Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 09:37

De media wil wel heel graag dat Rusland erachter zit. Van de Oekraïense premier hebben ze een persconferentie, van Poetin niet :?

Vriendin van mijn schoonzus zat erin, zou samen met haar man lekker op vakantie gaan...
Kinderen (rond de 18 gok ik) zijn thuis....

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 09:37

Echt vreselijk dat dit soort dingen gebeuren ;(

Ik vind het mooi dat radio programma's aangepast worden, echt een uiting van respect :j

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 09:38

Ik volg het nieuws op de voet, en wil de nabestaanden via deze weg heel veel sterkte wensen. Wat ongelofelijk!

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 09:38

Sammie schreef:
Dat soort dingen vind ik dan weer lichtelijk overdreven, maar goed iedereen z'n ding.

Dat is Israel op dit moment met 20000 grondtroepen Gaza binnen valt waar mensen opgesloten zitten achter een muur als haringen in een vat, hebben we het maar ff niet over, met dagelijks moeders die hun kinderen verliezen. |(

Het is allemaal smerig..

Pantykous

Re: Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 09:39

Dat was vanochtend ook gewoon in het nieuws Ceasario.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 09:40

Echt barslecht geslapen zeg. Ging om 22.30 naar bed, maar bleef er maar aan denken. Had geen videomateriaal gezien dus had via mijn gsm dat bewuste filmpje dus gekeken. Nou, iedere keer als ik naar mijn vriend keek die naast me lag te slapen schrok ik weer, tot hij adem haalde. Ik draaide me dus maar om naar de andere kant en daar zat mijn kat me aan te staren met van die enge grote ogen. :Y)

Is er nog nieuws of een update?

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 09:40

Pantykous schreef:

en gaan verder tot de orde van de dag.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 09:41

ceasario schreef:
Sammie schreef:
Dat soort dingen vind ik dan weer lichtelijk overdreven, maar goed iedereen z'n ding.

Dat is Israel op dit moment met 20000 grondtroepen Gaza binnen valt waar mensen opgesloten zitten achter een muur als haringen in een vat, hebben we het maar ff niet over, met dagelijks moeders die hun kinderen verliezen. |(

Het is allemaal smerig..

Dat is net zo verschrikkelijk! Zeker! Alleen het grote verschil waarom dit nieuws ons nog dieper raakt is de persoonlijke betrokkenheid. Er zijn 154 Nederlanders omgekomen waarvan alleen in dit topic al een aantal gevallen naar voren zijn gekomen. Daarom wordt hier nu meer aandacht aan besteed.

Ik vind het prima dat Gaza ook de terechte aandacht krijgt die het verdient, maar alsjeblieft niet via dit topic.

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 09:41

Ik word een beetje niet goed van mensen die hier meteen de toestanden uit Israël bij halen. Alle rampen en oorlogen waar mensen bij omkomen zijn imo even erg.
Maar dit komt voor ons als Nederlanders 'toevallig' dichtbij omdat er veel Nederlanders om zijn gekomen. Mogen we hier op een speciale manier bij stilstaan?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 09:42

En ineens komt zo'n oorlog die ver weg leek protseling heel dichtbij......
Verschrikkelijk wat er gebeurd is. Ik hoop vooral dat het geen vergaande gevolgen gaat hebben.
Ik wens alle betrokkenen veel sterkte.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 09:44

chocobroodje schreef:
Daar kun je niet over oordelen, er zijn veel mensen die een of andere lichamelijke beperking hebben en toch gelukkig zijn en een nieuw leven opbouwen. Een achterneef van mij is verlamt door een motor ongeluk maar heeft inmiddels weer een prima leven opgebouwd. Natuurlijk zou hij liever gezond zijn, maar hij is happy dat hij nog leeft. Je verlegt vanzelf je grenzen dat is heel menselijk :j

drawerlover schreef:
Maar persoonlijk heb ik eigenlijk liever dat iemand meteen dood is dan dat die later allemaal nog met mankenten loopt. Natuurlijk is dat hard en doet dat pijn maar ik heb dat veel liever dan dat iemand nog met mankementen zit van bv dat ze ergens verlamd zijn ofzo want dat is ook weer niet leuk voor de slachtoffers zelf en de mensen daar omheen

Dat snap ik ook wel natuurlijk maar na zo'n ongeluk als dit zou ik tog liever hebben dat iemand meteen dood is want anders heb je eerst dat coma gedoe en dan komen de mankementen tevoorschijn en dan schrik je vaak tog best wel en ik begrijp dat je dan wel een nieuw leven kunt opbouwen maar diep van binnen zit iedereen er toch weer mee dat diegene dat mankement heedt

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 09:44

Ik snap beiden partijen wel, elke dag sterven volgens mij evenveel mensen in het verkeer of ergens in een ander land door een dictatuur.

