Stemmen 2017

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 11:25

Cowboy55 schreef:
xxCYNNxx schreef:
Nee ik stem op wie ik WIL stemmen...strategisch stemmen heeft ons de VVD gebracht dit afgelopen kabinet.........en ik hoop dat iedereen dat doet; stemmen op de partij die bij jou past en niks anders. Laat je niet gek maken door peilingen; die zijn makkelijk te manipuleren en daarvoor zijn ten tweede veel te weinig mensen naar hun mening gevraagt om daar een representatief beeld mee te scheppen. Bovendien; wanneer zijn ooit peilingen uitgekomen dan?

De laatste pakweg 30/35 jaar steeds minder. Daarvoor kon je er de klok op gelijk zetten: geloof+sociale klasse+woonplaats = stemkeuze.

hahaha ja oke, daar heb je gelijk in; toen Nederland nog aardig verzuild was, klopten peilingen wel ja :)

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 11:31

Jildau schreef:
Wat doet dat er toe? Het gaat er toch niet om dat de schrijver perse wil dat je op dezelfde partij stemt als hij/zij doet? Het gaat er volgens mij om wat er niet klopt aan een aantal zaken die nu geroepen worden en dat dat mensen aan het denken zet.

Ik heb geen idee of er een stemadvies aan verbonden zou zijn, maar om zo respectloos GL en de PvdD allerlei mallotigheid in de schoenen te schuiven, dat is nergens goed voor.

Over "roepen" gesproken....

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 11:35

Janneke2 schreef:
Ach, wat een onzin weer!

Citaat:
Nog geen 10% van dit sojaschroot wordt gebruikt in de melkveehouderij, toch wordt er verteld dat de melkveehouderij de oorzaak is van ontbossing.

?????

Vlees eten is een van de motoren van ontbossing.
Brazilië is in opkomst en ook daar wonen mensen die vlees eten.

Volgens deze schrijver toch niet. Zij geeft namelijk aan dat het grootste deel van de soja gebruikt wordt door mensen, en alleen de restanten voor diervoer. En daarnaast geeft ze aan dat de grond waar dieren opstaan en de gewassen die er voor verbouwd worden meer CO2 opnemen dan dat de dieren produceren.

Ik denk uiteindelijk dat het grootse probleem van ontbossing en CO2 uitstoot de overbevolking is. Niet het vlees eten of de soja of whatever. Maar er is nog geen partij die zich gewaagd heeft aan een agendapunt om de hele mensheid te laten verminderen met voortplanten }:0

Anoniem

Re: Stemmen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 11:36

Vooral runderen zorgen in met name Amerika toch echt wel voor een hoog percentage van de uitstoot. Natuurlijk is het niet te vergelijken met bijvoorbeeld auto's, maar runderen nemen relatief erg veel land op en stoten enorm veel uit. Daarnaast is volgens mij juist het overgrote deel van de sojaproductie voor dierenvoeder, maar ik heb geen tijd om dat nu uitgebreid na te zoeken.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 11:45

secricible schreef:
Ik denk uiteindelijk dat het grootse probleem van ontbossing en CO2 uitstoot de overbevolking is. Niet het vlees eten of de soja of whatever. Maar er is nog geen partij die zich gewaagd heeft aan een agendapunt om de hele mensheid te laten verminderen met voortplanten }:0

Hoeft ook niet: het is bekend dat de afname van de bevolking vanzelf komt als andere dingen toenemen. Meer hogere opleidingen, een goed sociaal vangnet, vrede en veiligheid, voldoende toegang tot voorlichting, anticonceptie en goede zorg, en de bevolkingsaanwas neemt snel af.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 12:27

Tytonidae schreef:
Nouja, mensen maken zich ook zeker wel druk om die haat-imams in die moskeeën maar men durft weinig te doen omdat daar een religie aan gebonden is.

En ook dit valt reuze mee.
Velen "maken zich er druk om", vooral ook moslims zelf.
Die dus niet blij zijn met deze minderheid.
(Net zoals ik als christen ook niet blij wordt van de SGP...)

En meer dan eens zijn haatzaaiers op religieuze grondslag niet toegelaten. (Contra: men durft dat niet.)

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 12:40

70% van al de landbouwproductie in de hele wereld is voor veevoer. Verder staan er een hoop andere 'feiten' in dat verhaal waar echt niks van klopt, dus ik snap het punt niet helemaal. Of het zijn alternative facts, dat kan natuurlijk ook nog.

