Op wie stem jij 20 maart?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 23:09

_Zsazsa_ schreef:
Waarom die agressie op FvD/PVV stemmers? Jullie laten nu overkomen alsof iedereen die daar op stemt gefrustreerde boze mensen zijn. Niemand hier durft nog te zeggen dat ze rechts gestemd hebben.
En voor degene die pvvd stemmen, die partij was niet thuis toen het gebeuren bij de OVP aan de gang was, ze staan wel aan de deur bij een oud wat mager paard, maar 1000 magere verhongerende dieren is te moeilijk voor ze.

Laat iedereen in zijn/haar waarde.

De FvD laat heel veel mensen niet in hun waarde, dus ik zie geen enkele reden om dat bij hen wel te doen. Het moet wel van 2 kanten komen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 23:11

Boras schreef:
Het is een interessante ontwikkeling.

Ik ben heel benieuwd hoe Forum het intern gaat doen.

Voor de PVV ben ik nooit bang geweest, die waren gedoemd te mislukken.

Wat gaat forum doen? Daar lopen heel wat ego's rond.

Ja en ballen ;) je zal er maar met je uitkering op gestemd hebben omdat je ontevreden bent :D

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 23:11

Boras schreef:
Het is een interessante ontwikkeling.

Ik ben heel benieuwd hoe Forum het intern gaat doen.

Voor de PVV ben ik nooit bang geweest, die waren gedoemd te mislukken.

Wat gaat forum doen? Daar lopen heel wat ego's rond.

Laten we hopen dat het spreekwoord geldt in dit geval: blaffende honden bijten niet :))

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 23:12

Baudet is inderdaad een male chauvinist pig. Alleen Daarom heeft hij het bij mij al verpest. Nog afgezien van zijn pseudo intellectuele uitstraling.

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 23:12

Ik heb fvd gestemd. Persoonlijk vond ik hun goede punten hebben zoals grenzen sluiten, en hardere straffen. Ook wat puntjes wat minder maar dat houd je toch.

Ook vind ik het punt softdrugs legaliseren goed. Ik heb veel vrienden die wel eens wat gebruiken ( ikzelf absoluut niet) maar ik heb liever dat ze dan legaal veilig kunnen kopen dan van de dealer van het hoekje van de straat. Tuurlijk houd je dit met harddrugs maar dit gebruiken ze over het algemeen niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 23:13

Doet mij weinig zulke uitspraken.
Zijn veel meer waar zulke uitspraken van te vinden zijn.

Dat een Marianne Thieme het aanmoedigd dat er boeren bedreigd worden gaat mij veel te ver.
Het klimaatveranderingsverhaal is onzin.
Het eenzijdige linkse nieuws moet gestopt worden.
Minder immigranten.

Vandaar mijn keuze fvd. En idd niet om de looks van Thierry :')

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 23:14

Niet vertellen op wie je gestemd hebt is al zo oud... dat heeft er echt niet mee te maken dat je word afgerekend op je stemkeuze.
Toen ik vroeger lang voordat de PVV en FvD er waren vroeg op wie mensen gingen stemmen kreeg ik standaard te horen dat dat privé was.

Ben alleen wel heel blij dat PVV heeft verloren... Ook omdat die man er zo van overtuigd van was dat hij ruim ging winnen...

Woestein

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 23:14

Eerste uitslagen Friesland:
Afbeelding

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 23:16

Francieen schreef:
Ik heb fvd gestemd. Persoonlijk vond ik hun goede punten hebben zoals grenzen sluiten, en hardere straffen. Ook wat puntjes wat minder maar dat houd je toch.

