Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Karl66

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet word herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 18:21

Ja, het is gewoon stom, wat het Amerikaanse volk nou al de hele crisis vraagt is dat hij zich een leider voor het hele land toont met empathie en dan laat je zo'n kans schieten...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 18:23

Karl66 schreef:
Ja, het is gewoon stom, wat het Amerikaanse volk nou al de hele crisis vraagt is dat hij zich een leider voor het hele land toont met empathie en dan laat je zo'n kans schieten...

Hij krijgt nog herkansing , Cain is ook overleden , zijn zwarte voorvechter van blacks support Trump .

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 18:42

Een krimp van 32.9% van de economie: https://www.nu.nl/economie/6067652/reco ... basis.html

En dan wordt in de tekst de verklaring gegeven dat dit vooral komt door een vermindering van de consumentenuitgaven:

Citaat:
De belangrijkste oorzaak is de flinke daling van de consumentenuitgaven. Zij gaven 34,6 procent minder uit dan in het tweede kwartaal van 2019. Consumentenuitgaven zijn van oudsher goed voor twee derde van de economische activiteit in de VS.

En als je dan nagaat dat de consumentenuitgaven redelijk op peil zijn gehouden door het stimuleringsfonds en dat, met dank aan de republikeinen, dit stimuleringsfonds heel zwaar beperkt gaat worden, dan moeten de echte klappen nog komen. Ondanks dat de economie met 1/3 van zijn totale grootte is gekrompen!

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 19:54

Karl66 schreef:
Biden?

Nee, die gast die na Obama en voor Biden kwam. :D

Biden is overigens (met zijn vrouw Jill) maandag in Washington al bij Lewis/de kist geweest.
Laatst bijgewerkt door Cowboy55 op 30-07-20 20:37, in het totaal 3 keer bewerkt

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 20:22

Ik heb net naar de eulogy voor John Lewis, gesproken door Barack Obama, geluisterd. Wat een ontzettend begenadigd spreker is dat toch. En wat een schril, schril contract met Trump. Echt kippevel, hij sprak zulke ontzettend ware woorden. Een aanrader om terug te luisteren.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 20:28

Berdien schreef:
Ik heb net naar de eulogy voor John Lewis, gesproken door Barack Obama, geluisterd. Wat een ontzettend begenadigd spreker is dat toch. En wat een schril, schril contract met Trump. Echt kippevel, hij sprak zulke ontzettend ware woorden. Een aanrader om terug te luisteren.

Eens. GW Bush was, als 1e spreker, ook erg goed overigens. Die kan erg grappig zijn als hij wil. Clinton was minder, Pelosi was wat mij betreft teveel “John and I’.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 22:15

Cowboy55 schreef:
Karl66 schreef:
Biden?

Nee, die gast die na Obama en voor Biden kwam. :D

Biden is overigens (met zijn vrouw Jill) maandag in Washington al bij Lewis/de kist geweest.

Omwille van de compleetheid/voorkomen van gekleurde info: VP Mike Pence en zijn vrouw Karen hebben maandag hetzelfde gedaan.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 22:53

Nou Trump bereidt zich al verder voor op een mogelijk verliezen in November!
https://www.bbc.com/news/world-us-canada-53597975

“ Donald Trump has suggested November's presidential election be postponed, saying increased postal voting could lead to fraud and inaccurate results.[...] Under the US constitution, Mr Trump does not have the authority to postpone the election himself. Any delay would have to be approved by Congress. The president does not have direct power over the two houses of Congress.”

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 22:57

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 22:58

IMANDRA schreef:

“ Donald Trump has suggested November's presidential election be postponed, saying increased postal voting could lead to fraud and inaccurate results.[...] Under the US constitution, Mr Trump does not have the authority to postpone the election himself. Any delay would have to be approved by Congress. The president does not have direct power over the two houses of Congress.”

Vergeet het gerust. Zelfs de Republikeinse kopstukken hebben al laten weten dat dat ‘m niet gaat worden. Los daarvan: als er geen verkiezingen zouden zijn dan is Trump President tot 21/1/21. Dan zit zijn termijn erop. Zijn (tijdelijke) opvolgster wordt dan zijn goede vriendin......Nancy Pelosi! _O- _O-

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 23:00

Cowboy55 schreef:
IMANDRA schreef:

Vergeet het gerust. Zelfs de Republikeinse kopstukken hebben al laten weten dat dat ‘m niet gaat worden. Los daarvan: als er geen verkiezingen zouden zijn dan is Trump President tot 21/1/21. Dan zit zijn termijn erop. Zijn (tijdelijke) opvolgster wordt dan zijn goede vriendin......Nancy Pelosi! _O- _O-

Oh weet ik! Maar hij is het grondwerk wel aan het leggen om straks te kunnen roepen: “ik had gewoon gewonnen maar door fraude heeft Biden gewonnen, fake news!”.

