steun onze boeren

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 18:18


fransje23

Berichten: 15463
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 18:19

Tiepfoudt schreef:
Dat de maatregelen die de provincies wilden nemen (die strenger zijn dan die van het kabinet op dit moment) voorlopig van tafel zijn.


Dus feitelijk zeggen ze bijna niets.

Waarom de maatregelen nog strenger zouden moeten zijn dan landelijk bepaald snap ik overigens weer niet.

fransje23

Berichten: 15463
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 18:20

Bubblewrap schreef:
https://mobile.twitter.com/tomwisseborn ... 9445772291

Bizar! Rijdt, bij het afgaan van het bouwterrein, net niet het hek tegen 2 fietsers...


Ja, zag ik ook... Komt weer goed af zo maar is echt een domme actie!

Probleem is ook meteen dat de goede nu onder de kwade moeten lijden. -O-

Kinke

Berichten: 20620
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 18:21

wat een sukkel

Tiepfoudt
Berichten: 1165
Geregistreerd: 21-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 18:23

fransje23 schreef:
Dus feitelijk zeggen ze bijna niets.

Waarom de maatregelen nog strenger zouden moeten zijn dan landelijk bepaald snap ik overigens weer niet.


Klopt, genoeg reden dus om woensdag weer naar Den Haag te gaan.

Dat filmpje van die trekker die die hekken omrijdt en er mensen opzij moeten springen vind ik persoonlijk heftiger dan het openduwen van de deuren van het provinciehuis. Die man lijkt echt van het padje ;(

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 18:24

Bubblewrap schreef:
https://mobile.twitter.com/tomwisseborn ... 9445772291

Bizar! Rijdt, bij het afgaan van het bouwterrein, net niet het hek tegen 2 fietsers...

Dit kan ECHT niet. Hier hadden echt serieuze gewonden kunnen vallen. En onder mensen die er niets mee te maken hebben :n

Bedenk je even voor de grap hoe groot de verontwaardiging was geweest als het klimaat- of dierenactivisten waren geweest die dit hadden geflikt.

Kinke

Berichten: 20620
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 18:29

Zie je hier dan reacties dat die man goed bezig is?

Janine1990

Berichten: 43855
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 18:30

Vergeet niet dat RTV noord de televaag onder de regio enders is he... Veel andere kanalen halen hun nieuws daar...

Dat terzijde, ik ben blij dat ik niet zo'n levenswerk heb dat buiten mijn invloed zo ineens waardeloos of gewoon weg kan zijn...

nicole_floor

Berichten: 3370
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: Lettele

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 18:31

Beetje jammer dat zulke mensen het weer voor anderen moeten verpesten. :n

Electra63

Berichten: 18080
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 18:31

Askja schreef:
Wat mij betreft is er echt helemaal geen, nul komma nul, begrip op te brengen voor agressief rondrijden mer trekkers in een binnenstad, trachten met geweld ergens binnen te komen en godbetert inrijden op een politiepaard. Dat is net zo fout en crimineel als een stal binnenvallen.

Ik ben het eens met de uitspraak dat het een slechte zaak is dat er gezwicht wordt voor agressie en dwingelandij. Zwaktebod en een heel slecht precedent.


Precies !!

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 18:32

Kinke schreef:
Zie je hier dan reacties dat die man goed bezig is?

Moet je eens zien wat voor een echokamer Bokt soms wordt als jongeren met kartonnen bordjes op het Malieveld gaan staan :n

fransje23

Berichten: 15463
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 18:34

Magrathea schreef:
Kinke schreef:
Zie je hier dan reacties dat die man goed bezig is?

Moet je eens zien wat voor een echokamer Bokt soms wordt als jongeren met kartonnen bordjes op het Malieveld gaan staan :n


Ja maar die raken veel mensen op een zere plek. Daar waar gevraagd wordt je levenstijl misschien wat aan te passen.
Hoe afwijzender mensen reageren hoe dichter je bij het pijnpunt zit.

Kinke

Berichten: 20620
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 18:37

en dan nu graag gewoon het antwoord op mijn vraag Margrathea

CynthiaV
Berichten: 2989
Geregistreerd: 11-07-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 18:45

Het is gewoon jammer dat een paar idioten deze mooie actie zo verpesten. In Assen is alles rustig verlopen en zo hoort het ook, maar daar hoor je niks over.
Toen ik op de A28 naar Assen reed kwam ik een hele groep trekkers tegen en ik kreeg er gewoon kippenvel en tranen in mijn ogen van. Het heeft niks te maken met dingen afdwingen en agressie, maar opkomen voor het leven waar zij van houden en waar ze mee opgegroeid zijn en ik vind het geweldig dat ze daar voor op komen

BigOne
Berichten: 38693
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 18:45

Op dat paard inrijden, fikse straf en dan mag die tractorbestuurder nog heel blij zijn dat dat dier de achterbenen niet aan gort heeft, klootzak. Hoop dat er van uit boerenorganisaties ook een sterke reactie komt op het geweld in Groningen. Zou een klein groepje zijn maar zo verzieken ze het voor de hele beroepsgroep, stelletje asos.

juval

Berichten: 13436
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 18:47

geweld keur ik af, dat kan echt niet, er zijn grenzen overschreden en dit moet gewoon bestraft worden.

