Bokt peilingen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Op wie stem jij?

Poll eindigt op

VVD
233 (13%)
PvdA
52 (3%)
PVV
156 (9%)
SP
155 (8%)
CDA
118 (6%)
D66
285 (16%)
ChristenUnie
45 (2%)
GroenLinks
333 (19%)
SGP
19 (1%)
Partij voor de Dieren
131 (7%)
50PLUS
18 (1%)
Ondernemerspartij
6 (0%)
VNL
14 (0%)
DENK
Geen stemmen
Nieuwe Wegen
4 (0%)
Forum voor Democratie
51 (2%)
BurgerBeweging
2 (0%)
Vrijzinnige Partij
4 (0%)
Piratenpartij
17 (0%)
Artikel 1
3 (0%)
Libertarische Partij
3 (0%)
GeenPeil
1 (0%)
Ik stem niet
73 (4%)

Totaal aantal stemmen: 1723

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 23:07

Jillsil schreef:
Mijn mening is dat geen enkele partij buitengesloten mag/kan worden. Ook al zouden we dat soms willen. Dat komt gewoon niet democratisch over. Nu wordt de pvv als voorbeeld genoemd maar al zou de vvd zeggen niet met de 50plus te willen terwijl die als tweede uit de verkiezingen komen is dat de keuze van het volk en hebben ze niets te willen. Dat de werking en beslissingsvoering lastig zal worden (of misschien onmogelijk) is dan wel gelijk hieraan.

Maar goed zo werkt het niet zo zijn de spelregels niet. Alleen het gevoel van partijen buiten sluiten kan ik me wel voorstellen

Maar hoe zie je dat dan voor je? Er moet toch sowieso een coalitie gevormd worden. Er zullen dus altijd partijen die wel zetels krijgen niet in de coalitie komen. Dat is dan toch ook buitensluiten?

Ik snap overigens heel goed dat Mark Rutte niet nog eens zijn vingers gaat branden aan iemand die 4jaar geleden zo even de stekker eruit trok en de hele boel liet escaleren. Dat wekt nu eenmaal niet veel vertrouwen bij de mensen met wie je beoogt samen te gaan werken.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 23:09

HorseTimeXL schreef:
Janinevv schreef:

Precies zou ik ook associaal vinden.

Het is asociaal maar hij zal niet alleen beslissen. Er moet een meerderheid komen en de andere partijen hebben ook Wilders de rug toegekeerd. Daarnaast als bijvoorbeeld Groen Links ook mee zou willen doen dan valt het banketstaaf wel mee want cda en D66 en dan Groen Links zitten allemaal rond dezelfde aantal stemmen als Wilders.

En de PVV zou echt niet de eerste partij zijn die ondanks een flink aantal zetels, gewoon buiten de coalitie gehouden word hoor ... is gewoon heel simpel , allemaal leuk en aardig, veel zetels
Maar je zult als coalitie wel samen moeten kunnen werken
En dat valt niet mee met partijen waarbij standpunten heel ver uit elkaar liggen
En sommige partijen hebben nu eenmaal in het verleden laten blijken geen betrouwbare coalitie partner te zijn
Laatst bijgewerkt door Sonja_vR op 15-03-17 23:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 23:09

Magrathea schreef:
Neeee VVD waarschijnlijk de grootste ;( Ik ben niet zo gelukkig hiermee.
Het zijn maar polls maar 12 zetels halen ze niet zomaar even in

Ze hebben er nog nooit meer dan 2 zetels naast gezeten, dus vrij betrouwbaar :)

Jillsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 23:10

verootjoo schreef:
Jillsil schreef:
Mijn mening is dat geen enkele partij buitengesloten mag/kan worden. Ook al zouden we dat soms willen. Dat komt gewoon niet democratisch over. Nu wordt de pvv als voorbeeld genoemd maar al zou de vvd zeggen niet met de 50plus te willen terwijl die als tweede uit de verkiezingen komen is dat de keuze van het volk en hebben ze niets te willen. Dat de werking en beslissingsvoering lastig zal worden (of misschien onmogelijk) is dan wel gelijk hieraan.

Maar goed zo werkt het niet zo zijn de spelregels niet. Alleen het gevoel van partijen buiten sluiten kan ik me wel voorstellen

Maar hoe zie je dat dan voor je? Er moet toch sowieso een coalitie gevormd worden. Er zullen dus altijd partijen die wel zetels krijgen niet in de coalitie komen. Dat is dan toch ook buitensluiten?

Ik snap overigens heel goed dat Mark Rutte niet nog eens zijn vingers gaat branden aan iemand die 4jaar geleden zo even de stekker eruit trok en de hele boel liet escaleren. Dat wekt nu eenmaal niet veel vertrouwen bij de mensen met wie je beoogt samen te gaan werken.

Zie mijn vorige reactie ;-)

martichr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 23:13

Janneke2 schreef:
Janinevv schreef:
Groenlinks toch ook niet met VVD ? Of heb ik dat verkeerd gehoord?

Zeker in de tijd van Femke Halsema had deze combinatie best gekund. ;) Links en rechts liberaal geeft paars liberaal... :j

En wellicht kan het nu ook, al wordt het dan geen "kabinet waar rechts Nederland de vingers bij aflikt"...

Alls VVD stemmer zie ik enige vergroening via GL best zitten.. dus waarom niet?

