind het heel slecht te lezen... En het is inderdaad een opsomming voor wat fout is gegaan in haar politieke carrière. Was ze daarvoor ook niet afgetreden? Ik ben trouwens ook geen Kaag kenner, dus of het klopt durf ik ook niet te zeggen.

Maar er zullen wel meer mensen blij zijn met haar vertrek en dat is ook prima toch.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 16:09

_San87_ schreef:
Ik kreeg m doorgestuurd, wist niet eens dat de FvD hierachter zit _O-.

Maar kloppen de dingen die ze met bronnen aanhaalt dan niet? Want die bronnen heb ik deels gelezen en daar staat hetzelfde als dat zij beweert?

Heel eerlijk, ik heb het niet gelezen :o
Omdat ik de website ken en ik weet al wat er staat. In tijden van corona waren ze ook niet vies van een complot theorietje hier en daar, en nog zie ik wel eens wat voorbij komen over ‘het kartel’ via twitter. Ja, dan ben ik wel al klaar hoor. Beetje zoals rien heeft met theologen (en dat herken ik ook wel :D ).

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-23 16:10

https://www.nporadio1.nl/nieuws/buitenl ... oorspellen

https://www.bnnvara.nl/joop/artikelen/k ... euze-maken

Ik vind deze berichten toch wel heftig? Vooral die laatste.

rien10 schreef:
_San87_ schreef:

Dit was cynisch bedoeld, ik heb iets teveel over geloven gelezen de afgelopen dagen. Bovendien, wat moet een theologe met de politieke "afrekening" van Kaag.
Sorry, ik kan wetenschap gebaseerd op een geloof niet echt serieus nemen. En daarbij, helaas neem ik de personen die theoloog zijn ook niet erg serieus. Niet chique van mij, ik weet het, maar zo werkt mijn brein nu eenmaal.

Ja prima, natuurlijk. Ik las de tekst en had verder niet opgezocht wie of wat zij is. Ik had nooit eerder van haar gehoord, verder.

Ik vond de opsomming wel interessant.

Jessix schreef:
Ik vind het heel slecht te lezen... En het is inderdaad een opsomming voor wat fout is gegaan in haar politieke carrière. Was ze daarvoor ook niet afgetreden? Ik ben trouwens ook geen Kaag kenner, dus of het klopt durf ik ook niet te zeggen.

Maar er zullen wel meer mensen blij zijn met haar vertrek en dat is ook prima toch.

Vooral vanwege de bedreigingen, dacht ik.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 16:10

Yep Ik heb ook het "Chistenen" topic op onleesbaar gezet voor mijzelf. Anders zit ik heel de dag te typen... ik ken mezelf. :D

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 16:17

_San87_ schreef:
Jessix schreef:

Nu is ze niet afgetreden, ze stelt zich nu niet opnieuw beschikbaar en is tot die tijd demissionair minister. Ik bedoel als minister van buitenlandse zaken, wat ze hier voor was. Toen is ze afgetreden om de fouten die zijn gemaakt.

https://www.rijksoverheid.nl/actueel/ni ... igrid-kaag

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-23 16:42

Jessix schreef:
_San87_ schreef:

Nu is ze niet afgetreden, ze stelt zich nu niet opnieuw beschikbaar en is tot die tijd demissionair minister. Ik bedoel als minister van buitenlandse zaken, wat ze hier voor was. Toen is ze afgetreden om de fouten die zijn gemaakt.

https://www.rijksoverheid.nl/actueel/ni ... igrid-kaag

Oh excuus, ik dacht dat je het over deze keer had. Niet goed opgelet.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 19:18

rien10 schreef:
(...)

Jaaaa - wat zullen we nu dan toch krijgen? :roll: <<)
Stel je voor dat ik schrijf ;)
"Sorry, Rien10 hoef je niet serieus te nemen want die weet niet wat theologie is."
"Ja,het was cynisch bedoeld."
... niet zo leuk, hè, om zo met elkaar om te gaan.

