Hond dood geschoten door politie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Hond dood geschoten door politie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 21:49

De ouders zijn de schuldige, (als het hun eigen hond is, anders ouders + eigenaar) wat een 'eng' filmpje.. Hond heeft gelukkig veel geduld en blijft maar waarschuwen, toont wel aan dat het geen 'moordmachines' zijn die het liefst iedereen kapot bijten, als hij nu wel doorgezet had dan was dat imo wel terecht geweest, hij heeft al zo vaak gewaarschuwd en niemand die het kind er weg haalt of iets doet om te zorgen dat ze op houd, hond is op zichzelf aangewezen en toch blijft het bij waarschuwen.

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-14 22:04

Ach zo sneu voor die hond :( zoveel waarschuwingen en de ouders maar lachen, zag laatst ook een filmpje op facebook langskomen, soortgelijk filmpje maar dan met een golden retriever, die hapte steeds met tanden bloot naar het gezichtje van het kind en de ouders maar lachen... hoe ziek ben je dan?

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 22:37

Niet iedereen kan hondentaal lezen. Voor het zelfde geld denken die ouders dat hondje het spelletje gewoon meespeelt. Is voor niet-hondenkenners een vrij logische reactie.

Diegenen die fout zijn zijn dus de eigenaren van de hond en niemand anders. Die hadden het dier zodanig moeten beschermen dat het kind de hond niet kon pesten, en moeten ingrijpen toen dat toch gebeurde.

Je kan nou eenmaal NIET van de hele wereld verwachten dat die hondentaal begrijpen, terwijl ze niets met honden hebben of er mogelijk zelfs bang voor zijn.

Ik vind het doodeng dat er mensen zijn die de ouders van dit kindje (waarvan je geen idee hebt hoeveel verstand die hebben van honden) als schuldige aanmerken... Echt gewoon ongelooflijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 00:58

Ow man ik lees steeds vreemdere reacties hier :=

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 07:15

Ja, ook de ouders. Daarop voorgesteld dat deze zich ook in deze ruimte bevinden. Ook de eigenaar van de hond trouwens, als die zich in deze ruimte bevind (en iemand anders is). Er wordt namelijk geen hogere hondenkennis verwacht, enkel:happen en grommen betekent dat de hond het niet leuk vindt. Dat ze schade aan kunnen richten valt ook onder basiskennis, ze hebben het internet ook weten te vinden. Dus ja, ik vind het gemoedwillig je kind aan een zeer gevaarlijke situatie blootstellen.

Was dit een paard geweest, dat met zijn oren in de nek iedere keer als het kind aan zijn buik kwam zijn achterbenen dreigend optilt en een keer in de lucht schopt, en hij had uiteindelijk getrapt. Dan waren toch ook de ouders schuldig als deze erbij stonden, ernaar keken en het aanmoedigden (naar het kind). Er wordt hier geen vals gedrag getoond, wel een ongelofelijke bewust zachte beet en ontzettend veel waarschuwingen.

Als jij 0 kennis van een dier hebt. Dan moet je, zeker als je nog zo'n jong kind hebt, niet het kind met potentieel gevaarlijke dieren laten spelen zonder dat er iemand bij is die wel (wat) verstand heeft van het dier. En eigenlijk moet je ervoor zorgen dat je enige basiskennis hebt als je de diersoort met enige regelmaat tegen zult komen.

Nens77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 08:00

Een van de eerste dingen, die ik mijn kinderen geleerd heb in de omgang met dieren, is altijd de hondeneigenaar toestemming vragen de hond te aaien.... Dat is zoooo belangrijk, evenals je kinderen leren respect te hebben voor andere wezens....
Jammer genoeg ziet niet iedere ouder dat zo....

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 08:51

mick75 schreef:
Niet iedereen kan hondentaal lezen. Voor het zelfde geld denken die ouders dat hondje het spelletje gewoon meespeelt. Is voor niet-hondenkenners een vrij logische reactie.

Als je de taal niet kan lezen blijf je uit de buurt. Ik kan geen kattentaal lezen, ik blijf dus uit de buurt van katten.

