Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 15:58

Sammie schreef:
En wat is nu je vraag en/of opmerking?

Dat kindhuwelijken gewoon door mogen gaan..

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 16:03

Las net een hele mooie tekst op fb. De tweestrijd die velen hebben wordt hier mooi mee weergegeven.

ENG...
Dat er mensen zijn die vinden dat asielzoekers mogen verzuipen vind ik eng. Maar dat er mensen zijn die in het Arabisch posters met welkom voor de ramen hangen en ze doodknuffelen, vind ik ook eng.
Dat een gesjeesde kunstenaar in zn uppie Zwarte Piet kan verneuken vind ik eng. Maar dat er mensen zijn die vinden dat alle zwarten moeten oprotten vind ik ook eng.
Dat Islamitische asielzoekers christenen afmaken in AZC's vind ik eng. Maar dat een geblondeerde limbo op 34 zetels staat vind ik ook eng.
Dat er mensen zijn die alle asielzoekers over 1 kam scheren vind ik eng. Maar dat onze wet uithuwelijken van kinderen niet kan aanpakken vind ik ook eng.
Dat ik wellicht over 15 jaar wakker word gemaakt door minarettengejank vind ik eng. Maar een asielzoeker die een crimineel delict pleegt niet het land uit kunnen zetten vind ik ook eng.
AZC's zien als 1 brok ellende vind ik eng. Maar asielzoekers die het er vinden stinken en weglopen vind ik ook eng.
Op social media alle opruiende hoaxen voor zoete koek aannemen en delen vind ik eng. Maar alles bagatelliseren met een geitenwollen sokken smile vind ik ook eng.

Dat er een tweestrijd in mijn hoofd is, vind ik eng. Maar dat er in heel politiek Nederland geen enkele leider in staat is , om mrt gezond en sociaal verstand en daadkracht de zaken te regelen en een duidelijke visie op de toekomst heeft om de tweestrijd in ons land te beteugelen, dat.....dat vind ik pas echt eng!

Haat reacties gooi ik er gelijk af....die vind ik ook eng.

Aldus het citaat van Bart Kouwenberg op fb.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 17:30

EskeGirl schreef:
Tcm62 schreef:
Er zulken er zat bij zijn met wel degelijk een bankrekening...hoe ga jij duizenden kmters reizen zonder een cent op zak? En aankomen met schone nette moderne kleren?

Ik heb een verhaal gelezen van iemand die 3 maanden naar Oostenrijk heeft gelopen en letterlijk leefde op gras. Eerst een bootreis op een rubberbootje achter de rug. Die heeft uiteindelijk geluk gehad door mensen is geholpen, heeft Duits geleerd en in Oostenrijks Staatsburger geworden. Misschien niet representatief, wel een voorbeeld.

Geloof jij dit nou echt?
Het is wel een paardenforum, maar 3 maanden op gras is iets wat bij ons lijf niet gaat...ok je kunt het proberen, maar dan een heel land doorlopen gaat dan niet meer.

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 17:38

.[/quote]

Geloof jij dit nou echt?
Het is wel een paardenforum, maar 3 maanden op gras is iets wat bij ons lijf niet gaat...ok je kunt het proberen, maar dan een heel land doorlopen gaat dan niet meer.[/quote]
Misschien ook eens naar de bron van deze info vragen!?

Indestal

Re: Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 17:39

Ik denk niet dat dat hoeft, zijn de pro's... :Y)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 17:40

Als jullie even doorlezen zie je dat ik mezelf verbeter, de bron, zie dat ik zeg dat ik enkel een voorbeeld noem en dat dit niet per se representatief is.
:roll:

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 17:43

Gewoon een verzonnen voorbeeld van iemand....

Brrodje aap verhaal....

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 17:45

Deze persoon bestaat echt hoor :). Is van een FB pagins die verhalen verteld over mensen op straat. Humans of New York, zoek maar op.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 17:55

Ff doorlezen tcm.. niet 3 maanden maar 3 weken. Nog steeds redelijk lastig te geloven maar in theorie zou het wrs wel kunnen. En als er noten en eikels bij zitten helpt dat ook. Voor zover mijn overlevingskennis. :+ dat vrouwtje van paar jaar terug waar leefde die ook alweer op? Was vlakbij een rivier. Werd ool na enkele weken gevonden.

gohyaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 18:49

Nee Sammie,er staat echt 3 maanden hoor.

Ik heb een verhaal gelezen van iemand die 3 maanden naar Oostenrijk heeft gelopen en letterlijk leefde op gras.