Theologie is niet gebaseerd op geloof, maar bestudeert geloof. Ongeveer zoals een andere wetenschap de onzichtbare psyche of nauwelijks waarneembare quarks bestudeert.

En als ik mij niet vergis is nu juist ethiek een wezenlijk onderdeel van de studie, dus dat een theoloog stelt 'dat je mensen niet voor zo'n soort keuze mag plaatsen' is niet alleen een gevoel wat heel veel mensen hebben
(terecht)
maar is ook iets waar deze persoon qua opleiding ter zake kundig in is.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 19:45

Ik heb al drie keer een stuk tekst getypt en weer weggehaald. Beter voor iedereen. :)
Een wetenschap bouwen op een geloof -of de studie van het geloof of geef het een definitie- is een wetenschap bouwen op iets wat niet bewezen kan worden. Prima als men dat wilt, prima als ik me daar van wil weerhouden.
Dit is een politiek topic, dus ik laat het hierbij (niet voor niets het christenen topic verlaten).

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 21:06

_San87_ schreef:
https://opiniez.com/2023/07/14/afscheid ... v_0kwPAUc4

Sonja Dahlmans is iig wel blij dat Kaag opstapt. Er komen nogal heftige dingen voorbij.

Nou vind ik Opiniez niet het meest betrouwbare hoekje van het internet... Scroll je even door overige titels op die site heen, dan zie je onder andere 'AIVD, hoe kun je geen kwaadaardige elite zien?' en 'Steeds meer offers geëist op het altaar van de Klimaatgod'. Objectieve media bestaan niet, dat weet ik... maar je hebt 'niet objectief' en 'niet objectief'.
Edit: ben Spuit 11 zie ik :D

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 22:15

rien10 schreef:
Ik heb al drie keer een stuk tekst getypt en weer weggehaald. Beter voor iedereen. :)
+:)+
Citaat:
Een wetenschap bouwen op een geloof -of de studie van het geloof of geef het een definitie- is een wetenschap bouwen op iets wat niet bewezen kan worden.

Het bestaan van het verschijnsel 'godsdienst' lijkt mij iets dat objectief aangetoond kan worden.

En zaken die je objectief kunt waarnemen, kun je prima aan een universiteit bestuderen.

(Daarmee wordt het dus niet gebouwd 'op' een geloof, maar voor mijn part naar aanleiding van een (beter: meerdere) geloof/ geloven.)

En als iemand die geschoold is in onder andere het vak ethiek,
iets zegt over een onethische keuze die een politica oplegde,
vind ik het 'not done' om iemand te diskwalificeren op basis van een opleiding waarbij ethiek een belangrijk vak is.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 22:35

Op die basis niet. Maar als diezelfde persoon dan staat voor een partij die ethiek niet zo erg belangrijk vindt, heb ik daar dan weer weinig moeite mee.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 09:36

Volgens mij ging het in dit topic over de haat richting Kaag en haar aftreden ..

Zojuist las ik dit draadje
https://twitter.com/stampaolandese/stat ... G5G19VnRVg
over hoeveel haat berichten er onder haar afscheidstweet zouden staan.. nu kan ik niet zo snel checken of het allemaal klopt wat deze persoon beweert maar ik vond het wel frappant ..

Ook staat er dat er een nieuwsbericht gecorrigeerd zou zijn..
ik zeg hiermee niks over Kaag, maar meer over de manier waarop nieuws gebracht wordt, en of we ondertussen overal vraagtekens bij zouden moeten zetten (ik doe dat meestal wel, maar ik merk dat veel nieuws nog best makkelijk overgenomen wordt)

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 09:56

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 09:58

Twitter is gewoon een vervelend medium geworden. Hier geen account meer.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 10:01

Ik vraag me wel af hoeveel mensen bij het scheldwoord heks daar ook echt haar vrouw zijn bedoelen of alleen maar het karakter. Niet dat alleen maar op karakter het beter is, maar ik denk dat het doortrekken naar het vrouw zijn niet opgaat. Te ver door gedacht.