Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
chanicha schreef:Ik vind het echt belachelijk dat er niet gezegd wordt dat het vol is!
Waar denk je dat ze alle mensen gaan laten en dan komen ook nog hele gezinnen na dus tel maar uit.
Ze laten de eigen bevolking verzuipen met alle hoge lasten!
_San87_ schreef:Ik denk dat dit soort acties van het rijk alleen maar meer kwaad bloed zetten.
En het lost ook het probleem niet op. Volgende week zijn er weer plekken te kort.
_San87_ schreef:Die mensen moeten geholpen worden, zo simpel is het. Maar dit is imo niet de manier dat te doen.
elnienjo schreef:_San87_ schreef:Ik denk dat dit soort acties van het rijk alleen maar meer kwaad bloed zetten.
En het lost ook het probleem niet op. Volgende week zijn er weer plekken te kort.
Ik vind dat de Nederlandse burger nog lang wacht om in opstand te komen. De lakse houding van het kabinet op werkelijk alle fronten jaagt ons land in rap tempo over de afgrond.
Kan het kabinet niet NU afgezet worden?
purny schreef:elnienjo schreef:
Ik denk dat dit soort acties van het rijk alleen maar meer kwaad bloed zetten.
Ik vind dat de Nederlandse burger nog lang wacht om in opstand te komen. De lakse houding van het kabinet op werkelijk alle fronten jaagt ons land in rap tempo over de afgrond.
Kan het kabinet niet NU afgezet worden?
Ik zou zeggen wat houdt je tegen? Dit antwoord heb ik al zovaak van jou voorbij zien komen
_San87_ schreef:Die mensen moeten geholpen worden, zo simpel is het. Maar dit is imo niet de manier dat te doen.
Mindim schreef:_San87_ schreef:Die mensen moeten geholpen worden, zo simpel is het. Maar dit is imo niet de manier dat te doen.
De echte asielzoeker, niet het gros gelukszoekers die nu hier van profiteert.
Ook fijn altijd in de provincie, laat ze maar wat inrichten in de Randstad. Niet in van die kleine dorpen.
Ben dit kabinet zo enorm beu.
Qerty schreef:Mindim schreef:
Die mensen moeten geholpen worden, zo simpel is het. Maar dit is imo niet de manier dat te doen.
De echte asielzoeker, niet het gros gelukszoekers die nu hier van profiteert.
Ook fijn altijd in de provincie, laat ze maar wat inrichten in de Randstad. Niet in van die kleine dorpen.
Ben dit kabinet zo enorm beu.
Weet je wel wat de Nederlandse betekenis van 'het gros van' betekent?
De meeste asielzoekers komen nog altijd uit Syrië. En hoewel we er niets meer over horen is het gewoon nog hartstikke oorlog daar.
Het gros van de andere asielaanvragen uit andere oorlogsgebieden of landen waar ze vanwege hun politieke of geloofsovertuigingen of gewoon om als wie ze geboren zijn in (levens)gevaar zijn.
De reden dat er onvoldoende opvangplekken zijn is omdat die zijn afgeschaald, niet omdat er ineens historisch meer vluchtelingen zijn.
Ik kan er heel slecht tegen dat er hier net wordt gedaan alsof de centra vol zitten met mensen die op zoek zijn naar een luilekkerland waar ze gratis geld krijgen.
En nee, ik denk heus niet dat iedereen hier alleen maar met de beste intenties of zonder persoonlijk economisch belang aan komt kloppen.
Maar gezien veel (het gros van?) van de reacties in dit topic is in eerste instantie aan je eigen belang en dat van je naasten denken ook ons volk niet vreemd.
elnienjo schreef:De eerste protesten bij het AZC hotel in Tubbergen zijn van start gegaan. Ik hoop dat de bevolking stand weet te houden en ze het onzalige kabinetsplan weten te blokkeren.
https://www.tubantia.nl/tubbergen/honde ... gle.com%2F
Mindim schreef:elnienjo schreef:De eerste protesten bij het AZC hotel in Tubbergen zijn van start gegaan. Ik hoop dat de bevolking stand weet te houden en ze het onzalige kabinetsplan weten te blokkeren.
https://www.tubantia.nl/tubbergen/honde ... gle.com%2F
Geef ze groot gelijk. Voor je weet zit het vol met 300 asielzoekers op een bevolking van 3500 mensen.
Snap niet waarom dit allemaal in van die kleine dorpjes in de provincie moet.
elnienjo schreef:Toch gaan veel mensen als ze hier eenmaal status hebben weer lekker op vakantie naar hun thuisland. Als het echt gevaarlijk was zou dat niet mogelijk zijn natuurlijk. Aangezien het procentueel vaak om jonge mannen gaat zouden zij juist hun thuisland terug op kunnen helpen bouwen.