Plaatsing asielzoekers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Plaatsing asielzoekers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 20:40

Die mensen moeten geholpen worden, zo simpel is het. Maar dit is imo niet de manier dat te doen.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 20:45

chanicha schreef:
Ik vind het echt belachelijk dat er niet gezegd wordt dat het vol is!
Waar denk je dat ze alle mensen gaan laten en dan komen ook nog hele gezinnen na dus tel maar uit.
Ze laten de eigen bevolking verzuipen met alle hoge lasten!

Eens!
Nederland is bezig zichzelf om zeep te helpen op deze manier. Zolang ze wekelijks met duizenden onze grenzen over komen kun je straks alle hotels wel confisceren. Waar haalt de coa al dat geld toch vandaan en waarom is er geen geld voor lastenverlichting voor de burgers?
Ik las dat een Valk hotel in Voorburg ook al asielzoekers opvangt terwijl ze ook nog gewoon hotelgasten aannemen die 200 euro voor een kamer mogen aftikken. Ik zou me als toerist zwaar bekocht voelen en zou hotelketens die zich hiervoor lenen voorgoed boycotten.
Laatst bijgewerkt door elnienjo op 16-08-22 20:48, in het totaal 1 keer bewerkt

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 20:46

_San87_ schreef:
Ik denk dat dit soort acties van het rijk alleen maar meer kwaad bloed zetten :o.

En het lost ook het probleem niet op. Volgende week zijn er weer plekken te kort :.

Ik vind dat de Nederlandse burger nog lang wacht om in opstand te komen. De lakse houding van het kabinet op werkelijk alle fronten jaagt ons land in rap tempo over de afgrond.
Kan het kabinet niet NU afgezet worden?

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 20:53

En volgende week weer plekken tekort, en de week daarop weer, en weer en weer en weer..

Dat iemand nog gelooft ik dit kabinet snap ik echt niet.
Beiden kanten zijn hier slachtoffer van. Burger en vluchteling.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 21:01

_San87_ schreef:
Die mensen moeten geholpen worden, zo simpel is het. Maar dit is imo niet de manier dat te doen.

Dat zeker maar niet ergens waar het gewoon vol is en huisvesten ten kostte van de inwoners van dit land gaat, keer op keer.
Zolang ze niet de uitgeprocedeerden dit land en opvangcentra uitzetten blijft dit probleem.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 21:19

elnienjo schreef:
_San87_ schreef:
Ik denk dat dit soort acties van het rijk alleen maar meer kwaad bloed zetten :o.

En het lost ook het probleem niet op. Volgende week zijn er weer plekken te kort :.

Ik vind dat de Nederlandse burger nog lang wacht om in opstand te komen. De lakse houding van het kabinet op werkelijk alle fronten jaagt ons land in rap tempo over de afgrond.

Ik zou zeggen wat houdt je tegen? Dit antwoord heb ik al zovaak van jou voorbij zien komen

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 21:31

Och och gaan we op de man spelen Purny?
Ik stem niet op VVD hoor en ook niet op D66.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 21:34

purny schreef:
elnienjo schreef:

Ik zou zeggen wat houdt je tegen? Dit antwoord heb ik al zovaak van jou voorbij zien komen

Dan heb je vast ook wel na voorbij zien komen dat ik daar mentaal niet toe in staat ben.
Maar er zijn miljoenen mentaal en fysiek gezonde Nederlanders die dat wel zouden kunnen maar helaas gebeurt er helemaal niks.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 21:36

chanicha schreef:
Och och gaan we op de man spelen Purny?
Ik stem niet op VVD hoor en ook niet op D66.

Nee hoor, het viel me alleen op dat dat elke keer voorbij komt
Overigens stem ik ook niet op die partijen

Als ik het op de man wilde spelen had ik wel een ander antwoord neergezet

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 21:46

Ik snap het gewoon niet.
Waarom zegt Nederland gewoon niet er is geen plek meer.
Waarom zegt Europa niet, Nederland stoppen er is geen plek meer.