Ook vind ik het punt softdrugs legaliseren goed. Ik heb veel vrienden die wel eens wat gebruiken ( ikzelf absoluut niet) maar ik heb liever dat ze dan legaal veilig kunnen kopen dan van de dealer van het hoekje van de straat. Tuurlijk houd je dit met harddrugs maar dit gebruiken ze over het algemeen niet

Over hardere straffen: had laatst toevallig een onderzoek voor mijn neus dat Nederland, ondanks de gevoelsmatige zachte straffen, een van de meest effectieve strafsystemen heeft van de wereld als men kijkt naar reïntegreren in de samenleving en het wel of niet opnieuw plegen van misdrijven.
Dus ik blijf bij mijn punt: FvD is een partij die op je gevoel inspeelt maar inhoudelijk weinig soeps heeft.

@Myrthe3: ik kan er niet zo goed tegen als mensen zeggen dat klimaatverandering onzin is, het is door talloze onderzoeken aangetoond dat het alles behálve onzin is, en dat we echt eraan moeten gaan werken en investeren. Maar nee, FvD stemmers baseren zich o.a. op pseudoewetenschappen of interpreteren onderzoeken verkeerd.

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 23:17

Avalanche81 schreef:
_Zsazsa_ schreef:
Waarom die agressie op FvD/PVV stemmers? Jullie laten nu overkomen alsof iedereen die daar op stemt gefrustreerde boze mensen zijn. Niemand hier durft nog te zeggen dat ze rechts gestemd hebben.
En voor degene die pvvd stemmen, die partij was niet thuis toen het gebeuren bij de OVP aan de gang was, ze staan wel aan de deur bij een oud wat mager paard, maar 1000 magere verhongerende dieren is te moeilijk voor ze.

Laat iedereen in zijn/haar waarde.

De FvD laat heel veel mensen niet in hun waarde, dus ik zie geen enkele reden om dat bij hen wel te doen. Het moet wel van 2 kanten komen.

Hier ben ik het niet mee eens. Hij vind het prima dat iedereen doet wat hij/zij wil maar hij wil er meer controle op. Ook dit met grenzen sluiten voor Poolse arbeiders en in het algemeen. Verder het moslim verhaal: ik vind het prima als mensen het geloof interpeteren als liefde voor elkaar, maar niet als er radicalisering optreed. Dus in welk opzicht laat hij mensen niet in hun waarden

Ook nog het punt van dat de nerderlandse normen en waarden in stand blijven. Zoals zwarte piet ( okee kom maar door met de haat) maar dit is het feest van Nederlandse kinderen. Laat het zo blijven

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 23:18

Francieen schreef:

Dus, dan stem je eigenlijk puur naar je eigen straatje?
Ik denk, no offence, dat bij veel Baudet stemmers dat het geval is. Erg jammer.

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 23:18

IMANDRA schreef:
Francieen schreef:

Over hardere straffen: had laatst toevallig een onderzoek voor mijn neus dat Nederland, ondanks de gevoelsmatige zachte straffen, een van de meest effectieve strafsystemen heeft van de wereld als men kijkt naar reïntegreren in de samenleving en het wel of niet opnieuw plegen van misdrijven.
Dus ik blijf bij mijn punt: FvD is een partij die op je gevoel inspeelt maar inhoudelijk weinig soeps heeft.

@Myrthe3: ik kan er niet zo goed tegen als mensen zeggen dat klimaatverandering onzin is, het is door talloze onderzoeken aangetoond dat het alles behálve onzin is, en dat we echt eraan moeten gaan werken en investeren. Maar nee, FvD stemmers baseren zich o.a. op pseudoewetenschappen of interpreteren onderzoeken verkeerd.

Daarom werd Anne Faber vermoord en was er een aanslag in Utrecht. Blijkbaar werkt het dus niet.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 23:19

Ik ben ook niet zo blij met een partij die nep-nieuws verspreid.
Teveel overeenkomsten met Trump :D

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 23:19

Wildgirl schreef:
Francieen schreef:

Dus, dan stem je eigenlijk puur naar je eigen straatje?
Ik denk, no offence, dat bij veel Baudet stemmers dat het geval is. Erg jammer.

Uh ja? Daarom stem je toch juist, omdat je mening invloed te laten hebben in de politiek?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 23:21

Francieen schreef:
IMANDRA schreef:

Daarom werd Anne Faber vermoord en was er een aanslag in Utrecht. Blijkbaar werkt het dus niet.

