Ik weet dat in die vriendengroep er een heel aantal waren die eerder soort van "getolereerd" werden dan dat ze echt opgenomen waren in de groep. Zij zelf zagen dat niet zo maar als je écht op de groepsdynamica lette dan pikte je er zo uit wie "geboren en getogen" waren en wie "erbij gekomen" waren.
West Vlamingen hebben dan ook nog eens zo'n "open geslotenheid". Ze komen heel joviaal en spontaan over maar ze zíjn dat helemaal niet.
Nu moet ik wel zeggen dat ik in de kust streek rond gehangen heb, ik weet niet of dat een verschil maakt. En voor veel van hun inkomsten uit toerisme te hebben (mijn "vriendengroep" daar waren bijna allemaal horeca mensen.) hadden ze een stuk voor stuk best een hekel aan toeristen. (en ja, oost vlamingen en zelfs West vlamingen uit het binnenland vielen ook onder toeristen voor hen.
).Was een interessante periode puur kwa sociale interacties.
Is gewoon enorm sappig en altijd een leuke uitdaging om alles te begrijpen
Ik werk ook horeca als student en je ziet ziet dat ze hier veel meer op hun gemak zijn als ze iemand 'van hun' kunnen bedienen. Niet dat ze niet vriendelijk zijn naar toeristen, maar als west vlaming zoek je toch sneller west vlamingen op.