Citaat:
Diegenen die fout zijn zijn dus de eigenaren van de hond en niemand anders. Die hadden het dier zodanig moeten beschermen dat het kind de hond niet kon pesten, en moeten ingrijpen toen dat toch gebeurde.

Ben het met je eens dat de eigenaar van de hond de hond had moeten beschermen. Maar dat is je verantwoordelijkheid t.o.v je hond, niet t.o.v het kind, de verantwoordelijkheid over het kind ligt ten alle tijden bij de ouders/diens opassers.

Citaat:
Je kan nou eenmaal NIET van de hele wereld verwachten dat die hondentaal begrijpen, terwijl ze niets met honden hebben of er mogelijk zelfs bang voor zijn.

Ik vind het doodeng dat er mensen zijn die de ouders van dit kindje (waarvan je geen idee hebt hoeveel verstand die hebben van honden) als schuldige aanmerken... Echt gewoon ongelooflijk!

Als ze er geen verstand van hebben moeten ze, again, niet bij honden komen.
Je moet hun engeltje maar eens wat verbieden nl. Zou niet de eerste keer zijn dat ik de wind van voren krijg omdat ik zeg dat ze de hond met rust moeten laten/ik liever niet heb dat ze de hond aaien. (toen had ik nog een mechelse herder waar ik mee ging wandelen die niet goed wist wat ie met kinderen aan moest én die bovendien nog eens erg beschermend was. We waren met de hondenschool bezig om haar daar rustiger in te krijgen en zo lang waarschuwde ik mensen met kinderen dus steeds als een kleine op haar af kan van "ik heb liever niet dat ze geaaid wordt want ik kan niet garanderen dat ze niets doet." nou... dan was ik ineens de onverantwoorde eigenaar want ik ging met zo'n hond buiten.. Eh ja, ik neem mijn verantwoordelijkheid toch? Ik had haar aan een (korte) lijn, de hond week geen mm van mijn been en ik verzocht en waarschuwde mensen om gewoon niet aan haar te komen. Passeren enz was allemaal geen probleem maar rond haar gaan hangen en aaien en spelen was gewoon geen goed plan. Maar ik was onverantwoord, zij die hun kinderen gewoon er op af lieten rennen zonder vragen waren dat gelukkig niet. :n

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 09:24

Je kan helaas niet altijd voorkomen dat kinderen/ mensen die geen verstand hebben van honden er toch mee in aanraking komen. Of wil je al die mensen verbieden op straat te komen?

Ik ken genoeg mensen die honden niet begrijpen en nadat ik dat filmpje van de vorige pagina liet zien echt dachten dat de hond aan het meespelen was met het kind, die zagen daar met de beste wil van de wereld geen agressie in. Dus hebben in hun ogen geen enkele reden het kind bij de hond weg te halen, want hond en kind spelen toch zo leuk samen? En als hond dan bijt, dan heeft dus de hond het gedaan want ze waren net nog zo lief aan het spelen, samen. Toch?

Dat heb je als hondenbaasje gewoon te voorkomen. Niets ouders zijn fout. Baasje is fout. Baasje moet hond niet alleen laten met kind. Komt er een kind langs? Afspraken maken met kind en als dat niet lukt om wat voor reden dan ook, hond in bench of in andere kamer. Jouw hond, jouw verantwoordelijkheid dat anderen hem niet pesten, maar ook jouw verantwoordelijkheid dat anderen (kinderen) niet in de gelegenheid komen hem te pesten, of signalen verkeerd op kunnen vatten.

Kinderen horen trouwens inderdaad niet zomaar op (vreemde) honden af te rennen, en dat mogen ze gerust leren van mij. Maar in dit filmpje gaat het niet om een kind dat buiten vrolijk op een hond afrent, maar om een kind dat binnen, op een bank zit te spelen met een hond die dat iets minder op prijs stelt. Een compleet andere situatie dus, die werkelijk niets te maken heeft met het op straat een hond tegenkomen. Deze situatie had de hondeneigenaar al had moeten voorkomen door op voorhand de hond in een bench te doen/ in een andere kamer te doen/ het kind duidelijk te maken dat hond moe is en wil slapen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 09:35

No way dat mijn hond in mijn huis opgesloten zou worden voor andermans koter. Kan kind zich niet gedragen laat je hem maar thuis. De hond is hier thuis. Klaar. Nu zou ik een kind ook niet laten spelen met mijn Jack omdat kinderen haar al snel te ruw zijn en dan is ze op haar ongemak. Ik zeg altijd 'laat haar maar naar jou toe komen en rustig aan Swart anders maak je haar bang' dat helpt altijd tot nu toe maar zou dat niet help, zou het niet de hond zijn die elders heen zou gaan.

