Explosies vliegveld Brussel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 22:31

Lisette03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 22:34

Emmaa_ schreef:
Emmaa_ schreef:
Wat een onzin zeg, Maren. Je weet het niet. Misschien had hij medelijden, misschien werkte zijn gordel niet naar toebehoren en is hij meegegaan met de massa om een straf te voorkomen, misschien durfde hij niet meer omdat hij zijn eigen leven niet wou opgeven. Je kan niet zeggen dat er geen goed in zit, net zo goed als je niet kan zeggen dat er niks kwaads in zit.

Of je hebt jezelf laten beïnvloeden door een groep waarvan je dacht dat het de juiste was en je ziet er op het juiste moment vanaf. Je kan standaard uitgaan van het slechte in de mens, je kan ook standaard uitgaan van het goede ervan. Ik kies voor het laatste, wat uiteraard persoonlijk is.

Op de vrijgegeven foto waar de 3 verdachten op staan, hebben de 2 mannen links (die dus beide omgekomen zijn) een handschoen aan hun linkerhand. De gevluchte verdachte had dit niet. Er wordt gedacht dat ze het ontstekingsmechanisme in deze handschoen verborgen hadden. Als dat zo is dan zou de derde man zich misschien al van te voren bedacht kunnen hebben?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 22:35

Of dat is diegene die de 3e bom moest droppen en vanop een afstand laten afgaan. Dan kan de ontsteker ook in een jaszak zitten bijvoorbeeld.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 22:36

harbourlight schreef:
R12312 schreef:
Dat komt, omdat de man in kwestie een yoga leraar was die het verzonnen had.

Nee hoor, de man reageerde op deze tweet http://www.mediacourant.nl/2016/03/kind ... m-brussel/

Ook daar bleken wat andere redenen te zijn waarom het meisje van school wilde....

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 22:41

R12312 schreef:
Ook daar bleken wat andere redenen te zijn waarom het meisje van school wilde....

Heb je daar een bron van? Heb behalve de tweet van dit meisje vandaag meerdere tweets gezien over enthousiaste reacties op deze aanslag, ook in het buitenland.
Waarom zou dit meisje dit zomaar verzinnen?

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 22:48

Lente schreef:
Ragdollcat schreef:
@Lente, ja praat maar lekker goed en blijf erin geloven dat een mens een goed en vredelievende wezen is wat er bestaat, met de jaren ga je heus anders praten of tot je iets ergs is overkomen met als dank van deze idioten.............

Ik praat niks goed. Ik zeg alleen dat we van oorsprong állemaal Afrikanen zijn.

Heb ook nooit zoveel gesnapt van dat hele "mijn stukje land is van mij" alleen omdat wij toevallig het geluk hebben gehad om onze wieg hier te hebben staan.

Je snapt toch wel wat ik bedoel over Afrika?

Daar is het heel anders dan in Europa qua normen en waarden en dat heeft helemaal niks te maken met dat een mens oorspronkelijk uit Afrika vandaan komt, het gaat om in het hier en nu en niks met de evolutie en of waar de mens vandaan komt.

YentlShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 22:50

Weet iemand hoe het verder in Brussel is, is het daar enigzins weer wat rustiger? Hoor er namelijk niks meer over en overzie het internet niet meer door alles wat rond geplaatst en geschreeuwd word.
Ben er verschrikkelijk van geschrokken alweer, dat dit mensen zoals wij zijn die dit veroorzaken..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 22:51

VTM heeft nog steeds een lopende nieuwsuitzending. Op zich lijkt het rustiger, ze hebben nu vooral politici en experts in de studio te gast.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 22:51

Ik was de hele dag in Brussel en het viel op de meeste plaatsen wel mee. Weinig volk op straat. Tegen de spits zat het verkeer goed vast.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 22:52

mensen zoals wij? Nou nee hoor, als je het al mensen kan noemen, het heeft er qua uiterlijk misschien iets van weg maar daar is ook alles mee gezegd.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 22:53

YentlShots schreef:
Weet iemand hoe het verder in Brussel is, is het daar enigzins weer wat rustiger? Hoor er namelijk niks meer over en overzie het internet niet meer door alles wat rond geplaatst en geschreeuwd word.
Ben er verschrikkelijk van geschrokken alweer, dat dit mensen zoals wij zijn die dit veroorzaken..

Een uurtje geleden was er een politieactie bezig in Schaarbeek, met gewapende sluipschutters, gepantserde wagens en drones. Ik denk dat ze daar nog wel even doorgaan met huiszoekingen.

YentlShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 22:54

saskiakefie schreef:
mensen zoals wij? Nou nee hoor, als je het al mensen kan noemen, het heeft er qua uiterlijk misschien iets van weg maar daar is ook alles mee gezegd.

