verdronken Aylan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Electra63

Re: verdronken Aylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 20:34

IS-infiltranten en sympathisanten zijn allang verspreid. De illusie dat je die tegen kan houden door paspoortcontroles? 9/11 is toch wel het voorbeeld, dat aanslagen heel goed en lang worden voorbereid.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 21:32

Ik vnd 9/11 nou niet echt het meest ideale voorbeeld om aan te halen. Daarvan waren ze diverse lui al van op het spoor en er zijn ook sterke aanwijzigingen dat ze bewust die mensen hun gang hebben laten gaan. Nu kan ik dat zelf lastig geloven, maar bepaalde insiders wijzen ook met hun vinger richting hun eigen land (Amerika). Kortom 9/11 is niet 'schoon' of overduidelijk hoe het werkt.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 21:35

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 21:38

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 21:54

geerke schreef:
gohya schreef:

ja,maar dat is tendentieus en in scene gezet.... :+ die arme mensen zijn moe en hopeloos,dan mag je je best zo gedragen ;)

(dit is cynisch bedoelt)

Het kwartje valt bij me. ;) :)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 21:56

Maar goed, nu gaat Hongarije de grens dus sluiten... Dus maken ze er het probleem van Servië van als ik het goed begrijp?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 21:58

Gelukkig gebeurt dat ook nooit bij bv voetbal :D

Waar veel mensen samengepakt zitten, zijn ook wel spanningen onderling en tja... Dan kunnen ze onderling wel eens knokken. T is ook niet handig om grote groepen op een klein oppervlak samen te pakken.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 14-09-15 21:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 21:58

geerke schreef:
ja,maar dat is tendentieus en in scene gezet.... :+ die arme mensen zijn moe en hopeloos,dan mag je je best zo gedragen ;)

(dit is cynisch bedoelt)

Dat zal niemand zeggen en vind ik ook een beetje een makkelijk grapje. Wat ik er wel aan vraagtekens bij zet is dat er wel erg weinig context bij wordt genoemd. Wat is hier gebeurd? Waarom doen die mensen dit? En wat doen ze eigenlijk precies? Het zijn nou ook niet de duidelijkste beelden. En tja... Kijk eens rond op die site, wat er nog meer op staat? Qua bron denk ik nou ook niet dat ik er mijn dagelijkse portie nieuws vandaan ga halen. Vermaak voor bij de popcorn misschien, maar nieuws?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 22:10

LadyMadonna schreef:
Maar goed, nu gaat Hongarije de grens dus sluiten... Dus maken ze er het probleem van Servië van als ik het goed begrijp?

Wel nee via Kroatië, Slovenië of via Roemenië, Oekraïne etc.. In Griekenland komen ze nog steeds aan en ze hopen natuurlijk vooral dat t mensen ontmoedigd om te komen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 22:42

Een hele hoop landen hebben de grenzen dicht gegooid.Zoals Servië,Oostenrijk,Hongarije,en nog een aantal landen.Lieten ze net zien bij Nieuwsuur.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 22:48

dat is ook een olievlek beweging Gohya..
zoals iedere beweging vanuit een centrum plaatsvind..

straks zegt half Nederland hehe, eindelijk, moesten we nu pas etc..
Ja.. Want de grenzen van de blokkades schuiven langzaam op..

over een poosje zitten alle grenzen potdicht en sterven vluchtelingen overal voor gesloten poorten..
waarop vervolgens de hele beweging weer omkeert, want dat is weer niet humanitair..

dus ja ook Nederland zal de grenzen gaan sluiten.. en na ons scandinvie en daarna zal amerika ook niets meer op willlen nemen, want na het sluiten van alle nabije grenzen zal men steeds verder moeten vluchten en krijgt het volgende continent de volledige impact..

de enige oplossing is, impact delen, dan loop je per persoon het minste pijntjes op..
maar zolang mensen zich terugtrekken uit het delen van smart, krijgt de rest steeds meer smart te voortduren, net zolang tot ook zij het opgeven. En als iedereen het opgeeft, kan de syrische bevolking nergens heen, en sterft in het thuisland of in bootjes op zee op zoek naar land waar ze naar binnen kunnen glippen..