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 10:38

Mijn honden maak je er in sommige gevallen juist blij mee om niet met een bende kinderen opgescheept te zitten.
Vooral in de winter, liggen de honden vaak liever buiten (onder het afdak) dan dat ze binnen zijn met een stuk of 5 spelende kinderen. Ik zie dat niet als opsluiten, maar als tegemoet komen.
Terwijl die kinderen de honden prima met rust laten en weten hoe ze met honden om moeten gaan, maar ze produceren toch lawaai en "hectiek".

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 11:55

Hier gaan dan eerder de kinderen er uit vrees ik. _O- ik kan ook niet tegen die drukte dus wsl ben ik het al eerder zat dan de hond. :+ mensen die 'verwachten' dat ik de hond maar ergens op sluit omdat hun kind bang is of niet rustig kan doen wijs ik met alle liefde de deur naar buiten. :)

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 13:49

Dat begrijp ik, vooral als je kinderloos bent (?). Hier lopen altijd twee kinderen rond ;) En dan soms nog vriendjes en vriendinnetjes. Nu moet ik zeggen dat als mensen eisen dat ik mijn honden voor hun of hun kinderen "opsluit" ik daar ook een naar gevoel bij heb. Ook al zou ik het wel doen, want mijn honden lijden er niet van.
Maar ik ken eerlijk gezegd niemand die dat verwacht van mij.
Er komt hier weleens een meisje spelen die is als de dood voor honden. Groot, klein, zwart of wit maakt niet uit, ze is helemaal panisch. Maar die moeder vraagt dan zelfs aan mij om de honden vooral niet weg te houden en of ik haar dochter wat kan begeleiden daarin.
En ik kom ook vrijwel nooit kinderen tegen die zonder te vragen de honden gaan aaien of aanhalen (misschien door de grootte) Vaker volwassenen die dat doen.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 13:58

slimmerik schreef:
Nikass schreef:
Ik zou graag een voorbeeld hebben van een hond die uitvalt zonder reden. Als je weet dat honden altijd bezig zijn met oorzaak-gevolg en dus feitelijk voor alles wat ze doen een reden hebben, is het heel apart dat ze voor zo'n sterk gedrag als uitvallen opeens helemaal geen reden nodig zouden hebben.

Voorbeeld van een hond die uitvalt zonder reden en een incapabele baas zag ik gister nog voorbij komen: http://www.npo.nl/opgelicht/16-09-2014/AT_2015723 (begin programma zie je al een stukje)

De hond is gewoon een modeverschijnsel en wordt vaak aangeschaft door helden op sokken die stoer willen lijken maar zich 0,0 % verdiepen in karakter of afstamming ..... Daarom lopen asiels er ook van over.

De hond heeft doorgaans een prachtkarakter maar in verkeerde handen een moordmachine. Helaas heeft het grootste deel een aso lijkende eigenaar. Vandaar verkeerde imago. Dit ten koste van de kundige eigenaars en goed opgevoede honden.

Die hond heeft wel degelijk een reden hoor. Dat jij dat niet ziet kan die hond niks aan doen.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 13:59

Ossi schreef:
Nikass schreef:
Ik zou graag een voorbeeld hebben van een hond die uitvalt zonder reden. Als je weet dat honden altijd bezig zijn met oorzaak-gevolg en dus feitelijk voor alles wat ze doen een reden hebben, is het heel apart dat ze voor zo'n sterk gedrag als uitvallen opeens helemaal geen reden nodig zouden hebben.

