Nieuwe Michael Jackson docu, SHOCK!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 17:12

Winged schreef:
Zon of niet. Het is dan meer de keuze om in iemands onschuld te geloven. Zijn muziek ís fantastisch, maar zal iedereen nog steeds zonder bijsmaak naar zijn muziek kunnen luisteren nu?

Heel veel mensen wel denk ik, waaronder ikzelf.

Ik zie dat echt los van de persoon en los van wat hij wel of niet gedaan heeft.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 17:13

Winged schreef:
Janine1990 schreef:
Met alle respect, maar R.Kelly en Bill Cosby waren sterren, maar als je ze in verhouding wilt stellen, dan wat MJ toch wel de zon... Dat is de grootste ster in onze kosmos toch?
Daarom geloven ook veel meer mensen in de onschuld van MJ.

Ga de docu maar kijken ;)

Zon of niet. Het is dan meer de keuze om in iemands onschuld te geloven. Zijn muziek ís fantastisch, maar zal iedereen nog steeds zonder bijsmaak naar zijn muziek kunnen luisteren nu?

Dat lijkt me heel erg persoonlijk. Niet iedereen heeft evenveel empathisch vermogen. Betekent niet dat ze het niet erg vinden, ze staan er gewoon anders in, het raakt ze misschien minder, kunnen het zelf beter scheiden.

Zelf ben ik van mening dat zijn talent het misbruik heeft kunnen faciliteren, en hoe beroerd zijn leven ook geweest moet zijn, ik kan dat niet goed onderschrijven en druk de muziek liever weg.

En uiteraard is het een keuze om in schuld of onschuld te geloven. Hoeveel getuigen er ook nog naar voren komen met hun verhaal (en hoeveel zullen dat ten overstaande van 7 miljard man willen doen?), sluitend bewijs krijg je gewoon niet meer. Het is altijd het woord van het een tegen dat van het ander. Zeker gezien MJ dood is.

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 17:30

Ik denk dat dit de reden is dat veel mensen de docu niet willen/wilden zien...omdat ze nog normaal naar zijn muziek willen kunnen luisteren. Dat was mijn reden eerst ook...Maar het was door alle rumoer toch al niet meer hetzelfde merkte ik toen ik hem op de radio hoorde met....who's bad? Daarom toch besloten de docu te kijken en knap als je dan nog gewoon naar zijn muziek kan luisteren zonder een smet. Maar das inderdaad ieder voor zich...Ik hoop dat ik mss over een tijdje weer naar zijn muziek kan luisteren, maar nu krijg ik er braakneigingen van en interpreteer ik zijn teksten heel anders...

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 17:53

pompadour schreef:
nine1987 schreef:
Ben aan het kijken, maar om de een of andere reden geloof ik er nog niet zoveel van.. Ik weet niet waarom..

Je gevoel zegt vaak genoeg.

Die gasten stralen het uit dat ze liegen.

Dat heb ik niet gezegd.. >;)
Het zit me gewoon niet lekker..
Ik moet zeggen dat ik ondanks niet meer gereageerd te hebben, wel het topic ben blijven volgen en ook de documentaire heb gezien..

Ik ben nog niet 100% overtuigd dat hij alles heeft gedaan waar hij van beschuldigd is, maar ik heb wel flinke twijfels nu.. Geheel onschuldig kan hij inderdaad niet meer zijn naar mijn mening.. Maar waarom zitten die verhalen van die jongens me dan toch niet helemaal lekker.. Vind het echt heel lastig..

Hij is inderdaad niet veroordeeld.. Maar alle stukjes samen en interviews met iedereen, die maken toch een aardig luguber plaatje.. Ik hou t er maar op dat ik blijf twijfelen. Hij is zelf dood, dus hij kan niet meer vertellen wat er wel en niet is gebeurd..

Maar schuldig of niet.. Zijn muziek zal ik zeker los blijven zien van de persoon en ik zal mijn playlist er niet om aanpassen. (ja hij staat erin met thriller en heal the world :D )

Janine1990

Re: Nieuwe Michael Jackson docu, SHOCK!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 17:58

What about Pretty Young Thing, Nine?