En dat zal de wereld weer niet aan kunnen zien, dus gaan de grenzen dan weer open.. te laat voor de mensen die in de tussentijd sneuvelen, maar wij zullen ons 'goed' voelen omdat we hulp bieden.

------

er is hier sprake van een volksverhuizing gedreven door oorlog in het thuisgebied.
Een volksverhuizing, en zeker gedreven door de dreiging van moord achter je valt bijna niet tegen te houden.. Denk je maar eens in hoe wanhopig je zelf zou zijn, als Nederland in de fik stond en je wordt nergens toegelaten, uiteindelijk ren je de noordzee in en probeert engeland te bereiken maar ook daar ben je niet welkom.. grenzen sluiten zich, terwijl dood om zich heen grijpt daar waar je niet meer vandaan kunt komen. Reken maar dat je een manier vind om door te breken of je probeert alles in ieder geval..

De reden dat iedere volksverhuizing heviger wordt en grotere impact heeft.. heeft niet te maken met islam.. maar met het feit dat de aarde steeds drukker bevolkt wordt.. Waar het volk van Isreal ooit vluchtte voor de romeinen, daar had je het nog over een dunbevolkte aarde, maar zelfs toen moest men geen vluchtelingen hebben.. gelukkig was er nog voldoende ruimte om je ergens te vestigen op de lange termijn (ok, het joodse volk heeft gewoon mensen uit hun steden getrommeld.. niet netjes.. was nog ruimte zat om verderop een stadje te bouwen).

maar nu, als je moet vluchten, dan vlucht je altijd een gebied in dat ook al druk bevolkt is..
Maar reken maar dat over een paar eeuwen, of minder wellicht.. De stroom vluchtelingen wel eens om kan draaien.. Wij doen wij als Rusland gaat doordraaien? witte vlag zwaaien en Russisch worden? en wat als ze alles wat niet russisch is nu eens gewoon afmaken, blijven we dan zitten tot het zwaard ons treft?

of en dat is net zo waarschijnlijk.. Wat als er nu eens een flink virus uitbreekt, daar waar we hutje mutje op elkaar leven.. ga je proberen met je kinderen te ontsnappen als je nog gezond bent? proberen weg te komen naar een land waar het oppervlakte ruimer is en de kans op besmetting kleiner? of blijf je braaf zitten, in het land waar je hoort en wacht je op wat voedselpakketjes, terwijl je je vingers gekruist houd dat je overleeft?

De wereld heeft vele volksverhuizingen gekend om vele uiteenlopende redenen. Dit is er een van..
Mensen vluchten niet om hier even de boel op stelten te zetten, mensen vluchten om te overleven.
Laatst bijgewerkt door elenaMM77 op 14-09-15 23:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 22:57

Dat er meer grenscontrole komt, welk Nederland al heeft aangekondigd, wil niet zeggen dat er geen enkele Hulp meer gaat komen. Voorzover ik het begreep gaat het meer om het indammen van de chaos en het beter begeleiden van de massa. Het is imo nu te vroeg om te zeggen dat dit slecht afgaat lopen. . T kan ook zorgen voor betere begeleiding en gerichter Hulp bieden. :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 23:13

Ik ben ook voor meer grenscontroles, alles om mensensmokkelaars ook maar enigszins te ontmoedigen en aan te pakken

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 01:06

ik denk juist dat je de knelpunten moet oplossen..

een vlotte doorstroom richting asielzoekerscentra of vluchtelingen kampen, verspreid zodat de impact per gebied kleiner is (verspreid over heel europa dus, ongeacht aan welke grens ze komen te staan), daar registreren en daar het kaf van het koren scheiden.. Zeg maar de grenscontrole niet op de grens, maar in de centra's..

hierdoor krijg je geen ophopingen op daargangs gebieden, en heb je per regio met veel kleinere impact te maken..