Ik zeg toch minuscule reden... dat is nog altijd een reden zoals je mij al vertelde... }:0

briitje schreef:
omdat jij alleen maar staffs met macho baasjes ziet en chi's met pc trutten, betekent niet dat ze helemaal niet bij verantwoordelijke eigenaren zitten. ;)

Waar zeg ik dat dan? Ik zeg toch ook niet dat het onmogelijk is?
Ik ben alleen van mening dat het bij een bepaalde cultuur hoort, dat ik geen hoge pet op heb daarvan moge duidelijk zijn.

Ayasha schreef:
de kans is reëler dat jij ziet wat je wil zien en dat je niet ziet wat tegen je vooroordeel ingaat of het wel ziet maar het voor het gemak "vergeet".

Ik zie wat ik zie, maar waarschijnlijk is mijn spreekwoordelijke bril anders dan die van jullie.

Maar ik hou er mee op, die hond is dood/neergeschoten. Verder is het alleen maar offtopic.

Of de reden minuscuul is, is natuurlijk subjectief. Voor de hond is het waarschijnlijk niet zo minuscuul.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 14:03

rainbow8 schreef:
3,5 jaar geleden ging werken bij een mevrouw met 2 rotties en 1 herder kruising. Eerst kennismaken, mevr vroeg of ik koffie wilde. ik wilde graag thee. Terwijl ik opsta om m'n jas uit te doen stond de herderkruising achter me. Nog voordat ik m'n jas uit had hing hij al in m'n elleboog. Er was geen aanleiding, geen waarschuwing. Dus er zijn wel degelijk honden die uit het niets grijpen.

Voor JOU uit het niets. Niet voor de hond. Die heeft er wel degelijk een reden voor.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 14:03

rainbow8 schreef:
3,5 jaar geleden ging werken bij een mevrouw met 2 rotties en 1 herder kruising. Eerst kennismaken, mevr vroeg of ik koffie wilde. ik wilde graag thee. Terwijl ik opsta om m'n jas uit te doen stond de herderkruising achter me. Nog voordat ik m'n jas uit had hing hij al in m'n elleboog. Er was geen aanleiding, geen waarschuwing. Dus er zijn wel degelijk honden die uit het niets grijpen.

En hoe reageerde de mevrouw? "Zoiets doet ie anders nóóit" ?
Natuurlijk kunnen hier mensen dan achteraf zeggen in zo'n geval: "Ja maar, jij stond ook in 1x op en dan ben je natuurlijk bedreigend en dan die jas nog bla bla... " Maar het feit blijft: dat was voor jou geen veilige hond in de omgang... de eigenares had jou moeten beschermen tegen het potentiële gevaar en had moeten zorgen dat die hond niet bij jou kon... maar waarschijnlijker is dat die vrouw gewoon niet doorheeft hoezeer de honden bij haar in huis de dienst uitmaken en niet zijzelf, zodat de aanval ook voor haar een complete verrassing was, dus een gevalletje: "Zoiets doet ie anders nooit..."

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 14:10

mick75 schreef:
Je kan helaas niet altijd voorkomen dat kinderen/ mensen die geen verstand hebben van honden er toch mee in aanraking komen. Of wil je al die mensen verbieden op straat te komen?

Ik ken genoeg mensen die honden niet begrijpen en nadat ik dat filmpje van de vorige pagina liet zien echt dachten dat de hond aan het meespelen was met het kind, die zagen daar met de beste wil van de wereld geen agressie in. Dus hebben in hun ogen geen enkele reden het kind bij de hond weg te halen, want hond en kind spelen toch zo leuk samen? En als hond dan bijt, dan heeft dus de hond het gedaan want ze waren net nog zo lief aan het spelen, samen. Toch?

Dat heb je als hondenbaasje gewoon te voorkomen. Niets ouders zijn fout. Baasje is fout. Baasje moet hond niet alleen laten met kind. Komt er een kind langs? Afspraken maken met kind en als dat niet lukt om wat voor reden dan ook, hond in bench of in andere kamer. Jouw hond, jouw verantwoordelijkheid dat anderen hem niet pesten, maar ook jouw verantwoordelijkheid dat anderen (kinderen) niet in de gelegenheid komen hem te pesten, of signalen verkeerd op kunnen vatten.