En alhoewel het roepen van dit geen zin heeft in de zin van wie president wordt (hooguit hertellingen als het close is) ben ik wel benieuwd hoe zijn die-hard supporters gaan reageren.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 23:04

En dat is dan de enige reden waarom ik hoop op Biden. Denk ik dat ie 100% geschikt is? Hell no! Gaat ie veel dingen veranderen? Nope. Waarom dan Biden? RUST. Positieve berichten. Verbinden. De-escalatie. Beetje saai ook. Precies wat de VS (en de wereld) nodig heeft. 4 jaar Biden en dan iemand met zowel visie als fatsoen. Kan me eerlijk gezegd geen shyte schelen of die volgende persoon D of R is.

Ik heb ze (minstens theoretisch) meegemaakt van Lyndon B Johnson tot Trump. En de sinaasappel is als MENS het meest beroerde voorbeeld van een president die ik in 54 jaar heb meegemaakt. Deze man is een l*l. Wellicht niet eens als president qua besluiten (want wie van ons weet wat er ECHT speelt op het wereldtoneel), maar als mens, als leider, als voorbeeld voor zijn land en de vrije wereld. Een l*l.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 00:34

Cowboy55 schreef:
En dat is dan de enige reden waarom ik hoop op Biden. Denk ik dat ie 100% geschikt is? Hell no! Gaat ie veel dingen veranderen? Nope. Waarom dan Biden? RUST. Positieve berichten. Verbinden. De-escalatie. Beetje saai ook. Precies wat de VS (en de wereld) nodig heeft. 4 jaar Biden en dan iemand met zowel visie als fatsoen. Kan me eerlijk gezegd geen shyte schelen of die volgende persoon D of R is.

Ik heb ze (minstens theoretisch) meegemaakt van Lyndon B Johnson tot Trump. En de sinaasappel is als MENS het meest beroerde voorbeeld van een president die ik in 54 jaar heb meegemaakt. Deze man is een l*l. Wellicht niet eens als president qua besluiten (want wie van ons weet wat er ECHT speelt op het wereldtoneel), maar als mens, als leider, als voorbeeld voor zijn land en de vrije wereld. Een l*l.

Goed argument!!
Rust is er zeker nodig na Trump.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 08:56

Cowboy55 schreef:

Een paar vragen:
Wat bedoel je met de door mij gemarkeerde zin?

En als Biden niet in staat is om veel te veranderen (wat ik ook denk), hoe moet hij dan gaan zorgen voor rust, positieve berichten, verbinden en de-escalatie? Dat vraagt wel degelijk om sterk leiderschap. Dat is er niet bij toverslag zodra Trump uit het Witte Huis vertrokken is. De volgende president staat juist voor een ongekende uitdaging, met een epidemie die nog verre van onder controle is, een economie die een enorme klap te verwerken heeft, massale werkloosheid, een almaar groeiende ongelijkheid en een ongekende sociale onrust. Dat kan echt niet vier jaar wachten, dan glijdt de VS af naar 2e wereldland.

Vergeet overigens niet dat het niet alleen om Trump gaat. Genoeg Republikeinen die zijn ideeën delen. Anders had hij daar ook niet (meer) gezeten.

Ik vond Nixon overigens ook best een beroerde president, maar die hield de eer tenminste nog (noodgedwongen, dat wel) aan zichzelf

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 12:00

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b470b3d7/

Deze kwam ik tegen zonet en vind het zooo triest. Alleen daarom al hoop ik dat Trump niet herkozen wordt maar ik denk van wel hoor(dat dacht ik vorige keer ook).
Dit denk ik omdat Trump zijn eigen TV kanaal heeft FOX , het niet zo nauw neemt met de waarheid en mensen het populisme, uiterst recht zijn in zich dragen. Heel zorgelijk ontwikkeling.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 12:52

Fox is weliswaar erg conservatief en pro-Trump maar af en toe spreken ze hem echt wel tegen, zoals toen Trump onlangs in een interview beweerde dat de VS tot de landen behoort met het laagste aantal Coronadoden. Toen werd hij live teruggefloten.
CNN, ook geen klein zendertje, is overigens juist erg pro-Democrats en anti-Trump.
Stellen dat Trump de verkiezingen gaat winnen omdat hij Fox in zijn zak heeft, is op meerdere fronten te kort door de bocht.
Laatst bijgewerkt door Askja op 31-07-20 12:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 12:54

Laagste IQ van hun regeerder?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 12:56

Citaat:
Stellen dat Trump de verkiezingen gaat winnen omdat hij Fox in zijn zak heeft, is op meerdere fronten te kort door de bocht.
dat is één vd redenen die ik noem. Andere redenen zijn populisme is in (ik zie dat als een golf beweging, het komt en het gaat), en VS kent uiterst rechtse mensen die achter de ideeen van Trump staan.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 13:01

Ailill, je doelt op ...?

Overigens Pien, niets ten nadele van de VK (heb zelf een abonnement) maar Michael Persson vind ik nou niet de meest objectieve Amerika-correspondent. Ook het door jou gelinkte artikel, bedoeld als verslag, is feitelijk meer een opiniestuk.

