Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:De belangrijkste oorzaak is de flinke daling van de consumentenuitgaven. Zij gaven 34,6 procent minder uit dan in het tweede kwartaal van 2019. Consumentenuitgaven zijn van oudsher goed voor twee derde van de economische activiteit in de VS.
Berdien schreef:Ik heb net naar de eulogy voor John Lewis, gesproken door Barack Obama, geluisterd. Wat een ontzettend begenadigd spreker is dat toch. En wat een schril, schril contract met Trump. Echt kippevel, hij sprak zulke ontzettend ware woorden. Een aanrader om terug te luisteren.
Cowboy55 schreef:Karl66 schreef:Biden?
Nee, die gast die na Obama en voor Biden kwam.
Biden is overigens (met zijn vrouw Jill) maandag in Washington al bij Lewis/de kist geweest.
IMANDRA schreef:Nou Trump bereidt zich al verder voor op een mogelijk verliezen in November!
https://www.bbc.com/news/world-us-canada-53597975
“ Donald Trump has suggested November's presidential election be postponed, saying increased postal voting could lead to fraud and inaccurate results.[...] Under the US constitution, Mr Trump does not have the authority to postpone the election himself. Any delay would have to be approved by Congress. The president does not have direct power over the two houses of Congress.”
Cowboy55 schreef:IMANDRA schreef:Nou Trump bereidt zich al verder voor op een mogelijk verliezen in November!
https://www.bbc.com/news/world-us-canada-53597975
“ Donald Trump has suggested November's presidential election be postponed, saying increased postal voting could lead to fraud and inaccurate results.[...] Under the US constitution, Mr Trump does not have the authority to postpone the election himself. Any delay would have to be approved by Congress. The president does not have direct power over the two houses of Congress.”
Vergeet het gerust. Zelfs de Republikeinse kopstukken hebben al laten weten dat dat ‘m niet gaat worden. Los daarvan: als er geen verkiezingen zouden zijn dan is Trump President tot 21/1/21. Dan zit zijn termijn erop. Zijn (tijdelijke) opvolgster wordt dan zijn goede vriendin......Nancy Pelosi!![]()
Cowboy55 schreef:En dat is dan de enige reden waarom ik hoop op Biden. Denk ik dat ie 100% geschikt is? Hell no! Gaat ie veel dingen veranderen? Nope. Waarom dan Biden? RUST. Positieve berichten. Verbinden. De-escalatie. Beetje saai ook. Precies wat de VS (en de wereld) nodig heeft. 4 jaar Biden en dan iemand met zowel visie als fatsoen. Kan me eerlijk gezegd geen shyte schelen of die volgende persoon D of R is.
Ik heb ze (minstens theoretisch) meegemaakt van Lyndon B Johnson tot Trump. En de sinaasappel is als MENS het meest beroerde voorbeeld van een president die ik in 54 jaar heb meegemaakt. Deze man is een l*l. Wellicht niet eens als president qua besluiten (want wie van ons weet wat er ECHT speelt op het wereldtoneel), maar als mens, als leider, als voorbeeld voor zijn land en de vrije wereld. Een l*l.
Cowboy55 schreef:En dat is dan de enige reden waarom ik hoop op Biden. Denk ik dat ie 100% geschikt is? Hell no! Gaat ie veel dingen veranderen? Nope. Waarom dan Biden? RUST. Positieve berichten. Verbinden. De-escalatie. Beetje saai ook. Precies wat de VS (en de wereld) nodig heeft. 4 jaar Biden en dan iemand met zowel visie als fatsoen. Kan me eerlijk gezegd geen shyte schelen of die volgende persoon D of R is.