Meer even omdat ik vanmiddag redelijk snel mijn radio uit zette en de cd aan in de auto, want die stem kan ik niet meer zo goed los zien van de manipulatie van die kids. Ik hoorde dus het intro.
Wilde het later op zoeken, zie ik dat ze dus PYT draaien. Kijk, prima dat je als radiostation MJ draait. Maar zo kort na de docu PYT draaien, vind ik wel een beetje provoceren eerlijk gezegd :o
Weet niet of er nog iets is afgekondigd voor of na die tijd. Misschien iemand gehoord? Was tussen 12 en half 1 bij Gijs Staverman.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 18:02

Een liedje blijft een liedje.. Zo zie ik het .. :)
Kan zijn omdat ik zijn muziek gewoon leuk vind, maar hem niet zie als een "god" , zoals zovelen..

Even heel banketstaaf gezegd.. Was het de behulpzame buurman geweest, dan zou ik hem er ook voor kunnen schieten, maar het zou mij nog niet laten vergeten hoe goed hij mij geholpen heeft in het verleden, bijvoorbeeld..

Ik kan mensen en daden heel makkelijk los van elkaar zien.. Call me crazy..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 18:05

Nou, als ik hem zie dansen en naar zijn kruis zie grijpen en die suggestieve bewegingen zie maken, kan ik dat niet meer als onschuldig zien :o

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 18:07

nine1987 schreef:
Kan zijn omdat ik zijn muziek gewoon leuk vind, maar hem niet zie als een "god" , zoals zovelen..

Even heel banketstaaf gezegd.. Was het de behulpzame buurman geweest, dan zou ik hem er ook voor kunnen schieten, maar het zou mij nog niet laten vergeten hoe goed hij mij geholpen heeft in het verleden, bijvoorbeeld..

Mwah, als ik dat zou doen zou ik heel hypocriet zijn denk ik.

Vind het meer gewoon interessant om dat soort dingen zo te lezen, hoe anderen zulke dingen zien.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 18:13

Cayenne schreef:
Nou, als ik hem zie dansen en naar zijn kruis zie grijpen en die suggestieve bewegingen zie maken, kan ik dat niet meer als onschuldig zien :o

Dat dansen kan ik dan wel weer los zien...

Remember Britney Spears? I'm a slave 4U?
Ik moet 10 of 11 zijn geweest, nou ik danste die vunzige pasjes gewoon na hoor... (de echte dans kan ik niet, ben echt a-ritmisch :') )
Wist ik veel :')
En bij haar kan je het alleen maar zien als suggestief... Waar het bij MJ echt geïntegreerd was in de dans.

Daarbij, bij 50 cent denk ik ook niet echt aan rare dingen als die eens naar zijn kruis grijpt. Iets wat in die tijd ook heel veel gebeurde in de clips van hiphoppers...

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 18:14

Ik bedoel vooral met de wetenschap dat Jackson waarschijnlijk foute dingen heeft gedaan.
Met Britney en andere artiesten zonder deze achtergrond heb ik dat probleem weer niet.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 18:18

Ik kijk eigenlijk nooit clips want dat verpest bij mij vaak de schoonheid van sommige liedjes (zoals het belabberde acteerwerk van Nielson in zijn laatste clip :o )

Ook ik zie kunst en artiest los.
Zoals gehoord van de Belgische journalist bij DWDD, als we alle kunst van kunstenaars die van de norm afwijken zouden moeten boycotten blijft er niet veel kunst over.

Veel songs van MJ zijn geweldige stukjes muziek en zal ik zeker blijven luisteren. Helemaal will you be there, die staat op mijn uitvaart-muzieklijst en daar blijft hij.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 18:22

Cayenne schreef:
Ik bedoel vooral met de wetenschap dat Jackson waarschijnlijk foute dingen heeft gedaan.
Met Britney en andere artiesten zonder deze achtergrond heb ik dat probleem weer niet.

