Geen spoor van vermiste Anne Faber

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 19:33

Het is nog onzeker wat er gebeurd is. Maar de gedachte dat Anne misschien met deze kerel te maken heeft gehad moet ondraaglijk zijn voor haar familie en vrienden... Wat moeten die mensen nu door een hel gaan zeg....

Hypericum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 19:33

Ocean_Child schreef:
IMJ schreef:
En maar 23% valt terug? dat is bijna 1 op de 4..
Dan is het bijna misdadig deze mensen vrij te laten.. soort russisch roulette. Wie van deze 4 gaat er de mist in? wie zijn de slachtoffers?

23% van de TBS'ers ja. Van de zedendelinquenten gaat ruim 30% de mist in....

Bron?
Zedendelinquenten vanuit de PI of vanuit TBS?
Mijn laatst bekende zeden recidive cijfers vanuit TBS zijn namelijk een stuk lager, 7%.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 19:34

verootjoo schreef:
Maar buiten dat het belachelijk is dat deze man nog los rondloopt, lees ik nergens dat hij eerder een moord heeft gepleegd. Die anderen heeft hij alleen verkracht. Zou hij Anne dan wel vermoord hebben, of heeft hij haar misschien nog ergens...

Dat inderdaad... net als dat er gezegd wordt de verblijfplaats van.... maar misschien dat dat ook wel expres gezegd omdat niks zeker is.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 19:34

Wat zullen haar ouders, familie en vriend in spanning zitten zeg, bah! Ik heb zelf twee volwassen dochters, moet er echt niet aan denken.

Mijn dochter was gisteren met haar man, zoontje en hond in het bos daar in de buurt maar er liepen gewoon meisjes in hun eentje te joggen, ergens hebben ze gelijk maar in deze situatie had ik toch even achter mijn oren gekrabd.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 19:35

quera schreef:
Ik vind sommige uitspraken wel erg heftig.

Ik werk oa met dit soort mensen.

Lang niet iedereen komt vrij. Die gaan naar de longstay.

Precies.. heel veel mensen verdienen wel die 2e kana

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 19:36

verootjoo schreef:
Maar buiten dat het belachelijk is dat deze man nog los rondloopt, lees ik nergens dat hij eerder een moord heeft gepleegd. Die anderen heeft hij alleen verkracht. Zou hij Anne dan wel vermoord hebben, of heeft hij haar misschien nog ergens...

Gadverdamme, wat een walgelijke speculatie. Het staat nog helemaal niet vast dat deze man iets met Anne te maken heeft. Hou dit soort hysterische uitspraken alsjeblieft voor je.

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 19:36

Hypericum schreef:
Ocean_Child schreef:
23% van de TBS'ers ja. Van de zedendelinquenten gaat ruim 30% de mist in....

Bron?
Zedendelinquenten vanuit de PI of vanuit TBS?
Mijn laatst bekende zeden recidive cijfers vanuit TBS zijn namelijk een stuk lager, 7%.

https://www.rijksoverheid.nl/actueel/ni ... n-toezicht

Alpha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 19:37

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 19:37

Ik lees dat alles rond de kliniek is afgezet met linten.

Is dat omdat ze sporen van de verdachte zoeken of verwachten ze Anne daar te vinden?
Want op zo'n terrein iemand levend kunnen verbergen :\

Edit: zou het een idee zijn om in een ander topic verder te gaan over TBS enzo? We weten er inderdaad weinig over en hier zitten mensen die er wel meer over weten. Niet om TBS af te kraken, maar om inzicht te krijgen hoe het er aan toe gaat.
Laatst bijgewerkt door LBLGypsyCobs op 09-10-17 19:39, in het totaal 1 keer bewerkt

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 19:38

Koper schreef:
verootjoo schreef:

Gadverdamme, wat een walgelijke speculatie. Het staat nog helemaal niet vast dat deze man iets met Anne te maken heeft. Hou dit soort hysterische uitspraken alsjeblieft voor je.

