Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Blue_Eyes schreef:ingedebruijn, uitspraken zoals jij doet, zijn precies het probleem. Polariserend en opstokend. Hoe creeer je verdeeldheid tussen mensen? Nou, zo.
Geloof is helemaal niet een bak ellende, heel veel mensen hebben er heel veel steun aan en worden er gelukkig van. Hoe kan het dan een bak ellende zijn? Laat staan de uitspraak 'een kansloze bende'. Waarom is zo'n uitspraak nodig?
ingedebruijn schreef:Blue_Eyes schreef:Hoezo, naar de mensen die voor zichzelf denken? Ik denk dat jij een heel verkeerd beeld hebt van gelovigen en geloof.
Ik heb een beeld dat blijkbaar anders is dan de jouwe. Ieder zijn eigen waarheid.
vibabu schreef:Dat wilde ik er inderdaad mee zeggen. Je laten leiden door een boek, waarvan niet eens is vastgesteld dat de man wel of niet bestaan heeft. Die je dingen laat doen... Die zelfs "domme" dieren niet eens doen. Oftewel het uitmoorden van hun soortgenoot, nergens op de wereld gebeurd dat behalve een mens. Omwille van wat? Een andere denkwijze? Omdat iemand heeft bedacht dat dat mag? Dat het gerechtvaardigd wordt? Ik vraag me hardop af wat erger is. Iemand die moord voor de kick of iemand die het doet wille een boek een psychopaat weet dat het niet goed is maar van het gevoel houdt. Deze terroristen doen het omdat ze dan in de hemel komen.
ilayda schreef:Het zijn altijd de mensen die eigenlijk helemaal niks weten van ons geloof.
Zo word het alleen maar erger als je alle moslims over 1 kam scheert.
Sunrise19 schreef:En wie zegt dat het ook daadwerkelijk om geloof gaat?! Hun roepen iets, maar waar mijn vrienden zich absoluut niet aan verbonden voelen. Dus ik vind dat kortzichtig.
Mensen kunnen zoveel roepen.. Makkelijk om haat te zaaien toch?!
pien_2010 schreef:ilayda schreef:Het zijn altijd de mensen die eigenlijk helemaal niks weten van ons geloof.
Zo word het alleen maar erger als je alle moslims over 1 kam scheert.
Juist Ilayda en daarmee spelen we de terroristen in de kaart. Want die willen niet alleen doden om angst te zaaien, maar ook om de tegenstellingen groter te maken. De terroristen gaat het helemaal niet om het geloof. We praten hier over een aantal gekken die angst en verderf zaaien om ons allemaal uit elkaar te spelen en tegen elkaar op te zetten.
Zoals ik al eerder schreef is het wij samen en niet zij en wij. Met wij bedoel ik dan alle mensen die tegen dit soort geweld zijn. Want ook moslims zitten op een terrasje, doen boodschappen, gaan naar de bioscoop en naar het voetballen en worden dus ook gedood of zwaar gewond als ze op de foute plek zijn![]()
Dit soort terroristen maakt helemaal geen onderscheid en hebben het moslim geloof gekaapt om hun ideeën een ideologisch sausje te geven.
Dat is erg belangrijk om te doorzien en dat niet te laten gebeuren is een heel belangrijk wapen tegenover IS. Daarmee laten we namelijk zien dat wij allen tezamen sterker zijn en dat we onsniet uit elkaar laten spelen.