En in situaties waarin er binnen 15min geëvacueerd moet worden ben ik al helemaal benieuwd wat daar DE oplossing is om nog alles te redden.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
karuna schreef:Pardon? Iets aardiger mag ook denk ik? Ik maak me zorgen over de dieren. Dat stukje loopt vaker vol en het zijn altijd een paar koeien in dat stuk wei dat als laatste of niet wordt weggehaald. Bij een beetje hoog water loopt het daar vol. Ik weet toevallig van iemand die daar in die wijk woont dat zij al eens de draad hebben opengeknipt om de dieren eruit te kunnen laten. Omdat de eigenaar er kennelijk geen noodzaak in ziet zijn dieren op tijd weg te halen.
De schapen zijn niet van de koeieneigenaar.
Het zijn geen wilde koeien maar jongvee.
karuna schreef:Mwa deze dieren staan niet echt onbereikbaar maar tegen een woonwijk aan ver van een boerderij af. Het is niet zoals ik vroeger wel gezien heb een overgelopen boerderij waar mensen hals over kop hebben moeten vluchten. Maar een veehouder die daar altijd een stuk of 8 tot 10 jonge koeien heeft lopen. In de uiterwaarden pal aan de ijssel. De schapen die er ook lopen zijn netjes weggehaald. Idem de paarden die er ook staan. Ook die zijn opgehaald. De wei is niet dusdanig groot dat ze met wat opdrijven niet te vangen zijn.
Twee smallere stukjes laag en een stukje dijk. Een voor schapen en een voor wat jongvee, en een groter stuk van een ander met paarden.
Justme_Lisaa schreef:Laten we anders Karuna lekker in der sop gaarkoken en onze energie steken in het eventueel helpen en ondersteunen voor mensen in Limburg. Ik denk dat het verloren energie is om een goed gesprek hierover te krijgen.
ruitje schreef:Ik vind het niet gepast om over wie dan ook te oordelen in noodsituaties zoals dit. Niet over de koeien van boeren, niet over diegene die die 2 hondjes achterliet, niet over degene die zelf in zijn huis is blijven zitten, niet over de overheid die misschien iets verkeerd inschat of wie dan ook.
Je weet dat iedereen beslissingen maakt waarbij hij/zij geen mens of dier de dood wenst. Je zal maar zo'n beslissing hebben moeten nemen en met jezelf moeten leven verder...
Amy223 schreef:Wat let je om hem dan te helpen Karuna? Als je bekend bent daar weet je vast wel wie het is?
Misschien is hij wel hobby boer en is dit zijn enige nu bruikbare stuk weiland. En is hij druk bezig met iets regelen?
karuna schreef:Ik ben opgegroeid in overstromingsgebied. Dus heb er meer dan genoeg ervaring mee
Morganlefay schreef:Amy223 schreef:Wat let je om hem dan te helpen Karuna? Als je bekend bent daar weet je vast wel wie het is?
Misschien is hij wel hobby boer en is dit zijn enige nu bruikbare stuk weiland. En is hij druk bezig met iets regelen?
Kijk en lees eens in dr profiel en reacties in topics voordat je zoiets schrijft.