Wat jij las van 3 weken: We were saved when they finally they put us on a boat and sent us to a camp on the mainland. For twelve days we stayed there before walking north. We walked for three weeks.
Nadat ze 12 dagen op het vasteland waren trokken ze naar het noorden,en dat duurde 3 weken.
Zo lees ik het. ;)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 19:50

Maar juist daar achteraan staat we ate nothing but leafs like animals? Dus tijdens die drie weken at hij bladeren.

Drie maanden alleen gras of bladeren eten overleef je imo echt niet :D

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 20:30

Cowboy55 schreef:
Hehe, is er eindelijk iemand wakker geschrokken: http://www.nu.nl/binnenland/4145028/aan ... ekers.html

Aantal asielzoekers in Oranje (nu 800) wordt geen 1400 maar gaat zsm terug naar 700, zoals afgesproken.

Mja, en die komen nu bij ons 'buurten'.
http://www.ad.nl/ad/nl/36281/Vluchtelingenstroom-West-Europa/article/detail/4162900/2015/10/14/Beverwaard-aangewezen-voor-opvang-asielzoekers.dhtml
Locatie is zelfs om te sporten helemaal niks, laat staan om mensen daar voor 5 jaar te stationeren.
En de buurt? De kampers zijn woest met de rest van die wijk erbij...
Dat gaat wat worden morgen op de info-bijeenkomst...

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 20:43

Tcm62 schreef:
Ik denk niet dat dat hoeft, zijn de pro's... :Y)

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Ik wilde net om de feiten vragen joh, ik vond het al zo stil worden

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 21:51

Mooie woorden van Jesse Klaver in het kamerdebat van vandaag! Natuurlijk kwam Wilders (net als zijn zijn aanhangers uit dit topic) vooral met een lijst met negatieve verhalen over vluchtelingen. Jesse kwam toen met negatieve verhalen over PVV aanhangers, alle haat rellen, aanvallen op vluchtelingen en stakingen etc. Het enige verschil was dat Jesse aangeeft dat dit incidenten zijn, en niet zich verlaagt naar het niveau van Wilders. Als hij dit wel zou doen zou hij eigenlijk zeggen dat alle PVV aanhangers haatzaaiers en relshoppende aso's zijn. Als mensen toch eens onderscheidt konden maken tussen incidenten van bepaalde personen en een hele bevolking.

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 21:53

Moos99 schreef:
Mooie woorden van Jesse Klaver in het kamerdebat van vandaag! Natuurlijk kwam Wilders (net als zijn zijn aanhangers uit dit topic) vooral met een lijst met negatieve verhalen over vluchtelingen. Jesse kwam toen met negatieve verhalen over PVV aanhangers, alle haat rellen, aanvallen op vluchtelingen en stakingen etc. Het enige verschil was dat Jesse aangeeft dat dit incidenten zijn, en niet zich verlaagt naar het niveau van Wilders. Als hij dit wel zou doen zou hij eigenlijk zeggen dat alle PVV aanhangers haatzaaiers en relshoppende aso's zijn. Als mensen toch eens onderscheidt konden maken tussen incidenten van bepaalde personen en een hele bevolking.

Ik hoop echt dat ze in je achtertuin komen wonen.. en de pvv heeft gelijk het land is vol en er kunnen er geen meer bij.. Die klaver moeten ze meteen ophangen!!!

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 21:57

Het land is vol, echt heel vervelend. Nu komen er geen jonge Nederlanders meer, geen plek voor. We zullen moeten wachten tot het sterftecijfer groter is dan het geboortecijfer -O-

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 21:58

Zeeuwtje68 schreef:
Moos99 schreef:

Ik hoop echt dat ze in je achtertuin komen wonen.. en de pvv heeft gelijk het land is vol en er kunnen er geen meer bij.. Die klaver moeten ze meteen ophangen!!!

:') meis, ga aub iets zinnigs met je leven doen. Op deze manier kom je nergens en je klinkt echt bij iedere post weer een stukje minder slim.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 22:01

Alleen vergeet je dat de asielzoekers niet alleen Syriërs zijn, maar ook een grote groep niet-Oorlogsvluchteling en laat nou juist deze grote groep voor overlast zorgen en meeliften. En laat het nou juist ook deze groep zijn waar niet alleen de PVV van af wil maar ook de VVD en laat dat nou net de groep zijn waar jij zo mooi "net als zijn aanhangers uit dit topic" het steeds over hebben.....