Je snapt wat ik bedoel, we zijn allemaal van hetzelfde volk, namelijk de mens. Maar dat dit mensen zijn is moeilijk te geloven, en daar ben ik het met je eens, barbaarse beesten en dan druk ik het nog zachtjes uit.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 22:55

saskiakefie schreef:

Ja, mee eens!!! Dat waren geen mensen maar 1 van de ergste misbaksels wat er bestaat.

YentlShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 22:55

poes schreef:
Ik was de hele dag in Brussel en het viel op de meeste plaatsen wel mee. Weinig volk op straat. Tegen de spits zat het verkeer goed vast.

Yasmine schreef:
YentlShots schreef:

Een uurtje geleden was er een politieactie bezig in Schaarbeek, met gewapende sluipschutters, gepantserde wagens en drones. Ik denk dat ze daar nog wel even doorgaan met huiszoekingen.

Varekaj schreef:
VTM heeft nog steeds een lopende nieuwsuitzending. Op zich lijkt het rustiger, ze hebben nu vooral politici en experts in de studio te gast.

Dank jullie wel voor de update! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 22:56

waren ze die huiszoekingen niet aan het afronden intussen?

Lisette03

Re: Explosies vliegveld Brussel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 22:59

Ja de speciale eenheden hebben de straat waar de huiszoekingen plaats vonden inmiddels verlaten, de veiligheidszone is nog wel van kracht.

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 23:01

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 23:03

Om welke reden dat die 3de bommengordel niet is afgegaan ook, deze terroristen hebben niets goeds in zich. Als men zoiets doet is men door en door slecht punt

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 23:06

chanel1985 schreef:
Om welke reden dat die 3de bommengordel niet is afgegaan ook, deze terroristen hebben niets goeds in zich. Als men zoiets doet is men door en door slecht punt

Dat jij dat vind, maakt het geen feit.
Het zou de discussie denk ik ten goede komen als mensen meningen niet als feiten neergooien.
Jouw waarheid hoeft niet de waarheid van een ander te zijn....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 23:07

vTM gaat nog 1 update doen met een algemeen overzicht en dan houden ze op met de marathon uitzending van nieuws. Denk dat die presentator ook gewoon doodop moet zijn, de hele dag die beelden, collega's in het werkveld...

CharlievdH

Re: Explosies vliegveld Brussel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 23:16

Pfoe, ik heb de hele dag aan weinig anders kunnen denken, afschuwelijk gewoon dit.
Wat me wel opviel is dat wij geen grenscontrole hadden toen we België inreden eerder vanavond, van wat ik had begrepen was dat normaal volop aan de gang.

Om even te reageren op het 'slecht/goed' debat: naar mijn weten heeft toch echt iedereen zowel goed als kwaad in zich. Misschien vervelend om te horen dat iedereen op de hele wereld ertoe in staat is om erge dingen te doen, maar ergens is het wel de waarheid.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 23:18

LadyMadonna schreef:
chanel1985 schreef:

Dat jij dat vind, maakt het geen feit.
Het zou de discussie denk ik ten goede komen als mensen meningen niet als feiten neergooien.
Jouw waarheid hoeft niet de waarheid van een ander te zijn....

Dat zeg ik ook niet, het is inderdaad wat ik persoonlijk vind. Iets wat ik ook mag uiten.
Ik kan persoonlijk ook niet begrijpen dat er nog mensen zijn, die in zo'n terroristen nog iets goeds zien, behalve de medestrijders van die barbaren, die dragen hen op handen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 23:19

Wat voor ons slecht is, is in de ogen van de daders goed.

Blijkbaar zijn er bij Aken nog verdachten opgepakt, dit keer tsjetsjenen (ofzoiets)

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 23:20

Natsuki schreef:
Pfoe, ik heb de hele dag aan weinig anders kunnen denken, afschuwelijk gewoon dit.
Wat me wel opviel is dat wij geen grenscontrole hadden toen we België inreden eerder vanavond, van wat ik had begrepen was dat normaal volop aan de gang.

Om even te reageren op het 'slecht/goed' debat: naar mijn weten heeft toch echt iedereen zowel goed als kwaad in zich. Misschien vervelend om te horen dat iedereen op de hele wereld ertoe in staat is om erge dingen te doen, maar ergens is het wel de waarheid.

Mwah vind het nogal z/w gezegd hoor, je hebt ook nog zoiets als een geweten en dat is wat ontbreekt bij die IS terroristen.

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 23:26

Ze hebben die derde man nog niet te pakken. Politie is ernaar op zoek, ze hebben een derde bomgordel gevonden.
Ze hebben wel de woning doorzocht, dankzij een wakkere taxi chauffeur die het drietal daar opgepikt had.
Hij mocht hun koffers niet aanraken, na de terreurdaad wist de chauffeur over wie het ging en heeft de politie ingelicht