Kinderen horen trouwens inderdaad niet zomaar op (vreemde) honden af te rennen, en dat mogen ze gerust leren van mij. Maar in dit filmpje gaat het niet om een kind dat buiten vrolijk op een hond afrent, maar om een kind dat binnen, op een bank zit te spelen met een hond die dat iets minder op prijs stelt. Een compleet andere situatie dus, die werkelijk niets te maken heeft met het op straat een hond tegenkomen. Deze situatie had de hondeneigenaar al had moeten voorkomen door op voorhand de hond in een bench te doen/ in een andere kamer te doen/ het kind duidelijk te maken dat hond moe is en wil slapen.

Sorry hoor als je geen verstand hebt van auto's laat je je kind toch ook niet op de snelweg lopen?
Ouders zijn verantwoordelijk voor waarmee ze hun kind in aanraking brengen en hoe ze dat doen. De eigenaar van de hond moet de hond beschermen.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 14:12

Ayasha schreef:
No way dat mijn hond in mijn huis opgesloten zou worden voor andermans koter. Kan kind zich niet gedragen laat je hem maar thuis. De hond is hier thuis. Klaar. Nu zou ik een kind ook niet laten spelen met mijn Jack omdat kinderen haar al snel te ruw zijn en dan is ze op haar ongemak. Ik zeg altijd 'laat haar maar naar jou toe komen en rustig aan Swart anders maak je haar bang' dat helpt altijd tot nu toe maar zou dat niet help, zou het niet de hond zijn die elders heen zou gaan.

Precies :)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 14:17

Nikass schreef:
Ayasha schreef:

Precies :)

misschien juist kind opsluiten in de bench als het op bezoek komt...heeft de hond ook rust.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 14:22

Weet iemand of Tara de andere hond (van 7 maanden) al weer thuis is, of hebben ze die nog steeds opgesloten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 14:52

Is dat die andere hond uit het filmpje? Die is voor euthanasie gegaan.

Over het filmpje met het kind:
Je hoeft geen verstand van honden te hebben om te weten dat de tanden flinke schade aan kunnen richten, dus het lijkt mij logisch dat je je kind daar voor beschermd. En de eigenaar hoort er voor te zorgen dat zijn hond geen last van kinderen heeft.

Mijn honden wijken in huis ook echt niet voor andermans kinderen, willen ze op dat moment niet geaaid worden en komen ze niet? Jammer dan, ga maar gewoon op de bank zitten en als ze komen kan je ze aaien en anders niet. Klaar, mijn honden wonen hier, kind komt op visite dus die hoort gewoon respect te hebben voor mijn honden en mijn spullen. Ze mogen veel, maar wel met respect en ze mogen de honden niet dwingen zich te laten aaien of met ze te spelen. dat snappen ze heel goed, ondanks dat ik zelf geen kinderen heb en er niet vaak kinderen langs komen gaat het altijd goed.

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 17:40

Zoolgangster schreef:
rainbow8 schreef:

En hoe reageerde de mevrouw? "Zoiets doet ie anders nóóit" ?
Natuurlijk kunnen hier mensen dan achteraf zeggen in zo'n geval: "Ja maar, jij stond ook in 1x op en dan ben je natuurlijk bedreigend en dan die jas nog bla bla... " Maar het feit blijft: dat was voor jou geen veilige hond in de omgang... de eigenares had jou moeten beschermen tegen het potentiële gevaar en had moeten zorgen dat die hond niet bij jou kon... maar waarschijnlijker is dat die vrouw gewoon niet doorheeft hoezeer de honden bij haar in huis de dienst uitmaken en niet zijzelf, zodat de aanval ook voor haar een complete verrassing was, dus een gevalletje: "Zoiets doet ie anders nooit..."

De vrouw voelde zich ontzettend schuldig. Ze had na de kennismaking van ca 10 minuten niet meer verwacht dat de hond zou bijten. Daarna kreeg ik te horen dat de hond een kronkel aan gepest van buren/buurtkinderen had overgehouden. Het is gebeurt en het is niet meer terug te draaien. Het enige is wel dat ik ook na 3.5 jaar nog steeds ontzettend veel pijn in mijn telefoonbotje eraan heb overgehouden. Het zenuwpunt hoeft ook echt niet aangeraakt te worden, dan stromen de tranen van de pijn letterlijk over mijn wangen.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 20:52