xxCYNNxx schreef:nihil ja, je hoeft mij niks te vertellen hoor; zelf opgegroeid in een bijstandsgezin en jaren vrienden gehad die in de bijstand zaten. De pakkans is nihil ja als er niet door iemand gebeld wordt. En ja er zijn controles, maar menig weet zich daar prima uit te kletsen; genoeg gezien.
....ik lees dat dit oude info is en niet voor iedereen geldt.
Citaat:
de slimmere bijstandsgerechtigde die bijverdiend is echt niet zo achterlijk om die verdiensten op de bank te zetten natuurlijk. Want dan hoeft er idd geen belletje gepleegd te worden; dan is de pakkans groot ja, maar er zijn maar weinig die zo dom zijn om dat te doen...in verhouding tot de gehele groep fraudeurs dan.
Maar welke cijfers hanteer je?
Zo van: ik ken tien fraudeurs, negen van hen waren zo slim om het geld niet op de giro te zetten?
Citaat:
De bonnetjes van mooie nieuwe spullen geef je aan een familielid; liefst ouders, zodat gezegd kan worden dat de ouders die geschonken hebben.
....gesteld, datdie dus niet in de bijstand zitten.
Citaat:
Zo moeilijk is dat niet hoor, als je maar inventief te werk gaat, kun je dat jaren volhouden, zo niet voor altijd.
Misschien niet moeilijk, maar het lijkt me een nare manier van door het leven moeten gaan....