Op welke facebook staat dat bericht?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 12:55

Amyyy schreef:
70% van al de landbouwproductie in de hele wereld is voor veevoer. Verder staan er een hoop andere 'feiten' in dat verhaal waar echt niks van klopt, dus ik snap het punt niet helemaal. Of het zijn alternative facts, dat kan natuurlijk ook nog.

Op welke facebook staat dat bericht?

Zal vast welingelichte kringen zijn :o

Tiepfoudt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 13:06

Vergeten wordt dat de Nederlandse melkveehouderij al sinds 2015 volledig op RTRS-gecertificeerd soja draait. De Nederlandse melkveehouderij loopt daarin zelfs voorop. Ook komt sojateelt in Nederland langzaam in de picture, door initiatieven van de sector zelf.

Maar goed, het is natuurlijk echt een beter idee om de boel uit eigen land te verbannen, want in andere landen zijn ze veel duurzamer bezig ;)

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 13:10

Hoe meer ik lees, hoe groter mijn twijfel....ik stem voor het milieu, dat sowieso. Maar ben bang mezelf wel flink in de vingers te snijden als de 'milieupartijen' het daadwerkelijk voor het zeggen krijgen. Met een klein productiebedrijf, ben ik bang dat we toch onder de grootverbruikers zullen vallen. Energie is nu al zo'n enorme kostenpost. Ben bang dat het het dan onmogelijk wordt om als klein bedrijf voort te bestaan. Het probleem is dat er te weinig nuances binnen de wetten worden aangebracht. Er zijn altijd mensen die relatief veel te hard geraakt worden door bepaalde maatregelen. En dat geldt niet alleen voor bedrijven en milieumaatregelen.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 13:11

Tiepfoudt schreef:
Vergeten wordt dat de Nederlandse melkveehouderij al sinds 2015 volledig op RTRS-gecertificeerd soja draait. De Nederlandse melkveehouderij loopt daarin zelfs voorop. Ook komt sojateelt in Nederland langzaam in de picture, door initiatieven van de sector zelf.

Maar goed, het is natuurlijk echt een beter idee om de boel uit eigen land te verbannen, want in andere landen zijn ze veel duurzamer bezig ;)

Net als dat de nertsenfokkerijen nu verboden zijn hier in Nederland (per 2020 dacht ik). Ik ben absoluut niet voor het dragen van bont maar je laat die branche eerst wel voor gigantische bedragen investeren om aan alle dierenwelzijns eisen te voldoen en vervolgens verbied je het. En nu? Importeren we het toch gewoon uit landen die nog veel en veel slechter zijn voor de dieren? Helpen we hun gewoon een handje.

Ben bang dat het die kant ook op gaat met de veehouderij.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 13:14

Blijft staan, dat als 7 miljard mensen (= de huidige wereldbevolking) dagelijks biefstuk wil eten, de woestijnen nog harder op gaan rukken dan ze nu al doen.

(Natuurlijk doneer ik op giro 555, mensen laten verhongeren is afschuwelijk. Maar die hele donatie is compleet zinloos als er geen stevige maatregelen omheen staan. Maatregelen die op deze feestboek tekst compleet - met gebrek aan perspectief- in het belachelijke worden getrokken.)

@ Mysa: gewoon "wijder" dan NL kijken.
Mogelijk doen andere landen het minder goed dan wij - dat kan.
Het zij zo.
Net als met 'strategisch stemmen': het is een valkuil. Stem 'wat je echt wilt', en op die partij die datgene doet 'wat volgens jou voor de hele wereld ook goed is'.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 13:47

Gelukkig is de pvdd óók voor het verbieden van import van producten van dierhouderijsystemen die hier niet zijn toegestaan :j Zoals kooieieren, bont en op dieren geteste makeup. Lijkt me fantastisch, zelfvoorzienend is altijd duurzamer. (En alles wat we hier houden hoeven we niet meer te importeren dus dat lijkt me ook geen slecht plan :o? )

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 14:15

Oké ik zit met zo'n groot dilemma waar ik op moet stemmen.

Ik vind het belangrijk dat er niet meer invloed van de EU komt; het leenstelsel niet afgeschaft wordt (ja als student zijnde); boeren niet nog meer dwars gezeten worden; niet weer een hele grote toestroom aan asielzoekers, uiteraard welkom maar het is een keer te veel; studeren; baangarantie...; zorg voor de ouderen moet veel beter

Dit zijn wel een aantal punten maar bij elke partij zitten toch weer tegens. Zo vind ik GroenLinks zijn ideeën over dat auto geld belachelijk, ik zie van de PvdD haar echt niet tegenover een Erdogan dr mondje staan, cda is 'tegen' abortus en wil weer een basisbeurs ....