Want het is er gewoon niet.
We moeten Europees wat anders.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 21:47

Kan best zijn maar mijn mening is dat we allemaal lijdzaam toezien hoe ons land naar de kloten geholpen wordt en wat jij daarvan vindt is helemaal niet belangrijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 22:53

_San87_ schreef:

De echte asielzoeker, niet het gros gelukszoekers die nu hier van profiteert.

Ook fijn altijd in de provincie, laat ze maar wat inrichten in de Randstad. Niet in van die kleine dorpen.

Ben dit kabinet zo enorm beu.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 22:58

Babsiej schreef:
Gelukkig kunnen die mensen eindelijk fatsoenlijk opgevangen worden ipv op straat te slapen.

Is toch om je dood te schamen als Nederland zijnde. -O-

Nederland moet gewoon aangeven vol te zitten, niet kleine dorpen AZC's door de strot duwen.

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 23:51

Mindim schreef:
_San87_ schreef:

Ook fijn altijd in de provincie, laat ze maar wat inrichten in de Randstad. Niet in van die kleine dorpen.

Weet je wel wat de Nederlandse betekenis van 'het gros van' betekent?
De meeste asielzoekers komen nog altijd uit Syrië. En hoewel we er niets meer over horen is het gewoon nog hartstikke oorlog daar.
Het gros van de andere asielaanvragen uit andere oorlogsgebieden of landen waar ze vanwege hun politieke of geloofsovertuigingen of gewoon om als wie ze geboren zijn in (levens)gevaar zijn.

De reden dat er onvoldoende opvangplekken zijn is omdat die zijn afgeschaald, niet omdat er ineens historisch meer vluchtelingen zijn.
Ik kan er heel slecht tegen dat er hier net wordt gedaan alsof de centra vol zitten met mensen die op zoek zijn naar een luilekkerland waar ze gratis geld krijgen.

En nee, ik denk heus niet dat iedereen hier alleen maar met de beste intenties of zonder persoonlijk economisch belang aan komt kloppen.
Maar gezien veel (het gros van? ;) ) van de reacties in dit topic is in eerste instantie aan je eigen belang en dat van je naasten denken ook ons volk niet vreemd.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 23:52

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 23:55

Qerty schreef:
Mindim schreef:

Weet je wel wat de Nederlandse betekenis van 'het gros van' betekent?
De meeste asielzoekers komen nog altijd uit Syrië. En hoewel we er niets meer over horen is het gewoon nog hartstikke oorlog daar.
Het gros van de andere asielaanvragen uit andere oorlogsgebieden of landen waar ze vanwege hun politieke of geloofsovertuigingen of gewoon om als wie ze geboren zijn in (levens)gevaar zijn.

De reden dat er onvoldoende opvangplekken zijn is omdat die zijn afgeschaald, niet omdat er ineens historisch meer vluchtelingen zijn.
Ik kan er heel slecht tegen dat er hier net wordt gedaan alsof de centra vol zitten met mensen die op zoek zijn naar een luilekkerland waar ze gratis geld krijgen.

En nee, ik denk heus niet dat iedereen hier alleen maar met de beste intenties of zonder persoonlijk economisch belang aan komt kloppen.
Maar gezien veel (het gros van? ;) ) van de reacties in dit topic is in eerste instantie aan je eigen belang en dat van je naasten denken ook ons volk niet vreemd.

Toch gaan veel mensen als ze hier eenmaal status hebben weer lekker op vakantie naar hun thuisland. Als het echt gevaarlijk was zou dat niet mogelijk zijn natuurlijk. Aangezien het procentueel vaak om jonge mannen gaat zouden zij juist hun thuisland terug op kunnen helpen bouwen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 01:05

elnienjo schreef:
De eerste protesten bij het AZC hotel in Tubbergen zijn van start gegaan. Ik hoop dat de bevolking stand weet te houden en ze het onzalige kabinetsplan weten te blokkeren.
https://www.tubantia.nl/tubbergen/honde ... gle.com%2F

Geef ze groot gelijk. Voor je weet zit het vol met 300 asielzoekers op een bevolking van 3500 mensen.
Snap niet waarom dit allemaal in van die kleine dorpjes in de provincie moet.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 08:19

Mindim schreef:
elnienjo schreef:
De eerste protesten bij het AZC hotel in Tubbergen zijn van start gegaan. Ik hoop dat de bevolking stand weet te houden en ze het onzalige kabinetsplan weten te blokkeren.
https://www.tubantia.nl/tubbergen/honde ... gle.com%2F

Geef ze groot gelijk. Voor je weet zit het vol met 300 asielzoekers op een bevolking van 3500 mensen.
Snap niet waarom dit allemaal in van die kleine dorpjes in de provincie moet.