maar ja, dan moeten landen met elkaar samenwerking, maar momenteel is men te bang om ook maar een vluchteling meer op te nemen als hun buren en gaan de boel dichten..

verscherpte grenscontroles, iemand enig idee wat dit doet met de infrastructuur binnen europa en daarmee de toch al kwetsbare economie? Dat kan wel eens meer kosten dan een paar asielzoekers binnenhalen en waarvan je er een handje vol een ticket terug gaat geven en een andere buts doorzend naar een land waar ze ook welkom zijn..

in mijn ogen moet er een vloeiende doorstroom gaan plaatsvinden.. vanuit de knelpunten naar rustigere plekken, waar de mensen tot rust kunnen komen en hun zaken op orde kunnen krijgen, en waar 'europa' aan het registreren kan slaan.. 1000 asielzoekers op 1 plek en dat van mijn part maal 100 verspreid over europa zijn makkelijker te 'verwerken' dan alles op een treinstation in hongarije, of griekenland.. Eenmaal gerigistreerd en voorzien van een voorlopige status, doorsturen naar een plek waar ze voor langere tijd een leven kunnen opbouwen.. of dat nu Friesland is, of Groningen, Noorwegen, Amerika of Antartica (daar is ook ruimte grijns) dat maakt geen ene bal uit. daar heb je dan als asielzoeker op zo'n moment maar vrede mee te hebben, eenmaal de nationaliteit aangenomen kun je altijd nog emigreren als het nog zo nodig moet.

Maar ja dan moet de wereld dus samenwerken, iedereen moet dan naar ratio accepteren dat ze zowel mensen binnen krijgen die hard kunnen werken, of een goede opleiding hebben, maar ook dat je een aantal kansarmen binnenkrijgt.

helaas, zitten er een aantal Wildersen verspreid over de wereld die hieraan nooit zullen willen meewerken, want er zal wellicht een gek tussen zitten.. nu, gekken hebben we in Nederland ook meer dan genoeg, eentje erbij zullen we dan vast ook nog wel overleven.. Is strijders, die zaten al hoog en droog op hun bestemming en lachen in hun vuistje vanuit hun appartementjes waar ze ook zitten, om onze heksenjacht tussen de mensen die niets hebben, dan wat ze dragen. En een relschopper ertussen? tja, nee die kennen we hier in Nederland zelf niet zeker.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 08:31

ik voel toch meer voor de oorzaak weghalen,zorgen dat het in het land zelf weer stabiel en leefbaar word...goede opvang daar,met huizen,scholing en gezondheidzorg.
Ik denk dat er te licht gedacht word over het eventuele gevaar van extremisten.Niet zozeer die binnen druppelen maar die er ook al zitten.
Vermoed dat het Islamitische geloof niet zo goed samen gaat met onze westerse normen en waarden.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 09:48

Na het zien van het ontbijtnieuws ben ik wel wat pessimistischer over het bieden van die externe hulp, vooral door de reactie van Hongarije (wat verder ook weer niet veel zegt over de overige Europese acties, maar toch). Meer controle in Europa zegt echt niks over hulp die dáár geboden gaat worden of over de herverdeling van de mensen die hier al zijn. Dat kan prima naast elkaar geregeld worden. Het laatste nieuws over asielaanvraag ging ook vooral om dat vanuit die regio te doen (dus zoals het eigenlijk hoort). Je vraagt dáár asiel aan voor land x of y en die krijg je en dan kom je of niet. Nu is men al hier en gaat dan asiel aanvragen en dat was niet wenselijk. Vooralsnog is er nog steeds weinig consensus over wat er met mensen moet gebeuren die hier al zitten. Het enige waar Europa het over eens is, is dat ze (voorlopig) kunnen blijven. Maar verdelen en hoe is men niet over uit.