Gelukkig zijn in de andere provincies de acties wel goed gegaan en is er (tijdelijk?!) succes geboekt. Hoop dat het woensdag ook goed zal gaan.

Sunnda

Berichten: 7845
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 18:51

Magrathea schreef:
Kinke schreef:
Zie je hier dan reacties dat die man goed bezig is?

Moet je eens zien wat voor een echokamer Bokt soms wordt als jongeren met kartonnen bordjes op het Malieveld gaan staan :n

Je laatste berichten zijn een behoorlijke echoput anders. En tegen niemand gericht, want niemand hier praat het geweld goed.

Tiepfoudt
Berichten: 1165
Geregistreerd: 21-08-13

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 18:57

Groningen houdt vast aan stikstofmaatregelen, oftewel boeren worden wéér van hun rechten beroofd.

Anoniem

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 19:05


Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 19:09

Ik ben blij dat ze in Groningen niet toegegeven hebben. Dat zou met het uit de hand lopen daar een erg slecht signaal zijn geweest. Laat ze met de boeren om tafel gaan en zich ervoor inzetten om gezamenlijk tot een oplossing te komen, hoe lastig dat ook wordt. Maar overleg, onderhandelen en bruggen bouwen lijken wel vieze woorden tegenwoordig.

Cer

Berichten: 30258
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 19:12

Ik weet trouwens niet of dat wel opgaat, dat schreeuwerij niet helpt... voor t gevoel van best wat mensen zijn er de afgelopen jaren best wat dingen verandert door geschreeuw van een relatief kleine groep...

Maar je ziet hier in dit topic ook wel hoe media werkt... alleen de focus op Groningen, daar vaak wat over zeggen, dan zeggen dat “ze allemaal” zo zijn en de rustige betogen die wel normaal verliepen, compleet negeren ... jammer...

Nb, volgens mij staan op bokt ook verhalen van boeren op trekkers die niet zuinig zijn op ruiters met paarden.. dat is blijkbaar wat sommige mensen doen? Compleet insane uiteraard

Janine1990

Berichten: 43855
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 19:16

Askja schreef:
Ik ben blij dat ze in Groningen niet toegegeven hebben. Dat zou met het uit de hand lopen daar een erg slecht signaal zijn geweest. Laat ze met de boeren om tafel gaan en zich ervoor inzetten om gezamenlijk tot een oplossing te komen, hoe lastig dat ook wordt. Maar overleg, onderhandelen en bruggen bouwen lijken wel vieze woorden tegenwoordig.


Ik vraag me af waarom ze niet hebben toegegeven...
Ze hebben toch nog best wat leverage (ik weet het Nederlandse woord even niet) met de gaskraan denk ik ergens... Je gaat mij niet vertellen dat het dichtdraaien van die gaskraan geen geld gaat kosten. :+

We zitten te ver van de randstad om er toe te doen lijkt het wel...

Overigens heeft Flevoland ook niet toegegeven hoor, maar daar hoor je niemand over. :roll: En die waren er al heeeeeeeeeeeeeel wat eerder uit....

purny

Berichten: 27663
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 19:16

Tiepfoudt schreef:
Groningen houdt vast aan stikstofmaatregelen, oftewel boeren worden wéér van hun rechten beroofd.

Wat had je dan verwacht. Dat ze beloond zouden worden voor hun walgelijke gedrag?

Froukje
Forever young

Berichten: 10869
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 19:21

Als ze nou gewoon om half 2 uitspraak hadden gedaan over hun besluit was dit allemaal niet nodig geweest. Als je mensen aan het lijntje houd voor 3 uur lang voor iets wat om half 2 ook al wel bekend was dan worden ze ongeduldig ja.

Keur ik de actie van het bestormen goed? Absoluut niet. En die met de paarden overigens ook niet of dat hek.. Maar ik kan wél begrijpen dat de boeren ongeduldig worden als je daar 3 uur lang staat te kijken zonder dat je iets hoort. En ik heb dan ook met kippenvel staan kijken toen ze hier met 70 trekkers vertrokken vanmorgen.

Maanon_
Berichten: 1145
Geregistreerd: 17-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 19:23

purny schreef:
Tiepfoudt schreef:
Groningen houdt vast aan stikstofmaatregelen, oftewel boeren worden wéér van hun rechten beroofd.

Wat had je dan verwacht. Dat ze beloond zouden worden voor hun walgelijke gedrag?


Degene die zich hebben misdragen horen een passende straf te krijgen, dat kan gewoon niet. Of je dan boer, klimaatactivist of wie dan ook bent maakt geen zak uit. Het overgrote deel van de boeren weten zich prima te gedragen, maar scheer ze nu niet allemaal over één kam.