Help!! Haha

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 14:19

Ik switch nogsteeds tussen d66 en sp...
Al denk ik dat het toch nog sp wordt maar ik vind het wel echt goed hoe d66 zich opstelt in de kamer met bijvoorbeeld de ideeën over voltooid leven

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 20:51

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 22:33

Ik denk dat ik CDA ga stemmen, er is voor mij geen een partij waar ik heb 100% mee eens ben en dat is niet erg want ze zullen toch moeten samenwerken :)

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 23:26

Eight schreef:
Ik denk dat ik CDA ga stemmen, er is voor mij geen een partij waar ik heb 100% mee eens ben en dat is niet erg want ze zullen toch moeten samenwerken :)

Een ieder die deze redenatie volgt maakt dus voor zichzelf een goede keuze. Hulde!

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 23:47

Ik zou Groenlinks, maar ik weet het ook niet meer. Misschien is het ook wel beter om op een kleine partij te stemmen. Ik weet ook niet echt wat ik belangrijk vind, maar vooral ouderenzorg en de zorg op zich heel belangrijk. Daarnaast wil ik een systeem voor studenten waarbij ze niet met 30.000 euro schuld hun leven beginnen, maar ook niet alles in de schoot geworpen krijgen. En meer banen voor de jeugd en dan met name voor degenen die 18+ zijn en daardoor dus te duur en niet aan het werk komen. Van de kleine partijen weet ik echt niet hoe hun programma eruit ziet en verder vind ik de begrippen die in de politiek worden gebruikt eigenlijk te lastige en dure taal, dus ik kijk daar niet zo naar. Misschien kan ik zelfs maar beter niet stemmen, want ik snap dat hele gebeuren niet in Den Haag. Politiek maar afschaffen dan?

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 00:20

Ik ga denk ik op D66 stemmen.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 00:38

Mark Rutte vandaag bij RTL Late Night was erg interessant! Ik vind hem een heel erg leuk mens, maar ook als hij minder leuk was had ik op VVD gestemd hoor. :+

Weer iemand waar ik het debat van Rutte vs Wilders van vanavond kan terug kijken? Het was op Eenvandaag, op NPO1. Dat duurde 25 minuten en zo lang kan ik mij nog wel focussen op politiek, zeker deze partijen. Het schijnt een vinnig debat te zijn geweest met hele grappige uitspraken van Rutte. :D

Even een leuke Quote van Mark Rutte in het debat vandaag:

Citaat:
Meneer Wilders, u bent weg gelopen uit het Catshuis in 2012. Dat heb ik u zeer kwalijk genomen.
Je kunt niet aan het begin van een crisis, het land in een politieke crisis laten storten. We hebben 6 maanden vertraging opgelopen om die economische crisis aan te pakken. Veel meer werklozen daardoor, veel meer problemen in het land. Dat heeft u veroorzaakt. Vervolgens bent u door gegaan met extreme uitspraken (Presentator: Antwoord op de vraag meneer Rutte!) over minder Marokkanen en daarna bent u verder geradicaliseerd door te zeggen: De moskeeën gaan dicht en ik ga alle Korans thuis weg halen. Met zo'n partij meneer Wilders, ga ik niét samenwerken! Niet in een kabinet en niet in een gedoogconstructie. NIET. NOOIT. NIET.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 09:49

Die was vrij duidelijk ja. NIET.NOOIT.NIET.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 09:52

Dat is een harde uitspraak... ben benieuwd hoe dat verder gaat....

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 10:22

Nou, ik kan niet stemmen dankzij de rotzooi in den haag, mijn aanvraag is niet binnen gekomen. (Ik ben een export-nederlander :Y) )

Mede daarom wil ik de toch al D66-stemmers vragen om op nr. 39 te stemmen. Hij maakt zich namelijk ook sterk voor de Nederlanders die zich in het buitenland bevinden.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 10:26

Riddershow schreef:
Nou, ik kan niet stemmen dankzij de rotzooi in den haag, mijn aanvraag is niet binnen gekomen. (Ik ben een export-nederlander :Y) )

Mede daarom wil ik de toch al D66-stemmers vragen om op nr. 39 te stemmen. Hij maakt zich namelijk ook sterk voor de Nederlanders die zich in het buitenland bevinden.

Wat moet er dan geregeld worden voor Nederlanders die in het buitenland wonen? En is dat dan permanent wonen of tijdelijk uitgezonden zijn of wat?