Is maar een klein detail, maar een reuze groot verschil...en wat maar graag even niet genoemd wordt.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 22:10

Zeeuwtje68 schreef:
Moos99 schreef:

QED Jesse Klaver! Ik heb niks met de knul maar zijn gelijk is zojuist bewezen.......

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 22:11

Tcm62 schreef:
Alleen vergeet je dat de asielzoekers niet alleen Syriërs zijn, maar ook een grote groep niet-Oorlogsvluchteling en laat nou juist deze grote groep voor overlast zorgen en meeliften. En laat het nou juist ook deze groep zijn waar niet alleen de PVV van af wil maar ook de VVD en laat dat nou net de groep zijn waar jij zo mooi "net als zijn aanhangers uit dit topic" het steeds over hebben.....

Is maar een klein detail, maar een reuze groot verschil...en wat maar graag even niet genoemd wordt.

Dat onderscheidt wordt niet gemaakt door deze aanhangers hoor, vluchtelingen zijn allemaal foute boel, relschoppers, verkrachters. Ze moeten allemaal maar gewoon oprotten. Dan maar dood gaan in de oorlog joh, wat maakt het uit.

Wat ik grappig vind is dat mensen denken dat gewoon omdat zij het privilege hebben gekregen in Nederland te zijn geboren (en ja, das geluk, want daar heb je geen moeite voor hoeven doen) jij meer recht heb op een goed leven en het wel oke is te leven van een uitkering, met zorgtoeslag, huursubsidie, kinderbijslag noem het maar op. Ons land is vol, wat is dat voor een onzin? Dit is niet ons land, het is niet jouw eigendom. In tijden van nood heeft iedereen recht op hulp. Het heeft niemand een boterham gekost hier, iedereen zit nog steeds veilig binnen met de verwarming aan. Gun anderen het recht op een mooi leven! Heb je naasten lief, je bent geen haar beter dan een ander.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 22:11

Wacht Zeeuwtje... lees ik nou echt dat jij iemand DOOD wenst? :oo

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 22:15

Dat lees je goed inderdaad. Ben heel benieuwd wat Zeeuwtje allemaal toevoegt aan de samenleving? Wat doe jij om Nederland een beter land te maken, en waarom heb jij meer recht dan anderen?

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 22:21

VOOR DE ZOVEELSTE KEER HET ZIJN GEEN VLUCHTELINGEN MAAR IMMIGRANTEN EN IDD NL IS VOL!!
EN ER KOMEN NOG VEEL MEER DEZE KANT OP EN OOK NOG HUN FAMILIE HOE GAAN JULLIE DE VOORSTANDERS DIT ALLEMAAL GOEDPRATEN DAN??

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 22:22

Moos99 schreef:
Dat lees je goed inderdaad. Ben heel benieuwd wat Zeeuwtje allemaal toevoegt aan de samenleving? Wat doe jij om Nederland een beter land te maken, en waarom heb jij meer recht dan anderen?

Ik zet me allang in voor de ouderen en wat doe jij dan voor je eigen volk??

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 22:22

Ik vind zeker wel dat Nederlanders 'voor' gaan.
Wij zijn hier geboren, werken hier, betalen belasting.
Als ik nu al zie hoe wij hier met de ouderen omgaan...je moet maar hopen dat je familie hebt als je op hoge leeftijd bent, want anders ben je overgeleverd aan het zorgstelsel in NL en dan ben je nog niet jarig...( nee, die verjaardag haal je dan niet meer).
Onlangs nog zaten wij als familie om de beurt bij mijn oma van 90, omdat ze toen ziek was en de verzorging niet extra kwam kijken.
En ja, ik weet hoe de gezondheidszorg in elkaar steekt en wat dat kost, werk er zelf al 15 jaar in.

Nu marcheren er duizenden mensen ons land binnen.
Ja, oorlogsslachtoffers, maar ook tig arbeidsmigranten en mensen die een economisch beter leven zoeken.
Die nu ( net koud een week in NL) al beginnen over uitkeringen, huizen, buskaarten, familie over laten komen, halal eten, weinig variatie in voeding etc

Ja, vind je het heel vreemd dat ik denk: hallo.

Het is een beetje de omgekeerde wereld aan het worden geloof ik.
Je moet je als Nederland bijna gaan verantwoorden dat je Nederlander bent.
Nu schroeft de regering de soberheid op...
En wat roept de oppositie? dat we vluchtelingen als 'tweederangs burgers' wegzetten
Laatst bijgewerkt door ravellie op 14-10-15 22:24, in het totaal 1 keer bewerkt