Wat is daar nou weer walgelijk aan :? Is oprecht met goede bedoelingen, misschien is Anne nog wel ergens levend. Ik hoop dat ze daar achter komen.

Misschien kunnen we ook gelijk wat aardiger reageren naar elkaar :?

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 19:38

Martine_R schreef:
Moet je je voorstellen hoe die vrouwen, die in 2010 zijn slachtoffer waren, zich nu voelen.. Nog niet te spreken over Anne's familie en vrienden.. Verschrikkelijk

Oh meneer heeft bekend aan jou reactie te lezen?

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 19:39

Koper schreef:
verootjoo schreef:

Jeetje, dim eens een beetje. Hij werd al langer in de gaten gehouden. Is niet opgepakt in de hoop dat hij de politie naar Anne zou leiden. Uiteindelijk nu in de kraag gevat en onder verhoor. Hij zal er dus vast wel iets mee te maken hebben. Jammer dat je meteen zo begint te schreeuwen

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 19:40

Jester_ schreef:
Martine_R schreef:
Moet je je voorstellen hoe die vrouwen, die in 2010 zijn slachtoffer waren, zich nu voelen.. Nog niet te spreken over Anne's familie en vrienden.. Verschrikkelijk

Dat zegt ze niet! Hij is toch veroordeeld voor die eerdere vergrijpen? Alleen al het oppakken van deze man brengt nare gevoelens bij de eerdere slachtoffers omhoog.

Man man, doe allemaal wat vriendelijker naar elkander!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 19:40

LBLGypsyCobs schreef:
Ik lees dat alles rond de kliniek is afgezet met linten.

Is dat omdat ze sporen van de verdachte zoeken of verwachten ze Anne daar te vinden?
Want op zo'n terrein iemand levend kunnen verbergen :\

Ja. Speculeer er maar weer op los.

Verootjoo kijk nou zelf nog eens even naar wat je geschreven hebt.

Echt hoor. Moet er dan een mod ingrijpen voordat jullie dit soort berichten niet meer plaatsen?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 19:41

Alpha89 schreef:
https://nos.nl/artikel/2197119-scenario ... dween.html

Ik plaatste zijn post hier gister in 1 link. Werd nog op gereageerd dat het 0,0 onderbouwd was. Zie bovenstaande link dus.

Hij is de ontwerper van die ANWB-fietsroute. Geen uit de lucht gegrepen speculaties iig. Ben benieuwd of zijn scenario in de buurt komt.

xChanelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 19:42

@Alpha89: Wat wil je ermee zeggen? Ik lees alleen dat de politie het waardeert dat hij zo meedenkt. Niet dat zijn analyse de aanleiding was om nu deze verdachte aan te houden.

@LBLGypsyCobs:
zie de opmerking van 18:23. Geen sprake van Plaats Delict.
https://www.ad.nl/binnenland/live-zoekt ... ~aad346c2/

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 19:43

Ze gaan geen man een paar dagen in de gaten houden als er niet hele, hele, hele sterke aanwijzingen zijn dat hij ermee te maken heeft, dus dat handje boven het hoofdje mag gerust weg.

Ik snap sowieso niet dat mensen vinden dat je hier geen mening over mag hebben, er is discussie over en of hij het nou wel of niet gedaan heeft doet niks af aan de discussie die wij hier over hebben. Ik zou namelijk dezelfde mening hebben als het klaasje van de hoek zou zijn.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 19:43

Ik lees hier anders niks raars hoor.
Vind juist dat hier netjes gereageerd wordt. Op facebook is ie compleet gelynched en wemelt het nog steeds van de bizarre complot theorieën.