Of grenscontrole zo kwalijk is voor de economie waag ik te betwijfelen. Het meeste geld en tijd gaat zitten in het regelen van documenten en die zijn nog steeds niet nodig. Zoals ik het nu begrijp gaat het vooral om het bijhebben van je ID en vrachtwagens en bussen zullen vermoedelijk gecontroleerd worden. Dat men ook echt smokkelaars wil oppakken. En dat is imo alleen maar goed. Het gaat er vooral om dat men niet zomaar doorloopt. Het is alleen wel een beetje het probleem bij je buurman neerleggen. :+ Want die grens gaat natuurlijk steeds per land opschuiven. Servië zal waarschijnlijk ook iets gaan doen nu, want die heeft wellicht ook geen behoefte aan een tweede Calais nabij de Hongaarse grens.

Op het moment dat je de grenzen openhoudt en de controle pas plaats laat vinden in de opvangcentra, krijg je imo nog meer van wat er nu gebeurd. De vluchtelingen kiezen zelf hun land uit op basis van wat er hen het meest aantrekkelijk lijkt, dan krijg je een onredelijke hoeveelheid die naar Duitsland, Nederland, Zweden en Groot-Brittannië gaan (als ze daar geraken). En dat is ook niet praktisch en met die herverdeling is het ook nog maar de vraag of ze dat de mensen willen verplichten of dat een keuze gaat worden. Een verplichting vind ik ook weer zo wat. Dat je van Nederland naar Estland of Spanje wordt gebracht. Het is allemaal maar lastig zo..

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 09:51

geerke schreef:
ik voel toch meer voor de oorzaak weghalen,zorgen dat het in het land zelf weer stabiel en leefbaar word...goede opvang daar,met huizen,scholing en gezondheidzorg.
Ik denk dat er te licht gedacht word over het eventuele gevaar van extremisten.Niet zozeer die binnen druppelen maar die er ook al zitten.
Vermoed dat het Islamitische geloof niet zo goed samen gaat met onze westerse normen en waarden.

Ik ben het met je eens.
Maar de grote vraag is: wie gaat de oorzaak weghalen?
Wie wil daar weer duizenden/honderduizenden levens voor inzetten?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 10:09

Nieuwsuur van gisteravond ging daar een stukje over. Over IS en Assad en het inzetten van grondtroepen. Assad bombardeert niet alleen IS gebieden, maar ook tegenstanders van zijn regime. Dat schijnt hij met nog al wat vuile bommen te doen. Vatten vol met rotzooi en metaal delen en die in die gebieden laten ontploffen om op die manier de meeste schade aan te richten. Maar anderszijds Assad weghalen is ook niet verstandig, want dan krijg je een machtsvacuüm. Ook geen simpele oplossing daar!

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 10:15

Het probleem is ook dat er verdeeltheid in midden oosten is....en ook nog eens dat de moslims geen moslims mogen doden...als Assad weg is, wie dan?

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 10:32

Laat assad alstublieft niet wegvallen, niet omdat ik die vent mag (die hoort hier eigenlijk voor het internationaal gerechtshof voor zijn misdaden) maar omdat hij de enige is die momenteel IS onder de duim kan houden. Die lukt het daar nog steeds niet om te winnen en dat komt imo omdat hij oorlog voert op een manier die bestand is tegen Is en niet als wij oorlog voert. Ik keur het echt absoluut niet goed!! Maar ik vrees echt voor wat er gebeurt als hij weggaat, dan is echt die hele regio van God los en krijgt is echt voet aan de grond vrees is.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 10:45

volgens mij is geen van beiden echt gezellig....IS niet en Assad zeker ook niet.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 11:25

Tcm62 schreef:
Het probleem is ook dat er verdeeltheid in midden oosten is....en ook nog eens dat de moslims geen moslims mogen doden...als Assad weg is, wie dan?

IS heeft redelijk recentelijk nog een aanslag gepleegd op een moskee. Dat laatste gaat dus ook niet op.

Assad weg is inderdaad ook geen oplossing, helaas.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 12:18

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 12:20

IS vermoord gerust elke moslim die zij vinden niet een echte moslim te zijn... Doen ze niet zo moeilijk over.

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 12:21