Ik heb ze (minstens theoretisch) meegemaakt van Lyndon B Johnson tot Trump. En de sinaasappel is als MENS het meest beroerde voorbeeld van een president die ik in 54 jaar heb meegemaakt. Deze man is een l*l. Wellicht niet eens als president qua besluiten (want wie van ons weet wat er ECHT speelt op het wereldtoneel), maar als mens, als leider, als voorbeeld voor zijn land en de vrije wereld. Een l*l.
dat is één vd redenen die ik noem. Andere redenen zijn populisme is in (ik zie dat als een golf beweging, het komt en het gaat), en VS kent uiterst rechtse mensen die achter de ideeen van Trump staan.Citaat:Stellen dat Trump de verkiezingen gaat winnen omdat hij Fox in zijn zak heeft, is op meerdere fronten te kort door de bocht.
Askja schreef:Fox is weliswaar erg conservatief en pro-Trump maar af en toe spreken ze hem echt wel tegen, zoals toen Trump onlangs in een interview beweerde dat de VS tot de landen behoort met het laagste aantal Coronadoden. Toen werd hij live teruggefloten.
CNN, ook geen klein zendertje, is overigens juist erg pro-Democrats en anti-Trump.
Stellen dat Trump de verkiezingen gaat winnen omdat hij Fox in zijn zak heeft, is op meerdere fronten te kort door de bocht.
Askja schreef:Ailill, je doelt op ...?
Overigens Pien, niets ten nadele van de VK (heb zelf een abonnement) maar Michael Persson vind ik nou niet de meest objectieve Amerika-correspondent. Ook het door jou gelinkte artikel, bedoeld als verslag, is feitelijk meer een opiniestuk.
Zeker, alt-right is maar al te blij met Trump. Maar alt-tight vertegenwoordigt vooralsnog een niet al te omvangrijke (maar op social media uitermate actieve) minderheid.
EnCitaat:Toen Hillary Clinton in 2016 zei dat Trump-supporters 'deplorable' waren, was dat een grove miskenning van een grote groep mensen. Trump gaat een stap verder: hij zegt letterlijk dat armen niet thuishoren in de Amerikaanse droom
Hier impliceert Persson dat Trump met de maatregel racistische motieven heeft.Citaat:Met ... [betreffende maatregel]probeert Trump de segregatie dus te bestendigen
Magrathea schreef:Askja schreef:Fox is weliswaar erg conservatief en pro-Trump maar af en toe spreken ze hem echt wel tegen, zoals toen Trump onlangs in een interview beweerde dat de VS tot de landen behoort met het laagste aantal Coronadoden. Toen werd hij live teruggefloten.
CNN, ook geen klein zendertje, is overigens juist erg pro-Democrats en anti-Trump.
Stellen dat Trump de verkiezingen gaat winnen omdat hij Fox in zijn zak heeft, is op meerdere fronten te kort door de bocht.
Ja, maar da's dan ook wel de enige verslaggever van Fox die Trump echt tegengas geeft. Die had het laatst ook met hem over die intelligentietest en zei dat het op niks trok.
pien_2010 schreef:Margrathea klopt het artikel dan inhoudelijk niet? Heeft Trump wetgeving NIET teruggedraaid waardoor segregatie veranderingen weer ongedaan zijn gemaakt?
Askja schreef:Waar het mij (Askja, niet Magrathea) om gaat, is dat Persson te veel zijn eigen mening laat doorschemeren, bijvoorbeeld in deze passage:EnCitaat:Toen Hillary Clinton in 2016 zei dat Trump-supporters 'deplorable' waren, was dat een grove miskenning van een grote groep mensen. Trump gaat een stap verder: hij zegt letterlijk dat armen niet thuishoren in de Amerikaanse droomHier impliceert Persson dat Trump met de maatregel racistische motieven heeft.Citaat:Met ... [betreffende maatregel]probeert Trump de segregatie dus te bestendigen
Los van mijn eigen mening (ik vind het betreffende besluit van Trump ook verwerpelijk) vind ik dat dit soort verbanden en conclusies niet in een verslag thuishoren. Laat mij als lezer liever zelf de ruimte om een conclusie te trekken. Of noem het een opiniestuk, dan weet ik op voorhand dat het geschreven is vanuit een bepaalde visie.