Outliers heb je altijd. Je haalt twee dingen eruit die waarschijnlijk niet voorkomen hadden kunnen worden. Schijnbaar, aldus onderzoek, is het zo dat als je strenger gaat straffen je alleen maar meer onvrede opwekt en mensen sneller weer terugvallen en misdrijven gaan plegen. Baudet roept dat het alleen maar vaker gaat gebeuren als we niet op hem zouden stemmen, maar wetenschap wijst anders uit. Wijst het tegendeel zelfs uit.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 23:22

@Francieen, heeft dat zwarte piet verhaal serieus bijgedragen aan jouw keuze?

En nee, daarom stem je dus niet.
Stemmen, goed stemmen, laat je nadenken over waar we als land naartoe gaan. Uiteraard spelen persoonlijke voorkeuren daarin mee maar die mogen niet de boventoon voeren.
Kijkend naar wat het beste is voor Nederland, over de gehéle linie, dat is weldoordacht stemmen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 23:23

IMANDRA schreef:
Francieen schreef:

Ik kan er dus niet zo goed tegen dat er aan allerlei onderzoeken een verkeerde draai gegeven wordt. Dat gegevens geïnterpreteerd worden hoe ze het beste uit komen. De opwarming van de aarde is van alle tijden. In de jaren 70 werd er een klimaatmars gelopen tegen de afkoeling van de aarde. En door wie? Door de voorloper van de GL en soortgelijke clubjes.

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 23:23

Wildgirl schreef:
@Francieen, heeft dat zwarte piet verhaal serieus bijgedragen aan jouw keuze?

En nee, daarom stem je dus niet.
Stemmen, goed stemmen, laat je nadenken over waar we als land naartoe gaan. Uiteraard spelen persoonlijke voorkeuren daarin mee maar die mogen niet de boventoon voeren.
Kijkend naar wat het beste is voor Nederland, over de gehéle linie, dat is weldoordacht stemmen.

Ik denk hier gewoon anders over. Mijn mening. Nederland is een democratie dus dat recht heb ik.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 23:25

Myrthe3 schreef:
IMANDRA schreef:

Ik kan er dus niet zo goed tegen dat er aan allerlei onderzoeken een verkeerde draai gegeven wordt. Dat gegevens geïnterpreteerd worden hoe ze het beste uit komen. De opwarming van de aarde is van alle tijden. In de jaren 70 werd er een klimaatmars gelopen tegen de afkoeling van de aarde. En door wie? Door de voorloper van de GL en soortgelijke clubjes.

Opwarming is van alle tijden. Snellere opwarming waardoor de aarde naar de knoppen gaat is veroorzaakt door de mens. Dat is een feit, daar kán je geen mening over hebben. Onomstotelijk bewezen door duizenden wetenschappers (en er zal er misschien 1 tov die 1000 zijn die het tegendeel beweert.. niet heel geloofwaardig dus, als je weet hoe onderzoek werkt). Je kan een mening hebben over hoe het aangepakt moet worden, maar het blijft een feit dat het 'proces' zo werkt. Als je dat ontkent heb je gewoon een ontzettend bord voor je hoofd OF ben je gewoon egoïstisch. Ik ben daarom ook ontzettend blij dat, ondanks de groei van FvD, GL ook heel veel is gegroeid deze verkiezingen.
Laatst bijgewerkt door IMANDRA op 20-03-19 23:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 23:25

@francieen, zeker heb je dat recht.
Het is alleen zo jammer dat jouw stemmotivatie niet bijdraagt aan een gezonder en welvarender NL. Waar uiteindelijk ook jij de vruchten van plukt...

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 23:27

Francieen schreef:
Ook dit met grenzen sluiten voor Poolse arbeiders en in het algemeen.

En wie gaan er dan in de tuinbouw werken precies? Heb je daar ook een idee over?