Ik hoop gewoon oprecht nog steeds dat er een goed einde aan de zaak komt. Ik snap niet wat daar nou weer erg aan is.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 19:44

Koper schreef:
Saskia9 schreef:
Wat moet dit ook verschrikkelijk zijn voor zijn eerdere slachtoffers... Die zullen ook wel een hoop te verwerken krijgen zo weer...
En die arme Anne... Volg alles op de voet.. zo raar dat je gewoon ineens van de aardbodem verdwenen kan raken... En die familie en vrienden.. pfff ;(

Je kunt niet van EERDERE slachtoffers spreken als deze man daarna niet meer voor andere vergrijpen is veroordeeld.

Nee klopt,zo bedoelde ik het ook niet. Misschien krom geschreven. Bedoelde gewoon die twee slachtoffers van 2010...

_Nelleke_

chanicha schreef:
Wat zullen haar ouders, familie en vriend in spanning zitten zeg, bah! Ik heb zelf twee volwassen dochters, moet er echt niet aan denken.

Mijn dochter was gisteren met haar man, zoontje en hond in het bos daar in de buurt maar er liepen gewoon meisjes in hun eentje te joggen, ergens hebben ze gelijk maar in deze situatie had ik toch even achter mijn oren gekrabd.

Het lijkt me ook de normaalste zaak van de wereld dat meisjes gewoon alleen kunnen joggen. Ik ga altijd alleen joggen in het bos en dat moet ook gewoon kunnen.

Koper

danzzz schreef:
Ze gaan geen man een paar dagen in de gaten houden als er niet hele, hele, hele sterke aanwijzingen zijn dat hij ermee te maken heeft, dus dat handje boven het hoofdje mag gerust weg.

Ik snap sowieso niet dat mensen vinden dat je hier geen mening over mag hebben, er is discussie over en of hij het nou wel of niet gedaan heeft doet niks af aan de discussie die wij hier over hebben. Ik zou namelijk dezelfde mening hebben als het klaasje van de hoek zou zijn.

Natuurlijk mag je een mening hebben. Maar een verdachte bespreken als schuldige is een ander verhaal. We hebben in Nederland nou juist met z'n allen afgesproken dat we dat niet doen.

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 19:46

Jester_ schreef:
Martine_R schreef:

Waar lees je dat?

Hij is opgepakt.
Die vrouwen waren in 2010 zijn slachtoffer. Mijn vraag is hoe die vrouwen zich nu zullen voelen, nu alles weer opgerakeld wordt.

Ongeacht of hij nu wel of niet de dader is.
Calm your titties everyone, jeez.

Alpha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 19:46

Wat ik ermee wil zeggen: Dat mensen zeggen dat het 0,0 onderbouwd was etc, maar integendeel. Juist een zeer goede analyse. Hij zou wel eens gelijk kunnen hebben... Arme Anne...

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 19:50

Koper schreef:
danzzz schreef:

Natuurlijk mag je een mening hebben. Maar een verdachte bespreken als schuldige is een ander verhaal. We hebben in Nederland nou juist met z'n allen afgesproken dat we dat niet doen.

Dus als iedereen in zijn reactie zegt dat ze de opgepakte man bedoelen die nog niet schuldig bevonden is (wat best een lang zinnetje is als je gewoon de opgepakte man bedoelt) dan is het goed genoeg voor jou?

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 19:51

Hypericum schreef:
bigone schreef:
Wanneer je het vertikt om mee te werken aan een psychiatrisch onderzoek mag je van mij standaard tbs krijgen tot wel duidelijk word of je wel of niet een gevaar voor de samenleving bent.

Eens. Blijf dat zo iets bizars vinden, dat dat geweigerd kan worden.

*komt heel even uit meeleesmodus

Je bent simpelweg niet verplicht om mee te werken aan je eigen vervolging. Zo'n onderzoek kan en zal tegen je gebruikt worden mocht daar iets uit komen. Vandaar dat het geweigerd kan en mag worden.

Wat er ook gebeurd is, ik hoop dat Anne haar familie snel duidelijkheid krijgen want dit is slopend.

*weer terug in meeleesmodus