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 23:15

Van mij had de overwinning links mogen zijn, maar ik ben al heel erg blij dat de PVV niet de grootste wordt. (Of lijkt te worden uiteraard, het is nog niet definitief). Hoop dat het nooit hoeft te gebeuren maar de schreeuwers met eigen volk eerst en grenzen dicht, als er hier ooit oorlog is...Of ze dan ook willen blijven of dat hun mening dan veranderd.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 23:16

Ik had echt verwacht dat ook de vvd afgestraft zou worden op de vele leugens van Rutte.
Maar mensen willen blijkbaar nog eens vier jaar bij de pinocco neus genomen worden.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 23:16

Een oud mannetje met een dik Jordanees accent grapte net tegen mij: "Ik ga ook stemmen, mijn piano".

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 23:17

Janneke2 schreef:
BloemBloem schreef:
Je mag toch alleen in je eigen woonplaats stemmen :-) ?

...bij de gemeenteraadsverkiezingen!

Nope! Dat moet je dan vantevoren aangevraagd hebben. Je kan wel iemand je machtiging geven.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 23:18

bruintje123 schreef:
Ik had echt verwacht dat ook de vvd afgestraft zou worden op de vele leugens van Rutte.
Maar mensen willen blijkbaar nog eens vier jaar bij de pinocco neus genomen worden.

!!!

Maar ja iedereen wou natuurlijk tegen geert wilders stemmen, dus dan maar vvd dat is veilig. Kom eens op :+ pvv zou toch geen 75 zetels halen.

Plus dat veel zoals mijn ouders niet echt er mee bezig zijn en denken ik stem maar gewoon op hetzelfde.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 23:18

Naath86 schreef:
Janneke2 schreef:
...bij de gemeenteraadsverkiezingen!

Nope! Dat moet je dan vantevoren aangevraagd hebben. Je kan wel iemand je machtiging geven.

Zo moeilijk is dat niet aan te vragen hoor... Dus als je al wist dat je deze dag de hele dag weg was had je twee maanden terug al een kiezerspas kunnen aanvragen en mag je overal in NL stemmen :#

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 23:20

verootjoo schreef:
Naath86 schreef:

Zo moeilijk is dat niet aan te vragen hoor...

Nee maar je moet het wel vantevoren regelen. Als je voor vandaag niet wist dat je niet in je gemeente kan stemmen dan heb je wel een probleem.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 23:21

Naath86 schreef:
verootjoo schreef:
Zo moeilijk is dat niet aan te vragen hoor...

Nee maar je moet het wel vantevoren regelen. Als je voor vandaag niet wist dat je niet in je gemeente kan stemmen dan heb je wel een probleem.
Dan moet je denk ik langs een opticien, want het staat duidelijk op je stembiljet.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 23:23

Citaat:
Zeker in de tijd van Femke Halsema had deze combinatie best gekund. ;) Links en rechts liberaal geeft paars liberaal... :j

Citaat:
En wellicht kan het nu ook, al wordt het dan geen "kabinet waar rechts Nederland de vingers bij aflikt"...

Citaat:
Alls VVD stemmer zie ik enige vergroening via GL best zitten.. dus waarom niet?

Doe svp een seintje naar de informateur / partijbureau/ etc. !!! :j

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 23:24

verootjoo schreef:
Nee, je kan een kiezerspas aanvragen van tevoren bij je gemeente en dan kan je in heel NL stemmen :j

Dan moet je dat wel weten.... ik hoor dit voor het eerst

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 23:25

LadyMadonna schreef:
verootjoo schreef:
Nee, je kan een kiezerspas aanvragen van tevoren bij je gemeente en dan kan je in heel NL stemmen :j

Dit staat gewoon op je stembiljet vermeld toch?

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 23:27

Ailill schreef:
Naath86 schreef:

Dan moet je denk ik langs een opticien, want het staat duidelijk op je stembiljet.

Zo sorry??

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... rkiezingen

Uiterlijk 10 maart kon je een kiezerspas aanvragen voor een andere gemeente. Als je het gisteren dus nog niet wist dat het je niet gaat lukken in je eigen gemeente heb je dus een probleem..

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 23:29

Naath86 schreef:
Ailill schreef:

Zo sorry??

Uiterlijk 10 maart kon je een kiezerspas aanvragen voor een andere gemeente. Als je het gisteren dus nog niet wist dat het je niet gaat lukken in je eigen gemeente heb je dus een probleem..

"Mondeling een kiezerspas aanvragen kan tot op de dag voor de stemming, tot 12.00 uur. Hiervoor moet u zich persoonlijk met uw stempas melden bij de afdeling Burgerzaken van uw gemeente."
Laatst bijgewerkt door xSannee op 15-03-17 23:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 23:29

Naath86 schreef:
Ailill schreef:

Zo sorry??

Excuses, ik las je post verkeerd :Y)

Ailill

Re: Bokt peilingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 23:30

Correctie, ik had het juist O:)

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 23:30

Ailill schreef:

_O-

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 23:33

Ailill schreef:

Oké, maar feit blijft dat je niet zomaar overal kan binnenlopen om te stemmen. :)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 23:46

xSannee schreef:
LadyMadonna schreef:

Dit staat gewoon op je stembiljet vermeld toch?

Ongetwijfeld heel fout, maar ik heb de enveloppe van m'n stembiljet 5 minuten voor ik de deur uit ging open gemaakt om het biljet eruit te halen... Zal ik ook niet de enige in zijn...

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 23:47

Ik pas voor het stemhokje :')

Naskapower

Re: Bokt peilingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 23:50

Ik een paar weken terug, paar dagen later kon ik alleen de evelop van mijn vriend terugvinden en heb ik voor mijzelf maar een vervangende aangevraagd.