Francieen schreef:
ik vind het prima als mensen het geloof interpeteren als liefde voor elkaar, maar niet als er radicalisering optreed.

En geldt dat ook voor hindoes? Boeddhisten? Christenen? Aanhangers van de Church of the Flying Spaghettimonster? Of is dit iets wat specifiek voor moslims geldt?

Francieen schreef:
Zoals zwarte piet ( okee kom maar door met de haat) maar dit is het feest van Nederlandse kinderen

Kinderen maakt het geen bal uit hoe zwarte piet of kleuren piet eruit ziet hoor :') het maakt jou wat uit. Kinderen weten niet beter dan waar ze mee opgroeien, dus dat is gewoon kul.

Francieen schreef:
Daarom werd Anne Faber vermoord

Door een blanke man

Francieen schreef:
en was er een aanslag in Utrecht

Dat was geen aanslag, dat was een uitwas van huiselijk geweld

Francieen schreef:
Blijkbaar werkt het dus niet.

Eh, wat werkt er precies niet? Nederland heeft een heel lage ratio violent crime. Blijkbaar werkt het uitstekend.

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 23:27

IMANDRA : ja precies. Maar dit zijn 2 van de weet ik hoeveel zaken. Degene die de aanslag pleegde stond vorige week nog voor de rechter voor een verkrachtingszaak en beloofde betering na super vee andere misdrijven. Ik vind het dan schandalig dat iemand dan zo weer op vrije voeten si

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 23:31

Avalanche81 schreef:
Francieen schreef:
Ook dit met grenzen sluiten voor Poolse arbeiders en in het algemeen.

En wie gaan er dan in de tuinbouw werken precies? Heb je daar ook een idee over?

Francieen schreef:
ik vind het prima als mensen het geloof interpeteren als liefde voor elkaar, maar niet als er radicalisering optreed.

En geldt dat ook voor hindoes? Boeddhisten? Christenen? Aanhangers van de Church of the Flying Spaghettimonster? Of is dit iets wat specifiek voor moslims geldt?

Francieen schreef:
Zoals zwarte piet ( okee kom maar door met de haat) maar dit is het feest van Nederlandse kinderen

Kinderen maakt het geen bal uit hoe zwarte piet of kleuren piet eruit ziet hoor :') het maakt jou wat uit. Kinderen weten niet beter dan waar ze mee opgroeien, dus dat is gewoon kul.

Francieen schreef:
Daarom werd Anne Faber vermoord

Door een blanke man

Francieen schreef:
en was er een aanslag in Utrecht

Dat was geen aanslag, dat was een uitwas van huiselijk geweld

Francieen schreef:
Blijkbaar werkt het dus niet.

Eh, wat werkt er precies niet? Nederland heeft een heel lage ratio violent crime. Blijkbaar werkt het uitstekend.

Uh ik weet niet hoor. Heb jij het nieuws wel gevolgd?

Tuinbouw heb je een punt.

Laat zwarte piet dan ook lekker mijn ding zijn. Eigenlijk ben ik een groot kind En ja ik wil zwarte piet houden

Elke keer dat er een aanslag is is het een geradicaliseerde moslim.

Anne Faber. Wat heeft dat te maken met een blanke man? Nu ben ik ook nog racist ofzo? ( op stomme opmerkingen krijg je stom antwoord) Mijn punt was dat het Nederlandse rechtssysteem niet goed zit.

Horseloverl

Re: Op wie stem jij 20 maart?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 23:32

Ff voor iedereen die met mijn keuze botst : volgensmij is het idee van een democratie dat ik stem op de persoon die voor mijn princiepes opkomt. Niet die van jou.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 23:34

Francien het Nederlandse rechtssysteem werkt blijkbaar als een van de beste vergeleken met andere landen. Ja hoor, slecht rechtssysteem hebben we :roll:

Je mag best een mening hebben maar als die mening feitelijk niet klopt mag daar best wat van gezegd worden. Zou wat zijn als dat niet zou mogen zeg :)).