Maar bepaalde trademarks zijn natuurlijk al ontwikkeld ver voordat er sprake is geweest van...

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 18:23

Ik vond het al poedersuiker voordat de docu uitkwam dus ik luister het sowieso niet. En in de auto heb ik de mediaplayer aan en thuis spotify.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 18:30

Janine1990 schreef:
nine1987 schreef:

Mwah, als ik dat zou doen zou ik heel hypocriet zijn denk ik.

Vind het meer gewoon interessant om dat soort dingen zo te lezen, hoe anderen zulke dingen zien.

Ik ook hoor. :)
Vind de manier waarop in dit topic gediscussieerd wordt ook erg netjes over het algemeen.. :j

Maar hoe bedoel je dat? Als jij het zou doen, dan zou je hypocriet zijn? Waarmee?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 18:31

Ik pb je even, mochten meer mensen het willen weten laat het gerust weten. Is gewoon niet iets voor in het topic.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 18:32

Is goed hoor.. :)

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 18:33

Ik heb net de docu gezien en dat interview met Oprah en ik voel alleen maar pijn voor iedereen in al die verhalen. Voor die jongens/mannen, de ouders en ook Michael. Er valt niks meer te bewijzen wat betreft de seksuele dingen maar het maakt helemaal niet uit of hij alles heeft gedaan wat er is gezegd of niet.
Waar het om gaat is dat er sowieso bewezen is dat er dingen zijn gebeurd die niet ok zijn, en dat mensen daar meer over horen. Horen hoe dat gaat en hoe mensen (kinderen) van iemand kunnen houden en tegelijk misbruikt worden. Die afhankelijkheid. Dat ze het zelfs niet onprettig vonden op dat moment. Ik heb me dat nooit eerder gerealiseerd en ben blij dat ik het nu weet.

Wat betreft Michael zelf, ik ken hem helemaal niet maar zoals hij nu overkomt op mij is een kind in het lichaam van een volwassene. Dat moet heel moeilijk en conflicterend zijn, hoe dan ook.
Hij had een prut leven en al die mensen in die docu ook. Het publiek was er zo jaloers op.

Zo ziek

Ygritte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 18:35

Temeraire schreef:
Zeggen dat Omer dan ook wel misbruikt zal zijn vind ik puur gespeculeer om eerlijk te zijn.

Hier nog weer even een tegengeluid, voor de balans in de discussie:
https://www.soundflow.nl/105312/het-har ... UNAWVFCUF4

Ik zei niet dat Omer "ook wel" misbruikt zou zijn (zoals ik zei, er is geen hard bewijs van misbruik, want dat is er vaak niet in misbruikzaken).

Ik zei alleen dat ik, op basis van wat we van de relatie van Jackson en Omer weten (10 jaar lang semi-fulltime bij Jackson wonen vanaf dat Omer 12 is, dure cadeau's en de hele familie inpalmen, het (toegegeven) samen in bed slapen, dat Omer alleen wil zeggen dat het "prive en heel speciaal" was), kunnen we concluderen dat het niet onwaarschijnlijk is dat er wel misbruik heeft plaatsgevonden.

Deze relatie leek namelijk (net als de relaties die Jackson met Robson en Safechuck had) meer op een liefdesrelatie dan op een "normale" relatie tussen een 40-jarige en een 12-jarige. We kunnen op z'n minst stellen dat deze relatie emotioneel ongezond was voor een 12-jarige jongen, om zo'n intense vriendschap te hebben met een volwassen man die hem helemaal "claimde" en zelfs bij hem in liet trekken.

Overigens bedacht ik me gisteren nog iets: als je beste vriend, of je broer, ineens zou zeggen dat een 12-jarige zijn "beste vriend" is, dat hun relatie "vol liefde" en "heel speciaal" is, constant met de jongen belt en met hem op vakanties naar hotels gaat - zou je dan ook denken "wat onschuldig"? Pas toen ik me dat realiseerde, kwam het volledig binnen hoe súperbizar deze situatie is. :wow: Volgens mij kun je dat helemaal niet duidelijk zien als je het ziet als MJ, de grote popster.