Maar dit slaat sterker aan, voor mij niet omdat het Nederlanders zijn, imo zou dat niet mogen uitmaken. Maar omdat het zo hard in de media komt, en erg onwerkelijk is. Deze mensen gingen gewoon heel gelukkig op reis, en plots is alles weg.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 09:45

Sammie schreef:

Ik ben daar normaal ook niet zo van maar hij doet dit echt goed. Zijn boodschap is "laat de liefde gelden, wordt niet haatdragend". Zeg het met muziek. En natuurlijk gaat het hoofdzakelijk om de vliegramp maar ook Gaza is al genoemd ;)

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 09:46

Ja dat is echt niet leuk

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 09:46

ceasario schreef:
Pantykous schreef:

en gaan verder tot de orde van de dag.

Wat is je punt precies?

Caesar

Re: Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 09:47

Ik snap niet waar iedereen die filmpjes ziet hoor? Op het AD.nl heb ik ze niet voorbij gekomen. Of zit iedereen op geenstijl.nl te kijken, waar ramptoerisme eerder regel dan uitzondering is.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 09:48

Amaryllis schreef:
Alleen het grote verschil waarom dit nieuws ons nog dieper raakt is de persoonlijke betrokkenheid. Er zijn 154 Nederlanders omgekomen waarvan alleen in dit topic al een aantal gevallen naar voren zijn gekomen. Daarom wordt hier nu meer aandacht aan besteed.

Het is inderdaad triest. ik heb zefs de foto's gezien op de paspoorten van kinderen uit Haarlem en Breda.

Maar Nederland en het westen moest ze zich zondig inmengen in deze Oekrainsche mafia..waarom GELD.. En dan is dit een pijnlijke uitvloeisel. waar de politiek verantwoording voor draagt. !!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 09:49

Welk filmpjes bedoel je nu?

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 09:50

Sammie schreef:

Het filmpje waarin de lichamen te zien zijn denk ik.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 09:51

ceasario schreef:
Maar Nederland en het westen moest ze zich zondig inmengen in deze Oekrainsche mafia..waarom GELD.. En dan is dit een pijnlijke uitvloeisel. waar de politiek verantwoording voor draagt. !!

Ah.. De eerste complottheorie wordt hier geopperd :\

Weinig mengden zich in deze kwestie.. Misschien is dat nu juist de indirect oorzaak.. Hoe het ook zij.. Dit had nooit mogen gebeuren..

xalm

LadyMadonna schreef:
De media wil wel heel graag dat Rusland erachter zit. Van de Oekraïense premier hebben ze een persconferentie, van Poetin niet :?

Vriendin van mijn schoonzus zat erin, zou samen met haar man lekker op vakantie gaan...
Kinderen (rond de 18 gok ik) zijn thuis....

Van Poetin is er vanochtend ook een persconferentie naar buiten gebracht.

Tillie20

Is al heel vaak voorbij gekomen: op liveleaks.

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 09:52

Caesar schreef:
Ik snap niet waar iedereen die filmpjes ziet hoor? Op het AD.nl heb ik ze niet voorbij gekomen. Of zit iedereen op geenstijl.nl te kijken, waar ramptoerisme eerder regel dan uitzondering is.

Ik heb ze ook niet gezien, ook geen behoefte aan, zie alleen de filmpjes die via 'algemene' nieuwssites zijn binnengekomen (nos.nl, nu.nl enz) en via de tv.
Verschil is waarschijnlijk dat ik totaal niets heb met social media en dus niet actief ben op facebook/twitter or whatever waar je dat soort dingen waarschijnlijk wel langs ziet komen

Sammie

Furrow schreef:
Sammie schreef:

Het filmpje waarin de lichamen te zien zijn denk ik.

Die staan iidd niet op Ad en ik mag hopen dat geenstijl.nl nog enige stijl heeft en dat ze daar dus ook niet staan. Ik ga dus ook niet melden waar ze wel <ongeveer> staan.

Pinda_Dipje

Mijn buurjongen vroeg zich hardop af (gericht op de malaise in de hele wereld en deze ramp) :
Waarom? Wat maakt de wereld zo onrustig?

Rusland? Oekraïne?
Syrië? Israël? Palestina?

Zijn vader antwoordde: Mensen die mensen vermoorden.

Ik sta iedere dag stil bij de wreedheden die deze wereld kent, waar dan ook ter wereld. Natuurlijk komt het nu dichtbij nu het ook Nederlanders betreft. Maar in the end is het allemaal even erg, of je nu als gezin veilig hoopt te zitten in een zelfgebouwd huisje in oorlogsgebied, of fijn met je gezin op vakantie hoopte te gaan. Iedereen is machteloos tegen dergelijke wreedheden. Het is verschrikkelijk, en vermoed dat er nog véél meer op de loer ligt.