Janneke2 schreef:Uiteraard : je bent ondernemers, hebt op basis van cda beleid flink geïnvesteerd
(.... mijn overbuurman bouwde in 2014 of wat was het ivm de afschaffing van de melkquota vier grote, oerlelijke stallen....)
en dan baal je dat het anders moet.
Balen dat het 'anders' moet? Bedoel je 'anders', in de zin van produceren voor een markt die er niet is? Dat noem ik niet 'anders', dat noem ik doelbewust een complete sector om zeep helpen. Ben je op de hoogte van de ontwikkelingen in onze sector? Dat bijvoorbeeld Friesland Campina onlangs de Planet Proof-overeenkomst met een twintigtal boeren heeft moeten opzeggen, omdat ze de duurzamere producten (die volop in de schappen van Nederlandse supermarkten staan) aan de straatstenen niet kwijt raakt. Die boeren voldoen dus aan extra normen omtrent klimaat, milieu en dierenwelzijn (lees: hebben daarin flink geïnvesteerd, want hey: duurzamer produceren is de toekomst), maar krijgen dezelfde melkprijs als hun niet PP-collega's. Eigen schuld? Misschien. Maar doe niet alsof iedere veehouder in Nederland zijn boterham kan verdienen met de sprookjeslandbouw van D66 en GL.
Janneke2 schreef:En dat zigzag beleid, daar wordt ook niemand vrolijk van.
Over zigzag beleid gesproken
Tien jaar geleden was er een directeur van de Nederlandse Zuivel Organisatie, die opriep dat de remmen lost moesten in Nederland. Zó efficiënt dat we hier kunnen produceren, en er is nog ruimte over voor nog meer. Weet je wie dat was? Tjeerd de Groot, dezelfde man die nu het hardste schreeuwt dat de veestapel gehalveerd moet worden.
Janneke2 schreef:Maar spaar me de rest, leugens over gejuich bij linkse partijen omdat er zonnepanelen op landbouwgronden komen.
(OF dat gaat gebeuren is een vraag, binnen de door boeren gehate partijen een discussiepunt.)
Jammer dat je niet bepaald op de inhoud in gaat. Overigens is het bepaald geen vraag meer of er zonnepanelen op landbouwgronden komen, die zijn er al en schieten momenteel als paddenstoelen uit de grond. Voorbeeld dichtbij ons bedrijf: 3 melkveebedrijven stoppen > hallo 80 hectare zonnepanelen. Jeej