(En voor mensen die zeggen dat hij "zelf kind" en "zo onschuldig" was, en dus niet vergelijkbaar met een "gewone" volwassene: hij had best seksueel getinte optredens, schreef seksueel getinte liedjes (zoals o.a. "P.Y.T" en "Rock with You"), en was absoluut niet geestelijk achtergesteld: die man heeft een heel eigen miljoenenbedrijf opgebouwd, gewoon de middelbare school afgemaakt, en schreef dus zelf al zijn liedjes. Niet vergelijkbaar met iemand die functioneert als een tienjarige, dus).

MarcoBorsato schreef:
Popstra schreef:
Het zal een andere tijd geweest zijn maar moesten die jongens niet ook gewoon naar school??

Ze waren er in de vakanties.

Niet enkel in de vakanties, sommigen mochten mee op wereldtournee als ze huiswerk meenamen. :j Dan waren ze soms een halfjaar of een jaar mee van hotel naar hotel. Dat wordt o.a. in de rechtszaakverhoren uit 2005 genoemd. :j

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 19:13

Winged schreef:

Ja hoor, moeiteloos.
Ik ben echt geen fan, maar ik kan zijn muziek wel waarderen en ik kan er prima naar luisteren. Als ik muziek hoor sta ik sowieso niet stil bij wat ik hoor of bij wie de artiest is. Muziek is muziek.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 19:29

En wat bij Bill Cosby een verschil maakte was omdat er ook volwassenen slachtoffer waren en werden gedrogeerd. Statements van volwassenen worden toch serieuzer gezien als die van kinderen en de stap lijkt dan ook kleiner omdat hij op 1 vlak al grensoverschrojdend is zal hij dat op andere vlakken ook wel zijn.

Terwijl bij MJ het enkel over kinderen gaat.

Ik heb overigens nooit geloofd in zijn onschuld

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 20:06

Ik zit nu RTL Boulevard te kijken, als ik dan Taj zie vertellen... dan heb ik het idee dat Blanket de troefkaart is van de Jacksons... Waarmee ik overigens niet wil stellen dat het onzin is, maar het lijkt er op dat het wel heel erg goed uit komt. "Ik denk dat ik problemen krijg met mijn familie als ik dit zeg, maar...."
Ik verwachtte een wereldnieuwtje... Gaat het om leraren die zich zorgen maken... :+
Ik denk dat er geen schoolgaand kind in de wereld is waar leraren zich niet op enig moment in de schoolgaande carrière zorgen over hebben gemaakt.
Als die jongen niets meer zegt, zijn er wel meer mensen die zich zorgen maken dan leraren.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 20:10

capopjekop schreef:
Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik vrijwel geen enkele post van je snap in dit topic. Kan aan mij liggen

Dat hebben er meer ;)

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 20:11

Schuur_ schreef:
En wat bij Bill Cosby een verschil maakte was omdat er ook volwassenen slachtoffer waren en werden gedrogeerd. Statements van volwassenen worden toch serieuzer gezien als die van kinderen en de stap lijkt dan ook kleiner omdat hij op 1 vlak al grensoverschrojdend is zal hij dat op andere vlakken ook wel zijn.

Terwijl bij MJ het enkel over kinderen gaat.

Ik heb overigens nooit geloofd in zijn onschuld

Ik vind kindermisbruik nog heftiger die zijn helemaal weerloos

(Gedrogeerde mensen natuurlijk ook).

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 21:23

Dat zeker! Maar het ging meer waarom de publieke opinie voor Cosby sneller/volledig draaide ivm het misbruik.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 05:25

Ik kwam dit net tegen op een ander forum.
Een video van een vermomde Michael Jackson en Jimmy Safechuck die trouwringen gingen kopen.
De trouwringen waren vermoedelijk voor de ceremonie waar Safechuck over sprak in de docu.

Dat klopt dus blijkbaar ook gewoon.