Goof schreef:Dat is toch gek? Als ik mezelf wil lerwn verdedigen investeer ik toch ook zelf in een vecht- of verdedigingssport, of schaf ik toch zelf een hulpmiddel aan?
Een oud citaat van Joke Smit.
Soms sprak ze over de verre toekomst en hoe zij hoopte dat de wereld er dan uit zou zien.
Één van haar uitdrukkingen luidde
"de tijd waarin we karate als verplicht schoolvak voor meisjes alweer hebben afgeschaft (= omdat het niet meer nodig is)."
Citaat:
Moet dat dan ook uit een potje? Belastingen weer omhoog, want het moet allemaal ergens van betaald worden. Nee hoor, zorg voor jezelf, investeer in jezelf.
... ik vind niet dat je de overheid moet 'kwantificeren' - zoals liberalen graag 'een kleine overheid willen' vind ik onzin.
We hebben een democratie, en we moeten met elkaar afspreken wat wel en niet een overheidstaak is.
'Veiligheid' vind ik een prima overheidstaak. Dat is zo met leger, politie, dingen als het bouwbesluit, - en vroegah hadden we openbare nutsbedrijven (die de post, telefonie, de spoorwegen, de giro etc etc deden).
Onderwijs is een heikel punt in Nederland, maar we hebben openbaar onderwijs - ik zou het niet gek vinden als er een verplicht vak komt rondom 'omgaan met emoties, omgaan met sexualiteit, en psychische weerbaarheid', en bij gymnastiek zeker bij meisjes ook fysieke zelfverdediging. "Dat kost vast wel geld" - de vraag is of we met elkaar vinden dat het geld goed besteed wordt.