Zeker, alt-right is maar al te blij met Trump. Maar alt-tight vertegenwoordigt vooralsnog een niet al te omvangrijke (maar op social media uitermate actieve) minderheid.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 13:05

Askja schreef:
Fox is weliswaar erg conservatief en pro-Trump maar af en toe spreken ze hem echt wel tegen, zoals toen Trump onlangs in een interview beweerde dat de VS tot de landen behoort met het laagste aantal Coronadoden. Toen werd hij live teruggefloten.
CNN, ook geen klein zendertje, is overigens juist erg pro-Democrats en anti-Trump.

Ja, maar da's dan ook wel de enige verslaggever van Fox die Trump echt tegengas geeft. Die had het laatst ook met hem over die intelligentietest en zei dat het op niks trok.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 13:21

Askja schreef:
Ailill, je doelt op ...?

Overigens Pien, niets ten nadele van de VK (heb zelf een abonnement) maar Michael Persson vind ik nou niet de meest objectieve Amerika-correspondent. Ook het door jou gelinkte artikel, bedoeld als verslag, is feitelijk meer een opiniestuk.

Zeker, alt-right is maar al te blij met Trump. Maar alt-tight vertegenwoordigt vooralsnog een niet al te omvangrijke (maar op social media uitermate actieve) minderheid.

Margrathea klopt het artikel dan inhoudelijk niet? Heeft Trump wetgeving NIET teruggedraaid waardoor segregatie veranderingen weer ongedaan zijn gemaakt?

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 13:51

Waar het mij (Askja, niet Magrathea) om gaat, is dat Persson te veel zijn eigen mening laat doorschemeren, bijvoorbeeld in deze passage:
Citaat:
Toen Hillary Clinton in 2016 zei dat Trump-supporters 'deplorable' waren, was dat een grove miskenning van een grote groep mensen. Trump gaat een stap verder: hij zegt letterlijk dat armen niet thuishoren in de Amerikaanse droom
En
Citaat:
Met ... [betreffende maatregel]probeert Trump de segregatie dus te bestendigen
Hier impliceert Persson dat Trump met de maatregel racistische motieven heeft.
Los van mijn eigen mening (ik vind het betreffende besluit van Trump ook verwerpelijk) vind ik dat dit soort verbanden en conclusies niet in een verslag thuishoren. Laat mij als lezer liever zelf de ruimte om een conclusie te trekken. Of noem het een opiniestuk, dan weet ik op voorhand dat het geschreven is vanuit een bepaalde visie.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 13:58

Magrathea schreef:
Askja schreef:

Ja, maar da's dan ook wel de enige verslaggever van Fox die Trump echt tegengas geeft. Die had het laatst ook met hem over die intelligentietest en zei dat het op niks trok.

En reken maar dat het impact heeft als Trump bij zijn eigen 'huiszender' zo te kijk wordt gezet.

Dit is dus echt een totaal andere situatie dan in bijv. Hongarije en Rusland, waar geen enkel kritisch geluid geduld wordt en alle kritische media de nek omgedraaid wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 13:59

pien_2010 schreef:
Margrathea klopt het artikel dan inhoudelijk niet? Heeft Trump wetgeving NIET teruggedraaid waardoor segregatie veranderingen weer ongedaan zijn gemaakt?

Waarschijnlijk is het allemaal niet zo simpel, want het is nooit zo simpel. Michael Persson lijkt me ook geen goede bron om uit te zoeken wat er nou wel aan de hand is, zie mijn eerdere analyse van een eerder opiniestuk van hem wat geplaatst was als "verslaggeving".

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 14:19

Askja schreef:
Waar het mij (Askja, niet Magrathea) om gaat, is dat Persson te veel zijn eigen mening laat doorschemeren, bijvoorbeeld in deze passage:
Citaat:
Toen Hillary Clinton in 2016 zei dat Trump-supporters 'deplorable' waren, was dat een grove miskenning van een grote groep mensen. Trump gaat een stap verder: hij zegt letterlijk dat armen niet thuishoren in de Amerikaanse droom
En
Citaat:
Met ... [betreffende maatregel]probeert Trump de segregatie dus te bestendigen
Hier impliceert Persson dat Trump met de maatregel racistische motieven heeft.
Los van mijn eigen mening (ik vind het betreffende besluit van Trump ook verwerpelijk) vind ik dat dit soort verbanden en conclusies niet in een verslag thuishoren. Laat mij als lezer liever zelf de ruimte om een conclusie te trekken. Of noem het een opiniestuk, dan weet ik op voorhand dat het geschreven is vanuit een bepaalde visie.

Sorry Askja voor naamsverwisseling.
Eens met je kritiek op het persoonlijke van deze journalist.

Het ging mij door Trump, die de afschaffing van de wet deed, dat slecht uitpak voor de zwarte bevolking. SCHANDE en zeer slechte zaak, MAAR wel een reden voor veel rascisten om op Trump te gaan stemmen. Daarom plaatste ik deze link.

Ik denk nl ook dat deze wet nadelig uitpakt voor de zwarte bevolking en dat mag dan ook genoemd worden. Dus eens dat deze journalist zijn mening geeft, en ik ben het eens met die mening.

Dus jouw kritiek klopt alleen vind ik datniet reg dat hij dat doet.