Laat ze dat lekker in de woonwijken van onze ministers vestigen,wellicht dat er dan een kwartje gaat vallen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 08:24

elnienjo schreef:
Laat ze dat lekker in de woonwijken van onze ministers vestigen,wellicht dat er dan een kwartje gaat vallen.

Er worden hier ook asielzoekers en vluchtelingen opgevangen... :j
Drie centra hier vlak om de hoek, en nog een paar wat verder weg..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 08:47

Cer schreef:
elnienjo schreef:

Er worden hier ook asielzoekers en vluchtelingen opgevangen... :j
Drie centra hier vlak om de hoek, en nog een paar wat verder weg..

Waar is hier?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 08:51

De woonwijken van de minsters (tenminste, ik neem aan dat Den Haag bedoelt wordt... lekker generaliserend. Er zijn denk ik ook ministers die ergens anders wonen.. )

In de Binkckhorst (naast Bezuidenhout ongeveer) zitten twee centra (oude kantoorpanden, zijn pas in gebruik genomen) en even verderop naast t station zit een deelcentrum (een oud ministerie wat omgebouwd is, volgens mij zitten daar statushouders en 'reguliere studenten/kamerbewoners' door elkaar). Even verderop in Leidschendam zit ook een centrum, dacht ik, maar dat weet ik niet zeker..

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 09:01

Bij mijn werk aan de overkant zitten idd statushouders. Geen last van die mensen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 09:19

Statushouders is wat anders dan Budel en Ter Apel, waar veel mensen komen die helemaal geen kans hebben om hier te mogen blijven.
In Budel schoppen die bijna dagelijks herrie op het AZC maar ook de dorpen er om heen.
Om die reden zou het daar opgeheven worden, maar dat zal wel niet gebeuren.
In Weert is ook om die reden een AZC gesloten paar jaar terug, door de enorme overlast. Beveiliging dat in de winkels moest staan. Dat is misschien in grote steden al vrij normaal, hier niet.
AZC is weg, beveiliging in de winkels ook weer.
Daar hebben de mensen hier dus dagelijks mee te doen. Dan moet je het niet gek vinden dat draagvlak afneemt.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 09:26

In de panden in de Binckhorst zitten vluchtelingen / asielzoekers (waaronder 150 uit Ter Apel, 500 'andere' en 100 minderjarigen) .. maar in de regio zitten er meer
van dat pand waar reguliere kamerverhuur en asielzoekers/vluchtelingen/statushouders door elkaar zitten, moet ik even opzoeken wat dat precies is en wie daar dan zitten. ik heb dat ergens gelezen laatst...

Edit: in het minsisterie van SoZa zitten inderdaad statushouders :j
"Je hebt jouw eigen kamer – tussen de 20 m² en 35 m² – die je naar eigen smaak kunt inrichten. Daarnaast deel je de keuken, badkamer én was(machine)kamer met je 7 medebewoners. Ook deel je een gezamenlijke woonkamer waar je gezellig samen kunt eten en relaxen. Je woont dus met 8 personen bij elkaar, waarvan er 4 statushouder zijn."

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 09:45

elnienjo schreef:
Toch gaan veel mensen als ze hier eenmaal status hebben weer lekker op vakantie naar hun thuisland. Als het echt gevaarlijk was zou dat niet mogelijk zijn natuurlijk. Aangezien het procentueel vaak om jonge mannen gaat zouden zij juist hun thuisland terug op kunnen helpen bouwen.

Is dat echt zo? Met het risico dat hun verblijfsvergunning ingetrokken wordt? Ik geloof dat eigenlijk niet.